Orpon huoli keski- ja hyvätuloisista
Orpon mielestä veroja pitää laskea että keski- ja hyvätuloiset tulevat toimeen. Päivän vitsi 😂 Hyvä veto Marinilta kun sanoi että "pitäisikö meidän ja vuorineuvosten saada lisää rahaa". No ainakin tässä tietää ketä äänestää tulevissa vaaleissa.
Kommentit (192)
En jaksa vääntää. En halua joutua keskituloisena maksumieheksi, jälleen kerran. Mulla ei ole mahdollisuutta piilottaa tuloja ja varallisuuttani ulkomaille, niin kuin rikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan keski- tai hyvätuloinen ei varmasti purnaa sitä, että veroillaan maksaa sairastuneen tai vastoin tahtoaan väliaikaisesti työttömän elämisen (elämisen, ei keskituloisen elitasoa).
Mutta kaikkia sylettää ne pummit, jotka ei edes yritä eikä aio yrittää elättää itseään edes välillä, syystä että yhteiskunta elättää kyllä.
Ei kaikkialla yhteiskunta elätä, eikä suomessakaan siihen ole kohta varaa, hyvinvointiyhteiskunta on kuilun reunalla.
Ainahan tätä jankutettu ettei ole varaa. On paljon ihmisiä jotka ei yritä ja se ok. Ei kenenkään työnantajan riesaksi sellaista. Moni ei pääse eläkkeelle vaikka pitäisi.
Mulla olisi yksi hyvä narkkari pieniin työhommiin. Haluatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en keskituloisena halua alkaa maksamaan köyhempien elämää verovaroin tai muutenkaan. Kohtuuton vaatimus. Rikkaampien verotusta tulee kiristää. Kuka muka tarttee useamman ökyauton? Meillä vain yksi auto ja yksi talo, ei kesämökkiä. Velkaa vain 50 000 euroa. Ehkä mä olenkin köyhä jonkun mittarin mukaan? Mutta koskaan ei ole tarttenut miettiä riittääkö rahat ruokaan yms. Mutta jos mun pitää alkaa maksaa köyhempien elintaso, niin sitten ollaan samassa tasossa kaikki. Se ei liene tarkoitus, emme ole kommunisteja.
Et taida ymmärtää tätä systeemiä kokonaisuutena? Yrityksillä on aina omistajat. Siis ihmisiä, ketkä ovat laittaneet varansa kiinni sijoitustarkoituksessa siihen yritykseen, joka sinunkin palkkasi maksaa. Välillisesti verojen kautta nämä yritykset maksavat myös valtiolla ja kunnilla työskentelevien palkat.
Jos kellään ei olisi niin paljon rahaa, että on varaa sijoittaa yrityksiin, niin mitään yrityksiä ei enää ole ja tulovirta loppuu ihan kaikilta. Myös vaihtoehtoja maailmalla on, eli jos nämä suomalaiset yritykset eivät esim. korkean verotuksen vuoksi kannata, laittaa rikas tietysti rahansa jonnekin muualle, mikä on kannattavaa.
Jos siis haluat rikkaalta rahat pois, niin millä rahalla sinä sitten aiot elää?
En halua rikkailta kaikkea rahaa pois, idiootti. Mutta kyllä heitä voi raskaammin verottaa kuin keskituloista. Meinaatko, että jos vähänkään heidän verotustaan nostaa, niin ovat konkassa.?? Lol, kannattiko sit ostaa se talo Espanjasta?
Ei he ole konkassa, he vaan siirtyvät toiseen maahan, jossa verotus on inhimillisempää kuten Wahlroos.
Ja sekö on susta oikein? Kansalaisuus pois tuollaisilta ahneilta. Keskituloinen se heidänkin omaisuutensa on työllään saanut aikaan.
Entäs kun tämä hyvinvointiyhteiskunta on muisto vaan? Terveydenhuolto on jo mennyttä, muu menee perässä. Olette maanneet joutilaana yhteiskunnan tuella koko elämänne ja yhtäkkiä se tuki loppuu. Töitä varmaan pitäis tehdä mutta ilman ajantasaista koulutusta ja työhistoriaa, ei mahdollisuuksia. Kerjäämään kai sitten niinkuin köyhät maailmalla tekeväät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä Orpon kanssa. Keskituloisena sitä osallistuu maksumiehenä kaikkeen ja varsin vähän saa vastineeksi.
Mikä mielestäsi on varsin vähän? Sanoisin, että esimerkiksi yleinen turvallisuus ja yhteiskuntarauha, ts. esim. mahdollisuus kävellä (yöllä) ulkona ilman pelkoa ryöstetyksi tulemisesta ovat aika isoja asioita. Pääkaupunkiseudulla turvallisuus on jo laskenut, koska eri väestöryhmien välinen eriarvoistuminen näkyy siellä selvimmin. Mutta edelleen Suomi on todella turvallinen maa verrattuna moneen Euroopankin alueen maahan.
Täällä on joku ihmeellinen illuusio, että Suomen turvallisuus johtuu siitä, että suomalaiset vain ovat maagisesti niin rauhaa rakastavia. Se on ihan höpöpuhetta. Suomessa on rauhallista, koska eriarvoisuus on ollut verrattain pientä. Jokainen yhteisestä hyvinvoinnista ja sosiaalialasta tehty leikkaus on kuitenkin jo nakertanut tätä hyvinvointia.
Mahdollisen veroalen ja siihen liittyvien pienituloisten elinolojen heikennyksien seurauksia saamme niittää 20 vuoden sisällä. Yhteiskunta muuttuu turvattomammaksi. Yksin liikkuminen muuttuu vaarallisemmaksi. Lapsia ei voi kaupungeissa laittaa jalkaisin kouluun ja he ylipäätään pystyvät ulkoilemaan vähemmän itsenäisesti. Kansanterveyshän tästä tietysti tykkää.
Isoista väestöryhmistä eniten yhteisen sosiaaliturvan heikentämisestä kärsivät naiset. Naiset tekevät pätkätöitä, pitävät hoitovapaita, ovat sen jälkeen työttömänä etsiessään uutta työtä tai hoitavat lapsia kotona. Katujen koettu turvattomuus rajoittaa jo nyt enemmän naisten liikkumista. Äidit ovat niitä, jotka tulevat jäämään kotiin, mikäli lapsille ei enää löydy hoitopaikkoja ja maksavat sen omissa eläkkeissään ja terveydessään (jäädessään pois työterveyden piiristä yhä heikkenevän julkisen sektorin terveydenhuollon piiriin).
Verot ja niillä rahoitettu sosiaaliturva ovat paitsi luokkakysymys, myös sukupuolten tasa-arvokysymys.
Käytiin viime vuonna Yhdysvalloissa ystäväperheen luona kylässä. Rouva on maisteri, eronnut yhden teinin kanssa asuu. Asuivat aivan ihanalla omakotitaloalueella aivan miljoonakaupungin keskustan tuntumassa. Koko naapurusto oli samanlaista keskituloista perhettä toisensa jälkeen ihanissa omakotitaloissa. Oli turvallista kävellä ja hoitaa asioitaan. Ei ollut aitoja eikä vartijoita. Kävin naisena lukuisia kertoja yksinkin lenkillä ja sitä harrastaa myös tuo perheen teinityttö. Elintaso oli heittämällä korkeampi kuin Suomessa, vaikka ei todellakaa oltu missään superrikkaiden alueella. Yhteiskuntarauha, turvallinen liikkuminen ja naisten vapaus kyllä toteutuivat tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän keksi- ja suurituloisten pärjäämisestä pitäisi huolestua monen muunkin poliitikon kuin Orpon. Me maksetaan tämä lysti ja jos meiltä tippuu hanskat niin loppuu myös niiltä pienituloisilta.
Elätkö sitten yli varojesi kun et palkallasi pärjää? Työttömät pärjää reilulla 500 eurolla, miksi sinä et pärjää tuhansilla euroilla kuukaudessa? Onko itsetuntosi niin huono että joudut elämään yli varojesi koska pelkäät muiden hyvätuloisten syrjivän jos eläisit tulojesi mukaan? Oletko siis pyrkyri? Miksi et tee kahta työtä jotta pärjäät paremmin? Näinhän pienituloiset on joutuneet tekemään jo vuosikymmeniä. En ymmärrä kitinää. Tee enemmän töitä jos haluat enemmän rahaa (sijoitettavaksi?).
Ai pärjää työtön 500 eurolla? Miten asumistuki ja muut tukiaiset, kuka ne maksaa työttömälle? Ettei vaan se keskituloinen. Älä kitise, vaan tee töitä, loinen.
Tekisin jos kykenisin. Työelämässä ollessani tein koko ajan kahta työtä ja sain kasvatettua säästöjäni. Onnistuu edelleen minimituloilla. Osaan elää tulojeni mukaan. Miksi te hyvätuloiset ette osaa? No onhan teillä isot talot, uudet autot ja muut härpäkkeet, ja mojova sijoitussalkku. Mutta kun sillä kaverilla, työkaverilla, siskolla tai naapurilla on vielä enemmän, niin pitää muodon vuoksi kitistä ja esittää köyhää. Ettei vaan paljastuisi hyvätuloisuus. Tunnen teitä paaaaljon 😄. Hirveää valitusta pienistä tuloista, miten eletään kädestä suuhun, silti köyhinkin niistä tienaa kaksi tai kolme kertaa enemmän kuin minä. Minä pärjään kyllä, miksi parempituloiset eivät? Olisko teidänkin aika pysähtyä tekemään laskelmia tai vain tunnustaa tosiasiat että hyvin menee korkeasta verotuksesta huolimatta? Olla tyytyväinen siihen että ei ole työkyvytön muiden elätettävä?
Sä mitään tekisi, laiska selittelevä pska olet. Yhteiskunnan loinen.
Kun argumentit loppuu, alkaa henkilökohtainen solvaaminen 😄. Et näköjään ymmärrä edes lukemaasi, kerroin että tein kahta työtä vuosien ajan kun vielä olin työkykyinen, opiskelinkin. Itsepä yhteiskunta pitää minut työkyvyttömänä. Minä en voi itse kirjoittaa reseptejä ja lähetteitä tutkimuksiin, ne ovat lääkärin toimivaltaa. Päättelen tästä että lääkärit ainakin mielellään maksavat korkeita veroja ja elättävät minut kotiin. Itse kyllä tekisin töitä mielelläni.
Keskituloiset ovat suurin palkansaajaryhmä ja ne jotka kuluttavat eniten ja kerryttävät verokantaa.
Jos tältä ryhmältä leikataan ostokyky pysähtyy taloudenkehitys. Huoli on perusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan keski- tai hyvätuloinen ei varmasti purnaa sitä, että veroillaan maksaa sairastuneen tai vastoin tahtoaan väliaikaisesti työttömän elämisen (elämisen, ei keskituloisen elitasoa).
Mutta kaikkia sylettää ne pummit, jotka ei edes yritä eikä aio yrittää elättää itseään edes välillä, syystä että yhteiskunta elättää kyllä.
Ei kaikkialla yhteiskunta elätä, eikä suomessakaan siihen ole kohta varaa, hyvinvointiyhteiskunta on kuilun reunalla.
Ainahan tätä jankutettu ettei ole varaa. On paljon ihmisiä jotka ei yritä ja se ok. Ei kenenkään työnantajan riesaksi sellaista. Moni ei pääse eläkkeelle vaikka pitäisi.
Mulla olisi yksi hyvä narkkari pieniin työhommiin. Haluatko?
Lasken kyllä työkyvyttömät ja narkkarit tuohon sairastuneiden osaan, eläkkeelle pitäisi päästä jos on oikeasti työkyvytön. Puhun pummeista joilla ei ole välttämättä mitään sairautta tai riippuvuutta joka estäisi työnteon, näillä ei vaan huvita ja näitä on paljon. Ei vaan viitsitä tehdä edes osa-aikaisesti tai silloin tällöin jotain. Sama elämäntapa siirretään monesti lapsille ajattelematta että mitä jos tulevaisuudessa yhteiskunta ei maksakaan niiden lasten tai heidän lasten oleilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en keskituloisena halua alkaa maksamaan köyhempien elämää verovaroin tai muutenkaan. Kohtuuton vaatimus. Rikkaampien verotusta tulee kiristää. Kuka muka tarttee useamman ökyauton? Meillä vain yksi auto ja yksi talo, ei kesämökkiä. Velkaa vain 50 000 euroa. Ehkä mä olenkin köyhä jonkun mittarin mukaan? Mutta koskaan ei ole tarttenut miettiä riittääkö rahat ruokaan yms. Mutta jos mun pitää alkaa maksaa köyhempien elintaso, niin sitten ollaan samassa tasossa kaikki. Se ei liene tarkoitus, emme ole kommunisteja.
Et taida ymmärtää tätä systeemiä kokonaisuutena? Yrityksillä on aina omistajat. Siis ihmisiä, ketkä ovat laittaneet varansa kiinni sijoitustarkoituksessa siihen yritykseen, joka sinunkin palkkasi maksaa. Välillisesti verojen kautta nämä yritykset maksavat myös valtiolla ja kunnilla työskentelevien palkat.
Jos kellään ei olisi niin paljon rahaa, että on varaa sijoittaa yrityksiin, niin mitään yrityksiä ei enää ole ja tulovirta loppuu ihan kaikilta. Myös vaihtoehtoja maailmalla on, eli jos nämä suomalaiset yritykset eivät esim. korkean verotuksen vuoksi kannata, laittaa rikas tietysti rahansa jonnekin muualle, mikä on kannattavaa.
En halua rikkailta kaikkea rahaa pois, idiootti. Mutta kyllä heitä voi raskaammin verottaa kuin keskituloista. Meinaatko, että jos vähänkään heidän verotustaan nostaa, niin ovat konkassa.?? Lol, kannattiko sit ostaa se talo Espanjasta?
Ei he ole konkassa, he vaan siirtyvät toiseen maahan, jossa verotus on inhimillisempää kuten Wahlroos.
Ja sekö on susta oikein? Kansalaisuus pois tuollaisilta ahneilta. Keskituloinen se heidänkin omaisuutensa on työllään saanut aikaan.
Ihan samalla lailla heillä on siihen oikeus kuin sossutatuilla istua toisten vetämässä pulkassa koko ikänsä. Miksi et ehdota tatuilta kansalaisuutta pois?
Vierailija kirjoitti:
En jaksa vääntää. En halua joutua keskituloisena maksumieheksi, jälleen kerran. Mulla ei ole mahdollisuutta piilottaa tuloja ja varallisuuttani ulkomaille, niin kuin rikkailla.
Miksi ne pitäisi piilottaa jonnekin? Onko ne laittomasti hankittu? Sijoita ja saat tuottoa jos sinulla on ylimääräistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän vaihtoehtonsa ei ole olla konkassa, vaan saada parempi tuotto muualta. Suomelta on mennyt todella moni suuri investointi sivu suun ja kilpailukyvytön verotus on yksi tekijä asiassa.
Yritystoiminnan verotus ja yksityishenkilön verotus eri asioita, yhä edelleen.
Ne asiat ovat hyvin linkassa toisiinsa. Esim. suomalaisiin pörssiyrityksiin rahaa sijoittaa moni hyvätuloinen työssäkäyvä suomalainen. Eipä sijoita enää, jos ei sijoitettavaa jää.
Ja sama logiikka se on sillä hyvätuloisella huippuasiantuntijalla tai johtajalla. Työllistyy varmasti myös ulkomaille, jos Suomessa ostovoima jää pienemmäksi kuin muualla. Ja sehän jää jo nyt.
Moni ei myöskään ota vastaan vastuullisempaa tai vaativampaa työtehtävää, koska työ ottaisi sitten paljon enemmän aikaa ja energiaa, mutta nettopalkka ei juuri muuttuisi. Siis samaa logiikkaa, kuin olla menemättä töihin ollenkaan, kun tuet on suurin piirtein samat. Tällaista ei saisi olla, vaan työnteon ja työhön panostamisen tulisi kannattaa aina. Muuten ihmiset passivoituvat, yritykset eivät enää tuota ja tulovirta Suomeen heikkenee.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tässä tahallaan laitetaan puurot ja vellit sekaisin.
Sairastumiset ja hetkelliset työttömyydet yhteiskunnan pitää auttaa. Elämäntapapummeja ei.
120000€/vuosi - brutto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidän vaihtoehtonsa ei ole olla konkassa, vaan saada parempi tuotto muualta. Suomelta on mennyt todella moni suuri investointi sivu suun ja kilpailukyvytön verotus on yksi tekijä asiassa.
Ne asiat ovat hyvin linkassa toisiinsa. Esim. suomalaisiin pörssiyrityksiin rahaa sijoittaa moni hyvätuloinen työssäkäyvä suomalainen. Eipä sijoita enää, jos ei sijoitettavaa jää.
Ja sama logiikka se on sillä hyvätuloisella huippuasiantuntijalla tai johtajalla. Työllistyy varmasti myös ulkomaille, jos Suomessa ostovoima jää pienemmäksi kuin muualla. Ja sehän jää jo nyt.
Moni ei myöskään ota vastaan vastuullisempaa tai vaativampaa työtehtävää, koska työ ottaisi sitten paljon enemmän aikaa ja energiaa, mutta nettopalkka ei juuri muuttuisi. Siis samaa logiikkaa, kuin olla menemättä töihin ollenkaan, kun tuet on suurin piirtein samat. Tällaista ei saisi olla, vaan työnteon ja työhön panostamisen tulisi kannattaa aina. Muuten ihmiset passivoituvat, yritykset eivät enää tuota ja tulovirta Suomeen heikkenee.
Tämä. Olen itse akateemisella alalla ja aika moni kolleega sanoo suoraan, että ei halua lainkaan vastuullisempaa tai vaativampaa tehtävää. Edes esihenkilöksi ei ole halukkuutta. koska erotus palkassa on niin pieni ja verotuksen jälkeen katoaa täysin. Samasta syystä moni tekee vajaata työviikkoa, koska käytännössä verojen jälkeen käteen tuleva raha ei juurikaan muutu, mutta tehtyjä työpäiviä on yksi vähemmän per viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä Orpon kanssa. Keskituloisena sitä osallistuu maksumiehenä kaikkeen ja varsin vähän saa vastineeksi.
Sinulla taitaa olla kuitenkin vakituinen työ, omistusasunto- ja auto, sinulla on varaa lapsiin ja ehkä lemmikkiin? Luopuisitko siis mieluummin työstäsi, jotta sinulla olisi mahdollisuus asua peräti vuokrayksiössä ilman säästöjä ja harrastaisit kävelylenkkejä?
Didn't think so joten lopeta itsesääli.
Omistusasunto 30v laina-ajalla, kun sossutatu asuu verorahoillani naapurissa. Autoon ei ole varaa lapsista puhumattakaan. Ehkä hamsterin voisi ostaa, jos nappaisi tehdä ylitöitä.
Tässä hyvä esimerkki pienituloisesta, joka kuvittelee olevansa hyvätuloinen / tulevansa hyvätuloiseksi äänestämällä Kokoomusta.
Ei mun tarvitse saada tippaakaan enempää palkkaa. Pääasia että ansiotuloverotusta lasketaan ja naapurin sossutatu saa keppiä.
Eli tunnet itsesi paremmaksi kun naapuri voi huonommin? Olet kateellinen köyhälle? Pärjäät kuitenkin hyvin palkallasi mutta ongelmasi on se naapurin köyhä jolle olet kateellinen. Kannattaa käydä juttelemassa jollekin asiantuntijalle.
Kyse on oikeudenmukaisuudesta. Mikä motivoi keskituloista heräämään aamulla kuudelta töihin, kun saman elintason tuilla saava naapurissa oleva sossutatu kääntää vain kylkeä? Sosiaaliturvan tarkoitus on lyhytaikaisesti auttaa ihmisiä jaloilleen ja antaa turvaa, kun tulee ennakoimaton vastoinkäyminen. Omalla työllä täytyy olla vaikutusta.
Oikeudenmukaisuudesta? Ei elämä koskaan ole oikeudenmukaista. Rahako sinulle on kaikki kaikessa ja sillä ihmisiä arvotat? Ei se sossutatu ole sinua paremmin tienaava, luultavasti masentunutkin. Eikä saa kummoista eläkettäkään myöhemmin. Sinulla on työpaikka, arvostusta kun et ole yhteiskunnan pohjasakkaa ja saat itsetienattua eläkettä aikanaan. Olet aika vapaa byrokratiasta, ainakin vapaampi kuin se köyhä. Sinua ei kukaan rajoita, voit tehdä ja tienata niin paljon kuin jaksat ja haluat. Voit sijoittaa, perustaa sivutoimisen yrityksen. Omalla työlläsi ON vaikutusta. Luulisi tuon motivoivan. Ainakin minua motivoisi. Ja ettei unohtuisi: ei ne sinun maksamat veroeurot ole korvamerkitty sen naapurin sossutatun elättämiseen. Saat lapsillesi maksuttoman koulutuksen, saat maksuttomat viranomaispalvelut, verohelpotuksia ( mm kotitalousvähennys), matkakorvauksia ym. Opettele olemaan kiitollinen siitä mitä saat äläkä keskity kadehtimaan yhteiskunnan vähäosaisimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla taitaa olla kuitenkin vakituinen työ, omistusasunto- ja auto, sinulla on varaa lapsiin ja ehkä lemmikkiin? Luopuisitko siis mieluummin työstäsi, jotta sinulla olisi mahdollisuus asua peräti vuokrayksiössä ilman säästöjä ja harrastaisit kävelylenkkejä?
Omistusasunto 30v laina-ajalla, kun sossutatu asuu verorahoillani naapurissa. Autoon ei ole varaa lapsista puhumattakaan. Ehkä hamsterin voisi ostaa, jos nappaisi tehdä ylitöitä.
Tässä hyvä esimerkki pienituloisesta, joka kuvittelee olevansa hyvätuloinen / tulevansa hyvätuloiseksi äänestämällä Kokoomusta.
Ei mun tarvitse saada tippaakaan enempää palkkaa. Pääasia että ansiotuloverotusta lasketaan ja naapurin sossutatu saa keppiä.
Eli tunnet itsesi paremmaksi kun naapuri voi huonommin? Olet kateellinen köyhälle? Pärjäät kuitenkin hyvin palkallasi mutta ongelmasi on se naapurin köyhä jolle olet kateellinen. Kannattaa käydä juttelemassa jollekin asiantuntijalle.
Kyse on oikeudenmukaisuudesta. Mikä motivoi keskituloista heräämään aamulla kuudelta töihin, kun saman elintason tuilla saava naapurissa oleva sossutatu kääntää vain kylkeä? Sosiaaliturvan tarkoitus on lyhytaikaisesti auttaa ihmisiä jaloilleen ja antaa turvaa, kun tulee ennakoimaton vastoinkäyminen. Omalla työllä täytyy olla vaikutusta.
Oikeudenmukaisuudesta? Ei elämä koskaan ole oikeudenmukaista. Rahako sinulle on kaikki kaikessa ja sillä ihmisiä arvotat? Ei se sossutatu ole sinua paremmin tienaava, luultavasti masentunutkin. Eikä saa kummoista eläkettäkään myöhemmin. Sinulla on työpaikka, arvostusta kun et ole yhteiskunnan pohjasakkaa ja saat itsetienattua eläkettä aikanaan. Olet aika vapaa byrokratiasta, ainakin vapaampi kuin se köyhä. Sinua ei kukaan rajoita, voit tehdä ja tienata niin paljon kuin jaksat ja haluat. Voit sijoittaa, perustaa sivutoimisen yrityksen. Omalla työlläsi ON vaikutusta. Luulisi tuon motivoivan. Ainakin minua motivoisi. Ja ettei unohtuisi: ei ne sinun maksamat veroeurot ole korvamerkitty sen naapurin sossutatun elättämiseen. Saat lapsillesi maksuttoman koulutuksen, saat maksuttomat viranomaispalvelut, verohelpotuksia ( mm kotitalousvähennys), matkakorvauksia ym. Opettele olemaan kiitollinen siitä mitä saat äläkä keskity kadehtimaan yhteiskunnan vähäosaisimpia.
Jos se Tatun naapuri on vaikka lähihoitaja tai vaikkapa tarjoilija, niin vähissä ne sijoitusmahdollisuudet ovat. Kovaa työtä 40h/viikko, jotta pääsee samaan elintasoon kuin sossutatu, joka piereskelee puolet päivästä ja kaapii muniaan toisen puolen. Sinustako se on oikeudenmukaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen verotus on röyhkeää. Me järkyttävässä vastuussa ja siihen liittyvässä työstressissä selviytyjät maksamme 50% veroja tuloistamme. Ero duunareiden nettotuloihin lasketaan jopa vain satasissa.
Ja höpö höpö nyt taas! Mulla lähtee palkasta vajaat 48%, sisältäen kaikki maksut. Itse tulovero on 39.5%. Kuukaudessa palkasta jää käteen 6400 euroa. Kyllä se ero duunareihin lasketaan muussa kuin satasissa.
Vähän perspektiiviä ja vähemmän uhriutumista.
Ääliö, sinä et enää olekaan keskituloinen, vaan korkeatuloinen! Mulla 5400 euron bruttopalkasta jää käteen 3500 euroa, ja kustannan tällä hetkellä oman ja kahden keskiasteella opiskelevan aikuisen lapsen elämän. Senttiäkään ei tule mitään tukia edes lapsille, koska olen "hyvätuloinen". Allekirjoitan täysin tuon, että me keskituloiset ollaan oltu pahimmat kärsijät tässä.
Tekisi mieli lopettaa työnteko ja heittäytyä sossuelätiksi. Niinhän niin moni muukin tuntuu tekevän.
Lopettaa työnteko? Miksi et tee kahta työtä, miksi opiskelevat nuoret eivät tee töitä? Oletko opettanut heidät saamaan kaiken valmiina? Nyt ryhtiä ja itseä niskasta kiinni, tienaamaan enemmän. Työssä olevalla on vain mahdollisuuksia tienata lisää.
Ääliö, päätyön vuoksi ei voi tehdä kahta työtä eikä aika riittäisikään. Nuoret opiskelevat, ei ehdi käydä töissä.
No onpa outoa kun suurin osa muista opiskelijoista kyllä pystyy töitä tekemään iltaisin. Ja kahta työtäkin pystyy tekemään kun laittaa rahan töihin tai tienaa harrastuksellaan. Tietysti jos ei osaa.... mutta aina voi opetella ja fiksut niin tekeekin eikä syyttele naapurin köyhää kun itse on vain saamaton.
Vierailija kirjoitti:
Niitä pummeja on kuitenkin pieni vähemmistö ja aina yleistetään kaikki työttömät samanlaisiksi pummeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se Tatun naapuri on vaikka lähihoitaja tai vaikkapa tarjoilija, niin vähissä ne sijoitusmahdollisuudet ovat. Kovaa työtä 40h/viikko, jotta pääsee samaan elintasoon kuin sossutatu, joka piereskelee puolet päivästä ja kaapii muniaan toisen puolen. Sinustako se on oikeudenmukaista?
Enhän minä niin sanonut 😊.
Hänellä on kuitenkin työpaikka ja sen myötä arvostusta. Kyllä pienistäkin tuloista voi säästää ja sijoittaa, vaatii vain sisua. Voi myös tehdä enemmän töitä. Sinä ajattelet vain euroja tilillä. Työssä olevalla on kuitenkin paljon enemmän mahdollisuuksia elämässä. Eri asia sitten jos niitä ei näe eikä osaa käyttää.
Ukko40 kirjoitti:
Jatkuvastihan niitä pienituloisia paapotaan ja mikä on lopputulos?
Pysyvät pienituloisia ja köyhinä.
Hukkaan heitettyä rahaa.
No mut jos pienituloisille antais lisää palkkaa, niin niistä tulis keski- tai suurituloisia. Sit niitä ei tarviis paapoa, vaan ne maksais lisää verojakin.
Toki tämä ei käy, vaan alaluokan täytyy tehdä töitä ilmaiseksi, harjoitteluissa, sopeutuksissa, ja kuntoutuksissa työttömyyskorvausta vastaan. Sitten ihmetellään miksei ne maksa veroja.