Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa, äitini on raskaana. Eihän tän näin pitäis mennä??

Vierailija
15.11.2006 |

Olen 24 ja äitini on 42. Olemme molemmat raskaana. Äitini kertoi raskaudestaan tänään, omaani en ole hänelle vielä paljastanut.

Olen jotenkin ihan sekaisin. Saakeli. Miksi mun äiti alkaa vielä tohon!!!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on merkki aktiivisesta seksielämästä. Eivät lapset ole koskaan halunneet sellaista vanhemmilleen sallia. Kyllä seksi kuuluu vain nuorilel ja kauniille, eikös!

Vierailija
22/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten olen vielä teini tms. (27-v), mutta mielestäni yli 40-vuotiaiden ei kannata enää tehdä lapsia.

Jääköön se homma nuoremmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki tietysti saavat hankkia lapsia, olivatpa he minkä ikäisiä tahansa!

Ap ei tosiaankaan ole tainnut katkaista napanuoraansa äitiinsä vieläkään, kun tuollainen ilouutinen ahdistaa. Kasva aikuiseksi!

Vierailija
24/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta ja läheisteni mielestä olen aivan normaali ihminen, toisin kuin täällä palstailevien pikkuhitlereiden mielestä, joilla on

mielestään jumalallinen oikeus päättää, kuka saa ja kuka ei saa tehdä

lapsia. Toivottavasti omasta lapsestani ei kasva noin ahdasmielistä, omaan napaan tuijottavaa pentua.

Vierailija
25/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisivat vastaan oman äitinsä raskausuutisen? Pelkkää onnea vaan tulvisi mieleen? Ja jos nyt sanotte, että eri asia, kun äitini on jo 60 +, niin miten niin? Teidän äidillännehän on täysi oikeus mennä omilla rahoillaan hedelmällisyyshoitoihin, jos haluaa vielä iltatähden, eikö niin? Vai oletteko itse niin ikärasisteja, ettette sitten kuitenkaan omalle äidillenne soisi sitä onnea, mikä on ap:n äitiä kohdannut?

Varmasti ap pääsee ohi tuntemuksistaan, kun hetken totuttelee ajatukseen, mutta minusta on aivan ymmärrettävää, että tuntuu aluksi oudolta olla raskaana yhtä aikaa oman äitinsä kanssa.

Nämä täällä kärkkäitä mielipiteitään huutavat ovat juuri näitä, jotka ovat itse jättäneet lapsenteon niin myöhään, ettei ole varmasti pelkoa, että oma äiti olisi yhtä aikaa raskaana. Onneksi sentään isät voivat lähteä toiselle kierrokselle. Mutta ei sekään varmaan tuntuisi missään näillä " ymmärtäväisillä ja napanuoran katkasseilla" , jos isä aloittaisi uuden sarjan alle 30- vuotiaan uuden vaimonsa kanssa. Ihanaa vaan olisi kaikki tyynni.

Vierailija
26/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, 60- vuotiaille naisille ei todellakaan tehdä hedelmöityshoitoja.

Vierailija
27/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39v,5 lapsen äiti (joista kaksi täysi-ikäisiä). Lapsenlapsia odottelen,enkä todellakaan ymmärrä naisia jotka 40-> " tekevät" lapsia. Kyllä isovanhempien KUULUU olla nuorenperheen tukena ja apuna,EIKÄ hössöttää iltatähden kanssa!!!!

Vierailija
28/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä ei ollut mitään kummallista tai hämmentävää. Yhteinen raskaus myös lähensi välejämme hurjasti.

Nyt oma tyttäreni ja häntä 4 kuukautta vanhempi tätinsä ovat parhaat ystävykset!

En ymmärrä miksi ap:lle tämä on joku ongelma.

Vierailija
29/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tehdään nuorena 20-30 v ja kyllä 40-50 vuotiaan on tarkoitus biologisesti jo valmistua mummouteen. Kyllä meillä ainakin mummo on tosi tärkeä henkilö pojalleni ja jos äidilläni olis ollut itsellä pieni lapsi niin ei olisi mummona jaksanu olla.

Mun äiti sano reilu 40-kymppisenä että nyt on hänen aikansa tehdä muita juttuja. Hänen mielestään tätini joka teki iltatähden 43 vuotiaana oli vain puhtaan itsekäs, ei keksinyt itselleen muuta elämää, niin oli helppo tehdä lisää lapsia joihin ripustautua. Ja ei mun täti ole iltatähtensä kanssa ole jaksanut, on iltatähti aika huonosti huolehdittu. (ja sisarussuhteet vääristyneet kun iltatähden täysi-ikäinen sisko on joutunut liiaksi ottamaan äidin tehtäviä...)

Koita ap jaksaa, ehkä se ajan myötä helpottaa fiilis :)

Vierailija
30/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen 39v,5 lapsen äiti (joista kaksi täysi-ikäisiä). Lapsenlapsia odottelen,enkä todellakaan ymmärrä naisia jotka 40-> " tekevät" lapsia. Kyllä isovanhempien KUULUU olla nuorenperheen tukena ja apuna,EIKÄ hössöttää iltatähden kanssa!!!!

Vierailija
31/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden joka on 46 vuotias ja hänellä on 7 ja 4 vuotiaat lapset. Lapsenlapset on 4 ja 2 vuotiaat. Hänellä on siis 2 aikuista lasta ja sitten vielä nämä kaksi iltatähteä.

Mä en kyllä lähtis enään siinä iässä tuohon puuhaan.

Vierailija
32/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerta lapsikin viellä synnytetään siinä iässä vaikka olisi luontevanpaa olla jo mummo!

Vierailija
33/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka äidilläsi on tietty oikeus saada vielä lapsi. 40-v on vanha lapsia saamaan, mutta ei nyt toivottoman vanha:)

Mulla meinasi olla sama tilanne ja nyt ajattelen, et huh hyvä ettei tullut. Ei siinä muuten mitään, mutta isäni meinas täräyttää 60-vuotiaana isäksi uudestaan. SE oli musta jo pikkasen liian vanha. Ainakin semmoset 10 vuotta liian vanha. Mun mielestä myöskin isyydessä on joku yläikäraja, ei se siittiöiden tuotanto merkkaa isyyttä. Isyys on sitä, että jaksaa olla lapsensa kanssa ja hoitaa sen aikuiseksi. JOs 40-v mamma tai pappa jaksaa, niin siitä vaan! Toiset ei jaksa.

Vierailija
34/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se parempi et on maallista rahaa mutta äidinvaistot ei enään keski- iässä pelaa varsikin jos se lapsen hankkiminen on tahallaan itsekkyyttään jätetty vanhoille päiville. ja näin mulle on kertonut terveydenhoitajakin jonka mielestä kanssa lapset kuuluu hankkia mahdollisimman nuorena.

Vierailija
35/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla perheelläni oli suuri asuntolaina ja silloin palkkataso korkoihin verrattuna oli todella erilainen kuin nykyään. Äiti teki 3 eri työtä ja isä kävi päivät töissä sekä illalla sitten hoiti kotia.

He tekivät meidät lapset nuorina, mutta en kyllä paljoa äitiäni nähnyt. Kun asunto oli maksettu, niin olin jo teini. Kiva juttu, mutta ei se aina tarkoita, että nuorilla olisi enemmän aikaa ja jaksamista ja siksi olisivat oikeutettuja " vanhempia" .

Itse jo 30v. ja yksi keskenmeno takana. Voi hyvinkin mennä vielä vuosia ennenkuin tärppää.

Mielestäni se on aivan ihmisestä kiinni. Ovathan jotkut 35v. jo sen näköisiä ja oloisia, että elämä on takana. Itse odotan malttamattomana, että mitä elämä tuo tullessaan. On talo ja vakituinen työpaikka, hyvä talous. Nyt elän elämäni parasta aikaa ja uskon, että se elämä tästä paranee parantumistaan.

Lasini on vasta 1/3 täynnä.

Vierailija
36/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyiii, äitisi vanha ihminen ja raskaana :P

Irstasta!!

Vierailija
37/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 40-vuotiaan pitäisi valmistautua mummouteen, jos vielä itse on halukas lapsen saamaan.

Kauheaa ikärasismia.

Ei voi kuin ihmetellä tätä ihmisten järjen köyhyyttä taas, mikä tässäkin ketjussa tulee niin surkuhupaisasti esiin.

Vierailija
38/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päälle 40v,joka vasta perustamassa perhettä! Kun lapsesi murkkuikäinen,mistään et ymmärrä mitään ja ongelmat kasaantuu!

Vierailija
39/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi hoidella oman vauvansa ja antaa äitinsä hoitaa omansa, jos niin kovin häpeää äitiään. Itse olen yli 40 v ja pienen vauvelin äiti. En suunnitellut perheenlisää enää yli 40:nä, mutta sellainen suloinen pallero meille vaan lähetettiin.

Abortti oli vaihtoehto, ja mielestäni erittäin paljon huonompi kuin se että meillä on vielä kerran pieni vauva. Mummoksi en kyllä halua, koska ekan lapsen tein vasta kolmekymppisenä ja nuo vanhemmat on ihan liian nuoria äidiksi. No ei ole vielä edes kuukautiset alkanut, joten onneksi ei ole mahdollistakaan.

Erinomaisesti sitä näkyy edelleen jaksavan vauvaelämää. Päinvastoin olen kuullut hirmuisen monen ihmisen sanovan, että näytän tosi hyvältä. Ekalla kerralla ajattelin, että tuo puhuu lämpimikseen, mutta kun tuota samaa virttä kuulee lähes päivittäin ihan hyvän päivän tuttujenkin sanomana, on sitten pakko uskoa. Kai tässä on sitten viimeisetkin rypyt silinneet, vaikka ei ole ehtinyt rasvoja paljon levitellä ja omasta mielestä silmistä näkyy valvominen.

Kun olin 20 v, 30 vuotiaat oli mielestäni kamalan vanhoja, kun täytin 30, 40 vuotias oli vanha. Kun täytin 40, ikä alkoi menettää merkitystään. Yhä nuoremmat ihmiset täyttääkin 50 vuotta, ja oma ystäväpiiri koostuukin nykyään hyvin laajasta ikäskaalasta. Nuorimmat on teini-ikäisiä, vanhimmat liki 80 vuotiaita.

Itsekin olisin 20 vuotiaana varmaan sanonut että 40 vuotias on ihan liian vanha äidiksi/isäksi, mutta enpä onneksi sanonutkaan. Saa sen sanoa ääneenkin, mutta kyllä se hieman loukkaa, koska itse tietää jo paremmin, että näin ei olekaan. Todennäköisesti suurin osa näin ajattelevista nuoremmista, muuttaa mielipiteensä 10-20 vuoden kuluessa, joten ei ehkä kannata olla niin fanaattinen vaan antaa muiden elää onnellisena omaa elämäänsä. Nauti vaan nuoruudestasi niin kauan kuin sitä kestää.

Vierailija
40/73 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en todellakaan ole mikään hermoheikko. En tosin ollut sitä myöskään silloin kun ekat lapset syntyi. Ei olla rikkaitakaan, mutta aina on pankissa ollut rahaa mitä nostaa, kun tarvii kauppaan mennä.

Nuorten ongelma ainakin monesti on se, että täytyy painia talousongelmien kanssa ja siinä sitä vasta hermoheikoksi tulee.

Nyt voidaan aika rennosti matkustella ja nauttia elämästä lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä