Professorit: Ison Omenan rikosepäilyt voivat koventua tai niitä voi tulla lisää
HS:n haastattelemien professorien mukaan Ison Omenan kauppakeskuksessa kuolemantuottamuksesta epäiltyjen syytteet saattavat vielä muuttua ja mahdollisesti koventua. Professorien mukaan myös vartijoiden koulutusaikaa olisi syytä pidentää. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009313854.html
Kommentit (2015)
Ohjeet ovat tuolta maailmalta ettei suomalaisen äidin asemaa tarvi tukea koska suomalaisia ei enää tarvita änkyröimään maailmansoviettiin. Tämä asenne lilluu ilmapiirissä ja tässä ilmapiirissä Auer että tämä taphtui ja moni muukin naisen aseman heikentyminen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Tekee heteroakoille kipeää nähdä miesten väkivalta, ja miehet trollaamassa sivukaupalla estämässä kritiikkiä. Kiireisenä pitää kun valkoinen mies ta**aa työajallaan ja pitää totta kai alkaa sepittämään tarinaa joka suojelee miehen selustaa.
Kas kun miehenne ei ta**amista halua tuomita ;) Kuinka yllättävää! Pitäisikö teidän heteroiden mielestä kaikki häiriökäyttäytyjät ta**aa? Toivottavasti muistatte syyttää jokaista miesuhria. Miehiä kun on enemmän väkivallan uhreina. Älkää tulko kertomaan miten se tulisi ottaa vakavasti samaan aikaan kun miehet itse puolustaa kaikkea heikompiin kohdistuvaa väkivaltaa.
Heterothan sallii naisiin kohdistuvan väkivallan useissa suhteissakin, lähes kaikkialla maailmassa. Alatteko tajuta miksi saatte feministeiltä kritiikkiä?
Olet harvinaisen sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiriköivää Hlöä pyydetty poistumaan> ei poistu > lähdetty poistamaan> alkaa rimpuilu ja vastustelu> kiinniotettu ja raudoitettu.
Kaikki kuin täysin oppikirjasta, jos itselleen saa rimpuiltua sairaskohtauksen se on voi voi
Mutta miksi se nainen piti heittää rajusti maahan? Näin ainakin videon mukaan. Ei kai tuollainen maahan lento voi olla jättämättä jälkiä.
Varmaan eri videon nähnyt kuin minä. Hallitusti vietiin kahden ukon voimin käsivarsista maihin, ihan suoraan poliisikoulun oppikirjasta. Tuosta ei voi kyllä vartijoita syyttää, paljon tuota turvallisemmin ei voi vastustelevaa asiakasta maihin viedä. Syytteet tulee jatkosta jos tulee.
Ei ollut hallittua. Nainen kaadetaan nopeilla otteilla lattiaan. Toinen jalka nousee korkealle ilmaan. Hyvin äkillinen kaato. Ja täysin turha.
Minun mielestäni aika rauhallisesti pyrittiin nainen saamaan lattiaan, Tietenkään ei aivan parhaalla mahdollisella tavalla, koska tappelee vastaan!
Miten itse toimisit naisen tilanteessa? Kiihtyneessä mielentilassa kassalla reklamaatiotilanteen tai palautuksen tai muun myyjän kanssa syntyneen kinan takia. Äänenvoimakkuus ehkä kohonnut tai jotain muuta, myyjä kutsuu paikalle vartijat. Vartijat kehottavat poistumaan paikalta, tarttuvat ehkä käsivarresta. Itse luultavasti kavahtaisin siinä jo taaksepäin ja sanoisin "älä koske". Ja jos käytävällä vielä yritettäisiin taluttaa käsipuolesta, niin todennäköisesti edelleen yrittäisin nykäistä kättä vapaaksi ajatuksella, että minuahan ei taluteta vaan osaan itsekin. Vastaan tappelemista sekin siis.
En päätyisi edes kiihtyneeseen tilanteeseen myyjän kanssa. Ei ole tapana huutaa ihmisille, jotka tekevät vain työtään ja todellakin antaisin vartijoiden taluttaa minut pois, jos siihen olisi tarvetta.
Mitä jumalia ne myyjät teille joillekin oikein ovat? Yhtä hyvin asiakas voi olla oikeassa.
Olen ollut nuorempana aspatyössä, just tollaset perheenäidit oli yleensä niitä pahimpia raivoajia.
Nyt natalia iskee tarinaa. Minäkin olen nuorempana ollut asiakaspalvelutyössä. Yksikään perheenäiti ei ikinä raivonnut.
Skarppaa ny.
Suomessa perheenäidit eivät ole tuollaisia kuin teillä siellä moskovassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sosiaalisessa mediassa liikkuvien huhujen mukaan kiinniotettu nainen olisi asioinut Levis-liikkeessä, mutta silminnäkijä sanoo, että väite ei pidä paikkaansa.
Silminnäkijän mukaan nainen otettiin kiinni liikkeen edessä, mutta hän oli tulossa toisesta suunnasta. Kaksi vartijaa kaatoi silminnäkijän mukaan naisen maahan, mutta pian vartijoita tuli paikalle lisää." (IS)
Eli nainen oli tullut liikkeestä ulos ja oli toisen kaupan edessä, kun vartijat ottivat hänet kiinni ja kaatoivat.
MIKSI???Miksi et kysy miten nainen perseili ennen maahankaatoa?
koska sillä ei ole väliä - ei näissä tilanteissa pitäisi kiinniotetun asiakkaan kuolla, vaikka olisi perseillytkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiriköivää Hlöä pyydetty poistumaan> ei poistu > lähdetty poistamaan> alkaa rimpuilu ja vastustelu> kiinniotettu ja raudoitettu.
Kaikki kuin täysin oppikirjasta, jos itselleen saa rimpuiltua sairaskohtauksen se on voi voi
Mutta miksi se nainen piti heittää rajusti maahan? Näin ainakin videon mukaan. Ei kai tuollainen maahan lento voi olla jättämättä jälkiä.
Varmaan eri videon nähnyt kuin minä. Hallitusti vietiin kahden ukon voimin käsivarsista maihin, ihan suoraan poliisikoulun oppikirjasta. Tuosta ei voi kyllä vartijoita syyttää, paljon tuota turvallisemmin ei voi vastustelevaa asiakasta maihin viedä. Syytteet tulee jatkosta jos tulee.
Ei ollut hallittua. Nainen kaadetaan nopeilla otteilla lattiaan. Toinen jalka nousee korkealle ilmaan. Hyvin äkillinen kaato. Ja täysin turha.
Vartijat toimivat täysin oikein. Rimpuilevat ja riehuvat henkilöt pitääkin niputtaa tehokkaasti.
Mutta eihän tämä mitään rimpuillut tai riehunut ennen kuin häneen tarrattiin kiinni. Näin siis silminnäkijöiden mukaan. Sitä en tiedä oliko raivonnut siellä kaupassa, mutta ainakin käytävällä oli ollut ihan rauhallinen ennen kuin vartijat kävivät kiinni.
Ei ollut rauhallinen, vaan soitti suutaan ja kieltäytyi poistumasta kaupasta. Vartijat toimivat täysin ohjeiden mukaa, poistamalla hänet kaupasta.
Poistaa saa, mutta käytettiinkö liikaa voimaa? Sehän tässä se kysymys on. Menikö vartijoilla överiksi?
Ei
Onhan ne saanu jälkisielunhoitoo,siis ne vartijat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni aika rauhallisesti pyrittiin nainen saamaan lattiaan, Tietenkään ei aivan parhaalla mahdollisella tavalla, koska tappelee vastaan!
Miten itse toimisit naisen tilanteessa? Kiihtyneessä mielentilassa kassalla reklamaatiotilanteen tai palautuksen tai muun myyjän kanssa syntyneen kinan takia. Äänenvoimakkuus ehkä kohonnut tai jotain muuta, myyjä kutsuu paikalle vartijat. Vartijat kehottavat poistumaan paikalta, tarttuvat ehkä käsivarresta. Itse luultavasti kavahtaisin siinä jo taaksepäin ja sanoisin "älä koske". Ja jos käytävällä vielä yritettäisiin taluttaa käsipuolesta, niin todennäköisesti edelleen yrittäisin nykäistä kättä vapaaksi ajatuksella, että minuahan ei taluteta vaan osaan itsekin. Vastaan tappelemista sekin siis.
En päätyisi edes kiihtyneeseen tilanteeseen myyjän kanssa. Ei ole tapana huutaa ihmisille, jotka tekevät vain työtään ja todellakin antaisin vartijoiden taluttaa minut pois, jos siihen olisi tarvetta.
Mitä jumalia ne myyjät teille joillekin oikein ovat? Yhtä hyvin asiakas voi olla oikeassa.
Olen ollut nuorempana aspatyössä, just tollaset perheenäidit oli yleensä niitä pahimpia raivoajia.
Nyt natalia iskee tarinaa. Minäkin olen nuorempana ollut asiakaspalvelutyössä. Yksikään perheenäiti ei ikinä raivonnut.
Skarppaa ny.
Ihan kuule olen nähnyt Prisman aspalla asiakkaana kun vieressä oleva supisuomalainen akka ei saanut tahtoaan läpi, vaan meni selälleen lattialle ja alkoi potkia ja huutaa sekavia. Lapsensa katsoivat vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Nainen oli puolustuskyvytön (raudoissa). Avunpyyntöihin ei reagoitu, miksi?
- Ylivoimatilanne (5 miestä, 4 miestä naisen päällä ettei naista lopuksi edes erota miesten vartaloiden alta ?, viides vahtii ympäristöä?)
-Teko tehtiin mahdollisimman nöyryyttävällä tavalla, raju kaatu lattiatasoon (julkisesti, ostoskeskuksessa ,lukuisten ihmisten katsellessa, osa kännykkäkuvaten mahdollisesti)
- Ihmishengestä ja terveydestä piittamaton, aggressiivinen asenne tilanteeseen, missä esiintyi kohtuutonta ja raakaa voimankäyttöä.
Kukaan ei myöskään keskustelemalla yrittänyt selvittää tilannetta, hyökkäsivät vaan kimppuun ja jatkoivat väkivaltaa vaikka nainen oli ulkona siitä liikkeestä, jonka myyjä oli kutsun esittänyt.
Vartijoilla ei ollut mitään syytä väkivaltaiseen kiinnipitoon, saati tap poon.
Keskustelut aina vaan paranee täällä levis muuttui lastenvaateliikkeeksi, nainen olikin raskaana, rajusti kaadettiin maahan ja nyt vielä vartijat hyökkäs täysin syyttömän kimppuun yks kaks. Ja vielä 5 miestä päällä, ettei edes ruumista erota Mitäs seuraavaksi? Miksi tällaista öyhöttämistä sallitaan täällä?
Ollaan selkeästi luettu eri uutiset ja katsottu eri kuvat ja videot.
Juuri näin. Katkerat ja elämäänsä kyllästyneet mammat ovatkin täällä purkamassa kiukkuaan tuolla valehtelullaan ja vääristelyllään. Tietävät tämän itsekin, vaan eivät sitä koskaan myönnä.
Vai niin ootte ollu asiallisia ja faktoissa pysyviä, hah ja hah. Kauheaa pa$kan heittoa koko päivän. Täydellistä empatian puutetta. Tämä on ollut kammottava päivä keskustelupalstoilla, vaikea uskoa todeksi suomalaisista miehistä. Täys pettymys.
Nyt onneksi tiedät.
Ihan normaaleja suomalaisia miehiä. Karttakaa niitä.
Nyt se tapahtui: Suomi-Neito ja Äiti tapettiin
rahan alttarille.
Nyt se konkretisoitui tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisit ampu 2010-luvulla varmaan 15 tyyppiä Suomessa ja mistään niistä ei noussu tämmönen someraivo.
Oliko ne kaikki tekemässä reklamaatiota kaupassa ja vielä raskaana olevia naisia kaikki?
Kyseinen nainen muuten teki näitä "reklamaatioita" lähes päivittäin.
mistä tiedät?
sama lähde kuin useimmilla muillakin tässä ketjussa esitetyillä väitteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti asiakkaat osaavat olla mulkkuja, mutta ei kai niiden tilanteiden pitäisi kuolemaan johtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skarppaa ny.
Ihan kuule olen nähnyt Prisman aspalla asiakkaana kun vieressä oleva supisuomalainen akka ei saanut tahtoaan läpi, vaan meni selälleen lattialle ja alkoi potkia ja huutaa sekavia. Lapsensa katsoivat vieressä.
Entä sitten?
Haittaako se sinua?
Suomalainen nykymies on niin heikko, että niitä pitää olla 4 yhtä pientä naista vastaan. Säälittävää sakkia.
Just Iltalehdes pomo kertoo että ihmisten häiriö käyttäytyminen on lisääntynyt, niin ihmisiähän ne vartijatkin ovat ja tuo mielestäni tarkoittaa syvällisemmin ajateltuna että vartioidenkin (ihmisten) käyttäytyminen.
Olen kyllä niin järkyttynyt tästä tapauksesta, että ei löydy sanoja! Asioin usein Ompussa ja kyllö, joskus olen siellä reklamoinutkin. Näin kahden lapsen äitinä on ollut vaan tuurista kiinni, että tuolloin kohdalle ei ole sattunut myyjää, joka ei reklamaatiota osaa käsitellä, vaan kutsuu vartijat tappamaan? Ihan sairasta, en tunne enää tätä maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: miksi nainen piti heittää "hallitusti ja rauhallisesti" lattiaan? Mikä tilanteesta teki niin vaarallisen, että lattiaanheitto oli perusteltua, juuri tuossa vaiheessa?
Meneekö se aina noin, että jos asiakas korottaa ääntään, niin tulee ryhmä vartijoita ja heivaa kivilattialle?
Todellakin. Olen kyllä ihan ymmyrkäisenä. Miksi pitää noin voimalla ja kovilla otteilla käydä naisen kimppuun ?
Ymmärtäisi jotenkin jos näkyisi vaaran merkkejä kuten puukkoa, veistä tai ampuma-asetta, mutta kun niistä ei ole merkkejä.
Nainen kaadetaan maahan niin että jalka heilahtaa ilmassa ja hups.
Sitten neljän voimin pidetään aloillaan ja painetaan yläkroppa raajoja ja raudoitetaan aloilleen. Eikä hellitetä vaan painetaan edelleen ja tukehdutetaan elottomaksi. Heti ja pian raudoituksen jälkeen pitää laittaa kyljelleen!! Sitä ei tehty. Älytöntä.
No minä olen odottanut kommentteja kylkiasentoon laittamisesta raudoitettuna, ei ne ole mitään ensiapukursseja käyneet vai mitä? Olisi ne muuten tienneet. Miten ne naista kohtelee noin kovaa, ja jumalauta ei uskota että se happi oikeasti loppuu. Tää on niin typerä ja turha kuolema kun voi olla. Jos vielä vauva jäi ilman äitiä. Mieletön suru perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartijat toimivat täysin oikein. Rimpuilevat ja riehuvat henkilöt pitääkin niputtaa tehokkaasti.
Mutta eihän tämä mitään rimpuillut tai riehunut ennen kuin häneen tarrattiin kiinni. Näin siis silminnäkijöiden mukaan. Sitä en tiedä oliko raivonnut siellä kaupassa, mutta ainakin käytävällä oli ollut ihan rauhallinen ennen kuin vartijat kävivät kiinni.
Valkkaatko sä uutiset, jotka sopii sun mielipiteeseen? Maikkarin uutisesta lainaus (mtv3 7.1.2023):
Silminnäkijä kertoo tapahtumista MTV Uutisille. Hänen mukaansa henkilö oli riehunut kauppakeskuksessa, ja ensin kaksi vartijaa oli tullut tarkistamaan tilanteen.
Tämä vaikutti mielestäni ihan perus vartijoiden työtehtävältä.
Henkilö ei kuitenkaan silminnäkijän mukaan ollut yhteistyöhaluinen vartijoiden kanssa.Mammat luulevat täällä että tässä tapauksessa täysin viilipyttymäiseen henkilöön olisi yks kaks tarrautunut neljä vartijaa. Normaalisti käyttäytyvä asiakas ei näe vartijoita, kuin vain vilaukselta jostain kaukaa, eikä ikinä joudu heidän kanssaan tekemisiin.
Se on ihan sama vaikka huutaisi, sylkisi ja riehuisi, ei sitä silti tappaa saa. Eikö tämä nyt mene perille???
Eipä tuosta videosta mitään tappamistarkoitusta välittynyt. Aika sekaisin pitää olla jos niin kuvittelee.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se tapahtui: Suomi-Neito ja Äiti tapettiin
rahan alttarille.
Nyt se konkretisoitui tässä.
Eva antoi Aatamille Omenan kuolema tuli ihmiskuntaan sen synnin kautta. Aataminomena kurkussa ja syyllisyys synnistä niskassa. Ostosparatiisi ympäristönä. On tässä symboliikkaa kerrakseen.
Miksi eivät taluttaneet kainaloista ulos? Aika yleinen käytäntö yrittää ensin taluttamista (ensin kasvot menosuuntaan, ja jos haraa jaloilla vastaan, niin selkä menosuuntaan). Jos oli apuvoimia saatavilla, niin olisihan neljän miehen voimin voinut naisen vaikka kantaakin ulos.