Te, jotka olette todella harvoin kipeitä
Millainen ruokavalio teillä on? Stressitaso? Harrastatteko mitä liikuntaa?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Syön valkosipulia ja PALJON. En ole ollut sairaana kymmeneen vuoteen. Syön kyllä paljon kasviksia mutta myös välillä valmisruokia. Viikonloppuisin myös roskaruokaa.
Jos valkosipuli auttaisi oikeasti niin sukulaiseni ei pitäisi olla ikinä kipeä.
Ruokavalio - sekasyöjä, stressitaso-vaihteleva, mutta harvoin kovaa stressiä.
Meidän perheessä ei juuri sairasteta, mutta olen laittanut sen hyvän hygienian piikkiin. Välttelen raakojen ruoka-aineiden koskemista käsin ruokaa tehdessä, meillä on leipälautaset leivän alla, en laita pöydälle tarjottavia käsin vaan käytän kakkulapiota tms.
Keittiöpyyhe ja vessan käsipyyhe vaihdetaan parin päivän välein, usein käytetään myös talouspaperia keittiössä, keittiön tiskirätti pestään koneessa kerran viikossa. Tiskiharja on puhdas, eikä loju altaassa.
Mitattuina hyvät D-vitamiini ja rautatasot.
Sekasyöjä, kasviksia menee se puoli kiloa päivässä. En pidä makeasta, joten sokeria on ruokavaliossani todella vähän. Teen itse ruokani laadukkaista raaka-aineista. Harrastan maltillista liikuntaa useita kertoja viikossa. Nukun välillä hyvin, välillä huonosti. Olen herkästi kuormittuva, mutta elämä tällä hetkellä seesteistä. Asiakaspalvelutyössä olen.
Sairastin viimeksi covidin viime vuoden alussa hyvin lieväoireisena. Viimeisimmästä antibioottikuurista aikaa 20 vuotta. En ole allerginen millekään. Kotoa löytyy koira ja pari kissaa.
Kun on herkistynyt seuraamaan oman kehonsa hienovaraisia signaaleja, huomaa milloin vastustuskyky on siinä rajoilla, että iskeekö joku flunssa vai ei. Vastustuskykyä laskevia tekijöitä ovat sokeri, tupakointi, ryyppääminen, huolet ja muu stressi, sekä ylenmääräinen kuntoileminen.
Stressiä on paljon, en juurikaan liiku pieniä kävelylenkkejä lukuunottamatta. Vegaaninen kasvisruokavalio.
Syön aika ailla mitä lystään enkä edes muista milloin olisin ollut kipea hiukankaan pitempään. Joskus joku flunssa meinaa tulla mutta seuraavana päivänä ei enää ole mitään. Veikkaisin että se on enemmän geeneissä kuka sairastuu helpommin ja kuka ei kuin ravinnossa.
Kasvisruokavalio mut huono sellainen. Olen lihava ja laiska ja liikun fiiliksen mukaan, yleensä uin ja kävelen. En stressaa mistään, olen rento luonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todella harvoin kipeänä. Sairastin koronan maaliskuussa 2020 ja sen jälkeen ei ole ollut edes pikkuflunssaa. Ei ole koronarokotetta.
Syön kaikkea. En ole allerginen mielekkään.
Lisään tähän vielä sen että sairastelin flunssia selvästi useammin vielä 6-10 vuotta sitten. Oli poskiontelotulehduksia ja kurkkukipuja jotka veivät äänen täysin. Jotain tapahtui, en tiedä mitä , etten enää sairastele.
Mitä tapahtui verrattuna entiseen?
1. Aloin syömään d vitamiinia sairastettuani koronan
2. 6-10 vuotta sitten urheilin veren maku suussa
3. Lapsi toi pienenä flunssat kotiin
Tällä hetkellä erittäin epäterveellinen ruokavalio (vauvavuosi menossa ja univaje maksimaalinen). Noutoruokaa kuluu ja limsaa ja karkkia. Ennen vauvaa nukuin hyvin ja söin säännöllisesti tavallista kotiruokaa. Kasviksia, hedelmiä yms. En tupakoi enkä käytä juurikaan alkoholia. Lisäravinteita olen syönyt aina, esim. D-vitamiini 100iu, magnesium, maitohappobakteerit, välillä rautakuureja, sinkki + C vitamiini. En ole ollut yli kuuteen vuoteen yhdessäkään flunssassa tai missään muussakaan taudissa. Perheenjäsenet ova t sairastelleet mutta itse en ole saanut mitään tauteja, en edes koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä erittäin epäterveellinen ruokavalio (vauvavuosi menossa ja univaje maksimaalinen). Noutoruokaa kuluu ja limsaa ja karkkia. Ennen vauvaa nukuin hyvin ja söin säännöllisesti tavallista kotiruokaa. Kasviksia, hedelmiä yms. En tupakoi enkä käytä juurikaan alkoholia. Lisäravinteita olen syönyt aina, esim. D-vitamiini 100iu, magnesium, maitohappobakteerit, välillä rautakuureja, sinkki + C vitamiini. En ole ollut yli kuuteen vuoteen yhdessäkään flunssassa tai missään muussakaan taudissa. Perheenjäsenet ova t sairastelleet mutta itse en ole saanut mitään tauteja, en edes koronaa.
Lisään vielä että stressitaso on ajoittain suuri. Liikunta koostuu tällä hetkellä päivittäisistä vaunulenkeistä.
Ruokavalio; kaikki menee. Tykkään myös paljon makeasta ja se näkyy valitettavasti painossa. Paljon on kasviksia ja hedelmiä, joita en voi allergian takia syödä.
Työ fyysistä, joten siinä tulee liikuttua paljon, ei muuten.
En koe olevani mitenkään stressaantunut.
Viimeisen 7v aikana olen sairastanut lievän koronan ja yhden flunssan.
Ohis. Ootteko te harvoin sairastavat koronarokottamattomia? Ei oo tarkoitus öyhöttää aiheesta sen emempi. Mietin vaan kun immuniteetti huonontunut ja ajallinen yhteys ois piikkiin. Huolestuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Ootteko te harvoin sairastavat koronarokottamattomia? Ei oo tarkoitus öyhöttää aiheesta sen emempi. Mietin vaan kun immuniteetti huonontunut ja ajallinen yhteys ois piikkiin. Huolestuttaa.
Ei. Minut on rokotettu kolmasti. Myös oma poikani 16v rokotettu kahdesti, mutta ei ole ollut juuri koskaan kipeänä, esim. päiväkoti-ikäisenä ei ollut koskaan pois sieltä flunssan tai muun kuumetaudin takia, ts. ei ollut kipeänä "ikinä". Ei ole myöskään koronaa sairastanut.
Sekäsyöjä, tulee kyllä vihanneksia ja hedelmiä syötyä. Joka päivä pyrin kävelemään sen 10 000 askelta ja välillä treenaan, mutta silloinkin kun en liikkunut paljoa oli sama tilanne etten usein tullut kipeäksi.
En tiedä stressitasosta mutta olen masentunut (paremmin on asiat nyt kuin pari vuotta sitten tosin).
Syön sekaruokaa, tosin aika kasvispainotteisesti. En syö paljon imeliä. Liikun useamman kerran viikossa: lihaskuntoa, lenkkiä, joogaa, talvella hiihtoa.
Kuumeessa taisin olla viimeksi 2016, kun olin saanut keuhkokuumeen bakteerista. Koronan sairastin keväällä, mutta tosi lievillä oireilla. Ei flunssaa, oksennustautia tms. oikein ikinä. Elän ihan normaalia liikkuvaa elämää. Lapsetkin ovat samanlaisia ja harmittelevat, kun eivät voi olla pois koulusta. En tiedä, miksi näin mutta ei kai voi valittaa?
N46
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio on kasvispainotteinen mutta hyvin pikaruoka-hiilari-olutpainotteinen. Tupakoin enkä liiku melkein yhtään. Kävelen jonkun verran työssäni, ja ratsastan tunnin viikossa.
Kuulostat olevan kuka tahansa meidän työpaikan hoitajista. Mutta kyllä ne sillon sairastaa, kun ottaavat jonkun influenssapiikin.
Vierailija kirjoitti:
En usko että sillä on vaikutusta. Toki voi joillekin olla. Itse olen rokottamaton, mutta silti sairastelen. Ap
Ruokavalio on mitä sattuu. Vihaan ruoanlaittoa, joten syön usein eineksiä eväänä ja korona korvaan ruokailut liian usein herkuilla. Silloin kun näen vaivaa ruoan eteen eli siis ylipäätään teen ruokaa, niin tykkään tehdä terveellistä ruokaa. Salaateista, marjoista myös tykkään ja leipänä syön vain täysjyväkauraa.
Stressi on ollut lähes jatkuvaa jo monta vuotta. Sitä on iha liikaa.
Liikuntaa harrastan kausittain. Innostun ja liikun paljon sekä lihaskuntoa että aerobista. Sitten se jää ja saattaa mennä parikin kuukautta, kunnes taas innostun.
Ei siis kovin terveet elämän tavat ole :D
Syön sitä sun tätä. Liikaa siis kaikkea ja kasviksia liian vähän.
Stressiä on jonkin verran. Ei mahdottomia.
Juon kirkasta viinaa, olutta en ollenkaan.
Liikun mahdollisimman vähän.
Nuha on ehkä parin kolmen vuoden välein ollut, viime syksynä oli korona.
Väitän että tämä "verrattaen terveenä" pysyminen johtuu lapsettomuudesta. Kaksin kun puolison kanssa kotona on ja käy kerran viikossa kaupassa, niin ainoa mistä ne pöpötkään tulee on käytännössä työpaikka.
Jos olisi lapsia, niin jatkuvastihan ne koulusta kantaisi jotain räkätautia.
Sekaruokavalio, päivittäin monivitamiinitabletti, hikiliikuntaa n 2h/vko. Punaviiniä kuluu 2 litraa viikossa (pe ja la). Työskentelen aikuisten parissa toimistolla tai etänä. En ole juurikaan tekemisissä lasten kanssa.