Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Empaatit ja henkisen polun kulkijat, miten löydätte ystäviä...

Vierailija
01.01.2023 |

Tai siis semmoisia ihmisiä, joiden kanssa on hyvä olla? Tai parisuhteita? Mitä pidemmälle olen päässyt henkisessä kehityksessäni, sitä vähemmän on ihmisiä joiden kanssa ei tule paha olla. En kestä pinnallisuutta enkä epäaitoutta enää vähääkään eivätkä ystävyyssuhteet tunnu tuovan oikein mitään plussaa elämään. Vielä vaikeampaa on parisuhteen löytäminen... Yksinkö koko elämä?

Kommentit (434)

Vierailija
201/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes yritä enää löytää. Vedän puoleeni pelkästään pahantahtoisia ihmisiä.

Kun valtaosa ihmisistä on katkeria ja pahantahtoisia, on todella vaikea löytää sellaisia joiden kanssa olisi hyvä olla.  Tuntuu että nämä katkerat ja ilkeät ihmiset lisääntyy koko ajan, ennen oli paljon helpompaa löytää tasapainoisia elämässä tasapinossa eläviä ihmisiä.

Itse suljen tietoisesti pois kaikki jotka tuovat vain pahaa ja elän mieluiten yksin koirani ja kolmen kissani kanssa.  Heiltä saan aitoa ystävyyttä, rakkautta ja uskollisuutta, ja heille voin sitä myös runsain mitoin osoittaa. Viihdyn myös luonnossa missä saan mielenrauhaa ja pääsen pois kaikesta myrkyllisyydestä.

Yksin ei ole paha olla, varsinkaan kun toinen vaihtoehto on, että tulee satutetuksi tahallaan.

On minulla myös muutama ystävä, parhaan heistä tuntenut 16-vuotiaasta ja olemme erittäin läheiset. Heistä olen kiitollinen ja he auttavat jaksamaan.

Vierailija
202/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä ei tulisikaan etsiä yksinäisyyteen. Silloin niitä eniten kaipaa, jotta jokin tyhjiö täyttyisi ja tuska tukahtuisi. Mutta silloin tyytyy johonkin, joka osoittaa edes pientä halua viettää yhdessä aikaa, olkoonkin heidän omiin tarpeisiin ja tarkoituksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisen polun kulkija ei ole tullut palevltavaksi vaan palvelemaan.

Kiinnostaa saada tietää, mitä tarkoitat tuolla henkisellä polulla? Sitähän me kuljemme kaikki, sen kummemmin valittamatta muista ihmisistä.

Vierailija
204/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up, itsellä kiusaus mennä takaisin henkisiin piireihin, vaikka olen niihin monta kertaa pettynyt. Mitään uutta vain ei löydy tilalle.

Älä mene, ei ole mitään "uutta", sama pettymys odottaa jokaisessa. Se henkinen polku tai tie on varsin yksinäinen. 

Vierailija
205/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en vaan enää pysty puhumaan pelkästään parisuhteista, juoruista, bilettämisestä".

Nää on just niitä aiheita, mistä naiset keskustelee AINA kun ollaan jossain, onneksi ei enää tarvi juosta joka illanistujaisissa mihin vaimo on menossa. Juu, ehkä sopivassa määrin pystyy juuri ja juuri kuuntelemaan yo aiheita, mutta kun sitä kestää perkele monta tuntia.

Vierailija
206/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa,kuinka aina puolustellaan sitä omaa yksinoloaan, väittäen että on hienoa ja viihtyisää koirien ja kissojen seurassa...joo joo, uskotaan että viihdyt eläinten seurassa, mut just tuo eräköityminen katkeroittaa,sosiaaliset taidot heikentyy ja seurauksena se, että kaikissa muissa ihmisissä näkee sit vain sen ns pahuuden. Ootko itse sitten hyvä häh? Oikein pyhimys, niinkö?Muiden yläpuolellako? Se,että noin ylimieliset "henkisen polun kulkijat" komeroituu kissojensa kanssa on hyvä juttu - antakaa meidän pahisten olla rauhassa ja säästäkää näsäviisastelunne koirianne varten.

Vierailija
207/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä ja toisia empaatteja löydän todella helposti musiikkiharrastuksen kautta. Parisuhteita taas löytyy baarista, sillä vastakohdat viehättävät. En haluaisi parisuhdetta toisen yhtä empaatin kanssa.

AP:lle hyväntahtoisena vinkkinä, että jos sinulla on hoitamaton masennus tai ahdistus, niin kannattaa tehdä asialle jotain. Sen jälkeen ihmissuhteiden ylläpito on helpompaa. Kokemasi "epäaitous" saattaa johtua siitä, että kärsit lievästä dissosiaatiohäiriöstä.

Vierailija
208/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku hengellisellä tiellä oleva tehnyt seksityötä? Minä haluaisin tehdä, mutta jotenkin se pelottaa ja kaipaan hengellisyydestä tukea.

Tässäpä oiva ajatus :) Saisit yhdistettyä kaksi nykyajan vastenmielistä ilmiötä. Voimaantumisen  pro stituuti osta  ja "henkisen kasvun". Tuo henkisyyden parantava ja maadoittava voima varmaan kumoaa ne  pr osti tu ution  aiheuttamat negatiiviset vaikutukset psyykeen ja terveyteen, eikun  p ros tituutio han  olikin pelkästään positiivista. No sitten, ei kun firma pystyyn vaan!

Vierailija
209/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun valtaosa ihmisistä on katkeria ja pahantahtoisia, on todella vaikea löytää sellaisia joiden kanssa olisi hyvä olla.  Tuntuu että nämä katkerat ja ilkeät ihmiset lisääntyy koko ajan, ennen oli paljon helpompaa löytää tasapainoisia elämässä tasapinossa eläviä ihmisiä.

Itse suljen tietoisesti pois kaikki jotka tuovat vain pahaa ja elän mieluiten yksin koirani ja kolmen kissani kanssa.  Heiltä saan aitoa ystävyyttä, rakkautta ja uskollisuutta, ja heille voin sitä myös runsain mitoin osoittaa. Viihdyn myös luonnossa missä saan mielenrauhaa ja pääsen pois kaikesta myrkyllisyydestä.

Yksin ei ole paha olla, varsinkaan kun toinen vaihtoehto on, että tulee satutetuksi tahallaan.

On minulla myös muutama ystävä, parhaan heistä tuntenut 16-vuotiaasta ja olemme erittäin läheiset. Heistä olen kiitollinen ja he auttavat jaksamaan.

Olisiko tässä se ongelman ydin näillä "empaateilla"? Eli olemattomat sosiaaliset taidot. Valtaosa ihmisistä on nimittäin ihan mukavia. Vähemmistö on inhottavia ja suurimmalla osalla heistäkin on menossa joku vaikea elämänvaihe, jonka takia ovat vähän pois paikoiltaan. Eli "empaattiset" ihmiset eivät vain kykene näkemään toisissa, täysin tavallisissa, ihmisissä mitään hyvää.

Vierailija
210/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku hengellisellä tiellä oleva tehnyt seksityötä? Minä haluaisin tehdä, mutta jotenkin se pelottaa ja kaipaan hengellisyydestä tukea.

Tässäpä oiva ajatus :) Saisit yhdistettyä kaksi nykyajan vastenmielistä ilmiötä. Voimaantumisen  pro stituuti osta  ja "henkisen kasvun". Tuo henkisyyden parantava ja maadoittava voima varmaan kumoaa ne  pr osti tu ution  aiheuttamat negatiiviset vaikutukset psyykeen ja terveyteen, eikun  p ros tituutio han  olikin pelkästään positiivista. No sitten, ei kun firma pystyyn vaan!

Olen tavannut tällaisia ulkomailla asuessani. Ovat tantran harjoittajia ja myyvät tantrista chakrojen avausta, yoni-hierontaa, orgasmic meditation, sexological bodywork (eli voi r*nkata asiakkaan laukeamiseen henkisen työskentelyn varjolla.

Vierailija
211/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up, itsellä kiusaus mennä takaisin henkisiin piireihin, vaikka olen niihin monta kertaa pettynyt. Mitään uutta vain ei löydy tilalle.

Älä mene, ei ole mitään "uutta", sama pettymys odottaa jokaisessa. Se henkinen polku tai tie on varsin yksinäinen. 

Ainoa anti on hupenevat rahat. 💸

Vierailija
212/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä empaattina on vaikea löytää tasoisiansa kavereita, vielä kun on loukattu ja loukattu monta kertaa. Kuitenkin olen huomannut että ne jotka ovat samanlaisia kuin minä pysyvät kanssani vuosikausia, joten oikeestaan ei ole kaveripuutetta. Lisäksi voin sanoa olevani kummi 5 lapselle, joista 3 on muulta kuin perhepiiristä.

Tsemppiä empaateille olkaa avoimin mielin niin voitte yllättyä positiivisestikkin.

Vierailija
213/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, kyllä empaatit haluavat kavereita kuin kaikki muutkin ja ovat yhtä sosiaalisia. Henkilökohtaisesti en kestä joka päivästä vittuilua, en polta, en juo, enkä käy harrastuksissa koska minulla on koirat.. Haluan elää ja tehdä töitä mukavassa porukassa.

Myös tavallisten ihmisten tulisi enemmän huomioida muita, kysyä mitenkä voit? Mitä kuuluu? Miten työt? Ihan näin pienestä asiasta voi aloittaa.

Vierailija
214/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, kyllä empaatit haluavat kavereita kuin kaikki muutkin ja ovat yhtä sosiaalisia. Henkilökohtaisesti en kestä joka päivästä vittuilua, en polta, en juo, enkä käy harrastuksissa koska minulla on koirat.. Haluan elää ja tehdä töitä mukavassa porukassa.

Myös tavallisten ihmisten tulisi enemmän huomioida muita, kysyä mitenkä voit? Mitä kuuluu? Miten työt? Ihan näin pienestä asiasta voi aloittaa.

Empaatit ja tavalliset :) Ei millään pahalla, mutta olet hyvin tavallinen. Sitä paitsi ihmiset nimenomaan kyselevät toisiltaan, että mitä kuuluu. Missä ihmeen apinaporukoissa te empaatit pyöritte, kun ette ole näköjään koskaan törmänneet niihin "tavallisiin" ihmisiin?

Vierailija
215/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäviä ei tulisikaan etsiä yksinäisyyteen. Silloin niitä eniten kaipaa, jotta jokin tyhjiö täyttyisi ja tuska tukahtuisi. Mutta silloin tyytyy johonkin, joka osoittaa edes pientä halua viettää yhdessä aikaa, olkoonkin heidän omiin tarpeisiin ja tarkoituksiin.

Tämä on muuten ihan totta. Kun etsin ystäviä vain siksi, että "ystävätyhjiö" elämässäni täyttyisi, tuli vastaan mitä ihmeellisempiä hiihtäjiä. Osa etsi mykkää kuuntelijaa jatkuvalle vuodatukselleen, toiset taas halusivat muokata minusta ressukan, jota sitten hyväntahtoisesti "opettaa" elämään. Muutama oli selvä persoonallisuushäiriöinen ja jälkeenpäin olen huokaissut helpotuksesta, ettei minulle jäänyt heidän seurassa olostaan sen pahempia vaurioita. Vastaavasti lähestyin epätoivoissani liian erilaisia ihmisiä kuin itse olen ja käyttäydyin sitten kärsimättömästi ja töykeästi, kun he eivät vastanneetkaan odotuksiani siitä, millainen ystävän tulisi olla.

Suurimpaan osaan ihmisistä on hyvä pitää terve hajurako. Ei tarvitse vihata ketään tai sulkeutua tyystin kuoreensa mutta kannattaa miettiä tarkkaan sitä, mitä läheisiltä ihmissuhteilta odottaa. Mitä pitää toisessa tärkeänä, millainen on itse ystävänä, missä on valmis joustamaan ja mitä ei pysty hyväksymään. On ihan normaalia, että kaikki eivät sovi ystäviksi siksi, että ovat liian erilaisia keskenään. Erilaisuutta voi hyväksyä ja pitää rikkautena ilman, että väkipakolla yrittää rakentaa ystävyyttä jonkun ihan eri aaltopituudella seilaavan tyypin kanssa. Moni henkisyyteen vetoa tunteva - itseni mukaan lukien - lienee astunut useamman kerran siihen sudenkuoppaan, että henkisyyteen kuuluisi rajaton ihmisten lähelle päästäminen ja jokaisesta ihmisestä varauksettomasti pitäminen.

Vierailija
216/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki muut on pas koja paitsi minä".

Joo pysy ihmeessä poissa.

Vierailija
217/434 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut tällaisia ulkomailla asuessani. Ovat tantran harjoittajia ja myyvät tantrista chakrojen avausta, yoni-hierontaa, orgasmic meditation, sexological bodywork (eli voi r*nkata asiakkaan laukeamiseen henkisen työskentelyn varjolla.

:D

Vierailija
218/434 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten tutustuin tyyppiin joka oli pari vuotta aiemmin hurahtanut henkisyysasioihin (esim. tarot, astrologia, enteet, kristallit, energiat, manifestointi...). Keskusteltiin todella paljon, iso osa hänen ja kaltaistensa jutuista ihan övereitä, kuin jotain larppausta, mutta huvittavaa oli että henkiset ihmiset ovat keksineet nimityksiä asioille, jotka itselle ovat tulleet nimettöminä, ihan vaan elämän opetuksina, ajatus- ja toimintamalleina elämän varrelta, suuri osa jo hyvin nuorena, omina ajatuksina eikä opittuina mistään henkisistä yhteisöistä, kirjoituksista tms.

Eli nämä henkiset ihmiset ovat "opiskelleet" asiat jotka itselleni ovat olleet ihan vaan luontaisia ominaisuuksia.

Sitten kun tähän vielä yhdistää järkiajattelun, niin menee näiltä henkisiltäkin pasmat sekaisin ,:D

Itselleni oikeat ihmiset ovat tupsahdelleet elämään juuri oikeaan aikaan. Tämäkin henkisyyteen herännyt ihminen vahvisti ominaisuuksiani, joita voin käyttää nyt vielä tehokkaammin.

Vierailija
219/434 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystäviä" pitää välttää. Polkun metsän läpi on reunasta reunaan täynnä miehiä, jotka yrittävät hyökätä kimppuusi. He ovat naamioidensa takana hyväksikäyttäjiä. Tien päässä on aukea, johon sinun tulee kulkea näitä ihmisiä välttäen aivan loppuun asti.

Vierailija
220/434 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisissä piireissä on valitettavasti paljonkin väärinkäyttöä, kuten tässä ketjussa jo mainittu. Osa "guruista" tietoisesti ottaa vaan rahat pois hyväuskoisilta.

Osa ohjaajista on varmasti vilpittömin aikein liikkeellä mutta traumataustaisia ja/tai mielenterveysongelmia, joita ei ole ehkä asianmukaisesti hoidettu ja käsitelty, vaan avuksi on näppärästi keksitty henkisyys. Sitten nämä ohjaavat uusia tulokkaita mukaan vaikka minkälaiseen ajatteluun ja toimintaan.

Saatetaan uskoa, että vaikeatkin sairaudet ratkeavat esim manifestaatiolla tai ovat vain pelon aiheuttamia ja pelosta vapautuminen vie sairaudetkin tiehensä. Suorastaan vaarallista touhua voi olla. Pahimmillaan henkilö vain sairastuu lisää, psyykkisesti tai fyysisesti. Perhesuhteet ehkä rikkoutuvat. 

Terve kriittisyys näissä kannattaa pitää mielessä, mutta sitähän henkiset johtajat eit halua, ymmärrettävästi ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän