Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette todella harvoin kipeitä

Vierailija
04.01.2023 |

Millainen ruokavalio teillä on? Stressitaso? Harrastatteko mitä liikuntaa?

Kommentit (173)

Vierailija
61/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi joka todella harvoin kipeä. 

Syön paljon ja monipuolisesti, joskus myös epätervellisesti. Syön oikeastaan kaikkea mitä vaan tekee mieli. Nälän tunnetta ei ole juuri koskaan, koska syön koko ajan.

Nukun paljon.

Juon paljon vettä.

Syön ympäri vuoden vitamiineja purkista.

Syön kasviksia ja marjoja, mutta hedelmistä en pidä. 

Käytän alkoholia. Juon joka viikko. Pidän etenkin oluesta.

Kävelen ja pyöräilen kaikkialle.

Väitän että kunnollinen syöminen ja riittävä uni pitää mut terveenä. Syömistä ei arvosteta tarpeeksi, kun aina vain puhutaan siitä että pitäisi olla hoikka. Nämä hoikat kuitenkin ovat aina saikulla. Kyllä ruoka pitää tiellä.

Vierailija
62/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi joka todella harvoin kipeä. 

Syön paljon ja monipuolisesti, joskus myös epätervellisesti. Syön oikeastaan kaikkea mitä vaan tekee mieli. Nälän tunnetta ei ole juuri koskaan, koska syön koko ajan.

Nukun paljon.

Juon paljon vettä.

Syön ympäri vuoden vitamiineja purkista.

Syön kasviksia ja marjoja, mutta hedelmistä en pidä. 

Käytän alkoholia. Juon joka viikko. Pidän etenkin oluesta.

Kävelen ja pyöräilen kaikkialle.

Väitän että kunnollinen syöminen ja riittävä uni pitää mut terveenä. Syömistä ei arvosteta tarpeeksi, kun aina vain puhutaan siitä että pitäisi olla hoikka. Nämä hoikat kuitenkin ovat aina saikulla. Kyllä ruoka pitää tiellä.

Lisään tähän vielä että en hankkinut lapsia.

Lapsilta kaikki sairaudet tulee aikuisiin. Kaikki perheelliset on aina kipeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasyöjä. Syön paljon marjoja, mutta kyllä herkkujakin menee. Kesällä pyöräilen joka päivä. Talvella laiskistun, mutta yritän silti kävellä ja hiihtää ainakin muutaman kerran viikossa. Kroonisia sairauksia on ja lääkityksiä, mutta flunssaan ja muihin kulkutauteihin sairastun harvoin. Minulla ei ole lapsia, joten koulusta tai päiväkodista ei tule tartuntoja.

Vierailija
64/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriton ja vähä vehnäinen ruokavalio. Ruisleipää tai näkkäriä vaa jos leipää syön. Joka aamu 1 valkosipulin kynsi raakana leivän päälle ja siihe juustoa ja kinkkua ja kurkkua ja cayennepippuria. Teetä ja kahvia menee. Vitamiinejen aikaan napsin: 125mikrogr Deetä. Kalaöljyy 1000mg kapseli, magnesium, kalkki, kräuterblutsaft rautajuomaa. Iltapäivällä kahavia ja röökiä vaan. Iltasella sitte päivällinen. Lihaa-pottua-kasviksia tmv. Harvoin syön einestä tai mitää mössöä missä ei oo ravintoa nimeksikään, vaan ihan kunnon ruokkaa.

En liiku paljoo. Pakolliset kävelyt vaa kauppaan tai asioille. Istun koneella ja pelaan. Normaalipainoinen olen. Siitepölyaikaan yleensä keuhkot sekoaa koska astma. Muuten ihan terveenä pysytelly. Eilen yritti joku korona iskeä ja yskitti, mutta tänää voin paremmin. Meni vissii ohi. Jos yritän tulla kipeeks, hyökkään heti minun rohtokaapille. Sieltä otan echinaforcea, hunajaa, sitruunaa, valkosipulia raakana, appelsiinia, päärynää, juon teetä, vettä, kahvia, otan aconite c30 homeopaattista valmistetta sekä juon cayennepippuri vettä. Lentsut aina säikähtää näitä mun rohtoja ja lähtee aika pian käpälämäkeen 😃

En stressaile paljoa. Jos meinaa ressi iskeä, otan välittömästi avena sativaa. Sitä 15 tippaa sekoitan veteen ja juon, ressi väistyy 4 tunniksi.

