Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö että narsisti uskoo aidosti että kaikki vika on sinussa, hänen sanomiset ja tekemiset on oikeutettuja ja hän on loppujen lopuksi sinun uhri?

Vierailija
13.01.2023 |

He uskovat omaan tarinaansa eli he ovat harhaisia.

Onko kokemuksia?

Kommentit (191)

Vierailija
181/191 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että narsisti on tyhjä ihminen, jonka seurassa jokainen sekunti on hukkaan heitetty. Eivät ole mitään muuta kuin psyyken puolustuskeinonsa.

Vierailija
182/191 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt narsistiin, tai siis ainakaan tiennyt törmääväni. Heitä on vain aika marginaalinen osa väestöstä, puolesta prosentista pariin prosenttiin.

Me kaikki olemme narsismin janalla. Eli toisissa meissä on enemmän narsistisia piirteitä kuin toisissa. Se diagnoosi on vain lätkaisty johonkin. Jos se olisi alempana janalla, voisi narskuja olla 10 prossaa, tai enemmänkin joidenkin mukaan.

Tällä hetkellä ajatellaa, että heitä on 5 prossaa. Minä olen amk-ope, ja minun läpi kulkee 400-500 opiskelijaa vuodessa. Kyllä siellä tapaa heitä paljonkin.

Mistä huomaat tämän? Kiinnostaa, koska itse opiskelen juuri tuolle alalle.

Jos on jatkuvassa vuorovaikutuksessa narskun kanssa ja pääsee seuraamaan tämän sosiaalista käyttäytymistä ryhmässä, niin ei se kyllä vaikeaa ole. Narsistit ovat niin kaavojensa orjia, että paljastavat itsensä nopeasti. Loppujen lopuksi aika ennalta arvattavaa porukkaa. Narsismi on kuitenkin persoonallisuushäiriö eikä mikään synonyymi älykkyydelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/191 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä koskaan elämässäni törmännyt narsistiin, tai siis ainakaan tiennyt törmääväni. Heitä on vain aika marginaalinen osa väestöstä, puolesta prosentista pariin prosenttiin.

Me kaikki olemme narsismin janalla. Eli toisissa meissä on enemmän narsistisia piirteitä kuin toisissa. Se diagnoosi on vain lätkaisty johonkin. Jos se olisi alempana janalla, voisi narskuja olla 10 prossaa, tai enemmänkin joidenkin mukaan.

Tällä hetkellä ajatellaa, että heitä on 5 prossaa. Minä olen amk-ope, ja minun läpi kulkee 400-500 opiskelijaa vuodessa. Kyllä siellä tapaa heitä paljonkin.

Jos on jatkuvassa vuorovaikutuksessa narskun kanssa j

Aika monessa jos ei kaikissa on narsistisia piirteitä enemmän tai vähemmän. Tiedät kyllä sitten kun kohtaat sellaisen, jolla on niin paljon että voi sanoa jo narsistiksi. Aluksi menee hyvin, mutta jonkin ajan päästä alat huomata outouksia, jotka poikkeavat vuorovaikutuksesta, johon olet tottunut muiden kanssa. Missään lyhyissä kohtaamisissa satunnaisesti tuskin tulee ilmi.

Vierailija
184/191 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J

Näinpä. Varsinkin riitatilanteissa tai pahan stressin alla me kaikki osaamme käyttäytyä narsistisesti. Kunnon narskulla taas niitä käytösmalleja puskee pintaan jatkuvasti. Monesti hyvin sosiaalisesti aktiivista porukkaa ja pahimmillaan saavat ryhmässä kunnon hovirakenteet päälle.  

Vierailija
185/191 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla on tapana vaikuttaa melko syyllisiltä kun suoltavat sitä soopaansa, joten en usko. Varmasti pyrkivät uskottelemaan itselleen näin, mutta väitän, että pohjimmiltaan tietävät puhuvansa p*skaa.

Joo kyllä tietävät puhuvansa paskaa tai kun valehtelevat sillä narsismi ei tee ihmisestä vastuukyvyntöntä ja omatunnotonta. Empatiakyvyttömyys on yleistä näillä ja se aiheuttaa sen että eivät halua nähdä näkökulmia ja olevansa väärässä tai tekevänsä jonkun asian oudosti yms

Vierailija
186/191 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on aina se täysi ääripää tästä häiriöstä mutta yksistään narsistisen äkkipikaisen ihmisen kanssa yhteiselo ja keskitien löytäminen on mahdotonta.. Exä nainen oli tällainen että jos olin jostain eri mieltä niin olin narsisti ja riitely ei johtanut mihinkään koska aina kaikki oli minun syytä.

Sitten jos sanoin että en jaksa tapella että antaa olla ja olin hiljaa niin se oli mykkäkoulua ja sekin väärin. Usein aina humalassa alkoi haastaa jostain ja sanoin että keskustellaan selvinpäin niin se ei käynyt ja olin töykeä kun en kuuntele häntä humalassa... aargh... tämmöisten ihmisten kanssa oleminen saa vähentämään omaa alkoholinkäyttöä kun katselee känniääliöitä ja se aina menee draamaan

Vierailija
187/191 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös suuri osa ihmisistä kuitenkin ole tuollaisia. Tosi harvalla on kykyä itsereflektioon

Vierailija
188/191 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaako tällainen narsistilta? On kova arvostelemaan, on itsekäs, ei ota toisen tunteita huomioon. Mutta häntä ei saa arvostella, koska hän ei kestä kuulla sellaista. 

rauski
189/191 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mun taitelijami Roy Coman 1998 bilbord koko maailman toiseki paras kitaristi parhaimmillaan 1 miljon dollars 7 kihlausta 2 avioliitoa venäjä ruotsi suomi vtun ylpeä narsisti hän 2003 itki marketta pakkaa kamasi sun tillle toinen nainen koita hyväksyä ja pakko myöntää pidän myös typyistä jotka narsistia ihanaa kaikki aina läskiperseen suomi akan voittaa paskapuhetta ulkonäkö merkitse ja 4 kihlattu kotka puukotti kesti kaun tajuta nyt rauski psykopaatin kanssa monet sotkee psykon narsistiin eihän itserakkaudessa pahaa vtumaisempaa anteeksi olen olemassa sen verran vielä psykopaatti ei nomaali tunteita mä lujaa eija yöllä salaa rauski jari eristää mua lyö romuttaa mua eija taksi alle tuut mun kartanolle eroon eija jarista mä hakkauta eija et vtu rauno jos se jää eloon ongelmia eija oot oikeessa psyko tunne edes kuolemanpelkoa

rauski
190/191 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen itsessäni narsistin mutta mä sellanen muille älä nyt köyyä paska sä jupon tytär Roy maksaa multa raha lopu jos loppuu pyydän tappamaan itseni jonkun ystäväntekona mennää pskopaatin tunnusmerkkeihin mielistelee virkavaltaa sun vanhempia jos ongelmia jos lyöcsinua sekin sinun vika sait hänetsuuttumaan jos et tajua poistua seuraavksi eristys tutkii sun puhelimen soittaa sun puolesta mielistellen mä jouduin soittamaan meidän mari halua että hänen kaveri täsz- vaiheessa hälytys päälle psykopaati vtun vaarallinen jo siksi manipoloinnin wstari poliisien paras kaveri ja kun nautinto ohi alkaa silmitön väkivalta sitten myöhästä psykopaatia toinen samanlainen pystyy käsitelemäänapua tarvisi sentakia määrittely vaikeata kun psykopaati toisten silmissä ihana

Vierailija
191/191 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n aloitus:

Tiesitkö että narsisti uskoo aidosti että kaikki vika on sinussa, hänen sanomiset ja tekemiset on oikeutettuja ja hän on loppujen lopuksi sinun uhri?

Voin vastata, että tiedän. Narsisti näkee olevansa sinua/muita parempi. Narsisitilla on oma "totuutensa", mikä oikeuttaa  hänen sanomaan ja tekemään mitä haluaa. Saa nimitellä, haukkua, syytellä. Saa projisoida, manipuloida, valehdella. Narsisti uskoo, että kukaan ei näe hänen maskinsa taakse.

Jos narsisti vaikkapa ärjyy sinulle muitten kuullen ja on pakko myöntää tapahtunut, vika olikin yleensä sinussa (uhri/kohde). Vaihtoehtoisesti on joku ulkoinen syy, mikä aina oikeuttaa narsistin mm. aggressivisuuteen. Narsisti asuu omakuvansa kanssa jossain ihme planeetalla.

Pidän tuollaisia huonoluonteisia, henkisesti vinoja, läpinäkyviä omaan pussiin pelaajia muita Huonompina ihmisinä. On hämmentävää, miten he pitävät jatkuvasta läpinäkyvästä luihuisuudestaan huolimatta itseään muita Parempina ja vielä harhaluulevat muiden näkevän heidät samoin,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi