Kerro minimivaatimuksesi kumppanista
Kerro sitten, mitä "esität", että riittäisi (oikeasti ei riitä). Kuvaile sitten parilla virkkeellä, millainen itse olet.
Kommentit (104)
Olisi mielenkiintoista tietää nuorena pariutuneen ja ikisinkun väliset erot minimivaatimuksissa?
Olen nuori,lihaksikas, pitkä, komea ja epäitsekäs nuorimies.
Naiseni tulee olla ei tupakoiva, ei juo alkoholia, olla vähintään 180cm pitkä, olla suuret tissittimet ja timmi kroppa. Levee peppu ei ole välttämätön, mutta ihan mukava plussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6/10 ulkonäkö
hoikka tai treenattu kroppa
ei lapsia ja haluaa lapsia tulevaisuudessa
ei iältään vanhempi, sama tai nuorempi ikä kelpaa
yhteensopiva luonne, samat arvot
samoja harrastuksia tai kiinnostuksen kohteita
Onnea vaan tulevalle puolisollesi, varmaan mukava tietää olevansa miehelleen vain kuutonen ja että tämä päivittäin näkee ja tapaa naisia, joiden kanssa olisi mieluummin.
Itse en olisi sitoutunut mieheen, joka olisi ollut minulle vähemmän kuin kymppi. Sellainen, etteivät muut kiinnosta, koska kukaan ei olisi häntä parempi.
Osaatko ajatella yhtään realistisesti?
Miten sellaisessa tilanteessa, jossa huomaat jatkuvasti kerta toisensa jälkeen, että edes 6/10 naisilta ei tule vastakaikua alat pitämään rimaa jossain 10/10 naisissa?
Tällä hetkellä 6/10 olisi mulle pieni lottovoitto, jota pitäisin hyvänä.
Kyllä se kuutosen nainen huomaisi, ettet ole häneen head over heels ihastunut. Että et katso häntä ihaillen ja ylpeänä; et ole koko ajan iholla, koska pidät häntä niin haluttavana; et halua esitellä häntä ylpeänä sukulaisillesi ja ystävillesi, koska haluat kaikkien näkevän, millaisen aarteen olet kohdannut jne.
Ihastuneen ihmisen pupillit laajenevat, kädet hikoilevat, poskille nousee punaa ja monet muut tahdosta riippumattomat reaktiot tapahtuvat ihastuksen kohteen lähellä. Vaikka toinen ei niitä todennäköisesti tietoisella tasolla huomaa - tai niiden puutetta - niin alitajuisella kyllä.
Sellainen sielun sisko. Sellainen jonka kanssa on hyvä olla, tuntee että kuulumme yhteen.
Juuri sellainen minulla on, ja olen onnellinen. Harmoninen hyvä suhde. Täydennämme toinen toisiamme.
Olemme olleet yhdessä pian kahdeksan vuotta, olemme siis naispari.
1 Kohtuullisen terveelliset, mutta omaan makuuni ja tasooni riittävän rennot elämäntavat. Olen itse liikunnallinen ja arvostan jossain määrin terveellistä elämää, mutta toisaalta tykkään myös esim. juoda viiniä enkä kohtuuttomasti vouhota mistään. Ei painofoobinen maratoonari, muttei pelkästään sipsejä mussuttava sohvaperunakaan.
2 ulkonäkö: en ole Sara Sieppi, mutta olen ikäisekseni kohtuullisen hyvän näköinen 43 vuotias nainen ja panostan jossain määrin ulkonäkööni (hoidetut jalat ja kädet, meikkiä ja hiustenlaittoa päivittäin jne). En halua mitään ulkonäkömaanista pleijeriä vaan aikuisen miehen joka ymmärtää että keski-ikäinen nainen ei maanantaiaamuna näytä superhehkeältä, mutta joka kiinnittäää järkevässä määrin huomiota ulkoiseen olemukseensa - tai vähintään suostuu ystävällisestä kehotuksestani kiinnittämään huomiota siihen että vaatetus on tilanteen mukainen ja kohtuu ajanmukainen. Oma "vaatimukseni" on pituus: miehen ei tarvitse olla superatleetti tm. mutta viehätyn kyllä suht pitkistä miehistä.
3 älykkyys - ihmisen pitää olla fiksu, keskustelutaitoinen ja seurata aikaansa ja ajankohtaisia keskusteluja. Olen itse korkeasti koulutettu. Miehen ei tarvitse olla, kunhan on perusfiksu (kts. edellinen).
4 tunneälykkyys: en jaksa enää tässä iässä mitään totaaliurpoja, mutta ymmärrän että ikäluokkani miehet eivät ole keskimäärin niitä suurimpia tunteiden tulkkeja. Riittää, että ihminen on ajattelu- ja reflektiokykyinen ja oppinut aiemmasta elämästään ainakin jotain, kuten itsekin olen.
5 henkinen tasapaino: ihmisellä saa olla haavoja ja traumoja. Minullakin on, mutta edellytän että asiat ja elämä pystytään hoitamaan ilman järjetöntä draamaa ja totaalisia ylireagointeja mihinkään asioihin.
6 taloustilanne suht ok - olen itse keskituloinen (naisten mittakaavalla), on hyvä että elintaso (esim. mahdollisuus lomiin) on suht samalla tasolla kuin itselläni. Mies voi tienata enemmän tai vähän vähemmän kuin minä, jos se ei ei häntä itseään haittaa, kunhan päivittäisessä arjessa ja esim. lomailussa ei ole valtavia eroja.
7 joko riittävän samanlainen elämäntilanne tai kyky soputua elämäntilanteiden erilaisuuteen (lapsia/lapseton/vuorotyö/asiantuntijatyö yms).
Ja ehkä kaikkein tärkeimpänä, pitää olla kiva tyyppi (minun mielestäni kiva, sellainen, jonka kanssa viihdyn) ja tietysti sama toisinpäin, nämähän ovat (olettaen että ns. perusasiat ovat kunnossa) makuasioita :) Ja tietysti se kipinä ja seksuaalinen yhteensopivuus on must.
Olisi mielenkiintoista kuulla, ovatko vaatimukseni muiden keskustelijoiden mielestä tiukat, löyhät vai jotain siltä väliltä. Olen onneksi löytänyt ihmisen joka vastaa näitä "kriteereitäni". Hän, kuten minäkään ei ole täydellinen mutta minusta ihana, kuten minäkin hänen mielestään <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei päihdeongelmaa
Ei hoitamatonta mielenterveysongelmaa
Ei peliriippuvuutta
Normaali hygienia
Perushyvät käytöstavat
Koulutus, ammatti ja työpaikka
Ei sairaalloisen pihi tai mustasukkainen
Ei sairaalloista ylipainoaNäillä pääsee minun kanssani treffeille. Täytän samat kriteerit.
Pystyykö muutama hyvä ominaisuus kompensoimaan joitakin huonoja ominaisuuksia vai onko jokainen listaamasi ominaisuus ylitettävä vähintään rimaa hipoen?
Nämä on minimi, en jousta näistä yhtään.
Lapseton, lapsivihaaja, koirarakas.
Henkisesti vahva ihminen. Sellainen joka on kokenut elämässä paljon, mutta joka silti kantaa vastuuta, omistautuu perheelle ja näkee ihmisissä hyvää. Jolla on kultainen sydän. Olen itse samanlainen.
