Mitä mieltä olet manuaalivaihteisista autoista?
Vielä 10 vuotta sitten olivat mielestäni normi mutta nyt automaatti on normi ellei ajele jollain vanhalla autolla ja hyvä niin. Automaatti on vaan nii paljon mukavampi.
Kommentit (91)
Automaatti on mukavampi ruuhkissa ja stadissa kun ajelee, mutta kyllä mä silti manuaalin aina valitsen ja tuun jatkossakin valitsemaan. Automaatti on vähän sama kuin sun polkupyörään laitettaisiin yhtäkkiä apupyörät takaisin ja ne olis vielä sähköistetty ettei tarvitse itse polkea.
Automaattivaihteistot ovat niille jotka eivät ymmärrä ajamisesta tai autoista yhtään mitään. Itse nautin ajamisesta ja haluan ajaa enkä olla matkustaja.
Muuten ihan sama, mutta automaatti kuluttaa enemmän bensaa ja on herkempi vikaantumaan sekä kalliimpi korjata, joten manuaali.
Ajoin kahdeksan vuotta isolla automaattivaihteisella. Nyt olen pari vuotta ajanut pienellä manuaalivaiheisella. Molemmissa on ollut hyvät ja huonot puolensa. Tämä nykyinen on ihan hyvä, kun ei enää tarvitse ajella pk-seudun ruuhkissa.
Mielestäni auto millä tahansa vaihteistolla on vanhanaikainen.
"Automaattivaihteistot ovat niille jotka eivät ymmärrä ajamisesta tai autoista yhtään mitään"
Mitä ymmärrystä se vaihteiden veivaaminen ja kytkimen polkeminen antaa ihmiselle?
"Minä ajan oikalla autolla, enkä millään homojen autoomaateilla". Terveisin Reiska rytkyn kylästä, joka samalla jää valoissa automaatista heti ensimmäisellä vaihteella ja tulppaa liikennettä.
Hankitteko kodinkoneetkin käsikäyttöisinä, esimerkiksi mikrouunin alustaa voisi pyörittää käsin.
Hölmön näköistä kun aikuinen ihminen vatkaa jotain keppiä ja painelee kytkintä, että auto liikkuisi.
Manuaali on parempi, mutta tietyissä tilanteissa työläämpi. Sähköautot ovat talven liukkailla kaikista arvaamattomimpia, koska energian talteenottoa ei taida mistään saada täydellisesti pois.