Te, jotka olette todella harvoin kipeitä
Millainen ruokavalio teillä on? Stressitaso? Harrastatteko mitä liikuntaa?
Kommentit (173)
Sekasyöjä, stressiä kohtuudella, ei mitään liikuntaa.
Ei vain ole mahdollista sairastaa.
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjä, stressiä kohtuudella, ei mitään liikuntaa.
Ei vain ole mahdollista sairastaa.
Siis miten ei ole mahdollista sairastaa? Saako sen valita jostain?
Ihan normaalia ruokaa syövä ylipainoinen mies. En harrasta liikuntaa
Syön kaikkea mahdollista, herkkuja liikaakin. Pikkuisen ylipainoa on, mutta liikun joka päivä: kävelen, hiihdän, pyöräilen tai uin. Stressiä joskus, aika harvoin. Yllättävän terveenä olen elänyt.
Syön kaikkea sopivasti eli sekaruokavalio. Liikun vaihtelevasti, en tupakoi ja juon harvoin alkoholia. Istumatyö.
Kaivan nenää ja syön räkää. Ei pure taudit!
Ikää 48 v, sairaalloisen ylipainoinen, alkoholin suurkuluttaja, elän pikaruoalla, karkilla ja keskikaljalla. Räkätautikin viimeksi yli 30 vuotta sitten, sairaslomalla en ole töistä ollut ikinä.
Lihaa, pastaa ja paljon (liikaa) alkoholia. Kuumeessa viimeksi 2006.
Syömishäiriö eli ruokavalio päin metsää, liikunta satunnaista, stressiä paljon.
Kuulemma en ole ikinä sairastellut kovin, en tiedä johtuuko sit geeneistä tms.
Kasvissyöjä, röökiä vedän satunnaisesti, viiniä kuluu enemmänkin. Hyötyliikun päivittäin, lisäksi harrastan joogaa yms. rauhallista.
Ykkönen lisää:
Pesen käteni noin 40 kertaa päivässä. Tämä varmaan vaikuttaa siihen, että sairastan perusnuhan kerran neljässä vuodessa. Muita tauteja ei ole ollut lapsuuden jälkeen (olen 30).
Syön mitä sattuu, stressitaso korkea ja liikun tosi harvoin. Viimeksi olin kipeä 3 tai 4 vuotta sitten.
Ihan perus kotiruokaa. Liikuntaa hyvin vaihtelevasti. Käsihygieniasta olen tarkka. Nyt jo iäkkäät vanhempani ovat myös olleet äärimmäisen harvoin sairaana. Muistan yhden kerran, kun olivat flunssassa. Siitä minulla ei ole tarkempaa tietoa, voiko olla periytyvää.
Olen 71vuotias ja viimeksi olen ollut sairaana noin 8 vuotta sitten, joku ärhäkämpi flunssa. Ei mitään muuta lääkitystä kuin käsikaupan allergialääke parin kuukauden ajan koivun siitepölyaikaan.
Hyvä terveyteni johtuu luultavasti hyvistä perintötekijöistä ja lapsuuden monipuolisesta mikrobialtistuksesta. Äitimme oli valistunut ja sanoi kun lapsi söi esimerkiksi hiekkaa tai multaa ulkona, että "rokotusta se vaan on".
Olen aina tykännyt ulkoilla ja liikkua paljon. En syö lihaa, mutta kalaa, munia ja maitotuotteita kyllä.
Aika sekalainen ruokavalio on ja mussutan viikottain jotain mitä ei pitäisi. Jäätelöä, pullaa tai karkkia. Olen monessa asiassa aika pilkku, joten sterssitasot nousee varmaan päivittäin. Lenkkeilen 3-4 krt viikossa 40min-90 min/kerta. Useimmin max. 40min reipas kävely. Ryhmäliikunta ja vesijuoksu jäi koronan takia pois.
Vierailija kirjoitti:
Ykkönen lisää:
Pesen käteni noin 40 kertaa päivässä. Tämä varmaan vaikuttaa siihen, että sairastan perusnuhan kerran neljässä vuodessa. Muita tauteja ei ole ollut lapsuuden jälkeen (olen 30).
Miksi olet laskenut kuinka monta kertaa peset kädet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ykkönen lisää:
Miksi olet laskenut kuinka monta kertaa peset kädet?
Koska sitä kysytään minulta niin usein. Tuo on tietysti karkea arvio, ja riippuu päivän kulusta. Mutta arvioisin tuon minimiksi.
Syön maito- ja viljapitoisesti, en pelkää ulkomailla tuotettua ruokaa. Stressiä on. Liikuntana lähinnä kävely. En sairasta käytännössä koskaan. Olen melko vähän ihmisten kanssa tekemisissä, saattaa selittyä ihan silläkin.
Kasvissyöjä, ruokavalio lähes täysin vegaaninen, paitsi elintarvikeväreistä yms en ole tarkka. Juon paljon, liikaa (olut, viini, brandy). Yksi säännöllinen liikuntaharrastus, lisäksi päivittäin 2-3 lenkkiä koiran kanssa. En syö herkkuja kuin pari kertaa vuodessa (joulunaikaan ja kesälomalla), tarkoittaa kaikkea missä on lisättyä sokeria (karkit, suklaa, kakku, pulla, leivokset, limsat jne JA sipsejä, valkosipulileipätikkuja yms).
Muistan varmuudella olleeni terveenä koko nykyisen työsuhteeni ajan eli syksystä 2019 alkaen; ei ole yhtään sairauspoissaoloa töistä. Sitä en muista, milloin oli viimeisin flunssa, mutta saattoi olla kesän 2018 lomalla, kun yskiminen otti pannuun ja tuntui, että reissu menee pieleen.
Ruokavalio on kasvispainotteinen mutta hyvin pikaruoka-hiilari-olutpainotteinen. Tupakoin enkä liiku melkein yhtään. Kävelen jonkun verran työssäni, ja ratsastan tunnin viikossa.