Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
861/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin hyvä on yrittää laihduttaa, kun töissä tarjotaan kakkua ja porukat tilasi pizzaa jopa minulle.

Aina kun yrittää laihduttaa niin lähes aina näin käy.

M30

Ja pakkohan se pitsa oli tietysti syödä?

Pakkohan se on syödä kun tarjotaan.

Täytyy vaan entistä kovempaa treenata.

Sen pizzan lisäksi vain yhden piirakan olen syönyt tänään.

Kakkua en haluaisi syödä, mutta toiset pahoittaa mieltä jos niitä ei syödä. Ihan hyvyyttäänhän he ajattelevat, kun tarjotaan ja sen takia on paha kieltäytyä.

Koetteleeko teillä muilla läheisenne teidän laihduttamista? Mulle sitä ei suoda helpolla.

M30

Saahan ne koetella mutta kun vain toteaa että ei syö viljoja tai sokeria niin sillä siitä selviää. Eihän siinä nyt ole mitään järkeä että jonkun toisen mieliksi syö jotain.

Vierailija
862/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketodiettaukseen helpot muistisäännöt.

Kaikki vihannekset jotka kasvaa maan päällä on sallittua syödä, ei siis haittaa liiaksi ketoosia kun pysytään kohtuullisessa 20-40g päivä määrissä.

Kaikki liha ja kala on sallittua, painotus kalaan ja valkoseen lihaan.

Kananmunia kohtuudella 2-4 päivässä. Kypsää juustoa tarpeen mukaan iltasella hillitsemään mielitekoja.

Rasvoista voi on parasta paistamiseen, ja oliivi öljyä maun mukaan ruoan sekaan.

Suolan määrän voi tuplata jotta nesteet pysyisi paremmin kehossa, vettä juotava 2-5 litraa päivässä.

Helppoa kun heinän teko, ja ainakin mulla ketodietti on tehokkainylimääräisen rasvan poistaja, koska homma hoituu vähiten nälästä kärsien, sen 4 kuukautta vuodesta mitä nykyään diettaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin taas heti vuoden eka päivänä tiukan ketodietin, max 30g päivä hh. Lähtö paino 117. Tänä aamuna 113, ja sentti vyötäröltä. Nopeesti lähtee pöhö kuivumaan. 

Pidän perinteisesti aina vuoden vaihtuessa massakauden päätteeksi tiukan 4-6 viikon kotoosiin meno jakson, jonka jälkeen 3 kuukautta -500 k ja max 60hh syklitettynä kiertävästi  5 päivän välein jolloin 150hh. perunaa ja juureksia, ei fruktoosia eikä viljaa.

Kuinka paljon sinulla on pudotettavaa? Oletko kauankin karpannut? Jotenkin vain tuo liha-rasva-kombo etoo, mutta kai sitä kaikkea vois kokeilla edes kerran elämässään.

Missä kohtaa lainaamasi viestittäjä puhui lihasta?

Ei puhunut missään, oletin vain että karppaukseen kuuluu eläinperäiset tuotteet, mukaan luettuna liha. Ehkä olin väärässä.

Ei kuulu sen enempää kuin muillakaan. Kasvissyönti on sitten taas eri juttu.

Jos hiilarit jätetään pois ja eläinperäiset proteiinit pysyvät ennallaan, niin mistä otetaan energia ja tarpeelliset hivenaineet, vitamiinit yms? Pelkästään rasvastako? Olettaen siis, että normaalipainossa karppaa. Vai onko tämä pelkästään laihdutuskeino, jota ei ole takoituskaan jatkaa kovin kauan?

Karppausta on monen asteista. Itse en pyrkisi ketoosiin jos olisin normipainossa vaan vähentäisin ainoastaan nopeita, korkean glukeemisen arvon hiilihydraatteja. Monet syö kuitenkin kasviksia, juureksia ja hedelmiä joista saa niitä vitamiineja ja hivenaineita. 

Kuulostaa aika paljon ihan virallisten suosituksen mukaiselta ruokavaliolta. :) Toki niin, että skippaa kevyttuotteet ja margariinit. Kutakuinkin noin syön itsekin.

Virallisissa suosituksissa vaaditaan syömään leipää, ja hiilihydraatit paukkuu yli 200g/päivä. Karppausta on eri tasoista, mutta idea on syödä hiilihydraatteja alle 100g/päivä.

Minulla paino alkoi putoamaan vasta kun hiilarit oli viikon lähellä nollaa. Mutta sitten kyllä rupesi tapahtumaan. Ja ketokarppaus ei ole yleensä koko elämän ruokavalio, ja sen aikana voi ottaa monivitamiineja. Ja se energia tulee niistä omista sulavista läskeistä kun keho ottaa rasvaan varastoidun energian käyttöön. Rasvakilossa on aika monta kaloria.

Vierailija
864/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea aloittajalle! Toivon sinulle menestystä haasteessasi ja sen myötä parempaa terveyttä ja hyvinvointia. Kärsivällisyys ja itselleen rehellisenä pysyminen sekä kohtuullisuus ovat avainsanoja onnistumiseen: tämä on koko loppuelämän kestävä prosessi.

Vierailija
865/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N30-40, 173 / 60. Pyrin 173 / 55. Laitoin alkoholin kokonaan tauolle X ajaksi, vaikka ongelma se ei ole. Ja siksi siitä onkin helppo aloittaa. Ongelma ei ole kilot vaan kehonkoostumus. En liiku tarpeeksi ja syön epäsäännöllisesti. Nyt enemmän kotijumppaa, hyötyliikuntaa ja ruokarytmiä. Runsaasti kasviksia ja hedelmiä sekä ruokaa kohtuudella. Yritän myös muistaa juoda tarpeeksi vettä, se tuppaa unohtumaan. Max kolme ateriaa /vrk uppoaa, pyrin pitämään 2-3 ateriaa ja kohtuullisen kokoisina. En tunne nälkää, niin aina ateriaväli venyy. Kaikille tsemppiä!

Vierailija
866/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset jättäkö mitään pois ja yrittäkö saada kestäviä tuloksia ja terveyshyötyjä joillain ihmedieeteillä! Niistä seuraa vain mielitekoja ja häiriöitä hormonitoimintaan sekä mahdollisia ravintoainepuutoksia. Todennäköisemmin dieettilaihduttaja saa kilot korkojen kera takaisin ennemmin tai myöhemmin, tätä on tutkittu paljon. Kestäviä tuloksia saa kokonaisvaltaisilla muutoksilla, jotka ovat kestäviä eivätkä kuuriluontoisia. Kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella. Annoskoko, annoksen koostumus ja ruokarytmi ovat avainasemassa.

Vierailija
867/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt hyvät ihmiset jättäkö mitään pois ja yrittäkö saada kestäviä tuloksia ja terveyshyötyjä joillain ihmedieeteillä! Niistä seuraa vain mielitekoja ja häiriöitä hormonitoimintaan sekä mahdollisia ravintoainepuutoksia. Todennäköisemmin dieettilaihduttaja saa kilot korkojen kera takaisin ennemmin tai myöhemmin, tätä on tutkittu paljon. Kestäviä tuloksia saa kokonaisvaltaisilla muutoksilla, jotka ovat kestäviä eivätkä kuuriluontoisia. Kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella. Annoskoko, annoksen koostumus ja ruokarytmi ovat avainasemassa.

Aamen! Karppaus ja ketoilu on NIIN 2000-lukua! Ja dieetit ja kuurit jää viime vuosisadalle!

Vierailija
868/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kellään vinkata tai linkata valmiita päivän ruokalistoja, joista tulisi n. 1500 kcal/pv?

Tai nopeita ja kevyitä reseptejä, vaikka jotain kasvisruokia?

Joo, hyvä idea.

Laittakaas kaikki omia suosikkireseptejänne tänne, olisi kiva saada vaihtelua noihin omiin kokkailuihin:)

Ei taida reseptini tänne kelvata kun ei ole hajuakaan kaloreista. Eivät myöskään sisällä viljaa, perunaa, maitotuotteita pl. voi, juusto ja ranskankerma eikä varmasti mitään tuotetta minkä paketissa lukee kevyt tai kevyempi.

Miksei kelpaisi. Laita vaan tulemaan!

Vierailija
869/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmetin hyvä on yrittää laihduttaa, kun töissä tarjotaan kakkua ja porukat tilasi pizzaa jopa minulle.

M30

Kakkua en haluaisi syödä, mutta toiset pahoittaa mieltä jos niitä ei syödä. Ihan hyvyyttäänhän he ajattelevat, kun tarjotaan ja sen takia on paha kieltäytyä.

Koetteleeko teillä muilla läheisenne teidän laihduttamista? Mulle sitä ei suoda helpolla.

M30

Saahan ne koetella mutta kun vain toteaa että ei syö viljoja tai sokeria niin sillä siitä selviää. Eihän siinä nyt ole mitään järkeä että jonkun toisen mieliksi syö jotain.

Itse näen, että naisten on helpompi kieltäytyä.

Naisista ajatellaan, että he pitävät linjoistaan huolta, kun taas miehistä ajatellaan, että pömppömaha on ihan normi. Jos mies sanookin pitävänsä linjoista huolta niin heti alkaa leimaamista neidiksi. Varsinkin näin miehisestä perspektiivistä ajateltuna. Aika moni suhtautuu, että kyllä nuori mies helposti kuluttaa kalorinsa, että ei miehen pidä ajatella mitä suuhunsa laittaa. Sitä pitää ottaa mitä tarjotaan tai sitten kyseenalaistetaan miksi et syö.

Kokemusta tästä on.

M30

Vierailija
870/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N55-60, 163 cm 77-78 kg, tavoite aluksi 70-73 kg, myöhemmin 65-68 kg. Liian vähän liikuntaa, liian isot annokset ja vääränlainen lautasmalli ja turhia kaloreita. Yritän lisätä liikuntaa, pienentää annoskokoa ja syödä järkevämmin ja vaihtaa turhan napostelun porkkanoiden jyrsimiseen.

Vierailija
871/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään koko päivän sukuloimassa ja söin sitä mitä tarjottiin. Lisäksi otin junaan evääksi karjalanpiirakoita, vaikka juuresraastetta olisi tehnyt mieli. Mutta ei junassa voi rouskuttaa mitään raaste-evästä :-D

Tietyissä kyläpaikoissa joudun kyllä sanomaan, että ei, en edelleenkään syö sitä ja tätä tai että syön sitä mikä minulle sopii... mutta nämä väittelyt lähtevät aina siitä, että saan kuulla kommenttia tyyliin "Kai sä nyt jouluna/kerran/perjantaina/täysikuun aikaan voit ottaa!" No mutta jos en halua. en ole ikinä juonut kahviakaan, koska se ei sovi mulle. Sitä ei samalla tavalla tyrkytetä kuin erilaisia herkkuja. Toki hyväähän ne tyrkyttäjät vain tarkoittavat, ainakin toivon niin.

Vierailija
872/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ketodiettaukseen helpot muistisäännöt.

Kaikki vihannekset jotka kasvaa maan päällä on sallittua syödä, ei siis haittaa liiaksi ketoosia kun pysytään kohtuullisessa 20-40g päivä määrissä.

Kaikki liha ja kala on sallittua, painotus kalaan ja valkoseen lihaan.

Kananmunia kohtuudella 2-4 päivässä. Kypsää juustoa tarpeen mukaan iltasella hillitsemään mielitekoja.

Rasvoista voi on parasta paistamiseen, ja oliivi öljyä maun mukaan ruoan sekaan.

Suolan määrän voi tuplata jotta nesteet pysyisi paremmin kehossa, vettä juotava 2-5 litraa päivässä.

Helppoa kun heinän teko, ja ainakin mulla ketodietti on tehokkainylimääräisen rasvan poistaja, koska homma hoituu vähiten nälästä kärsien, sen 4 kuukautta vuodesta mitä nykyään diettaan.

Tiedän monta kehonrakentajaa jotka laihuttaa ylimääräisen laardin tällä ohjeella pois.

Kuulema erittäin tehokas dietti osaavissa käsissä, ei polta lihoja kun prodee se 2g painokilo ja kevennetty ylläpito reeni koko ajan päällä.

Vierailija
873/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

M30

Naisista ajatellaan, että he pitävät linjoistaan huolta, kun taas miehistä ajatellaan, että pömppömaha on ihan normi. Jos mies sanookin pitävänsä linjoista huolta niin heti alkaa leimaamista neidiksi. Varsinkin näin miehisestä perspektiivistä ajateltuna. Aika moni suhtautuu, että kyllä nuori mies helposti kuluttaa kalorinsa, että ei miehen pidä ajatella mitä suuhunsa laittaa. Sitä pitää ottaa mitä tarjotaan tai sitten kyseenalaistetaan miksi et syö.

Kokemusta tästä on.

M30

Minä en tällaista ajattelua tunnista, mutta sen sijaan tiedän kokemuksesta, miltä tuputtaminen ja kommentointi tuntuu. Vain sinä päätät, mitä syöt. Kenelläkään ei ole velvollisuutta vasten tahtoaan syödä yhtään mitään. Jos kohtelias kieltäytyminen ei toiselle sovi, se olkoon hänen ongelmansa, ei sinun. Jos joku loukkaantuu tai ottaa itseensä kohteliaasta kieltäytymisestä, et ole hänen tunteistaan vastuussa.

Vierailija
874/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

M30

Kokemusta tästä on.

M30

Minä en tällaista ajattelua tunnista, mutta sen sijaan tiedän kokemuksesta, miltä tuputtaminen ja kommentointi tuntuu. Vain sinä päätät, mitä syöt. Kenelläkään ei ole velvollisuutta vasten tahtoaan syödä yhtään mitään. Jos kohtelias kieltäytyminen ei toiselle sovi, se olkoon hänen ongelmansa, ei sinun. Jos joku loukkaantuu tai ottaa itseensä kohteliaasta kieltäytymisestä, et ole hänen tunteistaan vastuussa.

Kiva asenne sinulla, kun ymmärrystä on.

Jos mä ehdottomasti kieltäityisin ja sitten se toinen pahoittaa mielensä niin aika pashkamainen fiilis tulee. Aina se kohdallani on, kun toiset osoittaa mieltä niin mä annan periksi.

Ruuan suhteen musta tulee läski, jos mulle koko aika tuputettaisiin jotain. Mä oon ihan vieteri.

M30

Vierailija
875/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M30

M30

Kokemusta tästä on.

M30

Kiva asenne sinulla, kun ymmärrystä on.

Jos mä ehdottomasti kieltäityisin ja sitten se toinen pahoittaa mielensä niin aika pashkamainen fiilis tulee. Aina se kohdallani on, kun toiset osoittaa mieltä niin mä annan periksi.

Ruuan suhteen musta tulee läski, jos mulle koko aika tuputettaisiin jotain. Mä oon ihan vieteri.

M30

Ota tämä vaan oppimisen paikkana, älä liikaa syyttele, vähättele tai moiti itseäsi. Kyse on sun ajatuksista, ja ajatuksia voit muuttaa! Ei se käden käänteessä käy, mutta kannattaa. Sulla on kaikki oikeus tehdä sun hyvinvoinnin kannalta oikeita valintoja eikä niitä tarvitse selitellä.

Vierailija
876/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettava totuus on että 95% laihduttajista lihoo takaisin ja 2/3 näistä lihoo yli aloituspainon.

Vierailija
877/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettava totuus on että 95% laihduttajista lihoo takaisin ja 2/3 näistä lihoo yli aloituspainon.

Haluatko nyt sanoa, että laihduttaminen ei kannata vaan pitää vain tyytyä kohtaloonsa?

878/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan suhteen nappipäivä; oli todella hyvä vire ohjatussa liikunnassa ja päivällä nautin mahtavasta auringosta asiointiin liittämäni reippailun muodossa.

Kasviksien lisääminen on ainakin tässä vaiheessa helppoa ja mukavaa. En ole punninnut, mutta tavoitteena mulla lähemmäs kilo päivässä. Ehkä pitää jollakin tarkemmalla tavalla noitakin tutkailla. Tänään on kasvispuolella mennyt näin:

- mustikkaa 2 dl

- 2 porkkanaa (toinen raasteena, toinen palana)

- veriappelsiini

- paprikaa (raakana puolikas keltainen ja puolikas punainen; kypsennettynä puolikas keltainen)

- kaalia nyrkin kokoinen pala, raakana suikaleena

- punasipuli (puolikas raakana, puolikas kypsennettynä)

- kukkakaalia ja parsakaalia kypsennettynä yhteensä 2 dl

- 1 rengas ananasta (säilyke)

- 2 dl pakastesekoitusta, jossa ainakin vesikastanjaa ja jotain sientä plus näitä perus porkkana-sipuli

Mutta mitä nuo mahtaa painaa, sitä en osaa sanoa.

Vierailija
879/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko nyt sanoa, että laihduttaminen ei kannata vaan pitää vain tyytyä kohtaloonsa?

Jep. Tämä on valitettava tieteellinen fakta.

Tieteellinen fakta on sekin, että ylipaino on terveysriski ja vain terveellisillä elämäntavoilla on mahdollista elää terveellistä elämää. Useimmiten terveelliset elämäntavat korreloivat painon kanssa.

Vierailija
880/3110 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tämä on valitettava tieteellinen fakta.

Tieteellinen fakta on sekin, että ylipaino on terveysriski ja vain terveellisillä elämäntavoilla on mahdollista elää terveellistä elämää. Useimmiten terveelliset elämäntavat korreloivat painon kanssa.

Mutta onko niiden välillä kausaliteettia? Myös jäätelön syönti ja hukkumiskuolemat korreloivat keskenään