Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpon huoli keski- ja hyvätuloisista

Vierailija
13.01.2023 |

Orpon mielestä veroja pitää laskea että keski- ja hyvätuloiset tulevat toimeen. Päivän vitsi 😂 Hyvä veto Marinilta kun sanoi että "pitäisikö meidän ja vuorineuvosten saada lisää rahaa". No ainakin tässä tietää ketä äänestää tulevissa vaaleissa.

Kommentit (192)

Vierailija
161/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen niin, että kula tahansa voi milloin tahansa itsestään riippumattomista syistä ajauta työttömäksi ja köyhyyteen. Esim. siskoni, jolla tohtorintutkinto ja kohtuuhyvä työpaikka, sairastui yllättäen nuorena niin vakavasti, että joutui pysyvälle eläkkeelle. Mikään tästä ei ollut hänen syytään.

Emme me julkisen talouden velkaantumisesta huolissamme olevat kokkereet ja persut ole huolissamme ahkerista, kouluttautuneista, vakavasti sairastuneista. Tällaisia poikkeustapauksia on turha nostaa tässä kontektissa esille. Ei heitä ole 300 000 laakereillaan lepävään joukossa kuin muutama sata, he eivät ole se ongelma.

Ja sanotaan nyt tämäkin, vaikka kaikki eivät tykkää. 40 % sairauksista on ihmisten itse aiheuttamia, väärillä elintavoilla. Melkoisessa oravanpyörässä on työssäkäyvä, terveellistä ruokaa perheelle laittava, liikuntaa 4 kertaa viikossa harrastava ja muutenkin asiansa hoitava henkilö. Suurin osa suomalaisista, onneksi. Helpompi olisi syödä eineksiä, pikaruokaa, katsoa suoratoistopalveluista sarjoja tai kutoa sukkaa sohvalla. Sitten uhriutua, kun sairastuu. Sairastuminen tuossa tilantessa on seuraus, ei syy.

Vierailija
162/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä Orpon kanssa. Keskituloisena sitä osallistuu maksumiehenä kaikkeen ja varsin vähän saa vastineeksi.

Sinulla taitaa olla kuitenkin vakituinen työ, omistusasunto- ja auto, sinulla on varaa lapsiin ja ehkä lemmikkiin? Luopuisitko siis mieluummin työstäsi, jotta sinulla olisi mahdollisuus asua peräti vuokrayksiössä ilman säästöjä ja harrastaisit kävelylenkkejä?

Didn't think so joten lopeta itsesääli.

Sinullakin on mahdollisuus parempaan elämään, jos vain teet asian eteen jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Progressiivinen verotus on laillistettua ryöstöä.

Olisiko sitten parempi että otettaisiin takasin varallisuusvero joka lakkautettiin 1970-luvulla? Se juustohöylä kyllä kivasti höyläisi koko varallisuudesta. Suomi siitä harvinainen maa että täällä saa vielä rikastua jos on suuret tulot ja omaisuutta.

Tämä varallisuusvero "säikäytti" minut ulkomailla asuessani kun en siihen ollut Suomessa tottunut. Veroilmoitukseen oli ilmoitettava kaikki omaisuus ja omaisuuden arvo: auto(t), vene, moottoripyörä, mökki, asunto/asunnot, talletukset. Onneksi sentään iso asuntolaina "pelasti" ettei tarvinnut maksaa varallisuusveroa kuin 0,5 %.

Vierailija
164/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen niin, että kula tahansa voi milloin tahansa itsestään riippumattomista syistä ajauta työttömäksi ja köyhyyteen. Esim. siskoni, jolla tohtorintutkinto ja kohtuuhyvä työpaikka, sairastui yllättäen nuorena niin vakavasti, että joutui pysyvälle eläkkeelle. Mikään tästä ei ollut hänen syytään.

Emme me julkisen talouden velkaantumisesta huolissamme olevat kokkereet ja persut ole huolissamme ahkerista, kouluttautuneista, vakavasti sairastuneista. Tällaisia poikkeustapauksia on turha nostaa tässä kontektissa esille. Ei heitä ole 300 000 laakereillaan lepävään joukossa kuin muutama sata, he eivät ole se ongelma.

Ja sanotaan nyt tämäkin, vaikka kaikki eivät tykkää. 40 % sairauksista on ihmisten itse aiheuttamia, väärillä elintavoilla. Melkoisessa oravanpyörässä on työssäkäyvä, terveellistä ruokaa perheelle laittava, liikuntaa 4 kertaa viikossa harrastava ja muutenkin asiansa hoitava henkilö. Suurin osa suomalaisista, onneksi. Helpompi olisi syödä eineksiä, pikaruokaa, katsoa suoratoistopalveluista sarjoja tai kutoa sukkaa sohvalla. Sitten uhriutua, kun sairastuu. Sairastuminen tuossa tilantessa on seuraus, ei syy.

Jep, ja valtion velka pysyisi helposti kurissa. Kestäisi harmillisesti geeniensä vuoksi sairastuvat, itsestään huoltapitävät, kevyesti.

Vierailija
165/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Jatkuvastihan niitä pienituloisia paapotaan ja mikä on lopputulos?

Pysyvät pienituloisia ja köyhinä.

Hukkaan heitettyä rahaa.

Pysyvät pienituloisina ja köyhinä koska tuilla ei pääse rikastumaan niin kuin moni luulee.

Vierailija
166/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten parempi että otettaisiin takasin varallisuusvero joka lakkautettiin 1970-luvulla? Se juustohöylä kyllä kivasti höyläisi koko varallisuudesta. Suomi siitä harvinainen maa että täällä saa vielä rikastua jos on suuret tulot ja omaisuutta.

Tämä varallisuusvero "säikäytti" minut ulkomailla asuessani kun en siihen ollut Suomessa tottunut. Veroilmoitukseen oli ilmoitettava kaikki omaisuus ja omaisuuden arvo: auto(t), vene, moottoripyörä, mökki, asunto/asunnot, talletukset. Onneksi sentään iso asuntolaina "pelasti" ettei tarvinnut maksaa varallisuusveroa kuin 0,5 %.

Suomessa rikas tai rikastunut ei käytännössä tarvitse maksaa veroja ollenkaan vaikka omaisuutta olisi kuinka paljon tahansa. Siis jos rikas elää säästöillään.

Vierailija
167/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me keski- ja hyvätuloiset tämän maan kulut maksetaan. Joten sietäisi meistä kantaa huolta monen muunkin kuin Orpon. Nimittäin jos me ei pärjätä tai heitetään hanskat tiskiin, niin pian loppuu rahat myös niiltä pienituloisilta. Sekä se on tavoiteltava tilanne?

Minä kuulun myös näihin keski/hyvätuloisiin, enkä kuuna kull*nvalkeana näe tilannetta, jossa keskiluokka "löisi hanskat tiskiin" verotussyistä. Meillä on työ, terveys ja mahdollisuus mielekkääseen vapaa-ajanviettoon. Yhteiskunta on kustantanut meille päiväkodit, neuvolat, kouluterveydenhuollon, koulutuksen ja tarjoaa mahdollisuuden elää maailman mittakaavassa turvallisessa ja terveeellisessä ympäristössä.

Jos tuntuu, että maksaa liikaa veroja, niin voi tosiaan riisuutua omaisuudestaan ja työpaikastaan, ja mennä "sossutatuna" hienostoalueelle. Ikuisiksi ajoiksi. Ilman mahdollisuutta palata siihen todellisuuteen, jossa oma perhetausta, koulutus, työkokemus ja verkostot mahdollistavat kermaperse-elämän. Siellä lasket tukiasi sentti kerrallaan ja mietit mistä saisit rahat vaikkapa uuteen pyykinpesukoneeseen. Ei harrastuksia, ei lomia, ei ravintolaillallisia. Ei design-sisustusta eikä autoa.

Olkaa hyvä, vaihtoehto on kaikille tarjolla. Toisin kuin meidän etuoikeutettu elämämme.

Vierailija
168/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen kannatuksesta 5% tulee rikkailta ja loput wannabe-kokoomuslaisilta jotka kuvittelee että äänestämällä kokoomusta niin maagisesti rikastuvat.