Minimivaatimus:
hyväsydäminen
hyvä keskustelemaan
lapsi- ja eläinrakas
älykäs
hauska
omasta mielestäni kivannäköinen
terveelliset elämäntavat
samankaltaiset seksuaaliset mieltymykset
hyvät käytöstavat
kunnioittaa muita ihmisiä
luotettava
rehellinen
ei isompia elämänhallinnan ongelmia
henkisesti kypsä
pitää huolta terveydestään
rakastaa matkustelua
henkisesti kypsä
suurin piirtein saman ikäinen kuin minä
avarakatseinen
Itse olen suurin piirtein samanlainen. Lisäksi täytyy olla syvä henkinen yhteys ja samankaltaiset tulevaisuuden tavoitteet
Edellytän kumppanilta (ei välttämättä tässä järjestyksessä):
Työsuhdetta tai ainakin aktiivista pyrkimystä siihen
Hygieenisyyttä
Tupakoimattomuutta, ei saa käyttää huumeita. Alkoholia kohtuullisesti.
Ei mielenterveysongelmia.
Ei himouskovainen
-------------------------
Olen itse päihteetön
Ei mielenterveysongelmia
Ateisti
Vakituinen työ
Huolehdin puhtaudesta ja käytän siistejä vaatteita
Ja tietysti toivoisin että luonteemme, huumorintajumme ja yleisesti miten ajattelemme elämästä olisi samankaltaiset
Täyspäinen ihminen, joka ei ole pinnallinen, ei meikkaa, ei ole kiinnostunut muodista, ei ole sosiaalitantta, ei ole wokeihminen, ei ole feministi, ei harjoita toksista positiivisuutta. Kykenee pitkäkestoiseen suhteeseen, vaikka suhteen aikana olisi ongelmia, on oikeudenmukainen toisia kohtaan, osaa arvostaa toista sellaisena kuin on.
Itse olen samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
1 Kohtuullisen terveelliset, mutta omaan makuuni ja tasooni riittävän rennot elämäntavat. Olen itse liikunnallinen ja arvostan jossain määrin terveellistä elämää, mutta toisaalta tykkään myös esim. juoda viiniä enkä kohtuuttomasti vouhota mistään. Ei painofoobinen maratoonari, muttei pelkästään sipsejä mussuttava sohvaperunakaan.
2 ulkonäkö: en ole Sara Sieppi, mutta olen ikäisekseni kohtuullisen hyvän näköinen 43 vuotias nainen ja panostan jossain määrin ulkonäkööni (hoidetut jalat ja kädet, meikkiä ja hiustenlaittoa päivittäin jne). En halua mitään ulkonäkömaanista pleijeriä vaan aikuisen miehen joka ymmärtää että keski-ikäinen nainen ei maanantaiaamuna näytä superhehkeältä, mutta joka kiinnittäää järkevässä määrin huomiota ulkoiseen olemukseensa - tai vähintään suostuu ystävällisestä kehotuksestani kiinnittämään huomiota siihen että vaatetus on tilanteen mukainen ja kohtuu ajanmukainen. Oma "vaatimukseni" on pituus: miehen ei tarvitse olla superatleetti tm. mutta viehätyn kyllä suht pitkistä miehistä.
3 älykkyys - ihmisen pitää olla fiksu, keskustelutaitoinen ja seurata aikaansa ja ajankohtaisia keskusteluja. Olen itse korkeasti koulutettu. Miehen ei tarvitse olla, kunhan on perusfiksu (kts. edellinen).
4 tunneälykkyys: en jaksa enää tässä iässä mitään totaaliurpoja, mutta ymmärrän että ikäluokkani miehet eivät ole keskimäärin niitä suurimpia tunteiden tulkkeja. Riittää, että ihminen on ajattelu- ja reflektiokykyinen ja oppinut aiemmasta elämästään ainakin jotain, kuten itsekin olen.
5 henkinen tasapaino: ihmisellä saa olla haavoja ja traumoja. Minullakin on, mutta edellytän että asiat ja elämä pystytään hoitamaan ilman järjetöntä draamaa ja totaalisia ylireagointeja mihinkään asioihin.
6 taloustilanne suht ok - olen itse keskituloinen (naisten mittakaavalla), on hyvä että elintaso (esim. mahdollisuus lomiin) on suht samalla tasolla kuin itselläni. Mies voi tienata enemmän tai vähän vähemmän kuin minä, jos se ei ei häntä itseään haittaa, kunhan päivittäisessä arjessa ja esim. lomailussa ei ole valtavia eroja.
7 joko riittävän samanlainen elämäntilanne tai kyky soputua elämäntilanteiden erilaisuuteen (lapsia/lapseton/vuorotyö/asiantuntijatyö yms).
Ja ehkä kaikkein tärkeimpänä, pitää olla kiva tyyppi (minun mielestäni kiva, sellainen, jonka kanssa viihdyn) ja tietysti sama toisinpäin, nämähän ovat (olettaen että ns. perusasiat ovat kunnossa) makuasioita :) Ja tietysti se kipinä ja seksuaalinen yhteensopivuus on must.
Olisi mielenkiintoista kuulla, ovatko vaatimukseni muiden keskustelijoiden mielestä tiukat, löyhät vai jotain siltä väliltä. Olen onneksi löytänyt ihmisen joka vastaa näitä "kriteereitäni". Hän, kuten minäkään ei ole täydellinen mutta minusta ihana, kuten minäkin hänen mielestään <3
Nyt vedit kyllä överit, puhuttiin minimistä. Jos nuo ovat sinun minimit niin en halua tietää kuinka suuret ovat loput vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vedit kyllä överit, puhuttiin minimistä. Jos nuo ovat sinun minimit niin en halua tietää kuinka suuret ovat loput vaatimukset.
Ihan normaalivaatimuksia toimivalle suhteelle. Mikä noista omasta mielestäsi on liikaa vaadittu? T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset vaatimukset itselläsi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6/10 ulkonäkö
hoikka tai treenattu kroppa
ei lapsia ja haluaa lapsia tulevaisuudessa
ei iältään vanhempi, sama tai nuorempi ikä kelpaa
yhteensopiva luonne, samat arvot
samoja harrastuksia tai kiinnostuksen kohteita
Onnea vaan tulevalle puolisollesi, varmaan mukava tietää olevansa miehelleen vain kuutonen ja että tämä päivittäin näkee ja tapaa naisia, joiden kanssa olisi mieluummin.
Itse en olisi sitoutunut mieheen, joka olisi ollut minulle vähemmän kuin kymppi. Sellainen, etteivät muut kiinnosta, koska kukaan ei olisi häntä parempi.
Osaatko ajatella yhtään realistisesti?
Miten sellaisessa tilanteessa, jossa huomaat jatkuvasti kerta toisensa jälkeen, että edes 6/10 naisilta ei tule vastakaikua alat pitämään rimaa jossain 10/10 naisissa?
Tällä hetkellä 6/10 olisi mulle pieni lottovoitto, jota pitäisin hyvänä.
Hankkiudu hyvän sään aikana eroon läheisriippuvuudesta. Rakkaus on siitä jännää ettet tiedä missä se iskee. Saatat rakastua jopa mieheen. Liika suunnittelu vie elämältä pohjan.
Täyspäinen siten että arki sujuu niin, että molemmat tekevät oman osansa ja luovat hyvän ilmapiirin. Avoin uusille jutuille ja reissuille.
Kaikenlainen fanaattisuus ja drama queen käytös eivät kiinnosta. Olen itse tasapainoinen. En hermostu juuri koskaan ja pystyn keskustelemaan asioista ja tunteistani.
Huumorintajuinen, itsereflektio kunnossa, tietyt mieltymykset seksuaalisuudessa, henkisesti kypsä.
Jos joku nähnyt tälläistä miestä niin saa vinkata!
Ei MT ongelmia joiden takia joustat kaikesta miellyttääksesi.Antaa pesää ilolla ja antaumuksella.Ei pakon omaisa rutiineja.Osaa rakastaa ja ottaa vastaan rakkautta.Tykkää kukista joita haluan ostaa ihmiselle joka rakas.Hyvä suikkari plussaa.Mikään näistä ei must voidaan joustaa koska olen kompromissihakuinen ennemmin kuin minä minä.Haku käynnissä😉