Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette todella harvoin kipeitä

Vierailija
04.01.2023 |

Millainen ruokavalio teillä on? Stressitaso? Harrastatteko mitä liikuntaa?

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Ootteko te harvoin sairastavat koronarokottamattomia? Ei oo tarkoitus öyhöttää aiheesta sen emempi. Mietin vaan kun immuniteetti huonontunut ja ajallinen yhteys ois piikkiin. Huolestuttaa.

Flunssaton 76. Neljästi rokotettu. En ole kuullut muidenkaan sairastaneen.

Kuolohan se pitäisi tulla kun on vanha ja piikit.

Tosin en hirveesti vemmellä tilaisuuksissa enkä baareissa.

Vierailija
122/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sekaravintoa. Pidän leivästä, lihasta, kermasta, voista, salaateista, marjoista ja hedelmistä. Juustoa menee paljon.

Alkoholista kelpaa olut ja viinit. Makeasta en pidä.

Liikuntaa harrastan joskus vähemmän ja joskus enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aivan kroonisia poskiontelovaivoja eli terve en ole, mutta en ole vuosiin sairastanut mitään flunssaa. Aiemmin sairastin paljonkin. Olen miettinyt voisiko hunaja olla joku "ihmelääke", sillä syön sitä vähän joka päivä. En alkanut siis syömään tuon takia, mutta jälkeenpäin olen miettinyt voisiko sillä olla osuutta asiaan. Koronakin on pyyhkäissyt joitain kertoja perheen läpi, mutta itselläni kaikki testit ovat näyttäneet negaa. Ei vaan tartu. Siis en ole mikään hörhötyyppi, mutta väkisinkin on tullut mieleen, että se runsas sairastelu loppui niihin aikoihin, kun hunajaa aloin syömään. 

Aavistuksesi saattaa hyvinkin olla oikeassa. :)

Lensin joskus vuosituhannen vaihteessa Espanjaan ja vierustoverina oli vanhempi sokea rouva. Auttelin häntä siinä esim. ruokailun suhteen, jne. ja juttelimme kaikenlaista samalla. Rouva kertoi, että oli viimeksi ollut flunssassa Helsingin olympialaisten aikana vuonna 1952. Hän kuulemma on koko ikänsä syönyt lusikallisen hunajaa joka päivä ja sen ansioista pysynyt terveenä. Vuonna 1952 oli Helsingissä ollut ongelmia hunajan saatavuudessa ja sen vuoksi ei ollut syönyt muutamaan kuukauteen => flunssa.

Anna välillä yritän itsekin seurata rouvan ohjetta, mutta sitten se aina unohtuu, kun muuten en hunajaa käytä.

No täytyypä sitten jatkaa hunajan syömistä, tykkään siitä muutenkin :)

Vierailija
124/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Ootteko te harvoin sairastavat koronarokottamattomia? Ei oo tarkoitus öyhöttää aiheesta sen emempi. Mietin vaan kun immuniteetti huonontunut ja ajallinen yhteys ois piikkiin. Huolestuttaa.

Kolmesti rokotettu, koska hoitotyö. Viimeisestä piikistä sain niveltulehduksen 😡

Vierailija
125/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vauvavuosilainen, en ole ottanut yhtäkään koronarokotetta.

Vierailija
126/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vähän mitä sattuu, poltan joskus, alkoa menee joku iltaolut sillon tällön. Kahvia juon ihan liikaa.

En sairasta oikeastaan koskaan, vaikka olen päiväkodissa töissä enkä sielläkään ole käsiäni pesemässä koko ajan. Alakoulu-ikäinen lapseni ei ole koskaan sairastanut mahatautia tms. Ehkä kerran vuodessa sairastaa jonkinlaisen flunssan, mutta kuumetta hänellekään ei nouse.

Molemmat ollaan maalla kasvaneita. Liekkö sillä jotain vaikutusta, ei siellä olla niin tarkkoja kaikesta hygieniaan liityvästä.

Vierailija
127/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä ihan tavallista kotiruokaa, karkkeja ja herkkuja noin kerran viikossa. Vitamiineista otan C- ja D- vitamiinia. Kävelen joka päivä koiran kanssa 3-10kilsaa. Tällä hetkellä ei muuta sen kummempaa liikuntaa. En turhista stressaile.

Vierailija
128/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön hyvää ruokaa, en käytä alkoholia, tupakoin ja nautin säännöllisesti yrttiä.

Vierailija
129/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ruokavalio teillä on?

-Syön miten haluan ja mitä haluan. Yleensä aamupala, lounas, välipala ja iltapala. Sekasyöjä, mutta en syö paljon lihaa. Syön paljon myös epäterveellistä ruokaa. Olen normaalipainoinen.

Stressitaso?

-Olen stressaantunut monesta asiasta ja stressaannun helposti. 

Harrastatteko mitä liikuntaa?

-En tällä hetkellä muuta, kuin hyötyliikuntaa.

Syön d-vitamiinia ja c-vitamiinia talvella. Pesen kädet aina, kun olen käynyt kodin ulkopuolella. Pesen kädet ennen kuin  laitan/syön ruokaa. Pesen käsiä muutenkin paljon ja vältän esim. kasvojen koskemista käsillä. Vältän koskemasta turhia pintoja kodin ulkopuolella. En ole työssäni paljon tekemisissä ihmisten kanssa. 

Vierailija
130/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön sekaravintoa. Pidän leivästä, lihasta, kermasta, voista, salaateista, marjoista ja hedelmistä. Juustoa menee paljon.

Alkoholista kelpaa olut ja viinit. Makeasta en pidä.

Liikuntaa harrastan joskus vähemmän ja joskus enemmän.

Luin nyt muiden viestejä ja jatkankin vielä:

Valkosipulia ja chiliä käytän paljon. Vitamiineja ja superfoodejakin menee.

Vierailija
131/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on perusterveellinen, stressitaso kova ja liikuntaa liian vähän mutta jotain kuitenkin.

Vierailija
132/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön vähän mitä sattuu, poltan joskus, alkoa menee joku iltaolut sillon tällön. Kahvia juon ihan liikaa.

En sairasta oikeastaan koskaan, vaikka olen päiväkodissa töissä enkä sielläkään ole käsiäni pesemässä koko ajan. Alakoulu-ikäinen lapseni ei ole koskaan sairastanut mahatautia tms. Ehkä kerran vuodessa sairastaa jonkinlaisen flunssan, mutta kuumetta hänellekään ei nouse.

Molemmat ollaan maalla kasvaneita. Liekkö sillä jotain vaikutusta, ei siellä olla niin tarkkoja kaikesta hygieniaan liityvästä.

"Molemmat ollaan maalla kasvaneita. Liekkö sillä jotain vaikutusta, ei siellä olla niin tarkkoja kaikesta hygieniaan liityvästä."

Tää on muuten hyvä pointti. Tutkimustenkin mukaan liian hygieeninen ympäristö tekee sairaaksi, virukset ja bakteerit iskevät rajummin ja allergiat lisääntyvät.

Vierailija
133/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei korona rokotuksia. Syön, mitä haluan. En ole koskaan ollut laihdutuskuurilla, pysyn normaalipainoisena. Juon paljon kahvia. Olen ehkä kerran 2 vuodessa vähän nuhainen pari päivää. Lääkärissä viimeksi 4 vuotta sitten, se oli hammaslääkäri. Olen nainen 48 v. En syö mitään lääkkeitä, 1 pkt Burana caoseja riittää vuodeksi.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 4 koronarokotetta otettuna. Unohdin aiemmasta kommentistani sen, että syön säännöllisesti D-vitamiinia (50 µg/vrk) sekä Ubikinonia eli koentsyymi Q10 (50 mg/vrk). 

Vierailija
135/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti rokotettu. Sen jälkeen sain koronan, joka oli lähinnä nuha, ja normaali vähäflunssaisuus on jatkunut sen jälkeenkin. Ei siis vaikutusta.

Vierailija
136/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio. Minä olen puolisoni kanssa viimeksi sairastanut tarttuvaa tautia yli vuosikymmen sitten.

Yhtään rokotetta emme ole ottaneet koko aikana.

Rokottamattomana terveenä olemme.

Vierailija
137/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiällä en juurikaan ole saanut kulkutauteja. 2009 sikainfluenssan aikaan olin hienoisessa kuumeessa, en varsinaisesti sairas. Sen jälkeen olen kerran ollut sairaana, vuonna 2018 lomamatkalta sain jonkun influenssaviruksen. Asun yksin, ei ole perhettä enkä käy työpaikalla, ehkä siinä pääsyy. Toisaalta monesti olen tahallaan yrittänyt saada edes jotain tartuntaa miesystävältä, mutta en ole onnistunut saamaan tauteja. Syön varmaankin aika terveellisesti, liikun kohtuullisesti, en tupakoi enkä käytä alkoholia. Mutta kärsin stressistä ja unettomuudesta. Siitepölyallergia on myös.

Vierailija
138/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallanko tässä kehua, pitääkö koputtaa puuta...Mutta olen ollut viimeksi flunssassa 42 vuotta sitten  Toki sen jälkeenkin on ollut nuhaa, mutta eipä sen kummempaa. Minulla on jokunen kilo ylipainoa. Syön sekaruokaa, suht terveellisesti mutta liikaa. Makeita herkkuja viikoittain. Ulkoilen päivittäin, säällä kuin säällä. Pyöräilyä, myös talvella. Kävelyä. Stressinsietokykyni on aika hyvä.  Olen työssä jossa tapaan paljon ihmisiä, Ehkä olen tullut immuuniksi tartunnoille.

Vierailija
139/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole kunnolla kipeä (kuume, kurkkukipu ym) kuin ehkä kerran viidessä vuodessa. Itse saan kaikki pöpöt. Mies on lihava, käyttää runsaasti alkoholia, stressaa todella paljon ja nukkuu huonosti. Tupakoi, ei harrasta liikuntaa, mutta tekee fyysistä työtä. Minä taas syön terveellisesti, käytän paljon vähemmän alkoholia ja olen mielestäni perusluonteeltani huomattavasti häntä positiivisempi. Niin ja syön vitamiineja ja tykkään liikkua luonnossa. Ei näille jutuille vaan ole mitään järkevää selitystä.

Vierailija
140/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ffp2 kasvomaskia. Ei ole tarttuneet taudit.