Ei rikastu, mutta työssä ansaitusta palkasta jää enemmän käteen, jos kokoomus pääsee vaikuttamaan verotukseen.

Eipä ole nähty tätä ihmettä, mutta kukin tekee kuten parhaaksi näkee. Nyt ääni mene PS:lle, olettamuksella, että tästä puolueesta löytyy keskituloisen tavis suomalaisen etuja ajava puolue. Mun 4000 € kk tulolla ei kannata Kokoomusta äänestää, se on tullut selväksi ja vanhempienikin vahvistamaksi.

Vierailija
169/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä Orpon kanssa. Keskituloisena sitä osallistuu maksumiehenä kaikkeen ja varsin vähän saa vastineeksi.

Sinulla taitaa olla kuitenkin vakituinen työ, omistusasunto- ja auto, sinulla on varaa lapsiin ja ehkä lemmikkiin? Luopuisitko siis mieluummin työstäsi, jotta sinulla olisi mahdollisuus asua peräti vuokrayksiössä ilman säästöjä ja harrastaisit kävelylenkkejä?

Älä viitsi väännellä tuon toisen sanoja. Tutustupa vaikka verotuksen progressioon äläkä v...ttuile. t. vuokrakaksiossa asuva

Vierailija
170/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen kannatuksesta 5% tulee rikkailta ja loput wannabe-kokoomuslaisilta jotka kuvittelee että äänestämällä kokoomusta niin maagisesti rikastuvat.

Ei rikastu, mutta työssä ansaitusta palkasta jää enemmän käteen, jos kokoomus pääsee vaikuttamaan verotukseen.

Eipä ole nähty tätä ihmettä, mutta kukin tekee kuten parhaaksi näkee. Nyt ääni mene PS:lle, olettamuksella, että tästä puolueesta löytyy keskituloisen tavis suomalaisen etuja ajava puolue. Mun 4000 € kk tulolla ei kannata Kokoomusta äänestää, se on tullut selväksi ja vanhempienikin vahvistamaksi.[/quote

Viimeksi taisi työviikko pidentyä ja palkka pysyi samana. Tätä riskiä en enää ota. PS on nyt pakko katsoa, sitten sen näkee. Media ei juurikaan pukahda miten PS:n sisarpuolue pärjää vallankahvassa. Tästä voisi päätellä, että hyvin.

Vierailija
171/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuka sitten maksaa muidenkin elämisen ja kaikki tuet jos hyvätuloiset eivät enää ole hyvätuloisia ja heiltä saatavat verovarat, eli juurikin ne rahat jotka tarvitaan koko järjestelmän ylläpitämiseksi, loppuvatkin? Ja kyllä, olen hyvätuloinen ja maksan joka kuukausi veroja muiden hyväksi 3000e. Olen pelkkänä maksajana sillä minulla ei ole lapsia eli en saa sitä kautta lapsilisä tms. En sairastele eli en käytä koskaan terveyspalveluja, viimeksi olen käynyt lääkärissä yli 10 vuotta sitten. Jos tilanne menee siihen, että minä ja muut hyvätuloiset jotka rahoitamme koko hyvinvointivaltion tulonsiirrot köyhemmille, tipumme myös itse sinne saajapuolelle niin millä se sitten rahoitetaan?

Vierailija
172/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunto 30v laina-ajalla, kun sossutatu asuu verorahoillani naapurissa. Autoon ei ole varaa lapsista puhumattakaan. Ehkä hamsterin voisi ostaa, jos nappaisi tehdä ylitöitä.

Tässä hyvä esimerkki pienituloisesta, joka kuvittelee olevansa hyvätuloinen / tulevansa hyvätuloiseksi äänestämällä Kokoomusta.

Ei mun tarvitse saada tippaakaan enempää palkkaa. Pääasia että ansiotuloverotusta lasketaan ja naapurin sossutatu saa keppiä.

Eli tunnet itsesi paremmaksi kun naapuri voi huonommin? Olet kateellinen köyhälle? Pärjäät kuitenkin hyvin palkallasi mutta ongelmasi on se naapurin köyhä jolle olet kateellinen. Kannattaa käydä juttelemassa jollekin asiantuntijalle.

Sossutatu käy tupakalla parvekkeellaan 3 kertaa yössä ja pilaa makuuhuoneeni ilman ja yöuneni.

Vierailija
173/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintövero on laillistettua ryöstöä.

Jos ei ole mitään perittävää niin ei ole myöskään veroa.

Vierailija
174/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en keskituloisena halua alkaa maksamaan köyhempien elämää verovaroin tai muutenkaan. Kohtuuton vaatimus. Rikkaampien verotusta tulee kiristää. Kuka muka tarttee useamman ökyauton? Meillä vain yksi auto ja yksi talo, ei kesämökkiä. Velkaa vain 50 000 euroa. Ehkä mä olenkin köyhä jonkun mittarin mukaan? Mutta koskaan ei ole tarttenut miettiä riittääkö rahat ruokaan yms. Mutta jos mun pitää alkaa maksaa köyhempien elintaso, niin sitten ollaan samassa tasossa kaikki. Se ei liene tarkoitus, emme ole kommunisteja.

Et taida ymmärtää tätä systeemiä kokonaisuutena? Yrityksillä on aina omistajat. Siis ihmisiä, ketkä ovat laittaneet varansa kiinni sijoitustarkoituksessa siihen yritykseen, joka sinunkin palkkasi maksaa. Välillisesti verojen kautta nämä yritykset maksavat myös valtiolla ja kunnilla työskentelevien palkat.

Jos kellään ei olisi niin paljon rahaa, että on varaa sijoittaa yrityksiin, niin mitään yrityksiä ei enää ole ja tulovirta loppuu ihan kaikilta. Myös vaihtoehtoja maailmalla on, eli jos nämä suomalaiset yritykset eivät esim. korkean verotuksen vuoksi kannata, laittaa rikas tietysti rahansa jonnekin muualle, mikä on kannattavaa.

Jos siis haluat rikkaalta rahat pois, niin millä rahalla sinä sitten aiot elää?

En halua rikkailta kaikkea rahaa pois, idiootti. Mutta kyllä heitä voi raskaammin verottaa kuin keskituloista. Meinaatko, että jos vähänkään heidän verotustaan nostaa, niin ovat konkassa.?? Lol, kannattiko sit ostaa se talo Espanjasta?

Vähääkään? Käytät sanaa vähääkään maailman raskaimmin verotetussa maassa?

Vierailija
175/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sähkökriisi on opettanut ainakin sen, että ihan lehdistöä myöten keskiluokka nähdään vain loputtomana rahantekokoneena, jonka ainoa tehtävä on olla maksamassa pienituloisten elämä. Sen verran on ulistu kuinka epäreilua on esimerkiksi se, että myös ns. hyvätuloiset (= tuikitavallinen keskiluokka) saavat tällä kertaa hyötyä itse maksamistaan veroeuroista. Ei ihme, että monen "varakkaan" asenteet köyhiä kohtaan ovat koventuneet.

Juuri näin. Ihan käsittämätöntä purnata siitä, että keskiluokka saa myös tukea kestämättömiin sähkölaskuihin, kaiken muunkin kallistuessa. Ihan kuin se olisi muilta pois.

Ennen keskiluokkaisena tuntui, että järkyttäville veroille sai myös vastinetta. Nyt varhaiskasvatus, koulut, terveydenhoito, teiden kunnossapito ja muut palvelut heikkenevät jatkuvasti. Sen sijaan uusia rahareikiä syntyy kuin sieniä sateella, ja verorahoja hassataan esim. erilaisiin tukiin jatkuvasti enemmän. Ts. panos-tuotto-suhde on keskituloisen näkökulmasta keikahtanut vaakakupissa pahasti väärään suuntaan.

Jos tämä keskiluokan muodostama tukiranka katkeaa, koko yhteiskunta kärsii. Siksi on erittäin tärkeää huolehtia myös keskituloisista ja heidän pitämisessään tyytyväisenä.

Vierailija
176/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuka sitten maksaa muidenkin elämisen ja kaikki tuet jos hyvätuloiset eivät enää ole hyvätuloisia ja heiltä saatavat verovarat, eli juurikin ne rahat jotka tarvitaan koko järjestelmän ylläpitämiseksi, loppuvatkin? Ja kyllä, olen hyvätuloinen ja maksan joka kuukausi veroja muiden hyväksi 3000e. Olen pelkkänä maksajana sillä minulla ei ole lapsia eli en saa sitä kautta lapsilisä tms. En sairastele eli en käytä koskaan terveyspalveluja, viimeksi olen käynyt lääkärissä yli 10 vuotta sitten. Jos tilanne menee siihen, että minä ja muut hyvätuloiset jotka rahoitamme koko hyvinvointivaltion tulonsiirrot köyhemmille, tipumme myös itse sinne saajapuolelle niin millä se sitten rahoitetaan?

Koulutuksen kuitenkin olet saanut verovaroista ja sitä myöten hyvät tulot. Eli tavallaan maksat nyt takaisin ja elät ihan hyvää elämää nettotuloillasi.

Vierailija
177/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en keskituloisena halua alkaa maksamaan köyhempien elämää verovaroin tai muutenkaan. Kohtuuton vaatimus. Rikkaampien verotusta tulee kiristää. Kuka muka tarttee useamman ökyauton? Meillä vain yksi auto ja yksi talo, ei kesämökkiä. Velkaa vain 50 000 euroa. Ehkä mä olenkin köyhä jonkun mittarin mukaan? Mutta koskaan ei ole tarttenut miettiä riittääkö rahat ruokaan yms. Mutta jos mun pitää alkaa maksaa köyhempien elintaso, niin sitten ollaan samassa tasossa kaikki. Se ei liene tarkoitus, emme ole kommunisteja.

Et taida ymmärtää tätä systeemiä kokonaisuutena? Yrityksillä on aina omistajat. Siis ihmisiä, ketkä ovat laittaneet varansa kiinni sijoitustarkoituksessa siihen yritykseen, joka sinunkin palkkasi maksaa. Välillisesti verojen kautta nämä yritykset maksavat myös valtiolla ja kunnilla työskentelevien palkat.

Jos kellään ei olisi niin paljon rahaa, että on varaa sijoittaa yrityksiin, niin mitään yrityksiä ei enää ole ja tulovirta loppuu ihan kaikilta. Myös vaihtoehtoja maailmalla on, eli jos nämä suomalaiset yritykset eivät esim. korkean verotuksen vuoksi kannata, laittaa rikas tietysti rahansa jonnekin muualle, mikä on kannattavaa.

Jos siis haluat rikkaalta rahat pois, niin millä rahalla sinä sitten aiot elää?

En halua rikkailta kaikkea rahaa pois, idiootti. Mutta kyllä heitä voi raskaammin verottaa kuin keskituloista. Meinaatko, että jos vähänkään heidän verotustaan nostaa, niin ovat konkassa.?? Lol, kannattiko sit ostaa se talo Espanjasta?

Vähääkään? Käytät sanaa vähääkään maailman raskaimmin verotetussa maassa?

Oletko koskaan miettinyt, mitä niillä verotetuilla rahoilla mahdollisesti saa? Mitä pienempi verokertymä valtiolla on, sitä enemmän tarvitraan lainaa hyvinvointivaltion rippeiden ylläpitoon.

Vierailija
178/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloinen kuitenkin tottunut tiettyyn elintasoon josta pienituloinen voi vain haaveilla.

Vierailija
179/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotuloiset tässä maassa ovatkin hätää kärsimässä.

Vierailija
180/192 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen verotus on röyhkeää. Me järkyttävässä vastuussa ja siihen liittyvässä työstressissä selviytyjät maksamme 50% veroja tuloistamme. Ero duunareiden nettotuloihin lasketaan jopa vain satasissa.

Miten duunareiden työ on yhtään vähemmän raskasta?

Lisäksi hyväpalkkaiset pomot pompottavat pienempi palkkaisia duunareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme