Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
881/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettava totuus on että 95% laihduttajista lihoo takaisin ja 2/3 näistä lihoo yli aloituspainon.

Haluatko nyt sanoa, että laihduttaminen ei kannata vaan pitää vain tyytyä kohtaloonsa?

Jep. Tämä on valitettava tieteellinen fakta.

Tieteellinen fakta on sekin, että ylipaino on terveysriski ja vain terveellisillä elämäntavoilla on mahdollista elää terveellistä elämää. Useimmiten terveelliset elämäntavat korreloivat painon kanssa.

Mutta onko niiden välillä kausaliteettia? Myös jäätelön syönti ja hukkumiskuolemat korreloivat keskenään 

On.

Vierailija
882/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ketodiettaukseen helpot muistisäännöt.

Kaikki vihannekset jotka kasvaa maan päällä on sallittua syödä, ei siis haittaa liiaksi ketoosia kun pysytään kohtuullisessa 20-40g päivä määrissä.

Kaikki liha ja kala on sallittua, painotus kalaan ja valkoseen lihaan.

Kananmunia kohtuudella 2-4 päivässä. Kypsää juustoa tarpeen mukaan iltasella hillitsemään mielitekoja.

Rasvoista voi on parasta paistamiseen, ja oliivi öljyä maun mukaan ruoan sekaan.

Suolan määrän voi tuplata jotta nesteet pysyisi paremmin kehossa, vettä juotava 2-5 litraa päivässä.

Helppoa kun heinän teko, ja ainakin mulla ketodietti on tehokkainylimääräisen rasvan poistaja, koska homma hoituu vähiten nälästä kärsien, sen 4 kuukautta vuodesta mitä nykyään diettaan.

Eihän tässä ole mitään järkeä? Siis tämä: "sen 4 kuukautta vuodesta mitä nykyään diettaan". Tarkoittaako tuo, että joka vuosi olet tällaisella ketodieetillä neljä kuukautta ja lopun aikaa jollain "normaalilla" ruokavaliolla? Ensin kahdeksan kuukauden aikana kerrytät painoa syömällä jotain muuta - tai ihan mitä tahansa - ja sitten otat sen kertyneen painon pois vuosittain neljän kuukauden ketodieetillä? Tuo kuulostaa jojoilulta ihan pahimmillaan ja puhtaimmillaan. 😔

Minulla ei ole mitään "sallittujen" ja "ei-sallittujen" ruoka-aineiden listoja. Kaikki, ihan kaikki mahdollinen on sallittua. Olennaista on se, miten paljon mitäkin syö. Noudatan lautasmallia, jossa vielä hiukan "virallista" enemmän kasviksia suhteessa muuhun. Syön todella paljon kasviksia, niin määrällisesti kuin laadullisesti. Myös juureksia: keltajuuri, raitajuuri, punajuuri, porkkana, lanttu, juuripersilja, selleri... Lähes kaikki mahdolliset kaalit kuuluvat viikoittain ruokavalioon: valkokaali, punakaali, parsakaali, kukkakaali, kyssäkaali, ruusukaali, lehtikaali. Vielä lisäksi paprikaa, fenkolia, varsiselleriä, kesäkurpitsaa, munakoisoa, ituja, pinaattia, rucolaa, yrttejä, papuja.

Tällä tavalla painoa pudonnut arviolta reilut 20 kiloa, ehkä 25, vielä muutama kilo saa lähteä, jos on lähteäkseen. Ekstrakasvispitoinen lautasmalli ei ole minulle kuuriluontoinen dieetti vaan siitä tuli heti tarkoituksella loppuelämän tapa syödä. Se sallii poikkeukset, kuten joulun herkuttelut, ja ihan sokeriakin voin syödä jopa viikoittain leivoksina, jäätelönä, pullana tai suklaakonvehteina. En vedä överiksi mitään vaan herkuissa on aina kohtuus tai kohtuus miinus yksi. 😁

Kasvispitoisen lautasmallin ruokavalion lisäksi liikun 5 - 10 tuntia viikossa kävellen, pyöräillen, hölkäten, uiden ja hiihtäen. Joka viikko on kolmesta viiteen lenkkiä tai muuta liikuntakertaa, jolloin tulee oikein oikein kunnolla hiki ja hengästyttää. Siitä tulee niin hyvä olo!

Muistan, kun aloitin nykyisenlaisen elämäni: olo oli hankala ja liikkuminen raskasta, vähänkin pidemmässä ylämäessä puuskutin ja puhisin ja oli tunne, ettei tästä tule yhtään mitään, liikkuminen on páskaa ja elämä on páskaa ja kaikki ihan per ceestä. Oli pakko jatkaa, koska terveys alkoi huolettaa niin paljon, veriarvot ja verenpaineet olivat huonot. Jossain vaiheessa tajusin, etten enää hengästynyt tutuissa pitkissä portaissa. Kun aloitin urakkani parisen vuotta sitten (olen kiiruhtanut hitaasti!), niin kirjoitin päiväkirjaa. Nyt kun matkustan vuosien taakse lukemalla silloin kirjoittamaani, niin mieleeni palaa helpommin se olo, joka silloin oli, ja voin todeta muutoksen. Minulla ei ole vaakaa, joten muistiin kirjoitetut tunnelmat ovat minulle hyvä mittari. Päiväkirjan pitämistä voin suositella kaikille muillekin, joille sellainen sopii! Kun iskee epäusko, niin alkuaikojen huonojen päivien muistelu auttaa.

Tsemppiä kaikille, olen siis mukana! Vaikka olen aloittanut jo muutama vuosi sitten eikä paljoa enää ole tiputettavaa, kai silti voi olla mukana?

N50+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen (897) täsmennys:

"Kun iskee epäusko, niin alkuaikojen huonojen päivien muistelu auttaa huomaamaan, että muutosta on oikeasti tapahtunut - ja parempaan suuntaan"

N50+

Vierailija
884/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettava totuus on että 95% laihduttajista lihoo takaisin ja 2/3 näistä lihoo yli aloituspainon.

Valitettava totuus on että ne jotka eivät koskaan yritä, eivät saavuta tavoitteitaan.

Kuulisin mielelläni myös lähteen tälle usein esitetyllä 95% väitteelle. Millaisista laihduttajista oli kyse, milloin tutkimus on tehty ja kuinka suurella otannalla? Laihduttamistakin on monenlaista, eihän se itsessään tarkoita kuin toimintaa jonka tavoite on pudottaa painoa. Kuulostaa aika huolestuttavalta jos joku on oikeasti sitä mieltä ettei esimerkiksi omia elämäntapoja kannata millään tavalla parantaa.

Vierailija
885/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laihduttajat lihoo takaisin" on täysin väärinkäytetty lause. Sillä ei tarkoiteta, että kaikkien pitäisi tyytyä olemaan 200kg plösöjä, koska parempaa ei voi olla olemassa. Höpöhöpö.

Laihduttajat lihoo takaisin viittaa kaikenlaisiin pikadieetteihin, joita pidetään viikko ja pari, ja jonka jälkeen palataan "tavalliseen" syöminkiin. Eli esim. kaalisoppadieetti, nutrilett, pikaiset keto-kokeilut, lentoemodieetti sun muut.

Näissä vedetään niin extremille kaloreiden ja rajotteiden kanssa, että pää ei kestä ja lopulta vedetään senkin edestä.

Sen sijaan elämäntapamuutoksen tekeminen on ihan eri asia. Kun muuttaa asioita pysyvästi, saa pysyviä tuloksia. Siihen viitataan kun sanotaan, ettei dieetit kannata.... vaan pitää tehdä elämäntapamuutos.

Dieetti alunperin kyllä tarkoitti ruokavaliota, ei mitään viikon laihdutuskuuria mutta whatever.

Vierailija
886/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä revit tollaset luvut? Mä laihduin 80>60. Pysyin siinä 60 tietämillä vaikka söin ihan miten huvitti. Nyt olen laihtunut puolivahingossa 60>50, kun en muista syödä säännöllisesti.

Vierailija
887/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on #ozempic

Vierailija
888/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ruokia ootte tehneet? Mulla oli tänään ruoaksi couscousin sekaan pannulla paistettua kesäkurpisa/champions/sipuli sekoitusta ja raejuustoa, aamulla meni pari palaa täysruisleipää keitetyillä kananmunilla, tomaattia ja kurkkua, 2% kreikkajogurttia mansikoilla ja pähkinöillä ja palalla 85% suklaata, kuppi kahvia kevytmaidolla. Illalla vielä teetä, omena ja porkkanaa, kurkkua ja minitomaatteja. Reippaasti vettä sitruunaviipaleilla. Näläntunnetta ei oo tullut eikä herkkuja tee mieli. Kolmas päivä ja nesteet lähteneet liikkeelle (-2,3kg). Flunssassa, joten ulos en olen päässyt liikkumaan.

Teen perusruokaa kaikista raaka-aineista poislukien kala ja suurin osa lihasta. Kaurapuuroa usein aamulla ja jopa illalla. Keittoja, laatikoita ja myös leipää. Syön vaan vähemmän. Päätin, etten kiellä itseltäni mitään koska aiemmin epäonnistuin tästä syystä. Söin kalliisti kaikenmaailman kevyitä aterioita ja hedelmiä. Nykyhinnoilla ei ole enää varaa.

Vierailija
889/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut vaakaa kotiin lainkaan. Päätin aikaan etten sellaista halua, mutta nyt olen alkanut harkita. Salilla toki näen painon, mutta tulee olo, että haluaisin kotonakin päivittäin punnita.

-Kymppikilo

Vierailija
890/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petite kirjoitti:

Sun tilanteessa kannattais ensi laittaa se ruokavalio kuntoon ja sitten vasta lisätä liikuntaa fiiliksen mukaan. Kaurapuuro on tosi huono vaihtoehto aamiaisella koska sulle tulee pian nälkä ja alat syödä välipaloja. Jos aamiaisen tarttee niin ennemmin munia ja vaikka sitä pekonia.

Jaa enköhän itse tiedä paremmin kiitos vain. Liikun päivittäin 1-2 tuntia ja tämä tuntuu hyvältä. Kaurapuuro on vähentänyt mässyttelyn tarvetta. En myöskään pidä rasvaisesta tirisevästä lihasta, joten pekoni ei kuulu mun aamupalaan.

Vierailija
891/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on #ozempic

Kyllä toimii! Ei tarvitse enää kärvistellä vatsa kurnien nälkäkiukun kanssa, jolloin on päivä pilalla. Suosittelen muillekin.

Vierailija
892/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa vähän yllättynyt, kuinka helppoa painon pudottaminen on ollut (heinäkuun lopun 85,5 kilosta 71,5 kiloon, pituus 174 cm). Ruokavaliota on helppo noudattaa ja ruuasta tulee hyvä olo, liikunta on mukavaa ja siitä tulee hyvä olo. Minun ei tarvitse neuvotella itseni kanssa, mitä syön tai lähdenkö liikkumaan, ei tarvitse kieltäytyä mistään tai pakottaa mihinkään. Keho tuntuu enemmän omalta ja on hienoa huomata paitsi treeneissä myös ihan normaalissa arjessa, kuinka olo on kevyempi ja jaksavampi. Vaakalukemat ja muuttuva vaatekoko motivoivat myös, mutta kyllä tämä parantunut olo on suurin kannuste.

Kun pääsen ensimmäiseen tavoitteeseeni (kaksi ja puoli kiloa vielä), päätin palkita itseni menemällä hierojalle pitkään hierontaan. Käyn hieronnassa tosi harvoin ja ajattelin, että se voisi olla mukavaa hemmottelua. Tuosta ekasta tavoitteesta vielä haluaisin nelisen kiloa keventyä, mutta katsotaan, miten tiukassa kilot ovat. Niin vähän en ole painanut varmaan kahteenkymmeneen vuoteen.

t. numero 17

Vierailija
893/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut vaakaa kotiin lainkaan. Päätin aikaan etten sellaista halua, mutta nyt olen alkanut harkita. Salilla toki näen painon, mutta tulee olo, että haluaisin kotonakin päivittäin punnita.

-Kymppikilo

Päätin ostaa vaa'an kotiin sitten kun olen saavuttanut tavoitteeni ja pitää vain seurata, että paino ei lähde nousuun. Siihen asti käytän salin vaakaa ja yritän olla käymättä vaa'alla liian usein.

Vierailija
894/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole tylsempää ja mielikuvituksetonpaa kuin käyttää omasta elämästään vuosia sen miettimiseen, mitä voi ja mitä ei voi syödä ja onko liian lihava ja aloittaa tämä ajattelu aina vuodenvaihteessa/maanantaina. Kannattaa alkaa vaan elämään omaa elämäänsä, niin huomaa, että tällaisilla aisoilla ei oikeasti ole mitään väliä ja saa oikeasti jopa jotain sisältöä elämäänsä ainaisen kituuttamisen ja valittamisen ja syyllisyyden tilalle. 

Vierailija
895/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, miksi en enää pysty osallistumaan tähän keskusteluun? Vastaukseni ei tule näkyviin, vaikka kuinka yritän ja numerokenttäänkin kirjoitan oikeat numerot. 

N50+

Kokeile päivittää sivu. Jos menee hyväksynnästä läpi eikä näy viestiä niin ainaskin itselläni viestini tulee näkyviin kun päivittää sivun.

M30

Vierailija
896/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruokaa kannattaa syödä lihaa, kalaa, perunaa, kasviksia. Stressi on pahasta. Liikuntaa jonkin verran.

Vierailija
897/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ketodiettaukseen helpot muistisäännöt.

Kaikki vihannekset jotka kasvaa maan päällä on sallittua syödä, ei siis haittaa liiaksi ketoosia kun pysytään kohtuullisessa 20-40g päivä määrissä.

Kaikki liha ja kala on sallittua, painotus kalaan ja valkoseen lihaan.

Kananmunia kohtuudella 2-4 päivässä. Kypsää juustoa tarpeen mukaan iltasella hillitsemään mielitekoja.

Rasvoista voi on parasta paistamiseen, ja oliivi öljyä maun mukaan ruoan sekaan.

Suolan määrän voi tuplata jotta nesteet pysyisi paremmin kehossa, vettä juotava 2-5 litraa päivässä.

Helppoa kun heinän teko, ja ainakin mulla ketodietti on tehokkainylimääräisen rasvan poistaja, koska homma hoituu vähiten nälästä kärsien, sen 4 kuukautta vuodesta mitä nykyään diettaan.

Eihän tässä ole mitään järkeä? Siis tämä: "sen 4 kuukautta vuodesta mitä nykyään diettaan". Tarkoittaako tuo, että joka vuosi olet tällaisella ketodieetillä neljä kuukautta ja lopun aikaa jollain "normaalilla" ruokavaliolla? Ensin kahdeksan kuukauden aikana kerrytät painoa syömällä jotain muuta - tai ihan mitä tahansa - ja sitten otat sen kertyneen painon pois vuosittain neljän kuukauden ketodieetillä? Tuo kuulostaa jojoilulta ihan pahimmillaan ja puhtaimmillaan. 😔

Minulla ei ole mitään "sallittujen" ja "ei-sallittujen" ruoka-aineiden listoja. Kaikki, ihan kaikki mahdollinen on sallittua. Olennaista on se, miten paljon mitäkin syö. Noudatan lautasmallia, jossa vielä hiukan "virallista" enemmän kasviksia suhteessa muuhun. Syön todella paljon kasviksia, niin määrällisesti kuin laadullisesti. Myös juureksia: keltajuuri, raitajuuri, punajuuri, porkkana, lanttu, juuripersilja, selleri... Lähes kaikki mahdolliset kaalit kuuluvat viikoittain ruokavalioon: valkokaali, punakaali, parsakaali, kukkakaali, kyssäkaali, ruusukaali, lehtikaali. Vielä lisäksi paprikaa, fenkolia, varsiselleriä, kesäkurpitsaa, munakoisoa, ituja, pinaattia, rucolaa, yrttejä, papuja.

Tällä tavalla painoa pudonnut arviolta reilut 20 kiloa, ehkä 25, vielä muutama kilo saa lähteä, jos on lähteäkseen. Ekstrakasvispitoinen lautasmalli ei ole minulle kuuriluontoinen dieetti vaan siitä tuli heti tarkoituksella loppuelämän tapa syödä. Se sallii poikkeukset, kuten joulun herkuttelut, ja ihan sokeriakin voin syödä jopa viikoittain leivoksina, jäätelönä, pullana tai suklaakonvehteina. En vedä överiksi mitään vaan herkuissa on aina kohtuus tai kohtuus miinus yksi. 😁

Kasvispitoisen lautasmallin ruokavalion lisäksi liikun 5 - 10 tuntia viikossa kävellen, pyöräillen, hölkäten, uiden ja hiihtäen. Joka viikko on kolmesta viiteen lenkkiä tai muuta liikuntakertaa, jolloin tulee oikein oikein kunnolla hiki ja hengästyttää. Siitä tulee niin hyvä olo!

Muistan, kun aloitin nykyisenlaisen elämäni: olo oli hankala ja liikkuminen raskasta, vähänkin pidemmässä ylämäessä puuskutin ja puhisin ja oli tunne, ettei tästä tule yhtään mitään, liikkuminen on páskaa ja elämä on páskaa ja kaikki ihan per ceestä. Oli pakko jatkaa, koska terveys alkoi huolettaa niin paljon, veriarvot ja verenpaineet olivat huonot. Jossain vaiheessa tajusin, etten enää hengästynyt tutuissa pitkissä portaissa. Kun aloitin urakkani parisen vuotta sitten (olen kiiruhtanut hitaasti!), niin kirjoitin päiväkirjaa. Nyt kun matkustan vuosien taakse lukemalla silloin kirjoittamaani, niin mieleeni palaa helpommin se olo, joka silloin oli, ja voin todeta muutoksen. Minulla ei ole vaakaa, joten muistiin kirjoitetut tunnelmat ovat minulle hyvä mittari. Päiväkirjan pitämistä voin suositella kaikille muillekin, joille sellainen sopii! Kun iskee epäusko, niin alkuaikojen huonojen päivien muistelu auttaa.

Tsemppiä kaikille, olen siis mukana! Vaikka olen aloittanut jo muutama vuosi sitten eikä paljoa enää ole tiputettavaa, kai silti voi olla mukana?

N50+

Kasvissyöjät näyttävät joltain vajukeilta noiden kasvislistojensa kanssa 😁 Minä syön kaalia minä syön papuja minä syön porkkanaa minä syön yrttejä 😄😄😄😄😄

Aika vajukkeita ovatkin. Täyttävät vatsansa kasviksilla kun niitä saa syödä PALJON.  Ja todella joutuukin syömään, eihän niissä energiaa ole paljon mitään. Sitten suu käy kaiken aikaa kun keho nälissään huutaa lisää ruokaa. Eikä ruoansulatuselimistö saa koskaan kunnolla levätä. Hölmöläisten hommaa :)

Vierailija
898/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MicMac kirjoitti:

Liikunnan suhteen nappipäivä; oli todella hyvä vire ohjatussa liikunnassa ja päivällä nautin mahtavasta auringosta asiointiin liittämäni reippailun muodossa.

Kasviksien lisääminen on ainakin tässä vaiheessa helppoa ja mukavaa. En ole punninnut, mutta tavoitteena mulla lähemmäs kilo päivässä. Ehkä pitää jollakin tarkemmalla tavalla noitakin tutkailla. Tänään on kasvispuolella mennyt näin:

- mustikkaa 2 dl

- 2 porkkanaa (toinen raasteena, toinen palana)

- veriappelsiini

- paprikaa (raakana puolikas keltainen ja puolikas punainen; kypsennettynä puolikas keltainen)

- kaalia nyrkin kokoinen pala, raakana suikaleena

- punasipuli (puolikas raakana, puolikas kypsennettynä)

- kukkakaalia ja parsakaalia kypsennettynä yhteensä 2 dl

- 1 rengas ananasta (säilyke)

- 2 dl pakastesekoitusta, jossa ainakin vesikastanjaa ja jotain sientä plus näitä perus porkkana-sipuli

Mutta mitä nuo mahtaa painaa, sitä en osaa sanoa.

ok, mutta miksi venytät vatsalaukkua turhaan? Tämähän on ihan hirveän kokoinen kasa.

Vierailija
899/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MicMac kirjoitti:

Liikunnan suhteen nappipäivä; oli todella hyvä vire ohjatussa liikunnassa ja päivällä nautin mahtavasta auringosta asiointiin liittämäni reippailun muodossa.

Kasviksien lisääminen on ainakin tässä vaiheessa helppoa ja mukavaa. En ole punninnut, mutta tavoitteena mulla lähemmäs kilo päivässä. Ehkä pitää jollakin tarkemmalla tavalla noitakin tutkailla. Tänään on kasvispuolella mennyt näin:

- mustikkaa 2 dl

- 2 porkkanaa (toinen raasteena, toinen palana)

- veriappelsiini

- paprikaa (raakana puolikas keltainen ja puolikas punainen; kypsennettynä puolikas keltainen)

- kaalia nyrkin kokoinen pala, raakana suikaleena

- punasipuli (puolikas raakana, puolikas kypsennettynä)

- kukkakaalia ja parsakaalia kypsennettynä yhteensä 2 dl

- 1 rengas ananasta (säilyke)

- 2 dl pakastesekoitusta, jossa ainakin vesikastanjaa ja jotain sientä plus näitä perus porkkana-sipuli

Mutta mitä nuo mahtaa painaa, sitä en osaa sanoa.

ok, mutta miksi venytät vatsalaukkua turhaan? Tämähän on ihan hirveän kokoinen kasa.

Hirveän kokoinen kasa? Eihän tuo ole mikään yletön määrä kasviksia yhdelle päivälle.

(Se on maha-, ei vatsalaukku.)

Vierailija
900/3110 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, miksi en enää pysty osallistumaan tähän keskusteluun? Vastaukseni ei tule näkyviin, vaikka kuinka yritän ja numerokenttäänkin kirjoitan oikeat numerot. 

N50+

Kokeile päivittää sivu. Jos menee hyväksynnästä läpi eikä näy viestiä niin ainaskin itselläni viestini tulee näkyviin kun päivittää sivun.

M30

Kiitos neuvosta! Vaikuttaa siltä, että sana v a j u k k i  oli syynä siihen, ettei viesti näkynyt. Päivitin sivua ja kokeilin myös toista selainta, eikä mikään auttanut ennen kuin hoksasin lisätä välilyönnit, niin ettei tuo ollut enää sana vaan erillisten kirjainten jono. 😀

Minusta tuo oli kiva sana verrattuna v a j A k k i -sanaan. Komentoijalla oli ilmeinen tarkoitus halventaa ja loukata, mutta se ei nyt onnistunut tällä kertaa.

50+

Palsta on ihmeellinen. Välillä kun itse lähetän viestiä niin tulee ilmoitus palstan katkaisseen yhteyteni. Päivittämällä saan silti sen viestini lähetettyä. Tuo sanojen sensuurikin on satunnaista milloin palsta hyväksyy jotkut sanat ja milloin ei... tai riippuu vähän sanoista.

Ja jatketaanpas sitten aiheen mukaan.

M30