H&M ja itsepalvelukassat! Mitä helvettiä???
Menin eilen kassalle jonoon maksamaan ostokset, niin myyjä huuteli tympääntyneesti sieltä edestä, että maksanko kortilla vai käteisellä. Sanoin että kortilla niin myyjä vastasi "No sit mene tuohon itsepalvelukassalle". Siis mitä? En mene jos en halua. Ja mulla oli lisäksi tuotteesta kysymys jonka takia halusin asiakaspalvelua. En siirtynyt jonosta mihinkään ja vielä myyjä yritti huudella jotain, saman kohtelun sai myös kaikki muut jonossa taakseni tulleet henkilöt. Tympeästi esitetty kysymys ja käsky itsepalvelukassalle jos et aio maksaa käteisellä. Just.
Nytkö nämä rantautuu vaatekauppoihinkin? Ei itsepalvelukassoissa sinänsä vikaa ole, mutta haluan saada itse päättää käytänkö sitä vai haluanko palvelua myyjältä.
Kommentit (178)
Inhoan itsepalvelukassoja. Kai tajuatte että ne ovat säästötoimenpide. Ei tarvitse maksaa myyjille palkkaa kun saman työn voi tehdä asiakas itse. Älkää suostuko tuommoiseen. Maksan myös aina käteisellä. En ole ostanut vuosiin H&M pikamuotipaskaa. Puljun pisteet vaan vähenivät entisestään kun kuulin tästä itsepalvelukassojen tuputuksesta. Kunpa ihmiset tajuaisivat lopettaa kyseisessä liikkeessä asioinnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas rakastan itsepalvelukassoja enkä oikein ymmärrä miten jotkut kokee ne niin vastenmielisinä. Ja ihan boomeri olen, 42 v eli en enää mikään nuorikaan enää, joka tosta noin vaan oppisi uusia temppuja. Mutta ip kassat on niin ihanan nopeita. HM:ssä asioin niin harvoin etten ole vielä noihin törmännyt, mutta ihan hyvin voisin kokeilla. Ainoa mikä mietityttää, on hälyn poisto, mutta kaipa siitäkin selviää.
Ahhhh, luulin jo tämän ketjun perusteella olevani ihan omituinen poikkeus, joka rakastaa itsepalvelukassoja :) onneksi oli täällä joku toinenkin. Juuri tuuletin Raision myllyn h&m:ssä että vihdoin tännekin on saatu kassa. Joulun alla taas saman kauppakeskuksen suomalaisessa kirjakaupassa meinasi palaa käpy, kun itsepalvelukassa oli otettu muutostöiden yhteydessä pois.
Parasta itsepalvelukassassa: ei tarvitse (yleensä) jonottaa, ei tarvitse olla toisen ihmisen tahdin armoilla (saa itse piipata ja pakata niin nopeesti kuin pystyy) eikä tarvitse kuunnella sitä väkisin väännettyä suomalaiseen suuhun sopimatonta myyjän small talkia huomasitko tuolla takahyllyssä tarjouksen - onko sulla kanta-asiakaskorttia - no haluaisitko liittyä kanta-asiakkaaksi - pyöristetäänkö hyväntekeväisyyteen - kiitos hei.
Miten te muut muka ette nauti tästä?
Myyjä piippaa ja pakkaa vaatekaupassa tuotteeni paljon nopeammin ja näppärämmin mitä sen itse tekisin. Nuo small talkit ei häiritse, käyn senverran harvoin ja usein myyjät ei edes kysele onko kanta-asiakkuuksia yms, olemukseni kai huokuu sitä että en todellakaan käy usein täällä :D usein tilailen netistä kun kivijalkamyymälöistä on aina koot loppu.
Ruokakaupassa myös koko toimitus sujuu niin helposti ja nopeasti, että ei kävisi mielessäkään mennä itsepalvelukassalle sähläämään. Myyjä piippaa tavaraa liukuhihnalle ja minä tai puolisoni pakkaa niitä sitä mukaa. Usein ostokset on jo melkein pakattu siinä vaiheessa kun myyjä sanoo hinnan. Jos itse alkaisin etsimään tuotteista viivakoodeja, menisi varmaan tuplasti kauemmin eikä huvita alkaa ko.toimitusta opettelemaan kun ei minulle siitä maksetakkaan. Sille myyjälle taas maksetaan ja hän on jo nopea ja tehokas työssään, kiitos kaikille kassahenkilöille työstänne!!
H&M kannattaa lopettaa varashälyttimien laittaminen vaatteisiin, niin useampi voi uskaltaa käyttää itsepalvelukassaa. Kaikki asiakkaat eivät osaa poistaa hälytintä ja ei halua kassalla tumpoloida sen kanssa.
Myylävarkaille suunniteltu käytäntö, kun heiltä hälyttimen poisto sujuu
Maailma muuttuu. Kaikki vastusti matkapuhelinta, mutta kaikilla on sellainen.
Itse sanoin etten ikinä laita älypuhelinta, mutta 2014 aloin käyttää.
Nythän voidaan palkata asiakaspalveluun sopimattomia hapannaamoja töihin, kun asiakkaita ei tarvitse enää kassalla palvella.
Enää ei tarvitse työntekijöillä olla vaatimuksena ystävällinen ja asiakasta huomioiva.
Paremmin löytyy työväkeäkin kauppoihin, kun vaatimuksia alennetaan.
Minä käyn nykyään vain sovittamassa vaatteita kaupassa. Puhelimessa on verkkokauppa auki ja sinne näpyttelen suoraan ne sovittamani tuotteet, jotka aion sovituksen perusteella tilata. Ei tarvitse jonotella kassalle tai sählätä hälyjen kanssa itsepalvelukassalla, vaan voi mennä kotiin odottelemaan paketin saapumista.
Ruokakaupassa käytän usein pikakassaa, varsinkin jos on vähemmän ostoksia. Se että menisin vaatekaupassa pikakassalle itse irrottelemaan hälyttimiä, tuntuu jotenkin tosi absurdilta. Henkkamaukalla en ole käynyt aikoihin, enkä tämän tiedon valossa ole menossa vastaisuudessakaan.
Yrityksille maksetaan liian hyviä tukia, kun tyytyväinen asiakas on paha juttu. Kaikin keinoin yritetään luoda epämieluisa asiakaskokemus
Vierailija kirjoitti:
Yrityksille maksetaan liian hyviä tukia, kun tyytyväinen asiakas on paha juttu. Kaikin keinoin yritetään luoda epämieluisa asiakaskokemus
Kerro hieman lisää näistä yrityksille maksettavista tuista, joiden takia ei kannata palvella asiakkaita hyvin.
Kiinnostaisi mistä niitä voi hakea.
T: kauppias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän ruokakaupoissa itsepalvelukassaa, mutta vain muutamalle tuotteelle, koska tykkään niistä.
mutta miten toimii tuo hälyttimien poisto vaatteista ??? Miten tuo voi toimia rättikaupassa? ( mistä joku kertoi jo) ??!! Mistä myyjille enää maksetaan? Mannekiinejako ne siellä enää on?Tämä itsepalvelubuumi keksitään vaan jotta johtajat saavat vieläkin enemmän itselleen rahaa.
Palkat jää maksamatta mutta toivottavasti kansa myös äänestää jaloillaanEi se hälyttimien poisto oikein toimikaan, jos ei ole koskaan sitä tehnyt. Ne voi joskus saada helposti pois ja ihan vaatteen materiaalistakin riippuen ne voi olla tosi tiukassa. Lisäksi joku toinen asiakas on voinut räpeltää hälyttimiä tai hälytin on tarttunut johonkin sovittaessa ja siellä hälyttimen alla onkin vaurio vaatteessa. Mitä ei siis tietenkään huomaa ennen kuin ottaa hälyttimen pois. Kiva siinä itsepalvelukassalla selitellä, että tässä paidassa olikin hälyttimen alla reikä, mutta en se minä ollut joka sen aiheutti.
Kyllä ne se hälyyttimien pois otto on helppoa, vaikka et sitä ikinä olisi tehnyt. Saa olla aika yksinkertainen, jos ei ymmärrä kumpi puoli menee magneettia vasten ja kumpi puoli otetaan sormiin. Sehän on muotoiltu se magneetti. Ja jos et saa helposti pois sitä tai siinä on reikä niin sitten tuote vaihdetaan myyjän avustuksella. Onko suomalaiset nykyään noin tuppisuuta kansaa, että normaali kommunikointi koetaan noloksi? Mitä aktuaalista veetä nyt oikeesti?
Onneksi käyn vain Ruotsin h&m:ssä jos on pakko käydä. Täällä ihmiset osaa vielä kommunikoida ja myyjät vastata jos on kysymys.
No kohta saadaan ravintolassakin maksaa siitä, että paistetaan itse pihvit ja pyöräytetään creme bruleet nätisti tarjolle. On se hienoa 🙌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän ruokakaupoissa itsepalvelukassaa, mutta vain muutamalle tuotteelle, koska tykkään niistä.
mutta miten toimii tuo hälyttimien poisto vaatteista ??? Miten tuo voi toimia rättikaupassa? ( mistä joku kertoi jo) ??!! Mistä myyjille enää maksetaan? Mannekiinejako ne siellä enää on?Tämä itsepalvelubuumi keksitään vaan jotta johtajat saavat vieläkin enemmän itselleen rahaa.
Palkat jää maksamatta mutta toivottavasti kansa myös äänestää jaloillaanEi se hälyttimien poisto oikein toimikaan, jos ei ole koskaan sitä tehnyt. Ne voi joskus saada helposti pois ja ihan vaatteen materiaalistakin riippuen ne voi olla tosi tiukassa. Lisäksi joku toinen asiakas on voinut räpeltää hälyttimiä tai hälytin on tarttunut johonkin sovittaessa ja siellä hälyttimen alla onkin vaurio vaatteessa. Mitä ei siis tietenkään huomaa ennen kuin ottaa hälyttimen pois. Kiva siinä itsepalvelukassalla selitellä, että tässä paidassa olikin hälyttimen alla reikä, mutta en se minä ollut joka sen aiheutti.
Kyllä ne se hälyyttimien pois otto on helppoa, vaikka et sitä ikinä olisi tehnyt. Saa olla aika yksinkertainen, jos ei ymmärrä kumpi puoli menee magneettia vasten ja kumpi puoli otetaan sormiin. Sehän on muotoiltu se magneetti. Ja jos et saa helposti pois sitä tai siinä on reikä niin sitten tuote vaihdetaan myyjän avustuksella. Onko suomalaiset nykyään noin tuppisuuta kansaa, että normaali kommunikointi koetaan noloksi? Mitä aktuaalista veetä nyt oikeesti?
Onneksi käyn vain Ruotsin h&m:ssä jos on pakko käydä. Täällä ihmiset osaa vielä kommunikoida ja myyjät vastata jos on kysymys.
Suuri osa asiakkasta haluaa tulla kassalla palvelluiksi, koska eivät ole tuppisuista ja pelkää sanoa muutemaa sanaa myyjälle. Itsepalvelukassat on tuppisuille, kun voi maksaa ostokset sanomatta sanaakaan
Ruokakaupassa, jos mulla on vähän ostoksia niin meen yleensä itsepalvelukassalle, koska sen on nopeampaa kuin kassalla jonottaminen.
Isoilla ostoksilla meen oikealle kassalle.
Vaatekaupassa jännittäisi osaisinko poistaa hälyttimet.
Myyjä tuskin tajusi, että haluat ehdoin tahdoin tuhlata aikaasi kassajonossa pitääksesi kiinni jostain periaatteesta. Useimpia jonottaminen turhauttaa paljon enemmän kuin viivakoodin skannaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassa, jos mulla on vähän ostoksia niin meen yleensä itsepalvelukassalle, koska sen on nopeampaa kuin kassalla jonottaminen.
Isoilla ostoksilla meen oikealle kassalle.Vaatekaupassa jännittäisi osaisinko poistaa hälyttimet.
Ensisijaisesti yritän tehdä ostokset aina hiljaisina aikoina, tarvittaessa käytn itsepalvelukassoja (mikäli se nopeuttaa asiointia). Jonottaminen on viimeinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro hieman lisää näistä yrityksille maksettavista tuista, joiden takia ei kannata palvella asiakkaita hyvin.
Kiinnostaisi mistä niitä voi hakea.
T: kauppias
Yrittäjillä näyttää olevan varaa suhtautua asiakkaiden toiveisiin ylimielisesti. Vastan asiakkaiden tahtoa, yritetään pakottaa käyttämään itsepalvelukassoja kaupoissa ja englantia kahviloissa/ravintoloissa.
Miksi ylipäätänsä käytte jossain HM:ssä? Voitte asiakkaina äänestää käyttätymisellänne ja käyttää jotain vastuulliempaa kauppaa, missä myydään parempilaatuisia vaatteita ja ehkä saa jotain asiakaspalveluakin.
Vierailija kirjoitti:
No kohta saadaan ravintolassakin maksaa siitä, että paistetaan itse pihvit ja pyöräytetään creme bruleet nätisti tarjolle. On se hienoa 🙌
Tuollaisia ravintoloitahan on olemassa, esim koreassa jossa pöytään kannetaan lihat ja saa itse paistaa tai laittaa kiehuvaan pataan.
Mielestäni ihan kiva, koska lihan saa sitten itse paistaa juuri sellaiseksi kuin tahtoo ja lihatkin tulee tosi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa yhtään, pääsee nopsaan ulos. Helppoa ja kätevää. Jos meidän myymälässä olis sama käytäntö, hyppisin ilosta!
Loppuis se kitinä maksullisista pusseista,kanta-asiakkuudesta, hinnoista. Ja osa jää jaarittelemaan kassalle, vaikka jonoa olisi.
T. Vaatemyyjä minäkin
Mä käytän aika paljon itsepalvelukassoja, mutta niiden käyttöön painostaminen on harvinaisen peestä! Myllyssä H&M:lla taannoin palvelevalle kassalle oli pitkä jono, itsepalvelukassoille pääsi heti. Kyllä ne ihmiset käyttävät ip-kassoja JOS haluavat, mutta se että on valmis jonottamaan tavalliselle kassalle kertoo siitä, että halutaan nimenomaan palvelua. Alkaa itseäkin ketuttaa lukea tällaisesta painostuksesta sen verran, että en varmaan asioi H&M:lla sitäkään vähää kuin tähän asti.
Ahhhh, luulin jo tämän ketjun perusteella olevani ihan omituinen poikkeus, joka rakastaa itsepalvelukassoja :) onneksi oli täällä joku toinenkin. Juuri tuuletin Raision myllyn h&m:ssä että vihdoin tännekin on saatu kassa. Joulun alla taas saman kauppakeskuksen suomalaisessa kirjakaupassa meinasi palaa käpy, kun itsepalvelukassa oli otettu muutostöiden yhteydessä pois.
Parasta itsepalvelukassassa: ei tarvitse (yleensä) jonottaa, ei tarvitse olla toisen ihmisen tahdin armoilla (saa itse piipata ja pakata niin nopeesti kuin pystyy) eikä tarvitse kuunnella sitä väkisin väännettyä suomalaiseen suuhun sopimatonta myyjän small talkia huomasitko tuolla takahyllyssä tarjouksen - onko sulla kanta-asiakaskorttia - no haluaisitko liittyä kanta-asiakkaaksi - pyöristetäänkö hyväntekeväisyyteen - kiitos hei.
Miten te muut muka ette nauti tästä?