Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette todella harvoin kipeitä

Vierailija
04.01.2023 |

Millainen ruokavalio teillä on? Stressitaso? Harrastatteko mitä liikuntaa?

Kommentit (173)

Vierailija
1/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on kasvispainotteinen mutta hyvin pikaruoka-hiilari-olutpainotteinen. Tupakoin enkä liiku melkein yhtään. Kävelen jonkun verran työssäni, ja ratsastan tunnin viikossa.

Vierailija
2/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjä, stressiä kohtuudella, ei mitään liikuntaa.

Ei vain ole mahdollista sairastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekasyöjä, stressiä kohtuudella, ei mitään liikuntaa.

Ei vain ole mahdollista sairastaa.

Siis miten ei ole mahdollista sairastaa? Saako sen valita jostain?

Vierailija
4/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ruokaa syövä ylipainoinen mies. En harrasta liikuntaa

Vierailija
5/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea mahdollista, herkkuja liikaakin. Pikkuisen ylipainoa on, mutta liikun joka päivä: kävelen, hiihdän, pyöräilen tai uin. Stressiä joskus, aika harvoin. Yllättävän terveenä olen elänyt.

Vierailija
6/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikkea sopivasti eli sekaruokavalio. Liikun vaihtelevasti, en tupakoi ja juon harvoin alkoholia. Istumatyö.

Vierailija
7/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivan nenää ja syön räkää. Ei pure taudit!

Vierailija
8/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 48 v, sairaalloisen ylipainoinen, alkoholin suurkuluttaja, elän pikaruoalla, karkilla ja keskikaljalla. Räkätautikin viimeksi yli 30 vuotta sitten, sairaslomalla en ole töistä ollut ikinä. 

Vierailija
9/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa, pastaa ja paljon (liikaa) alkoholia. Kuumeessa viimeksi 2006.

Vierailija
10/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö eli ruokavalio päin metsää, liikunta satunnaista, stressiä paljon.

Kuulemma en ole ikinä sairastellut kovin, en tiedä johtuuko sit geeneistä tms.

Vierailija
11/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjä, röökiä vedän satunnaisesti, viiniä kuluu enemmänkin. Hyötyliikun päivittäin, lisäksi harrastan joogaa yms. rauhallista.

Vierailija
12/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen lisää:

Pesen käteni noin 40 kertaa päivässä. Tämä varmaan vaikuttaa siihen, että sairastan perusnuhan kerran neljässä vuodessa. Muita tauteja ei ole ollut lapsuuden jälkeen (olen 30).

Vierailija
13/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä sattuu, stressitaso korkea ja liikun tosi harvoin. Viimeksi olin kipeä 3 tai 4 vuotta sitten.

Vierailija
14/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus kotiruokaa. Liikuntaa hyvin vaihtelevasti. Käsihygieniasta olen tarkka. Nyt jo iäkkäät vanhempani ovat myös olleet äärimmäisen harvoin sairaana. Muistan yhden kerran, kun olivat flunssassa. Siitä minulla ei ole tarkempaa tietoa, voiko olla periytyvää.

Vierailija
15/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 71vuotias ja viimeksi olen ollut sairaana noin 8 vuotta sitten, joku ärhäkämpi flunssa. Ei mitään muuta lääkitystä kuin käsikaupan allergialääke parin kuukauden ajan koivun siitepölyaikaan.

Hyvä terveyteni johtuu luultavasti hyvistä perintötekijöistä ja lapsuuden monipuolisesta mikrobialtistuksesta. Äitimme oli valistunut ja sanoi kun lapsi söi esimerkiksi hiekkaa tai multaa ulkona, että "rokotusta se vaan on".

Olen aina tykännyt ulkoilla ja liikkua paljon. En syö lihaa, mutta kalaa, munia ja maitotuotteita kyllä.

Vierailija
16/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sekalainen ruokavalio on ja mussutan viikottain jotain mitä ei pitäisi. Jäätelöä, pullaa tai karkkia. Olen monessa asiassa aika pilkku, joten sterssitasot nousee varmaan päivittäin. Lenkkeilen 3-4 krt viikossa 40min-90 min/kerta. Useimmin max. 40min reipas kävely. Ryhmäliikunta ja vesijuoksu jäi koronan takia pois.

Vierailija
17/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykkönen lisää:

Pesen käteni noin 40 kertaa päivässä. Tämä varmaan vaikuttaa siihen, että sairastan perusnuhan kerran neljässä vuodessa. Muita tauteja ei ole ollut lapsuuden jälkeen (olen 30).

Miksi olet laskenut kuinka monta kertaa peset kädet?

Vierailija
18/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykkönen lisää:

Miksi olet laskenut kuinka monta kertaa peset kädet?

Koska sitä kysytään minulta niin usein. Tuo on tietysti karkea arvio, ja riippuu päivän kulusta. Mutta arvioisin tuon minimiksi.

Vierailija
19/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön maito- ja viljapitoisesti, en pelkää ulkomailla tuotettua ruokaa. Stressiä on. Liikuntana lähinnä kävely. En sairasta käytännössä koskaan. Olen melko vähän ihmisten kanssa tekemisissä, saattaa selittyä ihan silläkin.

Vierailija
20/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjä, ruokavalio lähes täysin vegaaninen, paitsi elintarvikeväreistä yms en ole tarkka. Juon paljon, liikaa (olut, viini, brandy). Yksi säännöllinen liikuntaharrastus, lisäksi päivittäin 2-3 lenkkiä koiran kanssa. En syö herkkuja kuin pari kertaa vuodessa (joulunaikaan ja kesälomalla), tarkoittaa kaikkea missä on lisättyä sokeria (karkit, suklaa, kakku, pulla, leivokset, limsat jne JA sipsejä, valkosipulileipätikkuja yms).

Muistan varmuudella olleeni terveenä koko nykyisen työsuhteeni ajan eli syksystä 2019 alkaen; ei ole yhtään sairauspoissaoloa töistä. Sitä en muista, milloin oli viimeisin flunssa, mutta saattoi olla kesän 2018 lomalla, kun yskiminen otti pannuun ja tuntui, että reissu menee pieleen.