Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?
Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos
Kommentit (1356)
Kaikilla hissi ei nouse vintille asti.
Asia on mustavakoinen mutta suhtautumistavat erilaisia.
Kehotin lääkäriin, sai löhetteen uniapnea tutkimuksiin. Huomenna haetaan aparaatti, joka tutkii asian yön aikana.
Jatkosta en vielä tiedä, mutta toivottavasti löytyy apu.
Huomaa että joku pikkupoika ilman elämänkokemusta siellä taas kirjoittelemassa. Jos olisit edes kerran elämässä käynyt ns. breakdownin läpi niin olisi jotain empatiaa.
Haluat provota TAAS tätä samaa. Ei siinä mitään. Samat vastaukset tulee.
haloo te olette aikuisia ihmisiä ratkokaa itse ongelmanne
mä koetan olla hyvä tyyppi.. ja mulla on työpaikka ja kämppä ja auto..silti ei kelpaa
Miehelläni auttoi nielurisojen leikkaus, oli niin suuret että aina oli joku flunssakierre menossa ja kuorsaus oli tosi häiritsevää.
Itselläni kyseessä on luultavasti joku nenän rakenne asia koska kuorsaus kuuluu nenän kautta ja ilmenee herkästi jos on vähänkin nenä tukossa. Laihdutus ja liikunnan lisääminen auttoi vähän.
Meillä auttoi: molemmilla oma makuuhuone ja ovet kiinni!
(melkein ehti jo hermo mennä)
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin aloitat valittamaan miehesi kuorsauksesta, muistatko, että hän on se joka maksaa laskusi ja ruokakauppakäynnit? Miksi et vain pysty nukkumaan vaikka miehesi kuorsaa? On niin helppoa valittaa, mutta kukaan ei halua kuulla valittamistasi. Tämä on vain elämää, joten kasva aikuiseksi ja selvitä ongelmasi itse.
Menes nyt kakara ihan itse muualle kasvamaan.
Kannattaa käydä apteekissa keskustelemassa. Ehkä terveyskirjastossakin on asiasta jotakin. Muistelen, että olisi ollut jotain laastareita nenulle, mutta sen tarkemmin ei muista.
Ei mikään. Meillä on kokeiltu kaikki mahdollinen ja kuorsaus jatkuu. Surullista kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Kuorsauskiskot ovat toimineet meillä loistavasti! Hankimme sellaiset miehellemme pienen alkuhätiköinnin jälkeen, mutta nyt unenlaatu on parantunut huomattavasti ja kuorsaus on loppunut kokonaan. Kiskot olivat aluksi hieman hankalia, mutta sain ne helposti muokattua itselleni sopiviksi. Näistä kiskoista siis kyse https://tinyurl.com/vfxxh8kz ja mielestäni hinta-laatusuhde on hyvä. Suosittelen kokeilemaan kiskoja jos kärsit kuorsauksesta tai uniapneasta. Käyttökokemusta on nyt pari vuotta ja molempien unenlaatu on parantunut huomattavasti. Aamulla olo tuntuu myös molemmilla paljon pirteämmältä :) Kiskoja kannattaa kokeilla.
Suurkiitos!
Huomion kerjäämistä.