H&M ja itsepalvelukassat! Mitä helvettiä???
Menin eilen kassalle jonoon maksamaan ostokset, niin myyjä huuteli tympääntyneesti sieltä edestä, että maksanko kortilla vai käteisellä. Sanoin että kortilla niin myyjä vastasi "No sit mene tuohon itsepalvelukassalle". Siis mitä? En mene jos en halua. Ja mulla oli lisäksi tuotteesta kysymys jonka takia halusin asiakaspalvelua. En siirtynyt jonosta mihinkään ja vielä myyjä yritti huudella jotain, saman kohtelun sai myös kaikki muut jonossa taakseni tulleet henkilöt. Tympeästi esitetty kysymys ja käsky itsepalvelukassalle jos et aio maksaa käteisellä. Just.
Nytkö nämä rantautuu vaatekauppoihinkin? Ei itsepalvelukassoissa sinänsä vikaa ole, mutta haluan saada itse päättää käytänkö sitä vai haluanko palvelua myyjältä.
Kommentit (178)
Itsepalvelukassat ovat senkin puolesta ikäviä, että jos kassa tekee virheen, esimerkiksi jää joku tuote piippaamatta, se on kaupan virhe. Mutta jos teet saman virheen itse, olet myymälävaras.
Tuosta syystä en mene koskaan vähänkään väsyneenä ja stressaantuneena itsepalvelukassalle. Tai jos vaikka olen lapsen kanssa, joka haluaa höpöttää minulle koko ajan tai odotan puhelua. Työssäni näpistyskin rikosrekisterissä voisi aiheuttaa ongelmia, joten en voi ottaa riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, sama kokemus Triplan henkkamaukasta. Kassalla ei ollut ketään, menin siihen odottelemaan josko myyjä saapuis paikalle niin takaa kuuluu vaan huuto "itsepalvelukassa on siinä vieressä" :D
Siinä voisi sitten huudella:
"Mistä sulle maksetaan?!"
Jos olisin tuo myyjä, niin vastaisin: Näistä vaatteiden keräilystä mitä olet heitellyt lattialle!
Kävin taas tyttäreni kanssa eräässä kauppakeskuksessa eilen ja aika monessa rättikaupassa, juurikin H&M, 157 jne. ja on
järkyttävää, miten surkeaa käytöstä naisilta( naiset ja nuoret neidit näissä asioivat), vaatteita hypistellään ja paiskataan lattialle. Mitä helvettiä?Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, sama kokemus Triplan henkkamaukasta. Kassalla ei ollut ketään, menin siihen odottelemaan josko myyjä saapuis paikalle niin takaa kuuluu vaan huuto "itsepalvelukassa on siinä vieressä" :D
"Mistä sulle maksetaan?!"Jos olisin tuo myyjä, niin vastaisin: Näistä vaatteiden keräilystä mitä olet heitellyt lattialle!
Kävin taas tyttäreni kanssa eräässä kauppakeskuksessa eilen ja aika monessa rättikaupassa, juurikin H&M, 157 jne. ja on
järkyttävää, miten surkeaa käytöstä naisilta( naiset ja nuoret neidit näissä asioivat), vaatteita hypistellään ja paiskataan lattialle. Mitä helvettiä?Miksi?
Tervetuloa todellisuuteen, rumakäytöksistä sakkia on todellakin paljon. Tarkastakaa niitä vaatteita ennen kassalle matkaamista etteivät ole rikki, pahasti likaisia tms.
Asiakaspalvelun laatu on hyvin huonoa myös nykyisin monessakin paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mistä sulle maksetaan?!"Jos olisin tuo myyjä, niin vastaisin: Näistä vaatteiden keräilystä mitä olet heitellyt lattialle!
Joo tai voisit vastata että "tilaa itse temusta äläkä turhaan tule tänne kivijalkakauppaan"
Ymmärrän ettei myyjän ammattiin päädy mitään älykköjä mutta ihan lapsikin tajuaa että mitä pontevammin teet itsesi tarpeettomaksi niin sitä nopeammin sellaiseksi muutut. Että ohjaa vaan asiakas itsepalvelukassalle niin työnantajasi ei pian tarvitse sinua ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tai voisit vastata että "tilaa its
Päteekö tämä kaikkiin ammatteihin, joissa tekoäly hoitaa jo osan töistä ja tulevaisuudessa jopa kokonaan? On siis ok kieltäytyä käyttämästä?
Työskentelen itse myyjänä ja vaikken mikään superälykäs olekaan, niin itse käytän mahdollisuuksien mukaan nimenomaan palveluja. Käytän huoltoasemaa missä maksetaan sisälle. Käytän Ikeassa kassaa jossa palvelee oikea henkilö. Juuri viime kuussa sovin tapaamisen pankkiin enkä hoitanut asiaa verkossa.
Käyttäkää ihmiset palveluita, sillä saamme ne säilymään ja työpaikat samalla. Mitä vähemmällä henkilökunnalla yritys hommaa voi pyörittää niin sen se tekee. Sillä henkkamaukan myyjällä on ihan yhtä kiire vaikka käytätte itsepalvelukassaa, koska sen ansiosta työntekijöitä on jo lähtökohtaisesti vähemmän, ja mitä enemmän käytätte itsepalvelua, sitä mukaa vähenevät työntekijät edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen itse myyjänä ja vaikken mikään superälykäs olekaan, niin itse käytän mahdollisuuksien mukaan nimenomaan palveluja. Käytän huoltoasemaa missä maksetaan sisälle. Käytän Ikeassa kassaa jossa palvelee oikea henkilö. Juuri viime kuussa sovin tapaamisen pankkiin enkä hoitanut asiaa verkossa.
Käyttäkää ihmiset palveluita, sillä saamme ne säilymään ja työpaikat samalla. Mitä vähemmällä henkilökunnalla yritys hommaa voi pyörittää niin sen se tekee. Sillä henkkamaukan myyjällä on ihan yhtä kiire vaikka käytätte itsepalvelukassaa, koska sen ansiosta työntekijöitä on jo lähtökohtaisesti vähemmän, ja mitä enemmän käytätte itsepalvelua, sitä mukaa vähenevät työntekijät edelleen.
Ei se nyt ihan noin mene enkä vaivaa itseänikään tuolla tavalla ramppaamalla kaikkialla vain jotta saisin aina henkilökohtaista palvelua.
Nykyisin kun tunnetaan painostusta niin aletaan kiristämään asioita, ei tekemään helpompaa mistään. Tällä osoitetaan että toimi kuten halutaan ja kaikki voivat paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassat ovat senkin puolesta ikäviä, että jos kassa tekee virheen, esimerkiksi jää joku tuote piippaamatta, se on kaupan virhe. Mutta jos teet saman virheen itse, olet myymälävaras.
Tuosta syystä en mene koskaan vähänkään väsyneenä ja stressaantuneena itsepalvelukassalle. Tai jos vaikka olen lapsen kanssa, joka haluaa höpöttää minulle koko ajan tai odotan puhelua. Työssäni näpistyskin rikosrekisterissä voisi aiheuttaa ongelmia, joten en voi ottaa riskiä.
Sama. Hysteerisenä tsekkaan onko kaikki piipattu. Menee duuni alta jos tulee tuossa virhe. Tätä on kauppojen omistajien tietenkin vaikea käsittää asiakkaan näkökulmasta. Luulin, että me saadaan etälukijat, jotka lukee ostoskorin sisällön automaattisesti. Saatiinkin manuaalinen vaihtoehto kauppoihin ja virheet asiakkaan vastuulla.
Hyvä tietää. Enpä enää mene henkkamaukkaan.
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Eikös monissa vaatteissa ole hälytin kiinni? Pitääkö asiakkaan sekin itse irrottaa?
Pitää. En tiedä missä vaatteissa hälytin on kiinni, en jaksa niitä käydä läpi ja en osaa poista niitä. En myöskään osaa tarkistaa itsepalvelukassalla onko vaatteessa hälytintä vaan ne huutaa portilla kaukana kassasta. Joten joka kerta myyjä joutuu silti sen hoitamaan h&m itsepalvelukassalla. Hyöty +-0. Vihaan h&m pakottamista noille kassoille. Maksan ostokset siinä ja myyjä käy läpi hälyttimet.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää. Enpä enää mene henkkamaukkaan.
Kiitos!
Älä usko kaikkea, oma asenne ratkaisee paljon kaikessa. Hyvä kauppa sekin on mielestäni, olen aina asioinut sielläkin.
Turha mielen osoittaminen heikentää elämää kaikin puolin.
Ai että mä vihaan tuota H&M:n nykymeininkiä! Joku tyttö siinä vaatteita viikkaili kassojen vieressä, kun yritin mennä urheilutrikooni maksamaan ja kysyin, saanko maksaa ihan vanhanaikaisesti. Ai käteisellä vai, kysyi hän. Ei, vaan kortilla myyjälle, vastasin. "Et, mutta voin tarvittaessa neuvoa itsepalvelukassan käytössä".
Oli lähellä etten heittänyt niitä parinkympin trikoita lattialle ja kääntynyt kannoillani. Tuli ihan nöyryytetty olo alkaa sumplata sen pahuksen koneen kanssa ja poistella varashälyttimiä.
Kai te nyt ymmärrätte, että itsepalvelukassoja hyödyntämällä kohtuullistetaan kaupan kulurakennetta? Vähemmän myyjiä pystyy tekemään saman työn kun ei tarvita kassojen takia lisätyövoimaa. Itsepalvelukassaa käyttämällä et saa alea, mutta saat ostaa tuotteet nyt summalla X etkä korkeammalla summalla Y, joka olisi tiedossa jos henkilökuntaa pitää palkata lisää.
älkää oliko niin hiton periaatteellisia ja muutosvastarintaisia. Maailma muuttuu ja se on välttämätöntä. Peace and love <3
Minä onnistuin repimään reiän helletoppiin kun itrrotin hälyä. Myyjä pyöritteli silmiään että "siis mitä sä tälle teit?" j jokut teinit nauro,kun täti 50v säheltää itsepavlelukassalla..
Jouduin sitten tappelemaan vielä siitä,että joudunko ostamaan risan paidan
Vierailija kirjoitti:
Kai te nyt ymmärrätte, että itsepalvelukassoja hyödyntämällä kohtuullistetaan kaupan kulurakennetta? Vähemmän myyjiä pystyy tekemään saman työn kun ei tarvita kassojen takia lisätyövoimaa.
Mitä vähemmän myyjiä ja ihmisille mahdollisuus poistaa hälyttimiä, sitä enemmän varkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä onnistuin repimään reiän helletoppiin kun itrrotin hälyä. Myyjä pyöritteli silmiään että "siis mitä sä tälle teit?" j jokut teinit nauro,kun täti 50v säheltää itsepavlelukassalla..
Jouduin sitten tappelemaan vielä siitä,että joudunko ostamaan risan paidan
Joskus siitä hälyttimestä jää yllättävän iso reikä. Hälytin painaa ja jos materiaali on ohutta ja kevyttä niin helposti siinä vaatteessa roikkuessaan venyttää sitä reiäm kohtaa. Osa asiakkaista käsittelee vaatteita huonosti joten kaikenlaista saattaa sattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te nyt ymmärrätte, että itsepalvelukassoja hyödyntämällä kohtuullistetaan kaupan kulurakennetta? Vähemmän myyjiä pystyy tekemään saman työn kun ei tarvita kassojen takia lisätyövoimaa.
Mitä vähemmän myyjiä ja ihmisille mahdollisuus poistaa hälyttimiä, sitä enemmän varkauksia.
Tässä on kyllä perää. Hälyttimiä pois otettaessa saattaa myös helposti tapahtua vahinkoa vaatteille mutta myös asiakkaille. Itse olen ainakin kerran onnistunut satuttamaan itseäni sillä hälyttimellä, irrotin hälytintä ja tökkäsin hälyttimessä olevan piikin sormen ihosta läpi ja se muuten sattui. Säikähdin pahasti mutta onneksi ei pahaa vahinkoa tullut eikä onneksi vaate mennyt rikki tai likastunnut verellä. Kotiinhan minä sen onneksi olinkin viemässä joten ei se tahriutuminen olisi maailmaa kaatanut.
Löysin muutama viikko sitten kerrankin jotain ostettavaa hm:ltä ja menin kassajonoon. Kassa huuteli itsepalvelukassoista ja osa sinne jonosta siirtyikin. Kun tuli minun vuoroni, hän meni itsepalvelukassalle piippaamaan ostokseni ja poistamaan hälyt. Jäi vähän omituinen fiilis käynnistä.