Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa puolison kuorsausongelmaan?

Vierailija
15.01.2023 |

Mieheni kuorsaa ja se häiritsee minun nukkumista. Suhteemme alussa se ei ollut ongelma, mutta nyt se on vain pahentunut ajan saatossa. Olemme asuneet yhdessä nyt noin puoli vuotta. Olemme jo kokeilleet erilaisia ratkaisuja, kuten korkeampaa tyynyä, mutta se ei auttanut. Uniapneatestaus tehtiin, mutta se ei osoittanut mitään. Onko teillä jotain vinkkejä ja kokemuksia? Help!! Kiitos

Kommentit (1356)

Vierailija
541/1356 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyseles nyt pois ap muutkin huolet

Vierailija
542/1356 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap siis teit siellä Hesessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1356 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Terveisiä tulevaisuuteen.

Vierailija
544/1356 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei voi vaan pitää sovitusta kiinni..

Vierailija
545/1356 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmiannettu

Vierailija
546/1356 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYi yäk

Vierailija
547/1356 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en minä tykkää tästä asioiden jauhamisesta olen ihan kyllästynyt ja haluaisin jo käyttää energiaani muuhun kuin taustalla mieltä painaviin asioihin.

Vierailija
548/1356 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyny naamalle. Istu vaikka päällä vähän aikaa. Loppuu kuorsaus.

Vierailija
549/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
550/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli uni pelkkää pätkimistä.

Puoliso valitti kuorsaamisesta ja herätteli, että se itse nukuttua.

Laitoin ylimääräisen peiton pään ja rintakehän alueen alle niin että yläkroppa on pystymmässä asennossa.

Ei tapahtunut enää.

Kun sai myöhemmin painoa vähennettyä ei tarvinnut enää sitäkään.

Ylimääräinen massa painoi paikat lyttyyn nukkuessa.

Tai en ainakaan keksi muuta seltystä muutokselle.

Vierailija
551/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat ainoat apteekin kiskot jotka oikeasti auttoivat: Somnofit S uniapneakisko. Esim. Nukkumatista ei ollut apua.

Maksavat yli satasen, mutta oli sen arvoiset. Sitä ennen kuorsaaja nukkui eri huoneessa patjalla lattialla.

Vierailija
552/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä totuus:

Laihdutus auttaa usein niin uniapneaan kuin kuorsaukseenkin. Siskon mies laihdutti rajusta ylipainosta normaalipainoon, ja niin kuin monelle käy, molemmat ongelmat poistuivat. Väsyneestä yömaskin käyttäjästä tuli viisissäkymmenistään uudelleen työkykyinen. Harmittelee vain, ettei tehnyt asialle jo aiemmin mitään.

Vastaavasti ikä tapaa pahentaa kuorsausta, vaikkei lihoisikaan. Itse kuorsaan nykyään, vaikkei painoa ole kuin reilut 70 kiloa. Onneksi rakastani ei haittaa.

Vierailija
553/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, täällä kuorsaava nainen. Syitä on monia; ylipainoa, jota olen saanut nyt pois jo kolmanneksen tarvittavasta määrästä, ja kuorsaaminen mieheni mukaan selvästi vähentynyt. Alkoholia jos olen juonut vähänkin, heti alkaa kuorsaus. Lisäksi nenässäni on kuulemma polyyppeja ja vino väliseinä, joten rakenteellistakin vikaa tässä rouvassa on :D 

Kuorsaan kaikissa asennoissa, ei auta kyljellään olo. Mies herättelee useaan kertaan yöllä, aamulla molemmat rättipoikki, ellen sitten minä siirry olohuoneeseen nukkumaan. Surkeaa se on meillä kuorsaajillakin, kun yrittää ja silti saa vihat päälleen. Noh, laihdutus jatkuu...

Vierailija
554/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tä on se mendula effects bro

Vierailija
555/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä

Vierailija
556/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kuin aloitat valittamaan miehesi kuorsauksesta, muistatko, että hän on se joka maksaa laskusi ja ruokakauppakäynnit? Miksi et vain pysty nukkumaan vaikka miehesi kuorsaa? On niin helppoa valittaa, mutta kukaan ei halua kuulla valittamistasi. Tämä on vain elämää, joten kasva aikuiseksi ja selvitä ongelmasi itse.

Mistä luulet tietäväsi kuka missäkin perheessä maksaa mitäkin ?

Vierailija
557/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi kädessä ei tarvitse katsoa ympäri.

Vierailija
558/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsasin noin 50 vuotta ja ihan turhaan. Hengityskatkoja jne, koko setti. Todellisia keskittymisvaikeuksia, ja erittäin syvä ja hankala väsymys. Kävin testeissä 3 eri kertaa noin 10 vuoden välen. Kolmannella tärppäsi, nyt on apnealaite ja meno parempi.

Sain jotain apua tällä edullisella kiskolla, tulevat Kiinasta joten en tiedä mitä muovinpehmentimiä jne. mutta halpa ja postitus ilmaista! linkki

https://tinyurl.com/57j92259

Olin tilannut aikasemmin Usasta kiskoja ja olivat ihan samanlaisia. Jos kuorsauksen lisäki puretaongelmia kannataa kysyä hammaslääkäriltä kuorsauskiskoja.

Ongelma on tuon kuorsauksen toteaminen ja valtion lääkäreiden viitearvot. Näitä unirekisteröintilaitteita on tulossa uusia esim. Bittium:lta.  Kannattaa käydä useasti lääkärillä, eikä hyväksyä ensimmäistä ei vastausta!

Vierailija
559/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaan itse. Miestä se ei häiritse, mutta se häiritsee minua itseäni. Tuntuu, että unen laatu on huono ja herään välillä omaan kuorsaukseen. Olen valittanut lääkärille monta kertaa, mutta se kirjoittaa vaan kortisoni-tippoja nenään. Neuvoja?

Vierailija
560/1356 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyseles nyt pois ap muutkin huolet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi