Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45-55 -vuotiaat naiset, vieläkö löytyy treffiseuraa ja flirttiä elämään, jos sitä haluatte?

Vierailija
13.01.2023 |

Tuli näistä muutamista eroketjuista mieleen, olen itse päälle kolmekymppinen nainen ja ajattelin olla avioliitossa vielä siihen saakka kunnes lapset ovat isompia.
Muuten tämä täysin ok, mutta pelkään ettei sitten enää 45-50 vuotiaana olisikaan mitään menekkiä missään, eikä ketään kiinnostunutta miestä?
Eli tuon ikäiset naiset, onko vielä vientiä, pääseekö pitämään hauskaa ja treffeille ja kenties parisuhteeseenkin?

Kommentit (572)

Vierailija
281/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako joku 45+ vielä miehiä? Minä en.

Sellaista se on, kun on ollut nuorempana sarjadeittailija. Joillain ei ole ollut yhtäkään miestä tuohon ikään mennessä. 

Joo en minäkään ole päässyt kyllästymään miehiin, sen verran hiljaista on aina ollut. Hassua kuinka joillakin on vientiä aina ja joillakin ei ollenkaan, edes nuorena. Ei se mun havaintojen mukaan mikään ikään sidottu asia ole. Jotainhan mä itse teen väärin koska kaikki ympärilläni löytää heti eron jälkeen uuden ja mä olen vuosikymmenestä toiseen yksin. Mulla ei ole mitenkään loistavat sosiaaliset taidot, epäilen olevani Asperger tms. Tai sitten vaan johtuu kokemuksen puutteesta ettei ne sosiaaliset taidot ole kehittynyt kuten kokeneilla naisilla. Ei ketään viehätä ylenpalttinen ujostelu vanhalla akalla, mun ikäisen pitäisi olla jo itsevarma ja käyttäytyä kuin aikuinen eikä kuin punasteleva pikkutyttö.

Vierailija
282/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. MInkä takia ylipäänsä pitäisi olla parisuhteessa? Yksin on hyvä olla, omassa rauhassa omassa tuvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 ja seksikkäämpi kuin suurin osa 25-vuotiaista, joten seuraa saa aina, vaan kun mulle ei yleensä kelpaa.

Itsetehtyä ei lasketa.

Vierailija
284/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 49 ja tuntemattomat miehet katselee joka viikko kaupungilla. Myös yllättävän erityyppiset miehet

Nauraako ne?

Vierailija
285/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 52v enkä todellakaan kelpaa kenellekään.

(Olen ihan sopusuhtainen, en ole lihava enkä susiruma.)

Et ehkä ole tajunnut, mutta vanhempia miehiä kiinnostaa kyllä. Montaako 70-vuotiasta olet yrittänyt?

Miksi 52-v nainen haluaisi tapailla 70-v miestä? Ei 32-v nainenkaan halua tapailla 50-v miestä.

Vierailija
286/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävästi miehet katselevat...ihan tavis 56v ei edes meikkiä

Vierailija
287/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävästi miehet katselevat...ihan tavis 56v ei edes meikkiä

Käveletkö pakkasella paljain jaloin tms?

Vierailija
288/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies33 kirjoitti:

Olen 45 tonnia tienaava mies enkä kelpaa kenellekkään.

Et kai tinderissä palkkaasi ilmoita, eli ei kai kelpaaminen palkasta ole kiinni. Panosta kuviin ja itsesi sympaattiseen esittelyyn, niin eiköhän ala löytyä matcheja.

Vierailija
289/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. MInkä takia ylipäänsä pitäisi olla parisuhteessa? Yksin on hyvä olla, omassa rauhassa omassa tuvassa.

Seksi ainakin minua motivoi suhteeseen. Ja tuleehan siinä mukana muutakin kivaa kuin seksi. Mutta ilman niitä muita voisin vaikka ollakin, mutta seksitöntä elämää en halua elää.

N45

Vierailija
290/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta,mutta...eipä huvita toisaalta sxitön elämäkään, kun sillä saralla mies on oikein pätevä. Eikä tunteellisena ihmisenä innosta etsiä pikaseuraakaan.  

On ihanan vahingoniloista kuulla, että ihmiset harkitsevat eroa, vaikka tykkäävät seksistä kumppaninsa kanssa. Parempi sinullekin, että pysyt henkisesti huonossa suhteessa, koska olet alunperin varmasti valinnut kyseisen miehen vain siksi, että seksi oli hänen kanssaan niin kivaa. 

Itseasiassa huono suhde korostaa seksin merkitystä. Alkaa vaatimattomampikin seksi tuntua erityiselle, koska kaikilla muilla elämänalueilla on niin täydellinen puutos. Oikeasti seksi ei ole hyvää. Kun on kuolemassa nälkään niin mikä tahansa ruoka maistuu hyvälle.

Itselleni ei käy noin. Vaatimaton seksi ei ala tuntua hyvältä vain siksi, että muut osa-alueet toimivat vielä huonommin. Vaatimaton seksi on aina vaatimatonta seksiä, ja ainakin itselleni se vain korostaisi sitä, ettei suhteessa ole mitään erityistä. Minulla nimenomaan hyvä suhde korostaa seksinkin merkitystä - hyvässä suhteessa sitä haluaa enemmän ja koska toimiva seksi on yksi osa hyvää suhdetta, on seksi varmaan senkin vuoksi parempaa. Mutta ehkä tämä on ehkä tapauskohtaista, jollain muulla voi olla toisin.

Vierailija
291/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotteko noille nuoremmille kolleille myös vaihdevuosistanne?

Se jujuhan tuossa on että ne pääsee kokeilemaan kaikkea sellaista hauskaa ilman kumia mihin heidän omanikäiset itseään arvostavat eivöt lähde mukaan.

Vierailija
292/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt itsetunto kuriin ja pari hyvää kuvaa Tinderiin tms. ja kyllä alkaa tulla mätsejä! Ei haittaa jos vaikka iästä vähentää pari vuotta, kukaan huomaa. Olen 54 v ja mätsejä ropisee.

Vierailija
293/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jujuhan tuossa on että ne pääsee kokeilemaan kaikkea sellaista hauskaa ilman kumia mihin heidän omanikäiset itseään arvostavat eivöt lähde mukaan.

Estot tosiaan ovat nuorten ongelma. Useimmat kasvavat niiden yli, kun itseluottamus kasvaa iän myötä.

Vierailija
294/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 52v enkä todellakaan kelpaa kenellekään.

(Olen ihan sopusuhtainen, en ole lihava enkä susiruma.)

Et ehkä ole tajunnut, mutta vanhempia miehiä kiinnostaa kyllä. Montaako 70-vuotiasta olet yrittänyt?

Minäkin olen 52v, miksi haluaisin isäni ikäisen miehen? Ja miksi minun pitäisi katsella vanhempaa ruppanaa, joka itse ei katsele edes ikäisiään?

En minäkään ottaisi mitä tahansa. Hakisin iloni satunnaisesti ja jos sopiva löytyy, niin katsotaan sitten uudestaan.

Olen muutaman vuoden nuorempi ja mulle tulee miehiä ovista ja ikkunoista.

Vierailija
295/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö heteroyhdyntä ole nykyisin jo aika mainstreamia? Harva sitä niin hurjana pitää, että itsekunnioituksen vuoksi pitää siitä kieltäytyä. Siis jos hetero on, toki tajuan ettei lesboja kiinnosta.

Vierailija
296/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, oikeastiko on odotettavissa niin radikaali muutos kelpaamattomaksi tässä 8 vuoden sisällä?

Olen 42 v. ja kyllä olis vientiä. Viime viikonloppuna baarissa yks ikäiseni mies kävi kehumassa kuinka olen "tosi nätti nainen" (ei yrittänyt iskeä, hällä oli oma nainen mukana), yksi tarjosi tiskillä juoman, ja yks toinen pyysi puhelinnumeron ja käytiin treffeillä jo. Työpaikalla on flirttiä useammankin kanssa ja yks mies on muhun ihastunut, tunnusti pikkujouluissa.

Menopaussi ajoittuu tuolle ajalle ja tuo lienee aika radikaali muutos?

Keskimääräinen menopaussi-ikä on 51, ei siis vielä 10 vuoteen. Taidat olla mies?

Lähes kaikilla tuntemillani naisilla ulkonäkö on muuttunut radikaalisti +-40v tienoilla.

Naiset eivät itse tunnista tätä koska he katsovat ulkonäössään eri asioita kuin miehet. Miehet katsovat esimerkiksi todella paljon pepun ja keskivartalon suhdetta. Pepun pyöreys katoaa, ja vatsa alkaa pyöristyä melkein kaikilla. Myös reisistä katoavat muodot, suhteessa keskivartaloon ja käsivarsiin.

Minulla on edelleen pyöreä peppu ja muodokkaat reidet vaikka olen jo 57 v. Kenenkään ulkonäkö ei muutu radikaalisti pelkästään vaihdevuosien takia.

Vierailija
297/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö heteroyhdyntä ole nykyisin jo aika mainstreamia? Harva sitä niin hurjana pitää, että itsekunnioituksen vuoksi pitää siitä kieltäytyä. Siis jos hetero on, toki tajuan ettei lesboja kiinnosta.

Rohkenisin väittää, että se on kautta aikojen ollut mainstreamia. Meillähän on väestöräjähdyskin.

Vierailija
298/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten mukaan vienti vain lisääntyy kun ikää tulee.

Vastauksissa pitää aina huomioida naisten ego. Nainen ei voi koskaan sanoa että haluaisi parisuhteen mutta ei saa. Siispä "vientiä riittäisi mutta ei ole nyt aika parisuhteelle".

Erilaisen huomion määrä voi kasvaakin, koska miehet tulevat rohkeammiksi ja kohteliaammiksi iän myötä. Todellinen parisuhdekysyntä ei kasva käytännössä kenelläkään. Ainoa todiste kysynnästä vanhemmalla iällä on saatu monogaaminen parisuhde. Se matchit, flirtti, treffit tai seksi. Niiden saamiseen ei paljoa vaadita.

Eli jos nainen haluaa vain kevytsuhteen tai vaikka seksisuhteen ilman sitoutumuksia, ja löytää helposti itseään miellyttävää seuraa näihin tarkoituksiin, tulkinta on se, että hänellä "ei ole vientiä" tai että hän "ei saa ketään" - kuitenkin sai mitä halusi. Miksi parisuhde on normi silloinkin, jos sitä ei edes halua?

Ja mistä voi tietää joistain deittailuista, säädöistä ja muusta, olisiko vastapuoli ollut kiinnostunut parisuhteesta? Jos vaikka minusta on kiinnostunut joku mies, mutta minä en vastavuoroisesti ole kiinnostunut hänestä, niin eikö tätä lasketa siis vientiin vain siksi, että minä annoin pakit enkä kokeillut, mennäänkö naimisiin asti? 

Syy miksi tuota ei lasketa on kuin sanoisi että olet kondiksessa kun jaksoit kävellä keittiöön.

Seksiä, matcheja ja flirttiä on helppo saada. Aina löytyy miehiä jotka panevat ketä tahansa jonka saavat. Matcheja annetaan kaikille, ja flirttiä useissa tapauksissa kohteliaisuutena (tyypillinen motiivi ulkonäön kehumiselle on ajatus että nainen ei varmaankaan pidä itseään hyvännäköisenä -> nainen ilahtuu).

