Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö että narsisti uskoo aidosti että kaikki vika on sinussa, hänen sanomiset ja tekemiset on oikeutettuja ja hän on loppujen lopuksi sinun uhri?

Vierailija
13.01.2023 |

He uskovat omaan tarinaansa eli he ovat harhaisia.

Onko kokemuksia?

Kommentit (191)

Vierailija
1/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiesin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä, yksilöistä on tuollaisia, mutta niin myös jotkut ihmisryhmät. Uskovat täysin olevansa itse 100% oikeuden ja hyvyyden puolella ja jos joku poikkeaa heidän määrittämästään mielipiteestä, niin ne muut ovat automaattisesti väärässä ja jopa pahoja.

Vierailija
4/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Huomattu on. Ja narsisti jää siihen uskoon loppuiäksi. 

Vierailija
5/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä narsismista, mutta huvittaa nuo ihmiset, jotka ovat valmiita tuomitsemaan kaiken nuorison mekkaloinnin, mutta kun oma lapsi on mukana, niin keksitään toinen toistaan uskomattomia selityksiä, että meidän kullanmuru ei tehnyt mitään ja oli vain olosuhteiden onneton uhri. Jopa silloin, kun lapsi itsekin myöntää osallistuneensa hulinointiin.

Vierailija
6/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt narsistiin, tai siis ainakaan tiennyt törmääväni. Heitä on vain aika marginaalinen osa väestöstä, puolesta prosentista pariin prosenttiin.

Vierailija
7/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein jos koet olevasi uhri

olet

Vaikka narsisti väittää muuta

.

tyhmyys sitten erikseen

Vierailija
8/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt narsistiin, tai siis ainakaan tiennyt törmääväni. Heitä on vain aika marginaalinen osa väestöstä, puolesta prosentista pariin prosenttiin.

Et ole tavannut yli 50 ihmistä?

Plus 1/10 omaa jo useita vahvasti narsistisia piirteitä

Vierailija
9/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikin prosenttia on iso osa väestöstä, mieti nyt itsekin, jokaista sataa kohden kaksi henkilöä! Montako ihmistä tunnet esim. työyhteyksistä, sukulaisista jne?

Vierailija
10/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota vastuuta virheistään vaan siirtää ne toisten tekemiksi ja neuvoa kysyessä vastaa että en osaa/pysty vaikka on määrätty toiseksi henkilöksi silloin kun se henkilö ei ole paikan päällä jolle asioiden hoitaminen todellisuudessa kuuluu

Vierailija
11/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten kanssa kannattaa ymmärtää, että et ole tekemisissä normaalin ihmisen kanssa.

Hän voi näytellä hetken "ymmärtävänsä" tai "ottavansa vastuuta" mutta tarkemmassa tarkastelussa huomaat, että mitään aitoa vastuunottamista ei ollutkaan eikä tietenkään aitoa itsereflektiota. Vaikka hän "ymmärtäisi" että vikaa on hänessä, tekosyyt ja oma harhainen tarina vievät voiton joka kerta.

Kun tämän ymmärtää, niin voi säästää itseänsä - kaikki kommunikointi ja järkipuhe vastuusta ym. on turhaa. Niistä narsku saa vain väänneltyä ja vääristeltyä matskua sinun viaksi aina kääntyvään tarinaansa.

Vierailija
12/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestin yhtä narsistia vajaan vuoden.

Olen hyvin oikeudenmukainen ihminen ja miksi hänen tapansa käsitellä hankalia tilanteitamme särähti heti korvaani. En yksinkertaisesti vain mennyt mukaan hänen juttuihinsa, mutta koska hän huomasi epäuskoisuuteni käytös muuttui uhkaavaksi ja erittäin aggressiiviseksi. Hän saattoi jatkaa samaa aihetta ja  kimitystään (mies kuulostaa kauhealta falsetissa) useamman päivän kuin luottaen siihen, että uskoisin lopulta hänen olevan oikeassa. Ratkaisuni oli olla vain hiljaa ja toivoa, etteivät rumpukalvoni hajoaisi. Oli toki tilanteita, jolloin oli pakko näennäisesti olla samaa mieltä saadakseni rauhan aikaiseksi. Se sitten vauhditti lähtöäni ja hänen jättämistään. 

Lähtöni sai hänet julkaisemaan somessa oikeassa olemistaan ja minun syyttämistäni. Seuraavat naisuhrit tykittivät minua viesteillä, miten voinkin niin ihanaa miestä kohdella niin huonosti ja kaiken lisäksi viedä mukanani oman koirani. Mies oli äärettömän loukkaantunut, miten hän niin kiintyi koiraani ja siitä vain otan sen häneltä pois. (Hän ei noteerannut koiraani  koskaan)

Vierailija
13/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex haukkui minua narsistiksi. Olen sitä mieltä, että hän oli huono ihminen ja äänessä oli paljon vikoja. Kohteli suhteessa rumasti minua ja lapsia ja lapsia kohtelee edelleen huonosti. Esim yhteen lapsen ei ole kahteen vuoteen pitänyt mitään yhteyttä.

Haukkui minua narsistiksi, mutta taitaa olla itse tai joitain piirteitä ainakin.

Vierailija
14/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ja siksi olen sulkenut hänet ja hänen piirinsä täysin ulos elämästäni. Kouhkatkoot keskenään, ei kiinnosta. 

Vierailija
15/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tavannut yli 50 ihmistä?

Plus 1/10 omaa jo useita vahvasti narsistisia piirteitä

Olen tavannut mutta en ole heidän kanssaan niin läheisesti tekemisissä, että voisin tehdä narsisti-diagnoosia. Jos minulle tulee epämukava olo jonkun ihmisen kanssa, otan pesäeroa häneen. En ala diagnosoida ja uhriutua.

Vierailija
16/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten kanssa kannattaa ymmärtää, että et ole tekemisissä normaalin ihmisen kanssa.

Hän voi näytellä hetken "ymmärtävänsä" tai "ottavansa vastuuta" mutta tarkemmassa tarkastelussa huomaat, että mitään aitoa vastuunottamista ei ollutkaan eikä tietenkään aitoa itsereflektiota. Vaikka hän "ymmärtäisi" että vikaa on hänessä, tekosyyt ja oma harhainen tarina vievät voiton joka kerta.

Kun tämän ymmärtää, niin voi säästää itseänsä - kaikki kommunikointi ja järkipuhe vastuusta ym. on turhaa. Niistä narsku saa vain väänneltyä ja vääristeltyä matskua sinun viaksi aina kääntyvään tarinaansa.

Hyvin kirjoitettu. Lisäisin vielä, että narsistille ei kannata kertoa MITÄÄN, silloin jos hän on ottanut sinut targetiksi tai kohdistaa sinuun huomiota. Ei mitään "kuulumisia", ei mitään mikä liittyy elämääsi, terveyteesi, fiiliksiisi, yhtään mihinkään. Narsisti haluaa tietää kuulumiset, jotta hän voi hallita ja arvostella, vääristellä, maalittaa ja pitää kohteena, ja saada muut näkemään kohde samalla lailla huonosti. Kukaan ei saa pitää kohdetta arvossa, ja narsisti samanmielisineen tekee kampanjointiaan loputtomiin. Pahuus.

Vierailija
17/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla.

Eräs työkaveri on kääntänyt mielessään kaiken minua kohtaan tekemänsä ilkeydet sellaiseksi, että minä olen tehnyt ne asiat hänelle.

Tuossa on pakostakin jotain vastaavaa häiriötä taustalla, sillä miten täysin passiivisesta käytöksestä saadaan väännettyä työpaikkakiusaamista? Kun hän itse on aktiivisesti ollut aggressiivinen?

Narsismi selittäisi asian, vaikka sitä tarjotaankin nykyään liian usein ratkaisuksi kaikkeen. Tämä henkilö on kuitenkin oikea kaikkien manipuloijien äiti, joten on se mahdollista.

Vierailija
18/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit YRITTÄVÄT kovasti uskoa, että kaikki vika on sussa ja he ovat täydellisiä. Mutta oikeasti, siellä syvällä sisimmässään he tietävät, ettei näin ole. Jos eivät tietäisi, sun haukkuminen ja murtaminen kiinnostaisi heitä paljon vähemmän. Syvällä sisimmässään he ovat todella epävarmoja ja tietävät hyvin, että siihen todellakin on syytäkin.

Syvällä sisimmässään he myös tietävät käyttäytyvänsä väärin ja huonosti - koska tajuavat tehdä sen vain kahden kesken ja osaavat muiden nähden näytellä ihanaa ihmistä.

Mutta he eivät uskalla ajatella sitä, ja siksi kieltävät sen kokonaan. itsereflektio on heille ihan mahdotonta. Ja siksi mikään tai kukaan ei pysty sitä heille opettamaan eikä heitä pelastamaan.

Vierailija
19/191 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistisia piirteitä eriasteisesti omaavia ihmisiä on paljon, patologisia narsisteja vain vähän. Se jo riittää tekemään läheisten elämästä helvettiä että ihminen on voimakkaasti narsistisia piirteitä omaava. Se luonteen kaksijakoisuus on jotain järkyttävää. Uskon että narsististen piirteiden yleisyys erityisesti miesten keskuudessa johtuu siitä ettei miehille vieläkään sallita kaikkia tunteita ts. tunnetaidot ja kyky empatiaan jäävät kehittymättä.

Narsistisia piirteitä omaavalla voi olla empatiakykyä jonkin verran, se voi olla rajattua ja kohdistua vain tiettyihin ihmisiin tai ihmisryhmiin. Kokemuksesta väitän että tälläinen ihminen pystyy yhtä suureen julmuuteen kuin patologinen narsistikin silloin kun ei kykene tuntemaan empatiaa uhriaan kohtaan. Uhrilla voi olla kokemus että on saanut kyseiseltä ihmiseltä osakseen aitoa empatiaa ja aitoa rakkautta kunnes tulee se piste että se narsistinen puoli astuu mukaan. Se julmuus ja kovuus on todella rikkovaa.

Erona patologisen narsistin näyteltyyn empatiaan on se että narsistisia piirteitä omaava tuntee välillä aidosti empatiaa. Mutta se ei tee hänen käytöksestään yhtään vähemmän rikkovaa, melkeinpä voi sanoa että päinvastoin. Tavallaan on helpompaa todeta että ihminen on patologinen narsisti vailla aitoja tunteita ja irrottautua hänestä kuin että on kokenut aitoa rakkautta ja empatiaa, on oppinut luottamaan ja sitten se julma puoli astuu esiin. Se rikkoo itsetunnon, sielun, luottamuksen ihmisiin. Se on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
20/191 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistille tärkeää on mustamaalaaminen. Toisen ihminen saaminen huonoon valoon kaikkien silmissä, eristäminen. Lisäksi hän manipuloi mieltä tyyliin kaikki vihaavat sinua. Omia virheitä ei koskaan oteta esiin. Sinun virheesi elämäsi varrelta muistetaan vuosikymmeniä. Nekin, joita kukaan muu ei muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi