Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti että yhteiseen käyttöön rahat täytyisi laittaa tästä lähtien puoliksi

Vierailija
04.01.2023 |

Tähän mennessä kaikki tulot on mennyt samalle tilille ja kummallekin on siirretty sieltä omalle säästötilille. Tämä tuntui helpolta ratkaisulta silloin kun parisuhde sujui hyvin ja yhdessä tähän päädyttiin että minun ollessani hoitovapaalla on helppo maksaa yhteiset menot kun on kaikki samassa.

Olen nyt opintovapaalla ja kotona lasten kanssa. Saan tukea noin 1300e. Miehen nettopalkka, ja lapsilisät ym jotka hän on hakenut, ovat yhteensä noin 4000e. Ja nyt sanoi että haluaa että yhteiset kulut (lainat, ruoka, vakuutukset yms) pitäisi alkaa laittaa yhteiselle tilille puoliksi ja loput omaan käyttöön. Ehdotin että prosenttiosuus tuloista olisi reilumpaa mutta se ei käy, hän ei suostu siihen ja jos ei ehdotuksensa kelpaa niin hän ei laita yhtään rahaa yhteisiin juttuihin.

Niin mitä nyt sitten teen? Pelkkä laina on 1500e/kk ja siihen kaikki muu. Käytännössä koko mun tuloni uppoaa siihen ja miehelle jää omaan käyttöön sitten 2700 omiin juttuihin. Ei tunnu ihan reilulta mutta mitä voin tehdä? Elää säästöillä mutta ei sekään tunnu reilulta.

Ja kyse ei ole siitä että tuhlaisin holtittomasti rahoja itseeni. Säännölliset omat menoni on harrastus 40e/kk ja kosmetologi 60e/joka toinen kk. On kuukausia kun en osta mitään muuta, olen aika pihi. Niin ja töissä ollessani nettoni on noin 2500e ja valmistuttuani palkkani nousee.

Kommentit (1717)

Vierailija
41/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asumisen kulut n. 6.000 euroa vuodessa. Asunto on vaimon nimissä. Vaimolla työsuhdeauto, minulla vanha käytetty. Molemmat ostamme omat ruokamme, kun vaimo vegaani ja minä sekasyöjä. Minun netto on 1.900 e/kk ja vaimon netto 6.500 e/kk.

Maksan asumisesta vaimolle 850 e/kk ja auton ym. kulut ja omat laskut maksan itse. Lomareissuilla kulut laitetaan puoliksi. Itse elän ihan kädestä suuhun ja vaimo pohtii, mihin ihmeeseen rahojaan tunkisi.

Minkä takia maksat asumisestasi vuodessa 10200 e, jos kulut vuodessa on vain 6000 e?

Tuolla summalla saa hyvän saunallisen rivarikaksion isostakin kaupungista.

Vierailija
42/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap:lla ja miehellä on vauva ja kolmivuotias. Ehkä miehen pitäisi jäädä nyt hoitamaan kotiin lapsianne ja sinä voisit ap mennä töihin ja vapaa-ajalla opiskella. Pääsee mies nauttimaan "lokkeilusta" täysin rinnoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen tulee elättää nainen? Ei naisetkaan elätä työttömiä miehiä.

Vierailija
44/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ukko sinua ainakaan rakasta. Jos mies on pihi, se on sitä kaikessa muussakin. Teillä on varmasti muitakin ongelmia kuin taloudellisesti kiristäminen. Neuvo on, että ota ero, asiat vaan pahenevat.

Vierailija
45/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIEHEN VELVOLLISUUS ON HUOLEHTIA PERHEESTÄÄN!!! N43

Vierailija
46/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä asumisen kulut n. 6.000 euroa vuodessa. Asunto on vaimon nimissä. Vaimolla työsuhdeauto, minulla vanha käytetty. Molemmat ostamme omat ruokamme, kun vaimo vegaani ja minä sekasyöjä. Minun netto on 1.900 e/kk ja vaimon netto 6.500 e/kk.

Maksan asumisesta vaimolle 850 e/kk ja auton ym. kulut ja omat laskut maksan itse. Lomareissuilla kulut laitetaan puoliksi. Itse elän ihan kädestä suuhun ja vaimo pohtii, mihin ihmeeseen rahojaan tunkisi.

Asumisen kulut vuodessa 6000 ja sinä maksat vaimolle asumisesta yli 10 000 vuodessa?? Ota ero.

Eiköhän tuo 850 sisällä myös ruuat ja hygieniatarpeet, kun mies ei niitä menoinaan mainitse.

Vierailija
47/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumisen kulut on teillä yhteensä 500e /kk ja vaimo tienaa 350 siis joka kuu ? Oikeampi summa sinulta olisi 250e /kk

Vierailija
48/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumisen kulut vuodessa 6000 ja sinä maksat vaimolle asumisesta yli 10 000 vuodessa?? Ota ero.

Eiköhän tuo 850 sisällä myös ruuat ja hygieniatarpeet, kun mies ei niitä menoinaan mainitse.

Tuossahan lukee, että kumpikin ostaa omat ruokansa.

Vierailija
49/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että asunto on vaimon? Mitä sinun mielestäsi pitäisi asumisesta tässä tapauksessa maksaa?

Puolet kuluista eli vastikkeesta, sähköstä, vedestä tms. Minkälainen ihminen pyytää vuokraa siitä, että saa asua rakkaan ihmisen kanssa?

Vierailija
50/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kulut on tähän asti hoidettu? Tottakai nuo pitäisi mennä puoliksi. Ehkä miehesi on tajunnut ettei tuossa systeemissä ole järkeä, kun sä et maksa yhteisiä kuluja lainkaan.

Meillä on koko ajan ollut omat tilit, joista lainan lyhennys (silloin kun vielä oli lainaa) ja vastikkeet siirtyivät kotitaloustilille 50/50. Nyt kun olen kotona lasten kanssa eikä lainaa enää ole, vain vastikkeet siirtyvät. Jos lainaa olisi, eiköhän edelleen mentäisi 50/50, koska se olisi vain ja ainoastaan reilua. Tämä tarkoittaisi toki sitä että lasten kuluja mies maksaisi enemmän/lähes kaiken.

Vierailija
51/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo reilua. Meillä menee 50% kunkin tuloista yhteiseen käyttöön. Minä maksan tietenkin nyt äitiyslomalla vähemmän, koska tuloni ovat pienemmät. Molemmille jää kuitenkin rahaa omaan käyttöön kun mennään tolla 50% omista tuloista säännöllä. Miehesi on ihan kohtuuton.

Vierailija
52/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvempaan asuntoon. Tuo on järjettömän iso vuokra kämppisen kanssa asuessa.

On tämä sentään 350 neliön okt, jos muutan vuokralle niin joku parinkymmenen neliön koppi voisi tulla kokonaiskustannuksiltaan halvemmaksi. Omia valintoja tietysti, mutta joskus kyllä nyppii nämä raha-asiat. Varsinkin silloin kun vaimo ehdottelee kylpylä- ja laskettelureissuja, eikä ymmärrä, että mun pitää useita kuukausia säästää moisiin reissuihin.

Vierailija
53/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että asunto on vaimon? Mitä sinun mielestäsi pitäisi asumisesta tässä tapauksessa maksaa?

Eihän nyt omalta puolisolta peritä markkinavuokraa, hyvänen aika. Joku sairaalloisen itara voi periäkin, mutta sellaisen kanssa ei kannata muuttaa yhteen.

Vierailija
54/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kulut laitetaan puoliksi kun yhdessä asutaan. Mene töihin ja lapset päiväkotiin. Minkä takia miehesi kustantaisi opiskelusi? Muutaman vuoden päästä todennäköisesti kuitenkin ero.

Me ollaan molemmat kustannettu toistemme opiskelut, juuri siksi on opiskeltu vuorotellen. Jos ei olisi kustannettu niin varmaan maattaisiin sitten kotona työttöminä ja kouluttamattomina molemmat, mutta koska puhallettiin yhteen hiileen niin meidän vuositulo on nyt 130K ja noususuunnassa.

Vierailija
55/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvempaan asuntoon. Tuo on järjettömän iso vuokra kämppisen kanssa asuessa.

On tämä sentään 350 neliön okt, jos muutan vuokralle niin joku parinkymmenen neliön koppi voisi tulla kokonaiskustannuksiltaan halvemmaksi. Omia valintoja tietysti, mutta joskus kyllä nyppii nämä raha-asiat. Varsinkin silloin kun vaimo ehdottelee kylpylä- ja laskettelureissuja, eikä ymmärrä, että mun pitää useita kuukausia säästää moisiin reissuihin.

Katso niitä vuokra-asuntoja muualtakin kuin Helsingin keskustasta.

Vierailija
56/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on naisenkin velvollisuus huolehtia perheestään.

Naiset lopettakaan miesten hyväksikäytön taloudellisesti ja maksakoon 50%. Tai pysykää sinkkuina, niin kuin nuoret naiset.

Vierailija
57/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluaa elää miehen rahoilla.

Kyllä me miehet tiedämme. Tämä on nähty NIIIIIN monta kertaa...

Mikään ei estä miestä jäämästä lasten kanssa kotiin vuosiksi , nainen voi tienata ja luoda katkeamatonta uraa ja kerryttää eläkettään .

Vierailija
58/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole provo, on ero. Sehän olisi loistavaa, jos mies hoitaisi lapset joka toinen viikko :)

Vierailija
59/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä sekoilet? Kyllä monessa perheessä elättäjänä joutuu toimimaan se, jolla niitä töitä sattuu olemaan, sukupuolesta riippumatta. Työttömäksi voi nykyään jäädä melkein kuka tahansa.

Vierailija
60/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat. Kumpikin muuttaa omilleen ja maksaa omat menonsa. Naiset saa omanlaisensa elämän ja elintason mitä ne on aina halunnutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi