Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45-55 -vuotiaat naiset, vieläkö löytyy treffiseuraa ja flirttiä elämään, jos sitä haluatte?

Vierailija
13.01.2023 |

Tuli näistä muutamista eroketjuista mieleen, olen itse päälle kolmekymppinen nainen ja ajattelin olla avioliitossa vielä siihen saakka kunnes lapset ovat isompia.
Muuten tämä täysin ok, mutta pelkään ettei sitten enää 45-50 vuotiaana olisikaan mitään menekkiä missään, eikä ketään kiinnostunutta miestä?
Eli tuon ikäiset naiset, onko vielä vientiä, pääseekö pitämään hauskaa ja treffeille ja kenties parisuhteeseenkin?

Kommentit (572)

Vierailija
301/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini on 80+ ja hänellä on koko ajan kysyntää. Miehet flirttaavat yhä. Vanhemmat mieskaverit kun tuppaavat kuolemaan, niin hänellä on jo pian seuraava ihailija ympärillä valmiina parisuhteeseen. 

Omalla kohdallani ei ole aivan noin vilkasta seuraelämää miesten kanssa. Olisihan se ihan mukavaa, jos mielekäs kumppani eteen tupsahtaisi, mutta koska en ole itse niin kovin aktiivinen parin etsijä, niin ei niitä noin vain tyhjästä ilmesty. Niin ja en osaa vastata alkuperäiseen kysymykseen, kun olen itse niin introvertti, etten ehkä huomaakaan jos joku osoittaisi kiinnostusta. 20-40 -vuotiaana se oli jotenkin niin ilmeistä, miehet osoittivat kiinnostuksensa näkyvämmin ja piirittivät sinnikkäästi.

Vierailija
302/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, oikeastiko on odotettavissa niin radikaali muutos kelpaamattomaksi tässä 8 vuoden sisällä?

Olen 42 v. ja kyllä olis vientiä. Viime viikonloppuna baarissa yks ikäiseni mies kävi kehumassa kuinka olen "tosi nätti nainen" (ei yrittänyt iskeä, hällä oli oma nainen mukana), yksi tarjosi tiskillä juoman, ja yks toinen pyysi puhelinnumeron ja käytiin treffeillä jo. Työpaikalla on flirttiä useammankin kanssa ja yks mies on muhun ihastunut, tunnusti pikkujouluissa.

Menopaussi ajoittuu tuolle ajalle ja tuo lienee aika radikaali muutos?

Keskimääräinen menopaussi-ikä on 51, ei siis vielä 10 vuoteen. Taidat olla mies?

Lähes kaikilla tuntemillani naisilla ulkonäkö on muuttunut radikaalisti +-40v tienoilla.

Naiset eivät itse tunnista tätä koska he katsovat ulkonäössään eri asioita kuin miehet. Miehet katsovat esimerkiksi todella paljon pepun ja keskivartalon suhdetta. Pepun pyöreys katoaa, ja vatsa alkaa pyöristyä melkein kaikilla. Myös reisistä katoavat muodot, suhteessa keskivartaloon ja käsivarsiin.

Tätä ei monet naiset tunnu ymmärtävän. Sillä iällä ei ole miehelle mitään merkitystä vaan ulkonäöllä. Ja fakta tosiaan on, että vaihdevuosia lähestyttäessä ja niiden alettua naisten ulkonäkö ja ruumiinrakenne muuttuu keskimäärin hyvin paljon.

Sille on tehtävissä jotain. Ratkaisun nimi on säännöllinen, tehokas jumppa ja kuntosalitreeni. Ei roiku maha ja peppu enää, sitäpaitsi salilla käy hieman vanhempiakin miehiä. Ei tosin vauvapalstan kaljamahoja.

On ja ei.

Kovakaan treeni ei palauta nuoruuden muotoja. Sillä pysyy kyllä ikäisekseen hyvännäköisenä, mutta 20+ naiset ovat täysin eri luokassa kropan suhteen.

Esimerkki:

Mitä väliä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että ihmiset ovat yksilöitä, eikä voi yleistää, minkä ikäisenä "kelpaa" jollekin miehelle. Kipinä ja ihastus kahden ihmisen välillä syttyy jos on syttyäkseen. Kysymyksenasettelu on erikoinen, anteeksi vaan. Itsestään huolta pitämisellä jos tarkoitetaan ulkonäöstä huolehtimista ainoastaan, niin on aika kapeakatseista. En huolisi miestä, joka juoksee nuorempien ja kiinteävartaloisten perässä. Ihmisen kokonaisuus eli se, miten kohtelee muita,miten aikaansa käyttää ja mitä suustaan ulos päästää, se ratkaisee. Tietysti puhtaat ja siistit vaatteet ja suihkussa käyminen kuuluu muiden ihmisten huomioimisen ja perusasioihin, jos ihminen on kumppania etsimässä. Jos keskustelu ketjun aloittaja ei koe oloaan parisuhteessaan hyväksi ja enteilee erohalujaan, kannattaa erota ajoissa. Vanhempien parisuhde on lasten koti ja vanhempien väkisin huonossa liitossa sinnittely ei ole lapsillekaan hyväksi.

Vierailija
304/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin kun täytin 50 v ja todellakin oli kysyntää. Sekä nuoria seksiseuraa hakevia että oman ikäisiä oikeaa suhdetta hakevia.

Viimeiset viisi vuotta molempia suhteita harrastellut eli nyt oon 55. Puhelin piippaa jatkuvasti

Ei se siitä kulu. Ja hakaniemenrannassa kun pullo kiertää saa ystäviä.

Vierailija
305/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, oikeastiko on odotettavissa niin radikaali muutos kelpaamattomaksi tässä 8 vuoden sisällä?

Olen 42 v. ja kyllä olis vientiä. Viime viikonloppuna baarissa yks ikäiseni mies kävi kehumassa kuinka olen "tosi nätti nainen" (ei yrittänyt iskeä, hällä oli oma nainen mukana), yksi tarjosi tiskillä juoman, ja yks toinen pyysi puhelinnumeron ja käytiin treffeillä jo. Työpaikalla on flirttiä useammankin kanssa ja yks mies on muhun ihastunut, tunnusti pikkujouluissa.

Keskimääräinen menopaussi-ikä on 51, ei siis vielä 10 vuoteen. Taidat olla mies?

Lähes kaikilla tuntemillani naisilla ulkonäkö on muuttunut radikaalisti +-40v tienoilla.

Naiset eivät itse tunnista tätä koska he katsovat ulkonäössään eri asioita kuin miehet. Miehet katsovat esimerkiksi todella paljon pepun ja keskivartalon suhdetta. Pepun pyöreys katoaa, ja vatsa alkaa pyöristyä melkein kaikilla. Myös reisistä katoavat muodot, suhteessa keskivartaloon ja käsivarsiin.

Minulla on edelleen pyöreä peppu ja muodokkaat reidet vaikka olen jo 57 v. Kenenkään ulkonäkö ei muutu radikaalisti pelkästään vaihdevuosien takia.

Ei tietenkään. Olen itse 49v pyöräilyä ja potkunyrkkeilyä harrastava nainen. Mun reisistä ei löydy selluliittiä suurennuslasillakaan.

Vierailija
306/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotteko noille nuoremmille kolleille myös vaihdevuosistanne?

Se jujuhan tuossa on että ne pääsee kokeilemaan kaikkea sellaista hauskaa ilman kumia mihin heidän omanikäiset itseään arvostavat eivöt lähde mukaan.

Estot tosiaan ovat nuorten ongelma. Useimmat kasvavat niiden yli, kun itseluottamus kasvaa iän myötä.

Satuin kuulemaan kun pari noin kolmekymppistä nuorta miestä puhuivat kokemuksistaan vähän alle viisikymppisistä puumista.

Ne kuulemma tekee huomionkipeydessään kehuja vastaan vaikka ATM:n.

Vierailija
307/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on edelleen pyöreä peppu ja muodokkaat reidet vaikka olen jo 57 v. Kenenkään ulkonäkö ei muutu radikaalisti pelkästään vaihdevuosien takia.

Ei tietenkään. Olen itse 49v pyöräilyä ja potkunyrkkeilyä harrastava nainen. Mun reisistä ei löydy selluliittiä suurennuslasillakaan.

Niin siis siellä Tinderissä tuollainen omakuvailu ilman vartalokuvaa.

Vierailija
308/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jujuhan tuossa on että ne pääsee kokeilemaan kaikkea sellaista hauskaa ilman kumia mihin heidän omanikäiset itseään arvostavat eivöt lähde mukaan.

Estot tosiaan ovat nuorten ongelma. Useimmat kasvavat niiden yli, kun itseluottamus kasvaa iän myötä.

Satuin kuulemaan kun pari noin kolmekymppistä nuorta miestä puhuivat kokemuksistaan vähän alle viisikymppisistä puumista.

Höpönpöpön. Kolmekymppisten ei enää tarvitse jauhaa sontaa tehdäkseen vaikutuksen kavereihin.  Armeijaikäisiltä moisen uskoisi. Oletko koskaan edes tavannut yhtään viisikymppistä?

Vierailija
309/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, jätkät oli saaneet pakit. Eivät vaan myöntäneet sitä edes toisilleen.

Vierailija
310/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos haet töitä, sut luokitellaan ikälopulsi seniiliksi, joka on aina sairas.

Vierailija
311/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin 20 vuotisesta avioliitosta kun olin 45v. Olen nyt 48 v. Ja luulin että joudun olemaan loppuikäni yksin. Väärin.

Tietäisitpä kuinka paljon on vientiä! Rekkasin jossain vaiheessa deittiappeihin ja herra sentään! Yhden yön kumppaneita olisi tarjolla joka yöksi, mutta en ole kiinnostunut. Vakavaa suhdetta hakevia miehiä on niin paljon deittiappien kautta että voin valita kuin hedelmätiskiltä. Nytkin mulla on yksi deittailumies. Ihan fiksu mutta en tiedä haluanko enää naimisiin. Tämä sinkkuilu ja kevyempi deittailu on niiiiin kivaa kun en ole tilivelvollinen kenellekään eikä tarvitse asua kenenkään miehen kanssa.

Miespuoliset työkaverit ehdottelevat myös jatkuvasti.

Eli niin paljon on seuraa kun haluaa. Mutta nyt on mulla vaan vapaus valita parhaat päältä ja päättää itse kuinka vakavasti sitoudun. Tää on kivaa!

Ja en ole mikään missi ulkonäöltä. Olen kyllä hoikka, meikkaan, en polta ja juo, pukeudun siististi eli ulkonäköni on ilmeisesti ihan Ok.

Otetaanpa alusta.

Deittiappien kautta siis löytyy satamäärin miehiä jotka haluavat tämän kirjoittajan, joa sitten miettii että ottaisiko yhden onnekkaan joukosta.

Onko 40-50v ikäluokassa nykyään 100/1 miesenemmistö? Ei ainakaan tilastojen mukaan. Vai onko niin että vain 1% naisista ja 100% miehistä haluaisi parisuhteen? En oikein usko tähänkään.

Tämä on syy miksi kirjoitin että vain toteutunut parisuhde todistaa kysynnän. Ei suosio deittiapeissa, ei tapailu ilman sitoutumista. Ei se, että mies sanoo etsivänsä parisuhdetta.

Tutultahan tämä kuulostaa. Samaa minunkin tuntemani 40+ eronneet naiset sanoivat. Ammmattifutarit ja toimitusjohtajat kuulemma roikkuivat punteissa. Deittiapeissa, totta kai. Oli tapailua ja kaikkea. Mutta siinä vaiheessa kun tulikin halu löytää elämänkumppani, ei se käynytkään sormia napsauttamalla, eikä lopulta löytynyt mies ollut mikään toimitusjohtajakomistus, vaan mahakas tavismies.

Siihen astinainen voi boostata egoaan deittiapeissa ja elää illuusiossa että voisi valita kenet tahansa miehistä parisuhteeseen, ja kaikki sadat miehet ovat kiinnostuneita juuri sinusta ja vain sinusta.

Missä iässä parisuhde sitten on löytynyt kuin sormia napsauttamalla? En tunne yhtään ihmistä, jolla näin olisi ollut nuorenakaan, vaan jopa hyvännäköiset ihmiset ovat saattaneet olla vuosia sinkkuina. Parhaiten ovat pariutuneet juuri ne, joilla ei ole ollut mitäänkriteereitä kumppanille, vaan jokin kiintymyssuhteen tai muun häiriö, jonka vuoksi ovat halunneet suhteen kuin suhteen, ihan kenen tahansa kanssa. Ja he kun kohtaavat kaltaisena, syntyy helposti ongelmainen suhde joksikin aikaa. Mutta jos tällaisia tapauksia ei lasketa, on suhteen löytyminen aina tuurista kiinni.

Mutta et voi silti ihmisen vientiä todentaa toteutuneen parisuhteen perusteella. Tiedän naisen, josta useampi mies on ollut kiinnostunut, joka saisi varmasti seksiä ja suhteenkin, mutta hän ei halua olla miesten kanssa. Se, että hän ei tapaile miehiä, eri johdu siitä, etteikö hän saisi ketään. 

Etkä muidenkaan kohdalla voi pitää pelkkää suhdetta mittarina, koska vientiä voi olla muistakin syistä, ja koska etenkään keski-iässä eivät kaikki enää niin kovasti suhdetta kaipaakaan. Yhden illan panojen ja suhteen välissä on muitakin vaihtoehtoja. Esim. kevytsuhde tai jopa vakituinen seksisuhde voi olla molemmille osapuolille antoisa, mutta jos ei muuta haluta, miksi pitäisi pyrkiä parisuhteeseen?

Ainoa, mikä on hyvä mittari on se, saako suhdetta haluava toivomansa laisen suhteen. Eli jos joku haluaa vähän kevyemmän suhteen, voi mittarina toimia ainoastaan se, kuinka helposti hän sellaisen saa - ei suinkaan se, päätyykö parisuhdetta haluamaton parisuhteeseen.

Nainen kuin nainen saa kevytsuhteen helposti. Huono mittari.

Mutta jos nainen itse on tyytyväinen kevytsuhteeseen, eikö silloin sen saaminen ole aika hyvä mittari?

Ja vaikka sitä vakavaakin suhdetta etsisi, niin eihän kevytsuhde silti huono vaihtoehto ole. Jos mitään vakavaa ei just nyt ole näköpiirissä, on kevytsuhde silti parempi kuin ei mitään. Ainahan sen voi lopettaa sitten jos löytyy sellainen tyyppi, jonka kanssa voi syventää suhdetta parisuhteeksi asti.

MIksi pitäisi olla suhde? Yksinkin on ihan hyvä olla. Joskus jopa parempi.

Vierailija
312/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönpöpön. Kolmekymppisten ei enää tarvitse jauhaa sontaa tehdäkseen vaikutuksen kavereihin.  Armeijaikäisiltä moisen uskoisi. Oletko koskaan edes tavannut yhtään viisikymppistä?

Taitaa tehdä pahaa jos puhuvat tuollaisia puumista.

Vierailija
313/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavan kaukana olet keski-ikäisten ajatusmaailmasta. Oletko nuori vai naiivi?

Vierailija
314/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole enää omia hampaita niin on sellainen smooth touch.

Vierailija
315/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavan kaukana olet keski-ikäisten ajatusmaailmasta. Oletko nuori vai naiivi?

No ei ollut minun ajatuksia jos ymmärrät vielä lukemaasi. Voi sinua höppänää.

Vierailija
316/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ollut minun ajatuksia jos ymmärrät vielä lukemaasi. Voi sinua höppänää.

Kuule, viisikymppiset eivät ole huomionkipeitä. Sellainen on nuorten hömpötystä. Ilo toki otetaan irti mistä voidaan jo paljon aiemmin. Kannattaa ottaa suodattimella kaikki kuulemansakin, ei vain lukemaansa.

Vierailija
317/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 53 v. mies, enkä suostu tapailemaan ylipainoisia, nalkuttavia, omahyväisiä, persaukisia, feministejä, yli 40 vuotiaita, yh:ta, tatuoituja, tai enempi kuin kolmannella kierroksella olevia naisia. Ruuan laitto ja leipominen pitää onnistua. Myös siivous, automaattisesti ilman eri pyyntöä.

Naisen on mentävä välillä omaan kotiinsa koska minä tarvitsen välillä omaa aikaa. Ei saa haitata minun harrastuksia ja sen naisen on tultava toimeen omillaan.

Ja näistä periaatteesta en luovu.

Hyvää sinkkuvanhuutta sinulle!

Vierailija
318/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on vientiä ja toisilla ei. Riippuu ulkonäöstä ja siitä onko pitänyt huolta itsestään. Miehillä ihan sama juttu. Ei ole pelkästä iästä kiinni. Jos on antanut itsensä mennä hirveään kuosiin, niin kyllä silloinkin vientiä naisilla on, mutta suunnilleen samanlaisista kuin  itsekin,  eli valinnanvaraa ei juuri ole.

Vierailija
319/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä olen ainakin kelvannut. Tosin nyt olen ollut parisuhteessa reilun vuoden enkä tiedä onko jotain radikaalia tapahtunut tässä ajassa, eli olisiko vientiä nyt.

Mutta uskon kyllä, että seuraa ja flirttiä varmasti löytyy tässäkin iässä. Parisuhde onkin sitten haastavampi juttu, mutta sitähän on nykyään nuorempienkin vaikea löytää.

Ystäväni on melkein 50 ja seurustelee tosi komean ja fiksun 35-vuotiaan kanssa ja hyvin menee.

Vierailija
320/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin 20 vuotisesta avioliitosta kun olin 45v. Olen nyt 48 v. Ja luulin että joudun olemaan loppuikäni yksin. Väärin.

Tietäisitpä kuinka paljon on vientiä! Rekkasin jossain vaiheessa deittiappeihin ja herra sentään! Yhden yön kumppaneita olisi tarjolla joka yöksi, mutta en ole kiinnostunut. Vakavaa suhdetta hakevia miehiä on niin paljon deittiappien kautta että voin valita kuin hedelmätiskiltä. Nytkin mulla on yksi deittailumies. Ihan fiksu mutta en tiedä haluanko enää naimisiin. Tämä sinkkuilu ja kevyempi deittailu on niiiiin kivaa kun en ole tilivelvollinen kenellekään eikä tarvitse asua kenenkään miehen kanssa.

Miespuoliset työkaverit ehdottelevat myös jatkuvasti.

Eli niin paljon on seuraa kun haluaa. Mutta nyt on mulla vaan vapaus valita parhaat päältä ja päättää itse kuinka vakavasti sitoudun. Tää on kivaa!

Ja en ole mikään missi ulkonäöltä. Olen kyllä hoikka, meikkaan, en polta ja juo, pukeudun siististi eli ulkonäköni on ilmeisesti ihan Ok.

Otetaanpa alusta.

Deittiappien kautta siis löytyy satamäärin miehiä jotka haluavat tämän kirjoittajan, joa sitten miettii että ottaisiko yhden onnekkaan joukosta.

Onko 40-50v ikäluokassa nykyään 100/1 miesenemmistö? Ei ainakaan tilastojen mukaan. Vai onko niin että vain 1% naisista ja 100% miehistä haluaisi parisuhteen? En oikein usko tähänkään.

Tämä on syy miksi kirjoitin että vain toteutunut parisuhde todistaa kysynnän. Ei suosio deittiapeissa, ei tapailu ilman sitoutumista. Ei se, että mies sanoo etsivänsä parisuhdetta.

Tutultahan tämä kuulostaa. Samaa minunkin tuntemani 40+ eronneet naiset sanoivat. Ammmattifutarit ja toimitusjohtajat kuulemma roikkuivat punteissa. Deittiapeissa, totta kai. Oli tapailua ja kaikkea. Mutta siinä vaiheessa kun tulikin halu löytää elämänkumppani, ei se käynytkään sormia napsauttamalla, eikä lopulta löytynyt mies ollut mikään toimitusjohtajakomistus, vaan mahakas tavismies.

Siihen astinainen voi boostata egoaan deittiapeissa ja elää illuusiossa että voisi valita kenet tahansa miehistä parisuhteeseen, ja kaikki sadat miehet ovat kiinnostuneita juuri sinusta ja vain sinusta.

Missä iässä parisuhde sitten on löytynyt kuin sormia napsauttamalla? En tunne yhtään ihmistä, jolla näin olisi ollut nuorenakaan, vaan jopa hyvännäköiset ihmiset ovat saattaneet olla vuosia sinkkuina. Parhaiten ovat pariutuneet juuri ne, joilla ei ole ollut mitäänkriteereitä kumppanille, vaan jokin kiintymyssuhteen tai muun häiriö, jonka vuoksi ovat halunneet suhteen kuin suhteen, ihan kenen tahansa kanssa. Ja he kun kohtaavat kaltaisena, syntyy helposti ongelmainen suhde joksikin aikaa. Mutta jos tällaisia tapauksia ei lasketa, on suhteen löytyminen aina tuurista kiinni.

Mutta et voi silti ihmisen vientiä todentaa toteutuneen parisuhteen perusteella. Tiedän naisen, josta useampi mies on ollut kiinnostunut, joka saisi varmasti seksiä ja suhteenkin, mutta hän ei halua olla miesten kanssa. Se, että hän ei tapaile miehiä, eri johdu siitä, etteikö hän saisi ketään. 

Etkä muidenkaan kohdalla voi pitää pelkkää suhdetta mittarina, koska vientiä voi olla muistakin syistä, ja koska etenkään keski-iässä eivät kaikki enää niin kovasti suhdetta kaipaakaan. Yhden illan panojen ja suhteen välissä on muitakin vaihtoehtoja. Esim. kevytsuhde tai jopa vakituinen seksisuhde voi olla molemmille osapuolille antoisa, mutta jos ei muuta haluta, miksi pitäisi pyrkiä parisuhteeseen?

Ainoa, mikä on hyvä mittari on se, saako suhdetta haluava toivomansa laisen suhteen. Eli jos joku haluaa vähän kevyemmän suhteen, voi mittarina toimia ainoastaan se, kuinka helposti hän sellaisen saa - ei suinkaan se, päätyykö parisuhdetta haluamaton parisuhteeseen.

Nainen kuin nainen saa kevytsuhteen helposti. Huono mittari.

Mutta jos nainen itse on tyytyväinen kevytsuhteeseen, eikö silloin sen saaminen ole aika hyvä mittari?

Ja vaikka sitä vakavaakin suhdetta etsisi, niin eihän kevytsuhde silti huono vaihtoehto ole. Jos mitään vakavaa ei just nyt ole näköpiirissä, on kevytsuhde silti parempi kuin ei mitään. Ainahan sen voi lopettaa sitten jos löytyy sellainen tyyppi, jonka kanssa voi syventää suhdetta parisuhteeksi asti.

MIksi pitäisi olla suhde? Yksinkin on ihan hyvä olla. Joskus jopa parempi.

Tarkoitin siis tilannetta, jossa henkilö EI halua olla sinkkuna. Kuten huomaat, kirjoitin tilanteesta, jossa nimenomaan haluaisi suhteen. Silloin kevytsuhde on parempi kuin sinkkuna olo, koska saa ainakin osan niistä asioista, mitä sitoutuneemmastakin suhteesta saisi. Toki tilanne on eri, jos haluaakin olla sinkku, ja silloin toki onkin tyytyväinen juuti siten. Enkä siis toki tarkoittanutkaan, että kaikkien pitäisi olla tai haluta olla suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi