Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H&M ja itsepalvelukassat! Mitä helvettiä???

Vierailija
06.01.2023 |

Menin eilen kassalle jonoon maksamaan ostokset, niin myyjä huuteli tympääntyneesti sieltä edestä, että maksanko kortilla vai käteisellä. Sanoin että kortilla niin myyjä vastasi "No sit mene tuohon itsepalvelukassalle". Siis mitä? En mene jos en halua. Ja mulla oli lisäksi tuotteesta kysymys jonka takia halusin asiakaspalvelua. En siirtynyt jonosta mihinkään ja vielä myyjä yritti huudella jotain, saman kohtelun sai myös kaikki muut jonossa taakseni tulleet henkilöt. Tympeästi esitetty kysymys ja käsky itsepalvelukassalle jos et aio maksaa käteisellä. Just.

Nytkö nämä rantautuu vaatekauppoihinkin? Ei itsepalvelukassoissa sinänsä vikaa ole, mutta haluan saada itse päättää käytänkö sitä vai haluanko palvelua myyjältä.

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa yhtään, pääsee nopsaan ulos. Helppoa ja kätevää. Jos meidän myymälässä olis sama käytäntö, hyppisin ilosta!

Loppuis se kitinä maksullisista pusseista,kanta-asiakkuudesta, hinnoista. Ja osa jää jaarittelemaan kassalle, vaikka jonoa olisi.

T. Vaatemyyjä minäkin

Loppuu se vaatemyyjan tyokin.

Vierailija
62/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan siis nettiasiakkaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkytyin myös tuosta kun jonossa kaikki pakotettiin käyttämään itsepalvelukassaa. En käytä niitä koskaan ruokakaupoissakaan enkä olisi halunnut nytkään käyttää. Harmillisesti olin ostamassa vaatteen mukana olleelle tyttärelleni, joka tarvitsi tuon vaatteen samantien. Muuten olisin sanonut että en maksa ja vienyt takaisin hyllyyn. Vihaan itsepalvelukassoja enkä aio ostaa h&m:ltä tuon takia enää mitään.

Siinä vaiheessa itsepalvelukassat on ok, kun voin vain kävellä vaate kainalossa ulos tai kauppakärry täynnä tavaraa ja summa lähtee suoraan tililtä. Itse en ala erikseen piippailemaan mitään.

Tulee mieleen kokemus Jyväskylän Sokoksen elintarvikeosastolta muutaman vuoden takaa. Oli aamu ja kaupassa oli auki vain yksi palvelukassa. Jonoa kertyi ja toinen myyjä yritti saada ihmisiä itsepalvelukassoille, mutta suurin osa halusi mennä sinne palvelukassalle. Sen toimintaa hidasti se, että jotkut halusivat ostaa tupakkaa, mutta syystä tämä ainoa avoinna oleva palvelukassa ei ollut se, missä olivat tupakkatuotteet, vaan myyjän piti aina nousta ja käydä hakemassa asiakkaan toivomat tupakat eri kassalta. Siis todella outoa toimintaa. Eikä kokemusta parantanut se, että kolmas myyjä tunki itsensä kassajonon vierestä läpi kehottaen ihmisiä väistämään - siis sen sijaan, että olisi mennyt jotain muuta kautta jonottavia asiakkaita häiritsemättä. Kyseinen kauppa esiintyy Jyväskylän laadukkaimpana elintarvikekauppana.

Vierailija
64/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajumala teitä ihmisiä. Mikä niissä itsepalvelukassoissa on niin saatanallisen pahaa? Mitä niin hienoa palvelua se on, että toinen ihminen lukee viivakoodin ja kertoo maksettavan summan? Jos on kysyttävää tuotteesta, niin sen voi tehdä niin, että menee se rätti kädessä myyjän puheille, ennen maksua.

Eikä kauppojen kassoilla olevat työntekijät ole ratkaisu mummojen yksinäisyyteen, se on joku muu taho jonka tulee toimia mielenterveysongelmaisten ja yksinäisten eteen.

No esimerkiksi se kokemus, että Hgin Forumin Henkassa asioidessani ekaa kertaa itsepalvelussa myyjän opastuksella, tämä jätti vaatteeseen näkyvälle paikalle hälyttimen. Luulin että otti ne pois, että edes myyjä osaisi käyttää itsepalvelupistettä kun sitä asiakkaalle opettaa. Sitten kun pukeuduin pikkujouluun, huomasin mekon helmassa sen hälyttimen mokkulan. Onneks näin enkä lähtenyt vaan juhlimaan sen kanssa. Ei muuta kuin vanha mekko päälle ja sitten ehtiessäni reklamoimaan sinne myymälään, asun tietenkin palautin samantien. En ole koskaan ostanur HM netistä ja nyt saavat hikipajaketjut jäädä myös kivijalassa. Ei tule ikävä.

Vierailija
65/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassan käyttäjät maksavat ostoksistaan saman hinnan kuin muutkin, vaikka tekevät ilmaiseksi kassan työn.  Siksi en käytä melkein koskaan ip-kassaa.

Minä käytin vastentahtoisesti toissapäivänä Citymarketissa ja Prismassa, koska oli vain muutama miehitetty kassa ja pitkät jonot. Tuntuu, että ihmisiä suorastaan pakotetaan itsepalveluun tällä tavalla.

Vierailija
66/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat laitetaan tekemään myyjien työt.

Sama kun pankit. Ihan itse makselet laskut ja teet rahasiirrot. Pankki sitten ottaa palvelumaksut, jotka ei suinkaan ole laskeneet.

Plus vastaat itse asiointisi turvallisuudesta.

Vierailija
67/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän itse vain käteistä, olisi kyllä aika järkkyä, jos tulevaisuudessa itsepalvelukassat olisivat ainoa vaihtoehto.

Ja olen vielä aika nuori, mutta tuli mieleen, kuinka monille vanhemman puoleisille ihmisille se kassatyöntekijä saattaa olla päivän ainoa kontakti toisen ihmisen kanssa :( Siksi jäävät välillä vähän suusta kiinni.

Huomasin tänään Tampereella, että Ratinan Gina Tricot ei ota enää vastaan käteistä, vain kortti- tai mobiilimaksu. Suuntauksena taitaa olla käteismaksuista luopuminen.

Tuollaisissa liikkeissä on varmaan takuu siitä, että teknologia toimii aina ja joka tilanteessa.

Vierailija
68/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näin työpaikat vähenee

Ja hinnat pysyy samana vaikka jengi palvelee itse itsensä.

Vierailija
69/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjillä on paljon muutakin hommaa kuin kassalla oleminen. Ihan näin myyjänä voin sanoa. Kyllä se on myös asiakkaan parhaaksi; pääsee nopsaan ulos eikä tarvitse jonottaa.

T. Vaatemyyjä edelleen

Onneksi on vapaus valita mistä vaatteeni ostan. En ala itse poistella hälyttimiä, en halua ja koen ettei minun tarvitse asiakkaana osata tai edes opetella.

Toki. Itse tilaan nettikaupoista tai käytän itsepalvelukassaa jos sellaisia on saatavilla. Mitä helpompaa, sen parempi. Kuka tahansa ossa irrottaa hälyn ja käyttää maksupäätettä, en näe mitään ongelmaa siinä.

Minä kun luulin, että vain myyjä ja kokenut varas osaavat poistaa hälyttimen.

Vierailija
70/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusi vain auttaa sinua pääsemään pois nopeammin. Joskus on niitä asiakkaita, joilla menee vartti sumpliessa asiakaspalvelijan kanssa. Siinä vaiheessa vasta pyörittelisitkin silmiäsi.

Mistä sä tiedät, oletko huudellut ap:lle vai jollekulle muulle?

Vaikka sovit kyllä kuvaukseen. Voin hyvin kuvitella tuohon vittuiluusi veemäisen asenteen mitä ap kuvaili, vaikka kuinka väität itseäsi auttamishaluiseksi.

Vierailija
71/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ollaan tilanteessa, missä kukaan ei edes pane vaatteita ripustimiin, vaan asiakas saa mennä varastoon kaivamaan ne pakkauslaatikoista ja poistamaan muovit ympäriltä. Ja hinta vaan nousee. Ja kapitalisti nauraa röhönaurua ja pieree kaviaaria.

Vierailija
72/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketissa se itsepalvelukassan ja skannerikapulan käyttö on ihan ok, varsinkin jos on pakasteita ja muita kylmätuotteita. Ei tarvitse nostella viikon ruokaostoksia ensin kärryyn sitten hihnalle ja sitten taas kauppakasseihin, vaan voi suoraa laittaa ostokset kasseihin. Mutta vaatekaupassa? En oikein näe että mitä hyötyä _asiakas_ siitä saa, että joutui repimään itse kokemattomana hälyt irti. Plus eikö just H&M:ssa ole usein alemerkittyjä tuotteita? Eikö tuo ole aika helkkarin hankalaa? Ei kyllä ole tullut itse käytyä varmaan vuosikymmeneen kyseisessä putiikissa, joten ei ole kokemusta asiasta, mutta noin ajatuksen tasolla tuntuu huonolta idealta.

Vierailija
73/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niissä vaatteissa on hälyjå, jos ne voi sitten itse siinä kassalla poistaa :D

no et kuitenkaan pääse kaupasta ulos maksamatta sitä tuotetta,kun jäät kameroihin tai vierellä seisova myyjä huomaa sinut :)

Vierailija
74/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketissa se itsepalvelukassan ja skannerikapulan käyttö on ihan ok, varsinkin jos on pakasteita ja muita kylmätuotteita. Ei tarvitse nostella viikon ruokaostoksia ensin kärryyn sitten hihnalle ja sitten taas kauppakasseihin, vaan voi suoraa laittaa ostokset kasseihin. Mutta vaatekaupassa? En oikein näe että mitä hyötyä _asiakas_ siitä saa, että joutui repimään itse kokemattomana hälyt irti. Plus eikö just H&M:ssa ole usein alemerkittyjä tuotteita? Eikö tuo ole aika helkkarin hankalaa? Ei kyllä ole tullut itse käytyä varmaan vuosikymmeneen kyseisessä putiikissa, joten ei ole kokemusta asiasta, mutta noin ajatuksen tasolla tuntuu huonolta idealta.

nii jos on ale-lappu-tuote,niin siltikin pitää vielä myyjä kutsua siihen selvittelemään,miten otan tuotteesta hinnan...mitä pelleilyä

Vierailija
75/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne varashälyttimet poistetaan siinä itsepalvelukassalla?

Vierailija
76/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sana kokemus Itiksen Hennasta, että ärsytti! Käytän ruokakaupoissa satunnaisesti ip-kassaa, jos on kiire. Osaan kyllä. Mutta Henkassa halusin käyttää alekoodeja ja siksi kaipasin perinteistä kassaa. Kesti kyllä jonotus toosi kauan kun vaan yksi kassa ja toinen huutelemassa. Ei näin!

Vierailija
77/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus Itiksen Henkasta

Vierailija kirjoitti:

Joo sana kokemus Itiksen Hennasta, että ärsytti! Käytän ruokakaupoissa satunnaisesti ip-kassaa, jos on kiire. Osaan kyllä. Mutta Henkassa halusin käyttää alekoodeja ja siksi kaipasin perinteistä kassaa. Kesti kyllä jonotus toosi kauan kun vaan yksi kassa ja toinen huutelemassa. Ei näin!

Vierailija
78/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy katsomassa.

Vierailija
79/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö ne oikeasti poistaa itse? Entä jos osaamattomuuttaan rikkoo vaatteen tai hälyttimen? Ihmeellistä, että tällaista ylipäänsä pitää pohtia. Mutta H&M on ruotsalainen ketju, ja Ruotsissa itsepalvelukulttuuri on vielä pidemmällä kuin täällä Suomessa.

Vierailija
80/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alet tulee suoraan kassalta. Tosi vaikeaa juu.