45-55 -vuotiaat naiset, vieläkö löytyy treffiseuraa ja flirttiä elämään, jos sitä haluatte?
Tuli näistä muutamista eroketjuista mieleen, olen itse päälle kolmekymppinen nainen ja ajattelin olla avioliitossa vielä siihen saakka kunnes lapset ovat isompia.
Muuten tämä täysin ok, mutta pelkään ettei sitten enää 45-50 vuotiaana olisikaan mitään menekkiä missään, eikä ketään kiinnostunutta miestä?
Eli tuon ikäiset naiset, onko vielä vientiä, pääseekö pitämään hauskaa ja treffeille ja kenties parisuhteeseenkin?
Kommentit (572)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, oikeastiko on odotettavissa niin radikaali muutos kelpaamattomaksi tässä 8 vuoden sisällä?
Olen 42 v. ja kyllä olis vientiä. Viime viikonloppuna baarissa yks ikäiseni mies kävi kehumassa kuinka olen "tosi nätti nainen" (ei yrittänyt iskeä, hällä oli oma nainen mukana), yksi tarjosi tiskillä juoman, ja yks toinen pyysi puhelinnumeron ja käytiin treffeillä jo. Työpaikalla on flirttiä useammankin kanssa ja yks mies on muhun ihastunut, tunnusti pikkujouluissa.
Menopaussi ajoittuu tuolle ajalle ja tuo lienee aika radikaali muutos?
Keskimääräinen menopaussi-ikä on 51, ei siis vielä 10 vuoteen. Taidat olla mies?
Lähes kaikilla tuntemillani naisilla ulkonäkö on muuttunut radikaalisti +-40v tienoilla.
Naiset eivät itse tunnista tätä koska he katsovat ulkonäössään eri asioita kuin miehet. Miehet katsovat esimerkiksi todella paljon pepun ja keskivartalon suhdetta. Pepun pyöreys katoaa, ja vatsa alkaa pyöristyä melkein kaikilla. Myös reisistä katoavat muodot, suhteessa keskivartaloon ja käsivarsiin.
Minulla on edelleen pyöreä peppu ja muodokkaat reidet vaikka olen jo 57 v. Kenenkään ulkonäkö ei muutu radikaalisti pelkästään vaihdevuosien takia.
Naisista jotka olen tuntenut nuoresta saakka, 100% tapauksissa ulkonäkö on muuttunut radikaalisti. Osalla toki jo aikaisemmin. Tiimalasikroppaiset kaunottaret ja hoikat/sporttiset naiset ovat pitäneet pintansa pisimpään. Mutta nämäkin ovat muuttuneet, tiimalasit ovat nyt tasapaksumpia ja lattapeppuisia, hoikilta ja sporttisilta puuttuvat kurvit kokonaan.
Te naiset ette nähtävästi tätä itse näe.
Ja itse olet pysynyt leveäharteisena, piukkavatsaisena ja rypyttömänä. Niin kuin kaikki miehet taikapeiliinsä katsoen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, oikeastiko on odotettavissa niin radikaali muutos kelpaamattomaksi tässä 8 vuoden sisällä?
Olen 42 v. ja kyllä olis vientiä. Viime viikonloppuna baarissa yks ikäiseni mies kävi kehumassa kuinka olen "tosi nätti nainen" (ei yrittänyt iskeä, hällä oli oma nainen mukana), yksi tarjosi tiskillä juoman, ja yks toinen pyysi puhelinnumeron ja käytiin treffeillä jo. Työpaikalla on flirttiä useammankin kanssa ja yks mies on muhun ihastunut, tunnusti pikkujouluissa.
Keskimääräinen menopaussi-ikä on 51, ei siis vielä 10 vuoteen. Taidat olla mies?
Lähes kaikilla tuntemillani naisilla ulkonäkö on muuttunut radikaalisti +-40v tienoilla.
Naiset eivät itse tunnista tätä koska he katsovat ulkonäössään eri asioita kuin miehet. Miehet katsovat esimerkiksi todella paljon pepun ja keskivartalon suhdetta. Pepun pyöreys katoaa, ja vatsa alkaa pyöristyä melkein kaikilla. Myös reisistä katoavat muodot, suhteessa keskivartaloon ja käsivarsiin.
Minulla on edelleen pyöreä peppu ja muodokkaat reidet vaikka olen jo 57 v. Kenenkään ulkonäkö ei muutu radikaalisti pelkästään vaihdevuosien takia.
Naisista jotka olen tuntenut nuoresta saakka, 100% tapauksissa ulkonäkö on muuttunut radikaalisti. Osalla toki jo aikaisemmin. Tiimalasikroppaiset kaunottaret ja hoikat/sporttiset naiset ovat pitäneet pintansa pisimpään. Mutta nämäkin ovat muuttuneet, tiimalasit ovat nyt tasapaksumpia ja lattapeppuisia, hoikilta ja sporttisilta puuttuvat kurvit kokonaan.
Me ollaan koko elämämme yritetty laihduttaa niitä kurveja pois jos et tiennyt. Lihavalla on kurveja ja muotoja, jos haluaa olla hoikka niin sitä rasvaa ei ole. Kaikkea ei voi saada, pitää valita. Joko on lihava ja löytyy tissit ja pylly tai on laiha ja niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkonäkö on muuttunut radikaalisti jo ennen vaihdevuosia, niin syy on silloin jossakin muussa kuin vaihdevuosissa. Enkä pidä radikaalina sitä, että tiimalasit ovat tasapaksuisempia (lapsia tehty kenties) tai, että hoikkien naisten muutenkin loivat kurvit ovat entisestään loiventuneet. Kukaan keski-ikäinen ei enää näytä samalta kuin parikymppisenä, eivät miehetkään.
Jäin 46 v leskeksi. Juuri kun lapset olivat lentäneet pesäst ja luulimme mieheni kanssa, että pääsemme elämään 'uutta nuoruutta'. Heti hautajaisten jälkeen tulivat ensimmäiset huomionosoitukset. Eivät olleet siinä vaiheessa tervetulleita. Surin aikani, 'potkiskelin syrjemmäksi' kiihkeimpiä kosijoita, kunnes ollessani 52 v elämääni tuli ja sydämeni valloitti ihana mies 38 v. Nyt olemme olleet yhdessä 10 vuotta ja muutama kuukausi sitten pikkujoulun jälkeen mieheni valitti kun 'miehet kuolaa minua' ja hän ei pääse edes tanssimaan kanssani. Oikeasti pääsi kyllä, mutta oli ehkä hieman turhautunut, kun joutui odottamaan, että hoidin pois ns. velvollisuustanssit. Eli kyllä, meillä vanhemmilla naisilla on elämässä vientiä, flirttiä ja mahdollisuus parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Olen itse 49v pyöräilyä ja potkunyrkkeilyä harrastava nainen. Mun reisistä ei löydy selluliittiä suurennuslasillakaan.
Mutta jos haet töitä, sut luokitellaan ikälopulsi seniiliksi, joka on aina sairas.
Tämäkään ei pidä paikkansa. Hain nykyistä työpaikkaani 54 -vuotiaana ja minut valittiin suoraan. Kyse on tosin asiantuntijatehtävästä, jossa kokemuksella ja sosiaalisella pääomalla on oma merkityksensä. Ja tietenkin pyöreä peppuni ja muodokkaat reiteni tekivät vaikutuksen itseäni 20 vuotta nuorempaan rekrytoijaan ;)
Asiantuntijatehtävään persettä ja reittä vilauttamalla. Kokemusasiantuntija ja sosiaalinen pääoma.
Se oli sarkasmia, lapsi, sarkasmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksaako joku 45+ vielä miehiä? Minä en.
Samaa mietin. MInkä takia ylipäänsä pitäisi olla parisuhteessa? Yksin on hyvä olla, omassa rauhassa omassa tuvassa.
Seksi ainakin minua motivoi suhteeseen. Ja tuleehan siinä mukana muutakin kivaa kuin seksi. Mutta ilman niitä muita voisin vaikka ollakin, mutta seksitöntä elämää en halua elää.
N45
Seksi ei vaadi parisuhdetta.
Mutta dildo tarvii laturin.
Seksiä saa kyllä ilman suhdettakin. Dildoon ei tarvitse turvautua, jos ei itse halua.
Vieläkö kostuu? Ihan relevantti kysymys noilla puheilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Olen itse 49v pyöräilyä ja potkunyrkkeilyä harrastava nainen. Mun reisistä ei löydy selluliittiä suurennuslasillakaan.
Mutta jos haet töitä, sut luokitellaan ikälopulsi seniiliksi, joka on aina sairas.
Tämäkään ei pidä paikkansa. Hain nykyistä työpaikkaani 54 -vuotiaana ja minut valittiin suoraan. Kyse on tosin asiantuntijatehtävästä, jossa kokemuksella ja sosiaalisella pääomalla on oma merkityksensä. Ja tietenkin pyöreä peppuni ja muodokkaat reiteni tekivät vaikutuksen itseäni 20 vuotta nuorempaan rekrytoijaan ;)
Asiantuntijatehtävään persettä ja reittä vilauttamalla. Kokemusasiantuntija ja sosiaalinen pääoma.
Se oli sarkasmia, lapsi, sarkasmia.
Narsismia. Voi sinua höppänää.
Vierailija kirjoitti:
Jäin 46 v leskeksi. Juuri kun lapset olivat lentäneet pesäst ja luulimme mieheni kanssa, että pääsemme elämään 'uutta nuoruutta'. Heti hautajaisten jälkeen tulivat ensimmäiset huomionosoitukset. Eivät olleet siinä vaiheessa tervetulleita. Surin aikani, 'potkiskelin syrjemmäksi' kiihkeimpiä kosijoita, kunnes ollessani 52 v elämääni tuli ja sydämeni valloitti ihana mies 38 v. Nyt olemme olleet yhdessä 10 vuotta ja muutama kuukausi sitten pikkujoulun jälkeen mieheni valitti kun 'miehet kuolaa minua' ja hän ei pääse edes tanssimaan kanssani. Oikeasti pääsi kyllä, mutta oli ehkä hieman turhautunut, kun joutui odottamaan, että hoidin pois ns. velvollisuustanssit. Eli kyllä, meillä vanhemmilla naisilla on elämässä vientiä, flirttiä ja mahdollisuus parisuhteeseen.
Kiva tarina.
Vähän pelottaa lukea näitä selvästi väritettyjä juttuja. Leidit kampeaa pukille lonkkavikoineen.
N32
Vierailija kirjoitti:
Tätini on 80+ ja hänellä on koko ajan kysyntää. Miehet flirttaavat yhä. Vanhemmat mieskaverit kun tuppaavat kuolemaan, niin hänellä on jo pian seuraava ihailija ympärillä valmiina parisuhteeseen.
Omalla kohdallani ei ole aivan noin vilkasta seuraelämää miesten kanssa. Olisihan se ihan mukavaa, jos mielekäs kumppani eteen tupsahtaisi, mutta koska en ole itse niin kovin aktiivinen parin etsijä, niin ei niitä noin vain tyhjästä ilmesty. Niin ja en osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, kun olen itse niin introvertti, etten ehkä huomaakaan jos joku osoittaisi kiinnostusta. 20-40 -vuotiaana se oli jotenkin niin ilmeistä, miehet osoittivat kiinnostuksensa näkyvämmin ja piirittivät sinnikkäästi.
Muistan mummoni. Ihailijat sanoivat jopa suoraan papalleni, että ompas vaimollasi sileät posket.
Mikään ei häviä iän myötä. Perääni kuolattiin, kun olin 20v. Nyt ikä alkaa vitosella ja sama peli jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Olen 52v enkä todellakaan kelpaa kenellekään.
(Olen ihan sopusuhtainen, en ole lihava enkä susiruma.)
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vähän pelottaa lukea näitä selvästi väritettyjä juttuja. Leidit kampeaa pukille lonkkavikoineen.
N32
Keski-ikäisten seksissä voi tosiaan tulla keskeytys hermopinteen vuoksi, mutta ei se ole niin vakavaa. Vielä ei olla päästy pukilta ensiapuun -tositv-sarjaan. Vain nuoret ovat niin kauhean tosissaan. That too shall pass.
Vierailija kirjoitti:
Viiskymppisethän eroaa valtoimenaan. Kyllä niitä vapaita treffailtavia piisaa!
Mutta missä ne luuraa? En oo yhtäkään missään nähny. Jos täällä on joku sellanen, kerro missä oot.
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköiset ja itsestään huolta pitäneet puumanaiset saavat seuraa nuoremmista miehistä viisikymmpisinäkin, mutta taviksien on tyytyminen siihen jo nuorempana hankittuun samaan puolisoon tai sitten todella vanhoihin "deittimiehiin".
Mutta tämä lienee itsestään selvää sanomattakin.
Mä en kato ikää jos ihminen on ihana.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaista on ollut reilusti 10 vuotta eli oikeastaan voisi sanoa, että viimeinen vähäinenkin huomio lakkasi kokonaan kun täytin 35 vuotta.
Ja toki se jo tuota ennenkin oli lähinnä sitä, että olisin kelvannut sala- ja/tai seksisuhteeseen jollekin varatulle tai yhden kerran huviksi vapaalle eli sinänsä on parempikin että olen nykyään kuin näkymätön.
Niin, salasuhde santroja on kyllä paljo tyrkyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä saanut huomiota ja treffejen ja suhteilujen lisäksi treffitarjouksia, vaikka lähentelenkin kuuttakymppiä. Olen ollut tilanteessa joka kerta yllättynyt, koska miehet ovat olleet minua nuorempiakin ja ihan miehekkään oloisia, lisäksi painan yli 90kg! Ehkä se liittyy siihen, että olen helposti lähestyttävissä. Näihin miehiin olen siis törmännyt livenä, töiden kautta tai asioidessani, en baarissa. Pidän kiloistani huolimatta naisellisia vaatteita ja huolehdin ulkonäöstäni. Olen mieleltäni virkeä ja ehkä tyyppinä aika itsevarma. Oletan, että miehiä löytyy sitten jatkossakin, nyt en ehdi.
Sama täällä, olen samaikäinen ja en ehtisi ihan vielä. Toivottavasti se unelmien miekkonen odottaa minua jossain vielä muutaman vuoden kuluttua.
Olen ollut aina hyvännäköinen. Ulkonäkö riittää yhteen panoon oli ikä mikä tahansa. Sen jälkeen muut asiat vaikuttavat.
mies33 kirjoitti:
Olen 45 tonnia tienaava mies enkä kelpaa kenellekkään.
Ja syy löytyy korviesi välistä.
Seksiä saa kyllä ilman suhdettakin. Dildoon ei tarvitse turvautua, jos ei itse halua.