H&M ja itsepalvelukassat! Mitä helvettiä???
Menin eilen kassalle jonoon maksamaan ostokset, niin myyjä huuteli tympääntyneesti sieltä edestä, että maksanko kortilla vai käteisellä. Sanoin että kortilla niin myyjä vastasi "No sit mene tuohon itsepalvelukassalle". Siis mitä? En mene jos en halua. Ja mulla oli lisäksi tuotteesta kysymys jonka takia halusin asiakaspalvelua. En siirtynyt jonosta mihinkään ja vielä myyjä yritti huudella jotain, saman kohtelun sai myös kaikki muut jonossa taakseni tulleet henkilöt. Tympeästi esitetty kysymys ja käsky itsepalvelukassalle jos et aio maksaa käteisellä. Just.
Nytkö nämä rantautuu vaatekauppoihinkin? Ei itsepalvelukassoissa sinänsä vikaa ole, mutta haluan saada itse päättää käytänkö sitä vai haluanko palvelua myyjältä.
Kommentit (178)
Voi herrajumala teitä ihmisiä. Mikä niissä itsepalvelukassoissa on niin saatanallisen pahaa? Mitä niin hienoa palvelua se on, että toinen ihminen lukee viivakoodin ja kertoo maksettavan summan? Jos on kysyttävää tuotteesta, niin sen voi tehdä niin, että menee se rätti kädessä myyjän puheille, ennen maksua.
Eikä kauppojen kassoilla olevat työntekijät ole ratkaisu mummojen yksinäisyyteen, se on joku muu taho jonka tulee toimia mielenterveysongelmaisten ja yksinäisten eteen.
Todella tympeää on, että kaikkien oletetaan automaattisesti haluavan ja OSAAVAN käyttää noita ipkassoja. Itsekin näin niitä ensimmäistä kertaa myymälässä, mutta en myyjää. En voinut käyttää ipkassoja, koska minulla oli vain käteistä mukanani.
Paikalle pamahtaa palvelutuonelassa aikansa viettäneen näköinen ihmiskassa, joka on kuin uimies palstalla. Hyvä, ettei hyökännyt huutamaan, kun kerroin haluavani asioida hänen kanssaan. Toki hän oli pöyristynyt ja loukkaantunut, kuinka kaltaiseni nuori nainen kehtaa käyttää käteistä, eikä osaa millisekunneissa etsiä heidän sovellusviidakostaan x kuponkia. Ymmärrän, että joskus on huonoja päiviä, mutta niitä ei tulisi purkaa satunnaisiin asiakkaisiin.
Tämän selkkauksen takia ei enää ikinä tuohon myymälään.
Itsepalvelukassan käyttäjät maksavat ostoksistaan saman hinnan kuin muutkin, vaikka tekevät ilmaiseksi kassan työn. Siksi en käytä melkein koskaan ip-kassaa.
Siinä on ihan selvät ohjeet, en ymmärrä miten voi olla noin vaikeaa???
Jos haluaa PALVELUA, niin silloin pitää asioida muualla kuin Hennesillä, helppoa. Itsepalvelukonsepti...
Vierailija kirjoitti:
Siinä on ihan selvät ohjeet, en ymmärrä miten voi olla noin vaikeaa???
Miksi pitää alkaa lukemaan jotain ohjeita, jos haluaa vain maksaa liikkeessä tuotteen?
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus Turusta joulun alla. Paljon asiakkaita joita sitten yritettiin hätistellä ip-kassalle jossa sitten oli jotain häikkää. Epämääräinen jono kasvoi ja myyjät tylysti käskyttivät asiakkaita. Todella epämiellyttävää.
Todellista asiakaspalvelua!
Kyllä se kassatyö kuuluu myyjälle,ei asiakkaalle. Muuten se pitäisi näkyä hinnoissa. Menen kauppaan ja odotan palvelua,en tekemään myyjän työtä,kun mulle ei maksetakaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa yhtään, pääsee nopsaan ulos. Helppoa ja kätevää. Jos meidän myymälässä olis sama käytäntö, hyppisin ilosta!
Loppuis se kitinä maksullisista pusseista,kanta-asiakkuudesta, hinnoista. Ja osa jää jaarittelemaan kassalle, vaikka jonoa olisi.
T. Vaatemyyjä minäkin
Vai vaatemyyjä sinäkin? mitä solidaarisuutta muita myyjiä kohtaan. ei tartte tehdä mitään mutta rahaa tulee. Voi kuule sanonko mitä..enpä taida. Toivottavasti tulevaisuuden työtön "myyjä" sinäkin.
Redissä ja itiksessä aivan samaa silmien pyörittelyä ja tiuskimista jos maksaa normikassalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat laitetaan tekemään myyjien työt.
Sama kun pankit. Ihan itse makselet laskut ja teet rahasiirrot. Pankki sitten ottaa palvelumaksut, jotka ei suinkaan ole laskeneet.
Ööö, haluaisit siis jonotella pankkiin maksamaan laskuja vai? Itse mieluummin maksan ne itse netissä.
Ja järjestelmien ylläpito maksaa.
Mulla on toisenlainen kokemus HM:n huonosta asiakaspalvelusta.
Tilasin netistä vaatteita ja halusin palauttaa muutaman. Sivuilla sanotaan, että saa palauttaa myymälään ja minä ajattelin että palautanpa siis myymälään. Myymälässä alkaa se myymälävastaava vänkkäämään, että en muka saa palauttaa myymälään? No lopulta sitten otti ne vaatteet kuitenkin vastaan.
Itse taas rakastan itsepalvelukassoja enkä oikein ymmärrä miten jotkut kokee ne niin vastenmielisinä. Ja ihan boomeri olen, 42 v eli en enää mikään nuorikaan enää, joka tosta noin vaan oppisi uusia temppuja. Mutta ip kassat on niin ihanan nopeita. HM:ssä asioin niin harvoin etten ole vielä noihin törmännyt, mutta ihan hyvin voisin kokeilla. Ainoa mikä mietityttää, on hälyn poisto, mutta kaipa siitäkin selviää.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas rakastan itsepalvelukassoja enkä oikein ymmärrä miten jotkut kokee ne niin vastenmielisinä. Ja ihan boomeri olen, 42 v eli en enää mikään nuorikaan enää, joka tosta noin vaan oppisi uusia temppuja. Mutta ip kassat on niin ihanan nopeita. HM:ssä asioin niin harvoin etten ole vielä noihin törmännyt, mutta ihan hyvin voisin kokeilla. Ainoa mikä mietityttää, on hälyn poisto, mutta kaipa siitäkin selviää.
No joo joskus voi tuntua kätevältä ja nopealta käyttää jos näyttäs olevan jonoa ja itsellä kiire ja yksi tuote,mutta periaatteesta en viitsi käyttää,kun mulle ei myyjän työstä makseta.
Sama kokemus minullakin. Käsketään itsepalvelukassalle mutta siinä ei ollut edes sitä magnettia jonka avulla hälytyslaiteen saa pois vaatteesta eli sitten on kuitenkin pyydettävä myyjä poistamaan se. Useampi ei edes ditten muistanut että siellä voi olla niitä hälyjä ja ovella piippaa joka toisella ja sitten myyjien aika menee niiden selvittelyyn. Miksi laitetaan itsepalvelukassat jos hommaa ei ole mietitty loppuun asti ja varmistettu että koko prosessi onnistuu niilläkin kassoilla?
Apua, nytkö ip-kassat on tullut jo vaatekauppoihinkin?
Itse en käytä noita koskaan, ei ole vielä tähän päivään mennessä niin kiire ollut ettenkö ehtisi jonottaa ihan oikealle kassalle josta saa palvelua ja samalla työllistän ihmisiä.
Jos edes saisi alennusta siitä että piippaa tuotteet itse niin ymmärtäisin ip-kassojen pointin, mutta miksi asiakas joutuu tehdä sen myyjän työn ja sitten vielä maksaa tuotteista täyden hinnan? Ei mitään logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa yhtään, pääsee nopsaan ulos. Helppoa ja kätevää. Jos meidän myymälässä olis sama käytäntö, hyppisin ilosta!
Loppuis se kitinä maksullisista pusseista,kanta-asiakkuudesta, hinnoista. Ja osa jää jaarittelemaan kassalle, vaikka jonoa olisi.
T. Vaatemyyjä minäkin
Vai vaatemyyjä sinäkin? mitä solidaarisuutta muita myyjiä kohtaan. ei tartte tehdä mitään mutta rahaa tulee. Voi kuule sanonko mitä..enpä taida. Toivottavasti tulevaisuuden työtön "myyjä" sinäkin.[/quote
Ei tartte tehdä mitään muuta? Ok, ei pidä paikkaansa. Itse työskentelen isossa vaateliikkeessä. Nimenomaan itsepalvelukassat nopeuttaa maksamista, etenkin jos on muutama tuote. Jos olisit alalla tai meidän liikkeessä töissä, ymmärtäisit mistä puhun.
Miksi niissä vaatteissa on hälyjå, jos ne voi sitten itse siinä kassalla poistaa :D
Sama kokemus Turusta joulun alla. Paljon asiakkaita joita sitten yritettiin hätistellä ip-kassalle jossa sitten oli jotain häikkää. Epämääräinen jono kasvoi ja myyjät tylysti käskyttivät asiakkaita. Todella epämiellyttävää.