N35

Vierailija
65/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeriton ja vähä vehnäinen ruokavalio. Ruisleipää tai näkkäriä vaa jos leipää syön. Joka aamu 1 valkosipulin kynsi raakana leivän päälle ja siihe juustoa ja kinkkua ja kurkkua ja cayennepippuria. Teetä ja kahvia menee. Vitamiinejen aikaan napsin: 125mikrogr Deetä. Kalaöljyy 1000mg kapseli, magnesium, kalkki, kräuterblutsaft rautajuomaa. Iltapäivällä kahavia ja röökiä vaan. Iltasella sitte päivällinen. Lihaa-pottua-kasviksia tmv. Harvoin syön einestä tai mitää mössöä missä ei oo ravintoa nimeksikään, vaan ihan kunnon ruokkaa.

En liiku paljoo. Pakolliset kävelyt vaa kauppaan tai asioille. Istun koneella ja pelaan. Normaalipainoinen olen. Siitepölyaikaan yleensä keuhkot sekoaa koska astma. Muuten ihan terveenä pysytelly. Eilen yritti joku korona iskeä ja yskitti, mutta tänää voin paremmin. Meni vissii ohi. Jos yritän tulla kipeeks, hyökkään heti minun rohtokaapille. Sieltä otan echinaforcea, hunajaa, sitruunaa, valkosipulia raakana, appelsiinia, päärynää, juon teetä, vettä, kahvia, otan aconite c30 homeopaattista valmistetta sekä juon cayennepippuri vettä. Lentsut aina säikähtää näitä mun rohtoja ja lähtee aika pian käpälämäkeen 😃

En stressaile paljoa. Jos meinaa ressi iskeä, otan välittömästi avena sativaa. Sitä 15 tippaa sekoitan veteen ja juon, ressi väistyy 4 tunniksi.

N35

Hui unohin cee vitamiinin mainita. Eli mulla on orgaanista C vitamiini pulveria purkissa. Sitä sekotan veteen ja glug glug.

Vierailija
66/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastaajille. Harmikseni vaikuttaa vähän siltä että geeniperimällä on iso osa asiassa. Ap

Itsekin uskon geeneihin ja olen nimenomaan se häviäjäpuoli siinä eli aina kipeänä, vaikka tekisin mitä. Tuntemani aina terveet ihmiset eivät ole allergikkoja (toisin kuin minä ja muut ikuiset sairastelijat).

Vierailija
67/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennen vanhaan peseytyminen oli harvinaisempaa. Käsienpesu tauteja ehkäisevänä tekijänä on yllättävän tuore oivallus lääketieteen ja ihmiskunnan historiassa. Lääketieteen historian dosentti Heikki Vuorinen toteaa, että asia ymmärrettiin vasta 1800-luvun lopulla bakteriologisen vallankumouksen myötä."

https://yle.fi/a/3-11243515

-Lääkärien likaiset kädet johtivat kuolemiin 1800-luvulla, sitten puhtaiden käsien merkitys tajuttiin

Vierailija
68/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio on ihan perus sekaruoka, semmonen perus kouluruoka. Salaattia ja hedelmiä vois olla enemmänkin.

Liikunta perus työmatkapyöräily alle 30min päivä.

Sterssitaso on punasella yli.

C-vitamiini, D-vitamiini säännöllisessä käytössä.

Vierailija
69/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön halvinta saatavaa einesmättöä ja leipää. Stressiä oli toisinaan töissä, mutta en koskaan tuonut sitä mukanani kotiin. Liikuntaa en työssäkäydessäni harrastanut työmatkapyöräilyä lukuunottamaa (tunti per sivu), nyt kävelen tai juoksen päivittäin ja toisinaan heitän pyörälenkin. Liikun pääsääntöisesti 2 -3 tuntia kerrallaan.

Aikaisemmin olin lievästi ylipainoinen (mies) ja nykyisinkin normaalin painoindeksin yläpuoliskolla.

Vierailija
70/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön halvinta saatavaa einesmättöä ja leipää. Stressiä oli toisinaan töissä, mutta en koskaan tuonut sitä mukanani kotiin. Liikuntaa en työssäkäydessäni harrastanut työmatkapyöräilyä lukuunottamaa (tunti per sivu), nyt kävelen tai juoksen päivittäin ja toisinaan heitän pyörälenkin. Liikun pääsääntöisesti 2 -3 tuntia kerrallaan.

Aikaisemmin olin lievästi ylipainoinen (mies) ja nykyisinkin normaalin painoindeksin yläpuoliskolla.

Ai niin, ja nukun riittävästi. Nukkuminen on suurimpia iloja elämässäni, kissani jälkeen. Ja kuten kissaihmiset tietävätkin niin kissa on hyvä stressinpoistaja.

Vierailija
71/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokavalio on ollut jo viimeiset 25 vuotta. Stressitasot on kyllä jatkuvasti tapissa työn takia. Liikuntaharrastuksina salitreeni, juoksulenkit ja päivittäiset kävelyt koiran kanssa. Koronan sairastin viime vuonna, muuten en ole oikeastaan koskaan kipeä. Koronakin oli lievänä.

Vierailija
72/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokavalio on ollut jo viimeiset 25 vuotta. Stressitasot on kyllä jatkuvasti tapissa työn takia. Liikuntaharrastuksina salitreeni, juoksulenkit ja päivittäiset kävelyt koiran kanssa. Koronan sairastin viime vuonna, muuten en ole oikeastaan koskaan kipeä. Koronakin oli lievänä.

Ai niin, kun tuossa yllä käsihygienia mainittiinkin niin tosiaan, pesen kädet esim. aina tullessani kyliltä kotiin. - sama

Vierailija
73/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön todella epäterveellisesti ja liikun aivan liian vähän, ylipainoa on reilusti. :( stressitasot on varmasti korkealla minulle epäsopivasta työstä johtuen. Pesen kyllä tosi paljon käsiä, olen aina pessyt. :)

Vierailija
74/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen ruokavalio. Aika pitkälle kotona tehtyä ruokaa. Kahvia tolkuton määrä. Viiniä pari lasillista viikonloppuisin. En tupakoi. Liikunta lähinnä koiran perässä löntystelyä. Stressiä välillä ja surua elämän sattumuksista. Kaksi lasta myös, joten tartuntoja pitäisi tulla muttei näytä tarttuvan. Koronaakaan en ole sairastanut kertaakaan.

Vierailija
75/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, ja nukun riittävästi. Nukkuminen on suurimpia iloja elämässäni, kissani jälkeen. Ja kuten kissaihmiset tietävätkin niin kissa on hyvä stressinpoistaja.

<3

Vierailija
76/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole koskaan vilustunut tai flunssassa niin voi olla liiankin voimakas immuunijärjestelmä.

Itseltäni loppui vilustumiset ja flunssat monta vuotta sitten ja viime vuonna todettiin autoimmuunisairaus.

Nyt on sitten immuunivastetta madaltava lääkitys, ja infektioita pitäisi varoa. Ei ole kumminkaan vieläkään edes vilustumisia tullut. Nuorempana niitä oli useampia vuodessa. Nyt oma immuunijärjestelmä yrittää hajottas omiakin rustosoluja.

Vierailija
77/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit varmaankin joo, mutta kyllä se lapsena bakteereille altistuminen vaikuttanee myös, eli ei pidä olla liian kliinistä.

Itsekin tonkinut pienenä merenpohjasta kaikkia nilviäisiä ja leikkinyt metsässä, en oo juurikaan kipeä. Ja väitän että luonnon läheisyys auttaa aikuisenakin.

Vierailija
78/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän syödä vähähiilarisesti, muuten ei olo pysy hyvänä (liittynee autoimmuunisairauteeni). Paljon kasviksia, vihanneksia, jonkin verran marjoja, lihaa, hapanmaitotuotteita. Liikun ulkona päivittäin, mutta hikiliikuntaa vaihtelevasti, joskus pari kertaa viikossa ja joskus ei lainkaan. Stressiä on ajoittain todella paljon. D-vitamiinitasot hyvät. Normaalipainoinen/hoikahko nelikymppinen.

Vierailija
79/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

syön mitä sattuu enkä harrasta liikuntaa. Olen ylipainoinenkin. Stressaan myös koko ajan. Pesen kädet vessakäyntien yhteydessä, kaupasta/töistä/ kylästä tullessa jne. Vaihdan käsipyyhkeet viikoittain, kuten petivaatteetkin. Nukun 18 asteisessa makkarissa. Ehkä joku näistä on auttanut. Sairastan muutaman vuoden välein jonkun flunssan. Joku mulle ihmettelikin töissä, kun en ole koskaan kipeänä, vaikka muut ympärillä sairastelivat koko syksyn jouluun asti.

Unohtui mainita, että päiväkoti ja alakouluikäiset lapset löytyy taloudesta ja hekin sairastavat harvoin. Aika vähän on sairastettu näitä lasten tautejakaan. Kotonakin vältettiin ellei oireettomana ollut.

Vierailija
80/173 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viimeksi tarttuvassa taudissa yli vuosikymmen sitten.

Pesen kädet aina kotiin tullessani asioilta, ja samoin tekee samassa taloudessa asuvat.

Toisinaan otan ns. matokuurin alkoholin merkeissä. Puoliso ei ota matokuureja, mutta on siitä huolimatta terveenä pysynyt.

Ruokavalio on vähäsuolaista ja vähärasvaista. Kasvikset kuuluu jokaiseen päivään ja ulkoilu.