Tuskinpa moni jotain pelkkää flirttiä ajattelee "vientinä", ja toisaalta pelkän yhden illan jutun ja monogaamisen parisuhteen väliinkin mahtuu valtavaltavasti vaihtoehtoja - sinä nyt tietysti tarkotushakuisesti valitsit juuri nuo kaksi osoittaaksesi niiden merkityksettömyyden. Ei kukaan ajattelekaan irrallisten panojen sen syvempää merkitsevän. Mutta kyllä se kuitenkin ihan totta on, että myös 45-55-vuotiaiden naisten joukossa on niitä, joista kiinnostutaan joskus paljonkin, ja joilla on vientiä. Vienniksi lasketaan myös muut kuin monogaamiset parisuhteet. Nimenomaan tässä ikäluokassa ihmisillä alkaa olla paljon vaihtelua siinä, millaisia suhdemuotoja halutaan. Jotkut haluavat toki sitoutuneen, monogaamisen parisuhteen, jotkut sitten taas haluavat vapaan suhteen, jotkut kevytsuhteen, jotkut pelkän seksisuhteen. Ja kaikkia näitä osa ihmisistä saa helpommin kuin jotkut toiset. Parisuhde ei suinkaan ole kaikilla tavoite, naisillakaan, ja lisäksi monella naisellakin voi olla niin, että vaikka oikean miehen kanssa voisi halutakin parisuhteen, niin joienkin muiden kanssa haluaa itsekin vain kevytsuhteen tai seksisuhteen. Silloin ei niinkään tavoitella parisuhdetta, vaan tapauskohtaisesti katsotaan, mitä itse haluaa. Monelle keski-ikäiselle ei suhde enää ole samalla lailla toive tai tavoite kuin nuorena, etenkin jos on omia lapsia, joilain lapsenlapsiakin, jotka täyttävät sen merkityksellisimmän ihmisen paikan elämässä.

Voiko tämän saman ajatusmaailman hyväksyä myös miehille? Kaikkien naisten kanssa ei automaattisesti halua parisuhdetta, vaan kevytsuhteen tai ihan "vain" seksisuhteen.

Kunhan tuota ei sano ääneen.

Tasoteoria on selkeä.

Eniten tasoa -> vähiten tasoa vaaditaan

- elämänkumppanilta

- tapailukumppanilta (FWB, mutta aina tätäkään ei kannata sanoa ääneen)

- vakipanolta (pelkkää seksiä, jätetään muu leikkiminen pois)

- irtopanolta

Myös harjoittelusuhteet ovat totta nuoremmilla miehillä. Ne menevät jonnekin elämänkumppanin ja tapailukumppanin välimaastoon. Tod näk lähemmäs tapailukumppania.

Miehillä on toisin päin. Mitä kevyemmän suhteen mies haluaa, sitä tasokkaampi (komeus, itsevarmuus, seksitaidot) hänen on oltava sellaisen saadakseen.

Taas näitä tasoteoreetikoita...uskooko näihin tasoteorioihin oikeasti joku?

Vierailija
299/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkenisin väittää, että se on kautta aikojen ollut mainstreamia. Meillähän on väestöräjähdyskin.

Niin - no mikä tuo väite sitten on että se lähtökohtaisesti on lisääntymisikäisille asia, josta itsekunnioituksen vuoksi pitää kieltäytyä? Vai oliko kirjoittaja kenties kotoisin jostain uskonlahkosta?

Vierailija
300/572 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin - no mikä tuo väite sitten on että se lähtökohtaisesti on lisääntymisikäisille asia, josta itsekunnioituksen vuoksi pitää kieltäytyä? Vai oliko kirjoittaja kenties kotoisin jostain uskonlahkosta?

Eiköhän se ole kettu ja pihlajanmarjat -ilmiö. Toki jos kyse on tasoteoreetikosta, se lähenee uskonlahkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme