Orpon huoli keski- ja hyvätuloisista
Orpon mielestä veroja pitää laskea että keski- ja hyvätuloiset tulevat toimeen. Päivän vitsi 😂 Hyvä veto Marinilta kun sanoi että "pitäisikö meidän ja vuorineuvosten saada lisää rahaa". No ainakin tässä tietää ketä äänestää tulevissa vaaleissa.
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Marinin huoli Vuorineuvoksista, joita on Suomen itsenäisyyden ajalta 295 kpl.
Kaikki eläkkeellä tai kuolleita😂😂😂Ei hyvää päivää, kuinka pihalla voi olla.
Vuorineuvokset maksavat veroa suuresta eläkkeestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskituloisena mulla on kaikki tarpeellinen. Maksan verot myös mukisematta ja jopa mielelläni.
Minä olen keskituloinen, joka pelkää verojen tukahduttavan taloudellisen toimeliaisuuden. Siksi vastustan riistoverotusta.
Harva keskituilien kuitenkaan haluaa laskea hyvää elintasoaan.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten ylimääräinen raippavero on poistettava, se on todella ryöstöä. Jäänyt vahingossa pysyväksi.
Koskee vain verrattain suurta eläkettä saavia eli n. 48 000 e/v saavia ja vero on alle 6 % Moni keskituloinen ei saa edes palkkaa noin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä Orpon kanssa. Keskituloisena sitä osallistuu maksumiehenä kaikkeen ja varsin vähän saa vastineeksi.
Keskituloinen kuitenkin tottunut tiettyyn elintasoon josta pienituloinen voi vain haaveilla.
Mihin elintasoon? Ei minulla keskituloisena ole sen kummempaa elintasoa kuin sossueläteillä, koska verot ovat korkeat ja kaikki on kallista. Pienituloinen kaupungin vuokra-asunnossa asuva tuttu näyttää somen perusteella viettävän paljon rikkaampaa elämää kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en keskituloisena halua alkaa maksamaan köyhempien elämää verovaroin tai muutenkaan. Kohtuuton vaatimus. Rikkaampien verotusta tulee kiristää. Kuka muka tarttee useamman ökyauton? Meillä vain yksi auto ja yksi talo, ei kesämökkiä. Velkaa vain 50 000 euroa. Ehkä mä olenkin köyhä jonkun mittarin mukaan? Mutta koskaan ei ole tarttenut miettiä riittääkö rahat ruokaan yms. Mutta jos mun pitää alkaa maksaa köyhempien elintaso, niin sitten ollaan samassa tasossa kaikki. Se ei liene tarkoitus, emme ole kommunisteja.
Et taida ymmärtää tätä systeemiä kokonaisuutena? Yrityksillä on aina omistajat. Siis ihmisiä, ketkä ovat laittaneet varansa kiinni sijoitustarkoituksessa siihen yritykseen, joka sinunkin palkkasi maksaa. Välillisesti verojen kautta nämä yritykset maksavat myös valtiolla ja kunnilla työskentelevien palkat.
Jos kellään ei olisi niin paljon rahaa, että on varaa sijoittaa yrityksiin, niin mitään yrityksiä ei enää ole ja tulovirta loppuu ihan kaikilta. Myös vaihtoehtoja maailmalla on, eli jos nämä suomalaiset yritykset eivät esim. korkean verotuksen vuoksi kannata, laittaa rikas tietysti rahansa jonnekin muualle, mikä on kannattavaa.
Jos siis haluat rikkaalta rahat pois, niin millä rahalla sinä sitten aiot elää?
En halua rikkailta kaikkea rahaa pois, idiootti. Mutta kyllä heitä voi raskaammin verottaa kuin keskituloista. Meinaatko, että jos vähänkään heidän verotustaan nostaa, niin ovat konkassa.?? Lol, kannattiko sit ostaa se talo Espanjasta?
Vähääkään? Käytät sanaa vähääkään maailman raskaimmin verotetussa maassa?
900 euron eläkkeestä ei mene ollenkaan veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en keskituloisena halua alkaa maksamaan köyhempien elämää verovaroin tai muutenkaan. Kohtuuton vaatimus. Rikkaampien verotusta tulee kiristää. Kuka muka tarttee useamman ökyauton? Meillä vain yksi auto ja yksi talo, ei kesämökkiä. Velkaa vain 50 000 euroa. Ehkä mä olenkin köyhä jonkun mittarin mukaan? Mutta koskaan ei ole tarttenut miettiä riittääkö rahat ruokaan yms. Mutta jos mun pitää alkaa maksaa köyhempien elintaso, niin sitten ollaan samassa tasossa kaikki. Se ei liene tarkoitus, emme ole kommunisteja.
Et taida ymmärtää tätä systeemiä kokonaisuutena? Yrityksillä on aina omistajat. Siis ihmisiä, ketkä ovat laittaneet varansa kiinni sijoitustarkoituksessa siihen yritykseen, joka sinunkin palkkasi maksaa. Välillisesti verojen kautta nämä yritykset maksavat myös valtiolla ja kunnilla työskentelevien palkat.
Jos kellään ei olisi niin paljon rahaa, että on varaa sijoittaa yrityksiin, niin mitään yrityksiä ei enää ole ja tulovirta loppuu ihan kaikilta. Myös vaihtoehtoja maailmalla on, eli jos nämä suomalaiset yritykset eivät esim. korkean verotuksen vuoksi kannata, laittaa rikas tietysti rahansa jonnekin muualle, mikä on kannattavaa.
Jos siis haluat rikkaalta rahat pois, niin millä rahalla sinä sitten aiot elää?
En halua rikkailta kaikkea rahaa pois, idiootti. Mutta kyllä heitä voi raskaammin verottaa kuin keskituloista. Meinaatko, että jos vähänkään heidän verotustaan nostaa, niin ovat konkassa.?? Lol, kannattiko sit ostaa se talo Espanjasta?
Vähääkään? Käytät sanaa vähääkään maailman raskaimmin verotetussa maassa?
900 euron eläkkeestä ei mene ollenkaan veroa.
Vero sivuilla on eläkeläisten verotaulukko. Sinne vaan katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinin huoli Vuorineuvoksista, joita on Suomen itsenäisyyden ajalta 295 kpl.
Kaikki eläkkeellä tai kuolleita😂😂😂Ei hyvää päivää, kuinka pihalla voi olla.Vuorineuvokset maksavat veroa suuresta eläkkeestään.
Mitä väliä sillä on, että saa kymppitonnin, josta antaa muutaman tonnin takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Enemmän 3 lapsen keskitulonen isä rahaa tarvii ku pienitulonen lapseton.
Ja vuorineuvoksen arvonimi ei oo tae mistään isoista tuloista, se on vaan arvonimi.
Tämä on totta, mutta eikö lasten hankinta ollutkin pyyteetöntä ja epäitsekästä?
Samasta työstä tulee maksaa sama palkka riippumatta siitä, onko lapsia vai ei.
Työssä käyminen itsestään on yhteiskunnan kannalta tuettavaa, eli lasten hoivan varmistaminen taloudellisesti.
On yhteiskunnan kannalta ja verotuksen raskauden kannalta järkevämpää rajata tietyt tulot koskemaan vain pieni- ja keskituloisia, että työssä käyminen ja täten verotulojen kerryttäminen myös kulutuksen kautta on mahdollista. Verojen siirrot paremmin toimeen tulevilta edistää siten myös heidän etujaan.
Kuten joku mainitsi, jos ei ole verotettavia, ei ole hyvinvointivaltiota ja huonommin toimeen tuleville varojen siirtoa. Kyllähän verotuksella maksetaan myös yleisestä turvallisuudestaja sen ylläpidosta, minkä vuoksi Kokoomus tekee ajoittain välikysymyksiä myös poliisin toimintaan liittyvästä rahoituksesta.
Ei sillä. Itse en puoluetta äänestä, koska olen liian köyhä siihen.
Työn tulee kuitenkin kannattaa, koska miten käy valtion, jonka iso osa matalapalkkaisista toteaa, että tukien varassa eläminen tarjoaa heille saman toimeentulon ilman vapaa-ajan menetystä. Sitä kannattaa pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Jo taloustieteen ekalla kurssilla opittiin, että nimenomaan keskiluokka saa eniten tulonsiirtoja ja hyötyä. Osa keskituloisista on vain todella, todella sokeita kaikelle hyvälle minkä keskellä elävät.
Minä olen luullut, että taloustieteen oppien mukaan keskiluokka hyötyy aika vähän siitä, että heidän rahojaan kierrätetään heille takaisin byrokraattisen apparaatin kautta.
Jätetään kierrättämättä, jos ei kelpaa :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuka sitten maksaa muidenkin elämisen ja kaikki tuet jos hyvätuloiset eivät enää ole hyvätuloisia ja heiltä saatavat verovarat, eli juurikin ne rahat jotka tarvitaan koko järjestelmän ylläpitämiseksi, loppuvatkin? Ja kyllä, olen hyvätuloinen ja maksan joka kuukausi veroja muiden hyväksi 3000e. Olen pelkkänä maksajana sillä minulla ei ole lapsia eli en saa sitä kautta lapsilisä tms. En sairastele eli en käytä koskaan terveyspalveluja, viimeksi olen käynyt lääkärissä yli 10 vuotta sitten. Jos tilanne menee siihen, että minä ja muut hyvätuloiset jotka rahoitamme koko hyvinvointivaltion tulonsiirrot köyhemmille, tipumme myös itse sinne saajapuolelle niin millä se sitten rahoitetaan?
Koulutuksen kuitenkin olet saanut verovaroista ja sitä myöten hyvät tulot. Eli tavallaan maksat nyt takaisin ja elät ihan hyvää elämää nettotuloillasi.
Milloin pienituloiset maksavat koulutuksensa takaisin?
Keskituloinen tekee töitä niiden haaveittensa täyttämiseen. Itse haaveilen tällä hetkellä Pariisin matkasta kesällä, kun täytän 50v. Se edellyttää minulta töitten tekoa. Kiltisti vaan päivätöihin joka arkipäivä. Joudun todennäköisesti ottamaan myös lisäkeikkaa, jotta saan haaveeni toteutettuna sellaisena kuin haluan. Minulla on töitä ja mahdollisuus tehdä keikkaa, koska olen opiskellut itselleni sellaisen koulutuksen, joka työllistää hyvin. Siihen meni peruskoulun jälkeen 8v. Ei ne keskituloisen rahat taikaseinästä tule.