Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

H&M ja itsepalvelukassat! Mitä helvettiä???

Vierailija
06.01.2023 |

Menin eilen kassalle jonoon maksamaan ostokset, niin myyjä huuteli tympääntyneesti sieltä edestä, että maksanko kortilla vai käteisellä. Sanoin että kortilla niin myyjä vastasi "No sit mene tuohon itsepalvelukassalle". Siis mitä? En mene jos en halua. Ja mulla oli lisäksi tuotteesta kysymys jonka takia halusin asiakaspalvelua. En siirtynyt jonosta mihinkään ja vielä myyjä yritti huudella jotain, saman kohtelun sai myös kaikki muut jonossa taakseni tulleet henkilöt. Tympeästi esitetty kysymys ja käsky itsepalvelukassalle jos et aio maksaa käteisellä. Just.

Nytkö nämä rantautuu vaatekauppoihinkin? Ei itsepalvelukassoissa sinänsä vikaa ole, mutta haluan saada itse päättää käytänkö sitä vai haluanko palvelua myyjältä.

Kommentit (178)

Vierailija
101/178 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjä tuskin tajusi, että haluat ehdoin tahdoin tuhlata aikaasi kassajonossa pitääksesi kiinni jostain periaatteesta. Useimpia jonottaminen turhauttaa paljon enemmän kuin viivakoodin skannaaminen.

no mitkäs hommat nykyään kuuluu myyjän tehtäviin? taitaa siellä vielä olla mainittu kassatyöskentely. Olen tehnyt myyjän työtä ja kassatyötä,enkä asiakkaana halua tehdä samoja hommia,jos niistä ei makseta :)

Vierailija
102/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiireinen myymälä jossa kassalla olon lisäksi riittää kyllä työtä sovituksessa ja osastolla siivoillessa. Ip kassojen perimmäinen ajatus on nopeuttaa ruuhka-aikana palvelua ja vapauttaa kassatyöntekijä muihinkin tehtäviin. Ruuhka-aikana ip kassalle menevät voivat tulla jonon ohi maksamaan ostoksensa, joten jono lyhenee koko ajan. Jos ostaa vaikka paketin sukkia niin ip kassalla maksaminen sujuu melkoisen helposti. ;) Ketään ei tahdota pakottaa ip kassalle ja itse ainakin otan mieluusti asiakkaat normikassalle vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, sama kokemus Triplan henkkamaukasta. Kassalla ei ollut ketään, menin siihen odottelemaan josko myyjä saapuis paikalle niin takaa kuuluu vaan huuto "itsepalvelukassa on siinä vieressä" :D

Mulla kävi kans sama juttu! Olisin halunnut kivan paidan, joka oli viimeinen. Hintaa siinä ei ollut joten en voinut mennä ip kassan kautta. Myyjä huusi että ip kassa on vapaana. Kävin myyjän luona ja hän sanoi "no mulla on kyllä tässä homma kesken, hinta on varmaa tippunu."

Vierailija
104/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain yhteen toppiin reiän kun koetin poistaa hälytintä, pakottivat vielä ostamaan sen käyttökelvottoman rievun vaikka sanoin ettei sitä voi käyttää eikä ole vikani. 

Pyörittelivät vielä silmiään toisilleen tyyliin "typerät mummot", mummohan minä niistä tytönhupakoista varmaan olen,51vuotiaana. 

Vierailija
105/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ip kassalla saa edes hälytintä vaatteesta pois, jos sellainen on !?!

Vierailija
106/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajumala teitä ihmisiä. Mikä niissä itsepalvelukassoissa on niin saatanallisen pahaa? Mitä niin hienoa palvelua se on, että toinen ihminen lukee viivakoodin ja kertoo maksettavan summan? Jos on kysyttävää tuotteesta, niin sen voi tehdä niin, että menee se rätti kädessä myyjän puheille, ennen maksua.

Eikä kauppojen kassoilla olevat työntekijät ole ratkaisu mummojen yksinäisyyteen, se on joku muu taho jonka tulee toimia mielenterveysongelmaisten ja yksinäisten eteen.

TEET ILMAISEKSI JONKUN TOISEN TÖITÄ! Tuutko mun himaankin siivoamaan ilmaiseksi? Saat siitä hyvän mielen.

Vierailija
107/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää pöllimästä vaatteen, jos saa itse hälytkin irroittaa???

Vierailija
108/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikonloppuna HM:ssa ja näin itsepalvekussat, mutta en käyttänyt niitä. Eikä kukaan huudellut siirtymään niille.

Vierailija
109/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, nytkö ip-kassat on tullut jo vaatekauppoihinkin?

Itse en käytä noita koskaan, ei ole vielä tähän päivään mennessä niin kiire ollut ettenkö ehtisi jonottaa ihan oikealle kassalle josta saa palvelua ja samalla työllistän ihmisiä.

Jos edes saisi alennusta siitä että piippaa tuotteet itse niin ymmärtäisin ip-kassojen pointin, mutta miksi asiakas joutuu tehdä sen myyjän työn ja sitten vielä maksaa tuotteista täyden hinnan? Ei mitään logiikkaa.

Myyjän palkka on niin pieni, että se alennus sulle olisi joitakin senttejä...

Vierailija
110/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassan käyttäjät maksavat ostoksistaan saman hinnan kuin muutkin, vaikka tekevät ilmaiseksi kassan työn.  Siksi en käytä melkein koskaan ip-kassaa.

Minä käytin vastentahtoisesti toissapäivänä Citymarketissa ja Prismassa, koska oli vain muutama miehitetty kassa ja pitkät jonot. Tuntuu, että ihmisiä suorastaan pakotetaan itsepalveluun tällä tavalla.

Kyllä. Itsepalvelukassalla seisoskelee tyhjän panttina 3 myyjää. Ja vain 2 OIKEAA kassaa toiminnassa samaan aikaan. Ja silti ihmiset jonottaa noille oikeille kassoille, missä saa palvelua.

Vierailija
111/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat laitetaan tekemään myyjien työt.

Sama kun pankit. Ihan itse makselet laskut ja teet rahasiirrot. Pankki sitten ottaa palvelumaksut, jotka ei suinkaan ole laskeneet.

Plus vastaat itse asiointisi turvallisuudesta.

Plus itse maksat maksupäätteesi (sun tietsikka tai kännykkä).

Vierailija
112/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän itse vain käteistä, olisi kyllä aika järkkyä, jos tulevaisuudessa itsepalvelukassat olisivat ainoa vaihtoehto.

Ja olen vielä aika nuori, mutta tuli mieleen, kuinka monille vanhemman puoleisille ihmisille se kassatyöntekijä saattaa olla päivän ainoa kontakti toisen ihmisen kanssa :( Siksi jäävät välillä vähän suusta kiinni.

Huomasin tänään Tampereella, että Ratinan Gina Tricot ei ota enää vastaan käteistä, vain kortti- tai mobiilimaksu. Suuntauksena taitaa olla käteismaksuista luopuminen.

Tuollaisissa liikkeissä on varmaan takuu siitä, että teknologia toimii aina ja joka tilanteessa.

Oon ollut Prismassa ja Lidlissä, kun kortit on lakanneet toimimasta, ja ihmiset juoksee kassoilta ulos automaateille nostamaan käteistä ruokien odottaessa kassoilla. Yhdellä kertaa oli jo kauppaan tullessa valtava jono Prisman ulkona automaatilla, arvasin homman, ja ei kun jonottamaan käteistä ennen kauppaan menoa.

Vierailija
113/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ollaan tilanteessa, missä kukaan ei edes pane vaatteita ripustimiin, vaan asiakas saa mennä varastoon kaivamaan ne pakkauslaatikoista ja poistamaan muovit ympäriltä. Ja hinta vaan nousee. Ja kapitalisti nauraa röhönaurua ja pieree kaviaaria.

Kuvailit juuri verkkokaupan toiminnan. Et edes pääse sovittamaan vaatetta/kenkää ennen kuin joudut ostamaan sen.

Vierailija
114/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moraali?

Vierailija
115/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niissä vaatteissa on hälyjå, jos ne voi sitten itse siinä kassalla poistaa :D

no et kuitenkaan pääse kaupasta ulos maksamatta sitä tuotetta,kun jäät kameroihin tai vierellä seisova myyjä huomaa sinut :)

Mutta onko niillä aikaa vahtia varkaita, jos ei ole edes aikaa rahastaa asiakasta?

Vierailija
116/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moraali?

No jos sitä ei ole sillä kaupallakaan, joka pistää asiakkaan antamaan itse itselleen asiakaspalvelua?

Vierailija
117/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sana kokemus Itiksen Hennasta, että ärsytti! Käytän ruokakaupoissa satunnaisesti ip-kassaa, jos on kiire. Osaan kyllä. Mutta Henkassa halusin käyttää alekoodeja ja siksi kaipasin perinteistä kassaa. Kesti kyllä jonotus toosi kauan kun vaan yksi kassa ja toinen huutelemassa. Ei näin!

Mitä alekoodeja H&M:ssä on???

Vierailija
118/178 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän voidaan palkata asiakaspalveluun sopimattomia hapannaamoja töihin, kun asiakkaita ei tarvitse enää kassalla palvella.

Enää ei tarvitse työntekijöillä olla vaatimuksena ystävällinen ja asiakasta huomioiva.

Paremmin löytyy työväkeäkin kauppoihin, kun vaatimuksia alennetaan.

Vaatekaupassa joutuu palvelemaan muutoinkin. Kertomaan mistä löytyy miesten hatut, vyöt, naisten rintsikat, lasten sadevaatteet jne. Tuotteen valmistusmaan, materiaalin, koot ym tuotetiedot. Jopa kertomaan, sopiiko vaate asiakkaalle vai ei.

Vierailija
119/178 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama kokemus ulkomailla h&m:ssä. Eli jonotin ja viereen tulee myyjä joka kysyy maksanko kortilla. Vastasin kyllä ja myyjä viittelehti seuraamaan. Luulin koko ajan, että hän vie mut jonnekin pikakassalle, jossa ei ole käteiskassaa ollenkaan. Kyseisen maan kaupoissa voi olla erikseen käteismaksun ja korttimaksun kassat. Jouduinkin Itsepalvelukassalle ja myyjä lähtee huitelemaan jonnekin.

En ollut koskaan käyttänyt itsepalvelukassaa vaatteille ja olin aika hukassa niiden hälyjen poiston kanssa. Painoin lopulta jotain "apua"-nappia ja se sama myyjä tuli paikalle ja kysyin niistä hälyistä. Myyjä huokaisi "this is a self-service" ja alkoi niskoja nakellen ottaa niitä hälyjä pois ja skannata viimeisiä tuotteita (joita oli siis yhteensä 4). Selitin, että voin kyllä tehdä loppuun mut en vaan osannu toimia ton hälyn kanssa. En saanut mitään vastausta, mutta onneksi homma hoitui nopeasti.

Itselle jäi todella ärsyyntynyt olo, koska

Kai te asiakkaana ymmärrätte että voitte myös kieltäytyä näistä ip-kassoista sanomalla vaan yksinkertaisesti Ei kiitos? Se olisi jopa suotavaa, sillä mitä enemmän ihmiset tähän suostuu, sen enemmän niitä tulee eikä henkilökuntaa ole kohta enää missään?!

Vierailija
120/178 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama kokemus ulkomailla h&m:ssä. Eli jonotin ja viereen tulee myyjä joka kysyy maksanko kortilla. Vastasin kyllä ja myyjä viittelehti seuraamaan. Luulin koko ajan, että hän vie mut jonnekin pikakassalle, jossa ei ole käteiskassaa ollenkaan. Kyseisen maan kaupoissa voi olla erikseen käteismaksun ja korttimaksun kassat. Jouduinkin Itsepalvelukassalle ja myyjä lähtee huitelemaan jonnekin.

En ollut koskaan käyttänyt itsepalvelukassaa vaatteille ja olin aika hukassa niiden hälyjen poiston kanssa. Painoin lopulta jotain "apua"-nappia ja se sama myyjä tuli paikalle ja kysyin niistä hälyistä. Myyjä huokaisi "this is a self-service" ja alkoi niskoja nakellen ottaa niitä hälyjä pois ja skannata viimeisiä tuotteita (joita oli siis yhteensä 4). Selitin, että voin kyllä tehdä loppuun mut en vaan osannu toimia ton hälyn kanssa. En saanut mitään vastausta, mutta onneksi homma hoitui nopeasti.

Niin juuri, ei ole mikään pakko siirtyä itsepalvelukassalle vaikka joku myyjä naama punaisena kiljuisi vieressä. Ihan rauhassa voi jäädä jonottamaan paikoilleen. Kannattaa myös laittaa palautetta epäasiallisesta huutamisesta ja muustakin käytöksestä. Myyjän ei tarvitse ottaa vastaan epäasiallista kohtelua mutta ei asiakkaankaan tarvitse purematta niellä tylyttämistä ja huonoa asiakaspalvelua.