Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H&M ja itsepalvelukassat! Mitä helvettiä???

Vierailija
06.01.2023 |

Menin eilen kassalle jonoon maksamaan ostokset, niin myyjä huuteli tympääntyneesti sieltä edestä, että maksanko kortilla vai käteisellä. Sanoin että kortilla niin myyjä vastasi "No sit mene tuohon itsepalvelukassalle". Siis mitä? En mene jos en halua. Ja mulla oli lisäksi tuotteesta kysymys jonka takia halusin asiakaspalvelua. En siirtynyt jonosta mihinkään ja vielä myyjä yritti huudella jotain, saman kohtelun sai myös kaikki muut jonossa taakseni tulleet henkilöt. Tympeästi esitetty kysymys ja käsky itsepalvelukassalle jos et aio maksaa käteisellä. Just.

Nytkö nämä rantautuu vaatekauppoihinkin? Ei itsepalvelukassoissa sinänsä vikaa ole, mutta haluan saada itse päättää käytänkö sitä vai haluanko palvelua myyjältä.

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne siellä rättikaupassa sitten tekee, jos eivät enää rahasta eivätkä asiakkaita palvele? Ei sitä vaatteiden viikkausta voi riittää koko työpäivän ajaksi. Jonot tuskin on niin pitkiä tuollaisessa putiikissa, etteikö ihan ihminen voisi siinä kassalla palvella. Itsepalvelun ymmärtää kyllä jotenkin vielä näissä hypermarketeissa.

Vierailija
22/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat laitetaan tekemään myyjien työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista

Vierailija
24/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin itsepalvelukassaa pari viikkoa sitten henkkamaukassa ja päätin, että loppuu mun harvat käynnit kyseisessä puljussa. Sitä kassaa ei edes oltu suunniteltu asiakkaan käytettäväksi, kun varashälyttimen poistoon tarkoitettu härveli ja loota, mihin ne laitetaan on toisella puolen pöytää. Pitäkää tunkkinne.

Vierailija
25/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä ininä 🙄 Mikä vika itsepalvelukassoissa? Luulen, että olette vaan niin tumpeloita, että pelkäätte nolaavanne itsenne kun ette osaa käyttää niitä. Sen näkee töissäkin, miten ihmiset häröilee järjestelmien kanssa, vaikka mitkä ohjeet olisi.

Vierailija
26/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta tuon takia enää mitään H&M liikkeistä. Saatan käydä katsomassa liikkeessä tuotteen ja sitten tilaan kotiin. Tätä menoa saavat sulkea myymälät. Olen niin mukavuuden haluinen tantta, että haluan palvelua.

Haluat palvelua, joten köyt omatoimisesti sovittamassa ja sitten omatoimisesti tilaat netistä?

Palvelunhalu kai olisi se, että pyytäisit myyjältä apua vaatteen valinnassa ja sen jälkeen maksaisit siellä myymälän kassalla hänelle.

Vierailija
27/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta tuon takia enää mitään H&M liikkeistä. Saatan käydä katsomassa liikkeessä tuotteen ja sitten tilaan kotiin. Tätä menoa saavat sulkea myymälät. Olen niin mukavuuden haluinen tantta, että haluan palvelua.

Eihän myymälöissä edes ole puoliakaan nettikaupan tuotteista

Tuotteen saatavuuden liikkeessä näkee nettikaupan sivulla. 

Vierailija
28/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun keskustan myymälässä myös itsepalvelukassa jota nuori purkkaa jauhava myyjä pakotti käyttämään. Muita asiakkaita ei näkynyt. Ostin tuotteet kun poika tarvitsi uusia housuja mutta enää en liikkeeseen eurojani vie. Ja todellakin paska musiikki soi täysillä. Jostain luin että oulun keskustan myymälä lopettaisi-toivottavasti

Vierailija
29/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ruokakaupoissa itsepalvelukassaa, mutta vain muutamalle tuotteelle, koska tykkään niistä.

mutta miten toimii tuo hälyttimien poisto vaatteista ??? Miten tuo voi toimia rättikaupassa? ( mistä joku kertoi jo) ??!! Mistä myyjille enää maksetaan? Mannekiinejako ne siellä enää on?

Tämä itsepalvelubuumi keksitään vaan jotta johtajat saavat vieläkin enemmän itselleen rahaa.

Palkat jää maksamatta mutta toivottavasti kansa myös äänestää jaloillaan

Vierailija
30/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat laitetaan tekemään myyjien työt.

Sama kun pankit. Ihan itse makselet laskut ja teet rahasiirrot. Pankki sitten ottaa palvelumaksut, jotka ei suinkaan ole laskeneet.

Vierailija
31/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat palvelua, joten köyt omatoimisesti sovittamassa ja sitten omatoimisesti tilaat netistä?

Palvelunhalu kai olisi se, että pyytäisit myyjältä apua vaatteen valinnassa ja sen jälkeen maksaisit siellä myymälän kassalla hänelle.

Niin, se kokemus siellä kassalla on niin vastenmielinen että haluan olla pilaamatta sillä päivääni. 

Vierailija
32/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin itsepalvelukassaa pari viikkoa sitten henkkamaukassa ja päätin, että loppuu mun harvat käynnit kyseisessä puljussa. Sitä kassaa ei edes oltu suunniteltu asiakkaan käytettäväksi, kun varashälyttimen poistoon tarkoitettu härveli ja loota, mihin ne laitetaan on toisella puolen pöytää. Pitäkää tunkkinne.

Just tämä, mä en ollut ekalla (ja viimeisellä) itsepalvelukassakerralla edes varma tuleeko mun poistaa hälyttimet ja laittaa ne itse sinne, kun se härveli ja aukko oli siellä "myyjien puolella" ja itse olin siinä tiskin puolella jossa asiakas on. Ihan oikeasti jo mietin pitääkö mun vain skannata ja joku tulee lopuksi tarkastamaan kuitin ja poistamaan hälyttimet. Toisaalta ihan loogista, että ne on siellä myyjän puolella, kun eikös se vähän niin kuin ole myyjän työtehtävä...

Vierailija
33/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ruokakaupoissa itsepalvelukassaa, mutta vain muutamalle tuotteelle, koska tykkään niistä.

mutta miten toimii tuo hälyttimien poisto vaatteista ??? Miten tuo voi toimia rättikaupassa? ( mistä joku kertoi jo) ??!! Mistä myyjille enää maksetaan? Mannekiinejako ne siellä enää on?

Tämä itsepalvelubuumi keksitään vaan jotta johtajat saavat vieläkin enemmän itselleen rahaa.

Palkat jää maksamatta mutta toivottavasti kansa myös äänestää jaloillaan

Ei se hälyttimien poisto oikein toimikaan, jos ei ole koskaan sitä tehnyt. Ne voi joskus saada helposti pois ja ihan vaatteen materiaalistakin riippuen ne voi olla tosi tiukassa. Lisäksi joku toinen asiakas on voinut räpeltää hälyttimiä tai hälytin on tarttunut johonkin sovittaessa ja siellä hälyttimen alla onkin vaurio vaatteessa. Mitä ei siis tietenkään huomaa ennen kuin ottaa hälyttimen pois. Kiva siinä itsepalvelukassalla selitellä, että tässä paidassa olikin hälyttimen alla reikä, mutta en se minä ollut joka sen aiheutti.

Vierailija
34/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjillä on paljon muutakin hommaa kuin kassalla oleminen. Ihan näin myyjänä voin sanoa. Kyllä se on myös asiakkaan parhaaksi; pääsee nopsaan ulos eikä tarvitse jonottaa.

T. Vaatemyyjä edelleen

Vierailija
35/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä ininä 🙄 Mikä vika itsepalvelukassoissa? Luulen, että olette vaan niin tumpeloita, että pelkäätte nolaavanne itsenne kun ette osaa käyttää niitä. Sen näkee töissäkin, miten ihmiset häröilee järjestelmien kanssa, vaikka mitkä ohjeet olisi.

Ei nää boomerit osaa 😅😅

MINÄ haluan palvelua, yhyy yhyy tämä pn myyjän (eli palvelijan) hommaa.

Vierailija
36/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet halparättikauppaan niin saat asiaankuuluvaa palvelua. Jos haluat hyvää palvelua niin mene johonkin oikeaan vaateliikkeeseen. 

Vierailija
37/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjillä on paljon muutakin hommaa kuin kassalla oleminen. Ihan näin myyjänä voin sanoa. Kyllä se on myös asiakkaan parhaaksi; pääsee nopsaan ulos eikä tarvitse jonottaa.

T. Vaatemyyjä edelleen

Onneksi on vapaus valita mistä vaatteeni ostan. En ala itse poistella hälyttimiä, en halua ja koen ettei minun tarvitse asiakkaana osata tai edes opetella.

Vierailija
38/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän itse vain käteistä, olisi kyllä aika järkkyä, jos tulevaisuudessa itsepalvelukassat olisivat ainoa vaihtoehto.

Ja olen vielä aika nuori, mutta tuli mieleen, kuinka monille vanhemman puoleisille ihmisille se kassatyöntekijä saattaa olla päivän ainoa kontakti toisen ihmisen kanssa :( Siksi jäävät välillä vähän suusta kiinni.

Huomasin tänään Tampereella, että Ratinan Gina Tricot ei ota enää vastaan käteistä, vain kortti- tai mobiilimaksu. Suuntauksena taitaa olla käteismaksuista luopuminen.

Vierailija
39/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vaatemyyjä edelleen

Onneksi on vapaus valita mistä vaatteeni ostan. En ala itse poistella hälyttimiä, en halua ja koen ettei minun tarvitse asiakkaana osata tai edes opetella.

Toki. Itse tilaan nettikaupoista tai käytän itsepalvelukassaa jos sellaisia on saatavilla. Mitä helpompaa, sen parempi. Kuka tahansa ossa irrottaa hälyn ja käyttää maksupäätettä, en näe mitään ongelmaa siinä.

Vierailija
40/178 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat päättää, älkää suostuko tähän suuntaukseen! Sama juttu käteisen kanssa. Älkää luopuko käteisen käytöstä ikinä!