Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö että narsisti uskoo aidosti että kaikki vika on sinussa, hänen sanomiset ja tekemiset on oikeutettuja ja hän on loppujen lopuksi sinun uhri?

Vierailija
13.01.2023 |

He uskovat omaan tarinaansa eli he ovat harhaisia.

Onko kokemuksia?

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt narsistiin, tai siis ainakaan tiennyt törmääväni. Heitä on vain aika marginaalinen osa väestöstä, puolesta prosentista pariin prosenttiin.

Me kaikki olemme narsismin janalla. Eli toisissa meissä on enemmän narsistisia piirteitä kuin toisissa. Se diagnoosi on vain lätkaisty johonkin. Jos se olisi alempana janalla, voisi narskuja olla 10 prossaa, tai enemmänkin joidenkin mukaan.

Tällä hetkellä ajatellaa, että heitä on 5 prossaa. Minä olen amk-ope, ja minun läpi kulkee 400-500 opiskelijaa vuodessa. Kyllä siellä tapaa heitä paljonkin.

Ei me tiedetä kuinka paljon heitä on, koska asiaa ei ole tutkittu. Tuo sinun sanoma 5% on diagnosoidut tapaukset, se on pelkkä jäävuoren huippu. Minulla on näitä tyyppejä molemmalla puolella sukua, naapurustossa ja kaikilla työpaikoilla. Itse sanoisin 15-25%.

Uskon, että 20-25 % on oikea luku, kun lasketaan mukaan narsistiset tapaukset.

Vierailija
42/191 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverilla menee aina jo parissa kuukaudessa sukset ristiin muiden kanssa, työpaikalla, harrastuksissa, koulussa. Aina soittaa miulle ja valittaa miten kaikki muut ovat narsisteja, autistisia, epävakaita persoonallisuuksia ja muuten vaan vaikeita ihmisiä.

En tiedä onko kaverillani mitään diagnooseja mutta hän on aina ihan saatanan oikeassa ja väärin ymmärretty ihmisparka. Lisäksi jännästi kaikki muut ympärillä narsisteja.

Onhan se toki mahdollista. Mutta mietin mitä tilastot sanovat.

Olen alkanut pitää etäisyyttä päästessäni nyt itsekin tuolle narsistilistalle, koska hänen kysyessään kuulumisia kerroin uusimmat kuulumiset elämässäni = puhuin itsestäni -> olen muita hyväksikäyttävä narsisti!

Ei niin ettenkö voisi olla narsisti, ehkä sitten olenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa on aina kyse narsistista. Ihan kaikessa.

Kun olin opiskelija, silloinen avopuolisoni kertoi minulle eropäätöksestä yhtenä aamupäivänä. Koska en olisi saanut häntä lähtemään yhteisestä kämpästämme (hänellä oli vakava toimintakykyyn vaikuttava sairaus), laitoin vielä samana päivänä itselleni asuntohakemuksen vetämään. En kuitenkaan halunnut jäädä tuoreen exän kanssa saman katon alle, vaan kysyin vanhemmiltani mahdollisuutta yöpyä lapsuudenkodissani. Kun saavuin, vastassa oli isäni, joka ITKI vuolaasti eroani, eikä suostunut kasaamaan itseään vaikka äitini yritti vedota häneen. Totesin, etten voi jäädä juuri eronneena sellaiseen ilmapiiriin ja lähdin yöksi kaverilleni. Isäni tietysti suuttui.

Vierailija
44/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä, lähelläni taitaa olla juuri tuollainen ihminen.

Vierailija
45/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa ay johto ja demarit ovat juuri tuonlaisia

Vierailija
46/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyypillinen persu.

Vierailija
47/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tosiaan luulee olevansa uhri. Mutta onneksi tietoa on saatavilla ja opimme tunnistamaan nuo harhaiset huomioloiset. Estot päälle.

Vierailija
48/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediahakuiset asiantuntija narsisti ovat oma ryhmänsä. Bestwisserit. Tikusta asiaa ja Iltalehteen tai iltasanomiin. Manipuloivat Kansaa. Varokaa niitä. 

Vierailija
49/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko narsismi tai joku muu diagnoosi, huonoa käytöstä ei tarvi kenenkään sietää.

Jos henkilö käyttäytyy huonosti, ota etäisyyttä. Huonosti käyttäytyviä ei tarvi sietää. Suojelkaa itseänne.

Vierailija
50/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt narsistiin, tai siis ainakaan tiennyt törmääväni. Heitä on vain aika marginaalinen osa väestöstä, puolesta prosentista pariin prosenttiin.

Ai. Minä olem amk-opettaja ja tapaan vuosittain noin 500 opiskelija.

Vaikka narsisteja olisi vain yksi prosentti, niin tapaan vuosittain viisi uutta narsistia. Olen ollut opettaja 20 vuotta, eli olen tavannut työni kautta sata narsistia. 

Tähän kun lisätään päälle narsistiset ihmiset - jotka eivät täytä pershäiriön keiteereitä, mutta useassa tilanteessa omaavat vahvoja narsistisia käytöstapoja - ja joita sanotaan olevan 20 prosenttia väestöstä - niin huh! 

Vierailija
51/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli vahvasti sitä mieltä, että isäni on narsisti. Kun kävin lukemassa narsistin kuvailun, oli kuin olisi lukenut äidin oman luonnekuvauksen. Hän on aivan umpisokea omille touhuilleen. Isä taas kannusti ja tuki lapsiaan. Häntä saan kiittää  että näin tervejärkisenä selvisin äidin kasvatuksesta.

Vierailija
52/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tiesin kyllä. Kokenut myös.

Vierailija
53/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kuvaili just suomivasurit wokeineen. Jännä miten narsismistakin voi luoda kokonaisen poliittisen ideologian. 

Vierailija
54/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tunnistan narsistit nykyään melko nopeasti. Alkuun pistää silmään sellainen suorastaan ällöttävän imelä mielistely kaikkia kohtaan naamatusten, mutta sitten selän takana hirveä paskanjauhaminen vähän vaikka ties kenestä. Ottaa aina kuitenkin jotain tiettyjä ihmisiä erityisen pahaksi paskanjauhamisen kohteeksi, joita sitten haukkuu itse valitsemansa "hovin" kanssa.  Saa jotain mahtavaa itsetuntobuustia tämän oman hovin suosion kärkipisteenä olemisesta.  Tukea sille että on paras ja täydellisin ihminen. Jos jää toiminnastaan kiinni eli joku huomaa ja paljastaa tämän narsistin todellisen luonteen, niin narsisti haukkuu heti muille tämän paljastajan mt-ongelmaiseksi hulluksi sekopääksi, jonka sanaan ei voi luottaa.

Vierailija
55/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani narsisti käyttäytyy loogisen kaavamaisesti kaikissa ihmissuhteissaan, olipa sitten kyseessä työpaikka, ystävät tai perhe. Viestittää, kuinka on suoraselkäinen, ehdottoman reilu ja vastuuntuntoinen ja ennen kaikkea haluaa pitää huolta kaikista läheisistään.

Totuus on kuitenkin ihan jotain muuta. Hetken menee hyvin työpaikalla, sitten pyrkii ottamaan jokaisen hallintaansa ja tekemään asiat kuten itse haluaa. Kyky arvioida omien toimien kannattavuutta ei aina ihan riitä, mutta tahtotila ja painostus on niin voimakasta, että ei hyvin käy, ellei töissä suostuta.

Varsinaisia ystäviä sanan syvässä merkityksessä ei ole. On kuitenk7n joitakin, joihin pitää yhteyttä omin sanelinsa ehdoin. Lupailee yhtä ja toista, ei käytännössä koskaan kykene pitämään pienintäkään lupausta. Kun saa tästä palautetta, suuttuu ja muuttuu uhmakkaaksi, saattaa haistatella ja lopulta syyttää palautteen antajaa, jonka vika koko lupauksen pettämi

Oon oppinut aikuisiällä että tuo on yleensä hälyytysmerkki, jos joku kehuskelee olevansa reilu ja suoraselkäinen ja vastuuntuntoinen ja rehellinen ja toisia arvostava ja ties mitä muuta liipalaapaa. Somessakin näkee usein. Yleensä se joka kehuu noin ei silloin just oikeasti ole ollenkaan sitä. Sellaisen joka oikeasti on, ei tarvi tuollaista sanoilla mainostaa. 

Vierailija
56/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitten tunnistaa oikeasti uhrit narsisteista? Kun kai nyt niitäkin on, jotka on oikeasti paskanpuhumisen, mustamaalaamisen, kiusaamisen yms. uhreja. Esim. niitä narsistin uhreja. 

Vierailija
57/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit on kyllä vaikeita tunnistaa. Jossain oli että narsistit selittelee tekemisiään, niin siihen kommentoi joku adhd:ta sairastava että tekemisten selittely ei ole vain narsistin ominaisuus, vaan se on erittäin tyypillistä myös adhd:ssa. Siinä kun on tottunut lapsesta asti siihen, että jotain säheltää ja on saanut siitä jatkuvasti negatiivista palautetta ja kokenut olevansa huono. Kasvanut sitten siihen että pitää olla aina selittämässä miksi teki mitäkin. Olikohan että adhd:n puheliaisuuskin vaikutti vielä tuohon. 

Vierailija
58/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemuksia, kuulostaa täysin koulukiusaajalta, aikuisena uhriutuu ja kääntää tilanteen toisin päin

Vierailija
59/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli vahvasti sitä mieltä, että isäni on narsisti. Kun kävin lukemassa narsistin kuvailun, oli kuin olisi lukenut äidin oman luonnekuvauksen. Hän on aivan umpisokea omille touhuilleen. Isä taas kannusti ja tuki lapsiaan. Häntä saan kiittää  että näin tervejärkisenä selvisin äidin kasvatuksesta.

Sama kokemus minulla, narsistinen äitini syytteli isääni narsistiksi. Tiedän kuitenkin totuuden ja osasin heti laskea toisesta korvasta ulos nuo puheet. On aina tapauskohtaista mistä on kyse ja kuka on oikeasti narsistinen. Kyllä sen tietää miten asia on kenenkin kohdalla.

Vierailija
60/191 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä, yksilöistä on tuollaisia, mutta niin myös jotkut ihmisryhmät. Uskovat täysin olevansa itse 100% oikeuden ja hyvyyden puolella ja jos joku poikkeaa heidän määrittämästään mielipiteestä, niin ne muut ovat automaattisesti väärässä ja jopa pahoja.

Veikkaan, että sanoit tämän jostain ryhmästä käsin ja ajattelit toista ryhmää. Mutta katsopas omaa ryhmääsi, teette ihan samaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi