Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan Kraken-variantti kylvää tuhoa ja leviää kuin kulovalkea. Mm. Saksa palauttaa maskipakon

Vierailija
04.01.2023 |

Kohta se on taas menoa. THL:n mukaan tosin "ei ole tulossa Suomeen".

Kommentit (870)

Vierailija
321/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin saada tähän vastauksen; onko tämä uusi variantti nyt oikeasti vaarallinen?

Puhutaanko vielä näistä "koronan aalloista"

Ja jos kerta korona ei ole vaarallinen, miksi sitä pitää jauhaa

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen sosiaalihuollossa. Laittaisin ihan mielelläni maskin päälle, sillä jatkuvasti kohtaan lähietäisyydeltä ihmisiä. Mutta ei taida siitä olla hyötyä, että minä pitäisin maskia, mutta mut eivät. Mitään suositusta tai ohjeistusta ei ole työnantajalta tullut. Pitääkö muut esim. vanhusten parissa työskennellessään maskia?

Eihän sitä mitään suositusta tai ohjeistusta tarvitse, voi sitä maskia käyttää ilman niitäkin. Itse olen käyttänyt koko ajan ffp2 maskia töissä sekä kaupassa käydessä maskisuositusten loppumisen jälkeenkin. Siis aina maski naamalla sisätiloissa ellei se ole oma koti tai vaikka kaverin koti.

No olisi se kyllä ihan tarpeellista thl:n kertoa/muistutella julkisuudessa, että maskin käyttö on suotavaa.

Moni jättää käyttämättä vain siksi, ettei ole sitä virallista suositusta. Suomalaiset on turhankin auktoriteettiuskoista väkeä ja ulkoistaa vastuun jopa omasta terveydestä päättäjille.

Se varsinkin on kumma juttu, että maskisuositus (siis ffp2/3-tasoisille) on ihan kauhian hankalaa antaa mutta rokotteita sen sijaan kyllä mainostetaan ja markkinoidaan.

Tuolla kunnon maskilla kun sentään on mahdollista välttää koronatartunta toisin kuin rokotuksilla. Tämä ei tosiaan ole mikään mukava tauti sairastaa edes lievänä kotioloissa. Joku toki saa vaan pienen lentsun, mutta kyllä enemmistö sairastaa ihan kunnon taudin mitä moninaisimmin oirein joista osa vielä kestää todella kauan.

Ja toisaalta, kuka tykkää sairastaa edes tavislentsua?

Jos ei tykkää sairastaa edes tavislentsua, voi hyvin käyttää ffp2/ffp3-hengityssuojainta. Ei sen käyttämiseen tarvita STM:n eikä THL:n suositusta. Eeva Ruotsalainen ja Lasse Lehtonen suosittelivat sen käyttöä jo aikoja sitten ikäihmisille ja muille riskiryhmiin kuuluville. Saa sitä käyttää muutkin kuin em ryhmiin kuuluvat. Onko hengityssuojaimen käytössä nyt sama ongelma kuin mitä teininä oli pipon käytössä? Pakkanen paleltaa korvia, mutta pipoa ei kehdata laittaa, jos kaveritkaan ei laita? 

Totta kai saa käyttää, mutta miksi ihmeessä noita suosituksia ei nosteta otsikoihin? Mikä ihme siinä maskinsuosittelemisessa on niin hirveää, että vain jossain sivulauseessa voidaan mainita, että ikääntyneille ja kroonisesti sairaille sen käyttö on suositeltavaa? Miksi ei voida infota ihan avoimesti että maskinkäyttö on oikeinkin järkevää aivan kaikille etenkin julkisissa kulkuneuvoissa ja sisätiloissa?

Eihän sitä silti olisi kenenkään pakko käyttää, mutta ainakaan kukaan ei kuvittelisi että sen käyttäminen on turhaa. Nyt moni ajattelee nurinkurisesti, että ei siitä ole hyötyä kun kukaan ei sitä suosittele ja että kyllä sitä sitten suositellaan jos tilanne on paha ja/tai siitä on taas hyötyä vaikka itse miettiikin, että pitäisikö maskia alkaa taas käyttämään.

Moni ei luota itseensä vaan odottaa virallista tahoa ohjeistamaan. Mä en ymmärrä keneltä se on pois, että annettaisiin maskisuositus jotta kukaan ei ainakaan vain siksi liiku ilman maskia esim ruokakaupoissa ettei kukaan ole "käskenyt" sitä käyttämään.

Niinpä. Yleinen suositus vähentäisi myös leimaantumista hysteerikoksi.

Mitä väliä sillä on leimaantuuko? Ymmärrän leimaantumisen pelon teinien keskuudessa, mutta en aikuisten keskuudessa.

Montako piikkiä sulla hihassa? Tuliko syöpä tai autoimmuunitauti kun käytät solunsalpaajia? Etkö tiedä että rokote aiheuttaa mm. turbosyöpiä ja autoimmuunisairauksia.

Mulla on ollut nivelreuma (johon käytän sytostaatteja) jo vuodesta 1996 lähtien :) Vihurirokon, vesirokon, sikotaudin ja tuhkarokon olin sairastanut jo lapsena eli niihin en ole koskaan saanut rokotettakaan, polioon, hinkuyskään ja isorokkoon olin saanut rokotukset. Mistäköhän  rokotteesta: polio, hinkuyskä vai isorokko, toi mun reumani mahtaa johtua? Onko sulla jotain tietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää korona pääsi leviämään näin.

Miksi tän voi sairastaa niin usein, mutta influenssaa usein vain 1krt/vuosi

T. Sairastin koronan 2/2022, 4/2022, 7/2022 ja 10/2022

Olet siis ottanut 4 koronapiikkiä!

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen sosiaalihuollossa. Laittaisin ihan mielelläni maskin päälle, sillä jatkuvasti kohtaan lähietäisyydeltä ihmisiä. Mutta ei taida siitä olla hyötyä, että minä pitäisin maskia, mutta mut eivät. Mitään suositusta tai ohjeistusta ei ole työnantajalta tullut. Pitääkö muut esim. vanhusten parissa työskennellessään maskia?

Eihän sitä mitään suositusta tai ohjeistusta tarvitse, voi sitä maskia käyttää ilman niitäkin. Itse olen käyttänyt koko ajan ffp2 maskia töissä sekä kaupassa käydessä maskisuositusten loppumisen jälkeenkin. Siis aina maski naamalla sisätiloissa ellei se ole oma koti tai vaikka kaverin koti.

No olisi se kyllä ihan tarpeellista thl:n kertoa/muistutella julkisuudessa, että maskin käyttö on suotavaa.

Moni jättää käyttämättä vain siksi, ettei ole sitä virallista suositusta. Suomalaiset on turhankin auktoriteettiuskoista väkeä ja ulkoistaa vastuun jopa omasta terveydestä päättäjille.

Se varsinkin on kumma juttu, että maskisuositus (siis ffp2/3-tasoisille) on ihan kauhian hankalaa antaa mutta rokotteita sen sijaan kyllä mainostetaan ja markkinoidaan.

Tuolla kunnon maskilla kun sentään on mahdollista välttää koronatartunta toisin kuin rokotuksilla. Tämä ei tosiaan ole mikään mukava tauti sairastaa edes lievänä kotioloissa. Joku toki saa vaan pienen lentsun, mutta kyllä enemmistö sairastaa ihan kunnon taudin mitä moninaisimmin oirein joista osa vielä kestää todella kauan.

Jos ei tykkää sairastaa edes tavislentsua, voi hyvin käyttää ffp2/ffp3-hengityssuojainta. Ei sen käyttämiseen tarvita STM:n eikä THL:n suositusta. Eeva Ruotsalainen ja Lasse Lehtonen suosittelivat sen käyttöä jo aikoja sitten ikäihmisille ja muille riskiryhmiin kuuluville. Saa sitä käyttää muutkin kuin em ryhmiin kuuluvat. Onko hengityssuojaimen käytössä nyt sama ongelma kuin mitä teininä oli pipon käytössä? Pakkanen paleltaa korvia, mutta pipoa ei kehdata laittaa, jos kaveritkaan ei laita? 

Maailman tappavin virus, torjutaan naamarätillä. BUAHAHAHHAHAAA

Ei sitä ffp3:llakaan voi kokonaan torjua, mutta pienentää aika merkittävästi riskiä saada tartunta. Miksi kuvittelet, että sairaaloissa koronapotilaita hoitavat käyttäisivät ffp3-hengityssuojaimia, jos niistä ei olisi mitään hyötyä?

Kirurginmaskihan estää vain enimpien bakteereiden ja siirtymisen. Viruksen estoon sillä ei ole mitään virkaa.

Mä en puhunutkaan kirurginmaskeista (joilla on ihan eri käyttötarkoitus) vaan ffp3-hengityssuojaimista. 

Vierailija
325/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ffp3:llakaan voi kokonaan torjua, mutta pienentää aika merkittävästi riskiä saada tartunta. Miksi kuvittelet, että sairaaloissa koronapotilaita hoitavat käyttäisivät ffp3-hengityssuojaimia, jos niistä ei olisi mitään hyötyä?

Kirurginmaskihan estää vain enimpien bakteereiden ja siirtymisen. Viruksen estoon sillä ei ole mitään virkaa.

Niin, ei olekaan. Viestissä jota lainasit taas puhuttiin FFP3-maskeista, jotka todella suojaavat aidosti. Opettele lukemaan.

Vierailija
326/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en puhunutkaan kirurginmaskeista (joilla on ihan eri käyttötarkoitus) vaan ffp3-hengityssuojaimista. 

Kiitos tarkennuksesta. Tiesin asian. Halusin vain kaikkien muidenkin ymmärtävän, että kirurgien käyttämät kirurginmaskit eivät suojaa viruksilta.

Vierailija
327/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aiheuta yhtään vakavampaa tautimuotoa eli perusflussa, toki vaarallinen vanhuksille tai muuten heikkokuntoisille kuten influenssakin, ei muuta.

Suomen kuolleisuusluvut ovat nyt läntisen Euroopan korkeimmat. Lisäksi koronakuolemat ovat kasvaneet rajusti viime aikoina: https://www.koronatilastot.fi/fi/ 

Mistäköhän johtuu ette ylikuolleisuus alkoi 6/2021, samaan aikaan kun jaettiin 2.piikkejä? Mieti!

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tarkennuksesta. Tiesin asian. Halusin vain kaikkien muidenkin ymmärtävän, että kirurgien käyttämät kirurginmaskit eivät suojaa viruksilta.

Aivan. Kirurgit ja muu leikkaussalihenkilökunta käyttää kirurginmaskeja, jotta leikattavana olevan potilaan avohaavaan ei pääsisi bakteereja. Viruksia niillä ei ole tarkoitustakaan estää. Miksi ei? Koska virukset eivät aiheuta haavatulehduksia, mutta bakteerit aiheuttavat. 

Vierailija
329/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä porukat oikeasti luulee edelleen et on kyse normiflunssasta vaikka koko maailma oli pari vuotta karanteenissa?

Vierailija
330/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi avoimista kysymyksistä on, mistä eläimestä tartunnat siirtyivät ihmiseen. Koronavirukset ovat tyypillisiä lepakoille, mutta SARS-CoV-2:lla saattoi olla väli-isäntä, jossa virus pääsi muhimaan.

Kyllä tämä on ihan labrassa muunneltu virus.

Vierailija
331/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laumasuojaa ei tullut, sairastettu tauti ja rokote antavat lyhytaikaisen suojan. Uusia variantteja syntyy jatkuvasti. Tauti ei noudata kausivaihtelua, vaan sitä esiintyy ympäri vuoden aaltoilevasti. Maskit saattavat suojata yksilötasolla, mutta epidemian kannalta niillä on vain vähän merkitystä. Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella ja ketä kuunnella?

Kuuntele itseäsi. Onko sulla jokin erityinen syy, miksi et haluaisi saada koronatartutaa? Jos ei ole, niin jatka elämääsi ihan normaalisti. Jos taas sulla on (esim  riskitekijänä oleva sairaus, lääkitys, korkea ikä tai olet tällaisen henkilön läheinen), mieti, millaisissa tilanteissa sinun pitäisi suojata itsesi saamasta tartuntaa tai se läheisesi saamasta sulta tartuntaa. Ja niissä tilanteissa sitten suojaat itsesi tai läheisesi.

Vallaton kommentti :D Taitaa suurimmalla osalla ihmisistä (paitsi ehkä vaikeasti masentuneet) olla sellainen olo ettei tee mieli sairastua.

Täällä palstalla ainakin vaikuttaa olevan paljonkin sellaisia, jotka eivät välitä, sairastuvatko vai eivät. Osa heistä on jo sairastanut.

Ok. Eli siis olet aidosti sitä mieltä ettei valtaosa ihmisistä välitä ovatko sairaita vai terveitä. Ihan tuollaisella maalaisjärjellä voisi luulla sinun olevan täysin väärässä. Mutta mikäs oppimestari se minä olen? Voihan se tosiaan olla niin, että olen tämän asian vuosien varrella ihmisluonnosta jotenkin jättänyt huomaamatta. Itsellä kun on haluja pysyä terveenä. Ehkä se on tämä minun sosiaalinen kupla.

No jos nyt katsotaan vaikka joukkoliikennevälineissä, apteekeissa tai kauppakeskuksissa asiakkaita, niin aika pieni osuus heistä vaikuttaa haluavan suojata itsensä koronavirukselta. Sen havainnon olen tosin tehnyt, että niillä harvoilla, joilla jonkinlainen maski on, on yhä useammin ffp2-hengityssuojain eikä kirurginmaskia.

Perusta oma blogi jossa mainostat noita naamarättejä!

Vierailija
332/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä porukat oikeasti luulee edelleen et on kyse normiflunssasta vaikka koko maailma oli pari vuotta karanteenissa?

Tottakai kyse on influenssasta. Harvalle perusterveelle kuolemaksi.

Vierailija
333/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laumasuojaa ei tullut, sairastettu tauti ja rokote antavat lyhytaikaisen suojan. Uusia variantteja syntyy jatkuvasti. Tauti ei noudata kausivaihtelua, vaan sitä esiintyy ympäri vuoden aaltoilevasti. Maskit saattavat suojata yksilötasolla, mutta epidemian kannalta niillä on vain vähän merkitystä. Mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella ja ketä kuunnella?

Kuuntele itseäsi. Onko sulla jokin erityinen syy, miksi et haluaisi saada koronatartutaa? Jos ei ole, niin jatka elämääsi ihan normaalisti. Jos taas sulla on (esim  riskitekijänä oleva sairaus, lääkitys, korkea ikä tai olet tällaisen henkilön läheinen), mieti, millaisissa tilanteissa sinun pitäisi suojata itsesi saamasta tartuntaa tai se läheisesi saamasta sulta tartuntaa. Ja niissä tilanteissa sitten suojaat itsesi tai läheisesi.

Itse sain kokea, tosin sivusta seuraten, ettei edes perusterveenä ole turvassa koronan vakavilta oireilta ja sen jälkeen ei ole kiinnostanut lainkaan ottaa turhaa riskiä tartunnasta.

En tutise missään kellarissa pelkäämässä, mutta suojaudun tartunnalta vähintään ffp2-maskilla sekä hieman valikoimalla missä käyn ja mihin aikaan. Etenkin kun mikään pakko ei ole mennä pahimpaan ruuhka-aikaan vaikkapa ruokakauppaan eikä myöskään käydä siellä päivittäin. Tuo on helppo konsti karsia turhia kohtaamisia.

Tämän lisäksi olen vaan entisestään lisännyt terveyttä kohentavia elementtejä elämääni eli vaikken ennenkään epäterveellisesti elänyt niin nykyään tulee esim ulkoiltua aiempaakin enemmän. Lisäksi olen saanut aikaa (sitä riittää jopa tuhlattavaksi palstalla ;-)) kun elämästä siivosi jo pandemian alkuvaiheessa muutaman joutavan aikasyöpön kuten esim kahviloissa istuskelun ja sellaisen huvinvuoksi kaupoissa kiertelyn. 

Oikeastaan harmittaa, ettei tämä pandemia tullut jo vuosikymmen aiemmin. No joo, huono vitsi, tuon olisi voinut ihan itse ymmärtää ilman pandemiaakin.

Mulla on sytostaattilääkitys ja lisäksi iäkkäät vanhemmat, joista huolehdin. En ole missään vaiheessa pitänyt vaikeana suojautua itse. Ja siksi en ole missään vaiheessa vaatinut, että kaikkien muiden pitäisi suojata mua. Ei tarvitse. Päivystysten ja vuodeosastojen ruuhkautuminenkaan ei johdu koronasta vaan siitä, että niissä makaa potilaita, joiden paikka olisi jossain muualla. Joko hoivalaitoksissa tai kotona kotihoidon turvin. Ja koska terveyskeskusten palveluita on jo vuosia heikennetty, ihmiset joutuvat hakeutumaan päivystyksiin sellaisissakin sairauksissa ja vaivoissa, jotka voitaisiin hyvin hoitaa terveyskeskuksessakin. 

Mä tein etätöitä ja käytin kauppojen kotiinkuljetuspalveluita jo ennen pandemiaakin eli mun kohdallani pandemia ei muuttanut asiaa yhtään miksikään. Eniten on ehkä muuttunut se, että nyt kyläillään läheisten ja ystävien kanssa eikä enää tavata aina kahviloissa tai ravintoloissa. Käydään me satunnaisesti ravintolassakin syömässä, mutta harvemmin kuin ennen. Ja tosiaan kun menen käymään kaupassa, lääkärissä, matkustan julkisilla jne, käytän aina ffp3:stä. En tarkkaile kanssamatkustajia niin, että edes huomaisin, tuijottaako joku mua vai ei. Ja vaikka tuijottaisikin, niin ihan sama. Mutta en myöskään saa rytmihäiriöitä tai sydäninfarktia, jos bussissa viereeni istuu joku maskiton. 

Terveydenhuollon ongelmissa on tosiaan kyse paljosta muustakin, mutta vapauttaisihan se työvoimaa, jos porukkaa ei olisi näin montaa sataa sairaalassa koronassa. Päivystysongelmat myös alkoivat samaan aikaan kun luovuttiin viimeisestäkin koronan varomisesta ja taudit alkoivat jylläämään.

Ongelmat alkoivat samaan aikaan 2. piikitysten kanssa. HALOO!

Vierailija
334/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää korona pääsi leviämään näin.

Miksi tän voi sairastaa niin usein, mutta influenssaa usein vain 1krt/vuosi

T. Sairastin koronan 2/2022, 4/2022, 7/2022 ja 10/2022

Onko sulla rokotteet? Ehkä ne altistaa.

Vierailija
335/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylikuolleisuus alkaa herättää aitoa huolta vuoden loppuun mennessä. Siinä kohtaa lukemat ovat sellaisia, että niitä alkaa olla vaikea selitellä olemattomiksi.

Ei se haittaa, uusia variantteja keksitään loputtomasti, ja se uppoaa aivopestyille lampaille kuolinsyiksi. Niinhän nytkin tehdään.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vallaton kommentti :D Taitaa suurimmalla osalla ihmisistä (paitsi ehkä vaikeasti masentuneet) olla sellainen olo ettei tee mieli sairastua.

Täällä palstalla ainakin vaikuttaa olevan paljonkin sellaisia, jotka eivät välitä, sairastuvatko vai eivät. Osa heistä on jo sairastanut.

Ok. Eli siis olet aidosti sitä mieltä ettei valtaosa ihmisistä välitä ovatko sairaita vai terveitä. Ihan tuollaisella maalaisjärjellä voisi luulla sinun olevan täysin väärässä. Mutta mikäs oppimestari se minä olen? Voihan se tosiaan olla niin, että olen tämän asian vuosien varrella ihmisluonnosta jotenkin jättänyt huomaamatta. Itsellä kun on haluja pysyä terveenä. Ehkä se on tämä minun sosiaalinen kupla.

No jos nyt katsotaan vaikka joukkoliikennevälineissä, apteekeissa tai kauppakeskuksissa asiakkaita, niin aika pieni osuus heistä vaikuttaa haluavan suojata itsensä koronavirukselta. Sen havainnon olen tosin tehnyt, että niillä harvoilla, joilla jonkinlainen maski on, on yhä useammin ffp2-hengityssuojain eikä kirurginmaskia.

Perusta oma blogi jossa mainostat noita naamarättejä!

Mulla on jo oma blogi ja olen joskus aikoinaan kirjoittanutkin siellä ffp3-hengityssuojaimista. Ei sun tarvitse käyttää minkäänlaista "naamarättiä", jos et halua. Mutta älä pillastu siitä, jos joku muu haluaisi käyttää. Tai jos joku muu ei haluaisi saada koronatartuntaa, mutta ei tiedä, miten voisi siltä suojautua. 

Vierailija
337/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justhan THL tiedotti, että asiaan tulee suhtautua kuin normi lentsuun. Mitä tää helvetin hätäily taas on maskeista ja piikeistä?!

Kaikki varianttijutut on rokotehaittojen peittelyä.

Uskotellaan että haitat ja kuolemat tulevat "uusista varianteista" vaikka ne johtuvat koronapiikeistä.

Näin variantit leviävät, kuva:

https://imgur.com/a/b2hzKq5

Vierailija
338/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kraken-variantti yleistyi Yhdysvalloissa nopeasti joulukuussa 2022.

– XBB.1.5-alalinjan virusten arvioidaan tarttuvan herkästi, mutta niiden ei tällä hetkellä tiedetä aiheuttavan muita omikronvirusmuunnoksia vakavampaa tautia, sanoo THL:n johtava asiantuntija Jari Jalava tiedotteessa.

Joten mitä pelkäät?

Vierailija
339/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronarahastus (joka päätyy pienen rikkaiden ryhmän yksityistileille) on päättymätön ja uuden variantin nimikin on varmasti mietitty hyvin uhkaavaksi jotta saadaan hysteriaa jälleen kasvamaan... ja entä kaikki lavastukset sitten?

Koko koronan alkuhan oli jo valtavaa lavastusta 2020, tuolloin kuvattiin muutamia arkkurivejä ja kerrottiin miten kaikki kuolevat... varmasti kaikki muistavat nuo kuvat medioissa... mutta kas kummaa ei tuollaisia arkkurivejä sitten missään muualla näkynytkään ja Suomessakin käytiin edelleen Prismoissa ja Citymarketeissa yhdessä eikä kukaan kuollut eikä arkkurivejä ilmestynyt... mutta rahastus on ollut satoja miljardeja koronan varjolla, siinä on motiivia keksiä ja pitää yllä valtavaa koronahysteriaa...

Rahastus on vain pieni osa. Eiköhän se pieni ihmisjoukko pyri vähentämään populaatiota. Rahaa heillä on jo kuin roskaa. Siksi vaarallinen virus + toimimaton rokote.

Vaaraton virus + tappava rokote.

Agenda2030 mukainen depopulaatio.

Kerro tuo niiden omaisille, jotka kuolivat alkuperäiseen koronavirukseen silloin kun koronarokotteita ei oltu vielä edes kehitetty.

Vierailija
340/870 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kyse on influenssasta. Harvalle perusterveelle kuolemaksi.

Ei ole! Koronavirukset aiheuttavat 20% flunssista, ovat aina tehneet. Ne ovat lievempiä kuin influenssavirukset, tämäkin. Näin WHO totesi jo keväällä 2020.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi