Empaatit ja henkisen polun kulkijat, miten löydätte ystäviä...
Tai siis semmoisia ihmisiä, joiden kanssa on hyvä olla? Tai parisuhteita? Mitä pidemmälle olen päässyt henkisessä kehityksessäni, sitä vähemmän on ihmisiä joiden kanssa ei tule paha olla. En kestä pinnallisuutta enkä epäaitoutta enää vähääkään eivätkä ystävyyssuhteet tunnu tuovan oikein mitään plussaa elämään. Vielä vaikeampaa on parisuhteen löytäminen... Yksinkö koko elämä?
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Henkisten piirien (new age) ihmiset vaikuttavat olevan heräämisen lisäksi myös hyvin traumatisoituneita. Puheet rakkaudesta ja ykseydestä ei muuta sitä faktaa, että traumat vaikuttaa ja tasapainoista tunne-elämää ei ole. Olin näissä piireissä vuosia ja yksi niistä traumatisoituneista. Uskoontulon jälkeen löysin tasapainoisen ja tervehenkisen, aidosti hyväntahtoisten ihmisten yhteisön. Tosin en Suomesta. Mutta Jeesuksen (ei new age "Jeesus") seuraajien joukossa ihmiset vaikuttavat olevan terveempiä, nöyrempiä ja tasapainoisempia. Pitkiä ja vakaita ystävyyssuhteita sekä elämän pituisia avioliittoja.
Kristinusko on hyvin tervettä siinä mielessä, että se kannustaa ihmisiä keskittymään muuhun kuin itseensä. Sellainen "henkisen polun kulkijoiden" loputon oman navan kaivelu ja egorunkkaaminen (vaikka egoa muka kuolettavat) loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkisten piirien (new age) ihmiset vaikuttavat olevan heräämisen lisäksi myös hyvin traumatisoituneita. Puheet rakkaudesta ja ykseydestä ei muuta sitä faktaa, että traumat vaikuttaa ja tasapainoista tunne-elämää ei ole. Olin näissä piireissä vuosia ja yksi niistä traumatisoituneista. Uskoontulon jälkeen löysin tasapainoisen ja tervehenkisen, aidosti hyväntahtoisten ihmisten yhteisön. Tosin en Suomesta. Mutta Jeesuksen (ei new age "Jeesus") seuraajien joukossa ihmiset vaikuttavat olevan terveempiä, nöyrempiä ja tasapainoisempia. Pitkiä ja vakaita ystävyyssuhteita sekä elämän pituisia avioliittoja.
Kristinusko on hyvin tervettä siinä mielessä, että se kannustaa ihmisiä keskittymään muuhun kuin itseensä. Sellainen "henkisen polun kulkijoiden" loputon oman navan kaivelu ja egorunkkaaminen (vaikka egoa muka kuolettavat) loistaa poissaolollaan.
Jep, johtuu nimenomaan siitä että hyvä kristitty on nöyrä eikä tuomitse muita. Jos noita kahta aidosti noudattaa niin ei yhteisöstä voi kovin myrkyllinen muodostua.
Vierailija kirjoitti:
Sen olen ainakin huomannut, että hakemalla ei löydy.. yhtäkkiä ne samanhenkiset ihmiset elämään ehkä tupsahtaa. Hakeutumalla tapahtumiin ja tilanteisiin, jotka kutsuu?
Saat sen mistä luovut.. onko se niin? Kun on sujut itsensä kanssa ja viihtyy ihan vain yksin ensin, niin ehkä silloin vetää puoleensa ystäviäkin
💕
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Tarpeellinen ketju, olipa ihanaa luettavaa.
Toivon löytavani poikaystävän seurakunnasta. Uskistyttö 26🤩
Vierailija kirjoitti:
Huh huh! Luin viisi sivua ja sitten oli pakko lopettaa.
Olen "kulkenut henkisellä polulla" 30 vuotta.
Siihen on mahtunut paljon. Olen nostanut itseni muiden yläpuolelle, saanut shittiä niskaan niiltä jotka määrittelevät olevansa minun yläpuolellani. Olen sekaantunut oppiriitoihin. Olen pettynyt katkerasti guruihin ja opettajiin.
Eniten minua järkytti alussa, kun luulin olevani hyvien ja empaattien ihmisten seurassa ja heistä löytyi ne pahimmat selkään puukottajat.
Monta kertaa olen kadottanut polkuni ja menettänyt monia ihmisiä.
Silloin on pitänyt etsiä itsestä valo ja rauha. Itsestä, ei ulkopuolelta.
Edelleen etsin itseäni ja polkuani.
Kyllä tämä on aika yksinäistä puuhaa. Mutta pystyn olemaan ystävä myös sellaisen kanssa, jonka arvot ovat erilaiset kuin minulla. Esimerkiksi yksi ystävistäni arvottaa kaiken rahan, uran ja materian kautta. Minusta se on hassua ja joskus tu
384 ketjun paras. Tähän mahtuu vain alku.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Narsisti mulkku 🤮
On kyllä outoa, että 'henkinen polku' aiheuttaa sen, että yhä useampien kanssa tulee paha olo...
Eikö nimenomaan ihminen henkisesti kasvaessaan opi vetämään rajoja ja olemaan ottamatta itsensään muiden hölmöilyä. Kasvaessaan ihmisen tulisi tajuta, että kaikki ovat tavalla tai toisella rikki, eikä sitä nyt tarvitse kaikkea itseensä kääntää tai ottaa.
Se sisäinen syvä yksinäisyys. Sitä ei voi sanoin kuvailla eikä kukaan sitä voi poistaa. Kaikki sun frendies baarireissut, pokailujutut, brassailut edellisviikonlopulta sun muu maallinen paska ylipäätään tuntuu niin sanoinkuvaamattoman tyhjältä ja turhalta. Kommentoin jo vuonna 2023, nyt uudestaan.M31
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä "empaatit" ovat lähes aina psykopaatteja tai narskuja. Tutustuessaan uusiin ihmisiin he ovat kuin vegaanit luomassa heti ensimmäisenä harhauttavaa mielikuvaa itsestään empaattisena. Tuollaisen taikatempun jälkeen mahd. tulevat uhrit eivät ehdi ajoissa luoda omaa mielikuvaa kohteesta.
Höpöhöpö; empatiaa teeskentelevä narsisti tai psykopaatti ei ole empaatti!
No tuota samaa olen pohdiskellut. En enää jaksa "ystäviä", jotka purkavat huolensa minulle, mutta jos minulla on jotain mielen päällä, niin vastaus on: "Tuohon en osaa sanoa mitään." Tai itseäni koskevat kommentit sivuutetaan täysin ja puhe käännetään heti #ystävän# omiin "ongelmiin".
Empaatti voi löytää vompatin? Onko joku löytänyt?
Kaikki ovat ystäviäsi. Henkiset gurut neuvovat suhtautumaan jopa kiveen ja kuolleisiin lehtiin ystävinä. Tästä voi lähteä liikkeelle