Te, jotka olette todella harvoin kipeitä
Millainen ruokavalio teillä on? Stressitaso? Harrastatteko mitä liikuntaa?
Kommentit (173)
Olen todella harvoin kipeänä. Sairastin koronan maaliskuussa 2020 ja sen jälkeen ei ole ollut edes pikkuflunssaa. Ei ole koronarokotetta.
Syön kaikkea. En ole allerginen mielekkään.
Vanhus 76. Kasvispainotteista sekaruokaa. Liikunta väustä. Viimeksi flunssantapainen 2016 maaliskuussa.
Työikänäni ei montaa flunssaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi joka todella harvoin kipeä.
Syön paljon ja monipuolisesti, joskus myös epätervellisesti. Syön oikeastaan kaikkea mitä vaan tekee mieli. Nälän tunnetta ei ole juuri koskaan, koska syön koko ajan.
Nukun paljon.
Juon paljon vettä.
Syön ympäri vuoden vitamiineja purkista.
Syön kasviksia ja marjoja, mutta hedelmistä en pidä.
Käytän alkoholia. Juon joka viikko. Pidän etenkin oluesta.
Kävelen ja pyöräilen kaikkialle.
Väitän että kunnollinen syöminen ja riittävä uni pitää mut terveenä. Syömistä ei arvosteta tarpeeksi, kun aina vain puhutaan siitä että pitäisi olla hoikka. Nämä hoikat kuitenkin ovat aina saikulla. Kyllä ruoka pitää tiellä.
Jotain samaa meissä on. Ja samaa mieltä.
Aika monipuolisesti kai syön. En juurikaan sairastele. Valkosipulia lisään ruokaan ainakin voin. Olin melkoinen törkymöykky lapsena, en huolehtinut hygieniasta lapsena/teininä ja uskon että sekin on parantanut immuniteettia.
Vierailija kirjoitti:
Sokeriton ja vähä vehnäinen ruokavalio. Ruisleipää tai näkkäriä vaa jos leipää syön. Joka aamu 1 valkosipulin kynsi raakana leivän päälle ja siihe juustoa ja kinkkua ja kurkkua ja cayennepippuria. Teetä ja kahvia menee. Vitamiinejen aikaan napsin: 125mikrogr Deetä. Kalaöljyy 1000mg kapseli, magnesium, kalkki, kräuterblutsaft rautajuomaa. Iltapäivällä kahavia ja röökiä vaan. Iltasella sitte päivällinen. Lihaa-pottua-kasviksia tmv. Harvoin syön einestä tai mitää mössöä missä ei oo ravintoa nimeksikään, vaan ihan kunnon ruokkaa.
En liiku paljoo. Pakolliset kävelyt vaa kauppaan tai asioille. Istun koneella ja pelaan. Normaalipainoinen olen. Siitepölyaikaan yleensä keuhkot sekoaa koska astma. Muuten ihan terveenä pysytelly. Eilen yritti joku korona iskeä ja yskitti, mutta tänää voin paremmin. Meni vissii ohi. Jos yritän tulla kipeeks, hyökkään heti minun rohtokaapille. Sieltä otan echinaforcea, hunajaa, sitruunaa, valkosipulia raakana, appelsiinia, päärynää, juon teetä, vettä, kahvia, otan aconite c30 homeopaattista valmistetta sekä juon cayennepippuri vettä. Lentsut aina säikähtää näitä mun rohtoja ja lähtee aika pian käpälämäkeen 😃
En stressaile paljoa. Jos meinaa ressi iskeä, otan välittömästi avena sativaa. Sitä 15 tippaa sekoitan veteen ja juon, ressi väistyy 4 tunniksi.N35
Kovasti panostat ravintoon, vitamiineihin, homeopatiaan ja muihin yrtteihin, mutta astmaatikkona kuitenkin röökiä kuluu. Ihan ehdottomasti kaikista paras ja pitkäkantoisin terveysvaikutus olisi sillä, että lopettaisit tupakan polton.
Olen syönyt paljon vitamiinia, maitohappobakteereita, hyvää ruokaa, pessyt käsiä. Silti nyt TOINEN flunssa heti perään. Olen työyhteisössä, jossa sairastellaan paljon, selittänee asian. Geeneistä taitaa myös olla kiinni suurimmaksi osaksi.
Tavallista kotiruokaa, karkkia, pullaa mitä ikinä tekee mieli. Liikun ehkä keskivertoa enemmän. Hyvät unenlahjat sekä stressinsietokyky. Nämä kaksi varmaan ne tärkeimmät tekijät.
Kasvisruokavalio ja harrastuksena kestävyysurheilu. Suurin tekijä taitaa kuitenkin olla se, etten ole hankkinut lapsia. Ei tarvitse olla tekemisissä päiväkotien ja koulujen kanssa, joista tulee lapsiperheisiin jatkuvasti tauteja.
Vierailija kirjoitti:
Olen todella harvoin kipeänä. Sairastin koronan maaliskuussa 2020 ja sen jälkeen ei ole ollut edes pikkuflunssaa. Ei ole koronarokotetta.
Syön kaikkea. En ole allerginen mielekkään.
Lisään tähän vielä sen että sairastelin flunssia selvästi useammin vielä 6-10 vuotta sitten. Oli poskiontelotulehduksia ja kurkkukipuja jotka veivät äänen täysin. Jotain tapahtui, en tiedä mitä , etten enää sairastele.
Vierailija kirjoitti:
Geenit varmaankin joo, mutta kyllä se lapsena bakteereille altistuminen vaikuttanee myös, eli ei pidä olla liian kliinistä.
Itsekin tonkinut pienenä merenpohjasta kaikkia nilviäisiä ja leikkinyt metsässä, en oo juurikaan kipeä. Ja väitän että luonnon läheisyys auttaa aikuisenakin.
Naulan kantaan. Toki on oikeita allergioita, mutta myös luontaista siedätystä.
Inhoan kaupunkibakteereita, mutta vesillä ja metsässä on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aivan kroonisia poskiontelovaivoja eli terve en ole, mutta en ole vuosiin sairastanut mitään flunssaa. Aiemmin sairastin paljonkin. Olen miettinyt voisiko hunaja olla joku "ihmelääke", sillä syön sitä vähän joka päivä. En alkanut siis syömään tuon takia, mutta jälkeenpäin olen miettinyt voisiko sillä olla osuutta asiaan. Koronakin on pyyhkäissyt joitain kertoja perheen läpi, mutta itselläni kaikki testit ovat näyttäneet negaa. Ei vaan tartu. Siis en ole mikään hörhötyyppi, mutta väkisinkin on tullut mieleen, että se runsas sairastelu loppui niihin aikoihin, kun hunajaa aloin syömään.
Aavistuksesi saattaa hyvinkin olla oikeassa. :)
Lensin joskus vuosituhannen vaihteessa Espanjaan ja vierustoverina oli vanhempi sokea rouva. Auttelin häntä siinä esim. ruokailun suhteen, jne. ja juttelimme kaikenlaista samalla. Rouva kertoi, että oli viimeksi ollut flunssassa Helsingin olympialaisten aikana vuonna 1952. Hän kuulemma on koko ikänsä syönyt lusikallisen hunajaa joka päivä ja sen ansioista pysynyt terveenä. Vuonna 1952 oli Helsingissä ollut ongelmia hunajan saatavuudessa ja sen vuoksi ei ollut syönyt muutamaan kuukauteen => flunssa.
Anna välillä yritän itsekin seurata rouvan ohjetta, mutta sitten se aina unohtuu, kun muuten en hunajaa käytä.
Pneumokokkirokote omakustanteisesti.
En liiku enkä todellakaan syö edes terveellisesti. Taitaa olla vaan luonnostaan hyvät valkosolut ja luultavasti myös erakkomainen eläminen auttaa.
Karkin, suklaan ja jäätelön syömisen jälkeen olen pari kertaa sairastunut flunssaan. Runsas sokeri näyttää tekevän tepposet. Lapsena sairastelin paljon. Nykyään en juuri ollenkaan. Stressiä välttelen. Olen kasvissyöjä.
Elän lähinnä leivällä ja kaikella hiilarimössöllä. Karkkia menee paljon. Vitamiinit ja hivenaineet purkista. Normaalipainoinen olen silti. En harrasta liikuntaa juuri ollenkaan.
Kuumetta mulla on viimeksi ollut yli 10 vuotta sitten. Flunssa ehkä kerran kolmeen vuoteen. Korona ei ole tarttunut edes lähipiiristä eikä influenssa.
Ihmettelen, miksi muut on niin usein kipeenä. Mutta mä luulen, että tää on geeneissä. Vanhemmillani ja lapsillani sama juttu.
Itse olen ollut viimeksi v.2019 flunssataudissa. Viime vuonna olin kerran vatsataudissa. Uskon syynä olevan lapset, olen varmasti heiltä saanut niin paljon räkää ja muita eritteitä niskaani ettei enää nuo taudit helpolla minuun tule, edellisestä vatsataudistakin oli ainakin 5-vuotta kun viime syksynä sen sain. Ruokavalio on kehno🙈Ja nukun huonosti ja jatkuva stressi päällä joten niistä ei ole kiinni etten sairasta. Mieskään ei meillä sairasta, mutta lapset kyllä imee itseensä tauteja.
Kurlutan suolavettä aamulla, juon havupuu-uutetta illalla ja Man Oilia ruoan kanssa, olen asetellut huonekalut niin että hyvä energia pääsee huoneeseen ja pidän energiakiveä kaulassa.
Vedän siankylkeä, lenkkimakkaraa ja käteen.
Tupakkaa menee 3-4 askia päivässä, mutta alkoholia otan ainoastaan krapulaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjä, stressiä kohtuudella, ei mitään liikuntaa.
Ei vain ole mahdollista sairastaa.Siis miten ei ole mahdollista sairastaa? Saako sen valita jostain?
Tuurilla ne laivatkin seilaa. Nyt ei ole varaa sairastella, niin kauan mennään kun pumppu kestää.
Syön valkosipulia ja PALJON. En ole ollut sairaana kymmeneen vuoteen. Syön kyllä paljon kasviksia mutta myös välillä valmisruokia. Viikonloppuisin myös roskaruokaa.