Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?
Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!
Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.
Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.
Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.
Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!
Kommentit (3110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ozempic. 8 kuukaudessa lähtenyt 18 kg.
Nämä diabeteslääkkeitä laihdutusmielessä käyttävät vois poistua koko ketjusta. Jos tavoitteena on muuttaa elintapoja niin Ozempic ei sitä ole. Ymmärräthän, että sun täytyisi käyttää ko. lääkettä lopun elämäsi jos haluaisit tuloksia pitää yllä? Halvempaa on oikeasti perehtyä asioihin, liikkua ja syödä ravinnerikasta ruokaa. Toki itsekuria ja asennemuutoksia se vaatii.
Ja kuka antoi sulle moderaattorivaltudet kertoa kuka saa olla ketjussa ja kuka ei?
No jos aiheena on elintapamuutokset niin millä kriteereillä sinä tulet lääkehoitoa tänne ehdottamaan ainoaksi ratkaisuksi? Sä voit piikittää vatsaan Ozempicia mutta ei se itse ongelmaa poista, joka on joko liikasyöminen, ravinneköyhä, höttöhiilarit ja/tai täysi liikkumattomuus - pahimmassa tapauksessa nämä kaikki yhteensä.
Annapa varsin esimerkki vaikka yhdestä päivästä niin tiedetään miten tehdä oikein. Miten oikeaoppisesti syödään ja liikutaan. Sellainen viesti olisi hyödyllisempi kuin mollaaminen. Kiitos.
Ei ole vaikeaa, syödään oikeaa ruokaa oikeilla rasvoilla muutaman kerran päivässä.
Mikä on oikeaa ruokaa?
Mitä ovat oikeat rasvat?
Mitä tarkoitaa muutama kerta?Jos kerran jankkaajat haluavat kysellä pilkun päälle, voisivat itsekin antaa vähän täsmällisempiä vastauksia. Kuka hyötyy ohjeesta *syö oikeaa ruokaa sopivasti*?
Ihan avoimin mielin ottaisin niitä ohjeita vastaan, jos joku kykenee kertomaan.
Tämä oikeista rasvoista jankkaaja jankkaa tätä asiaa kaikissa laihdutusketjuissa. Hän siis tarkoittaa eläinrasvoja eli on karppaaja. Ja pätkäpaastoilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä diabeteslääkkeitä laihdutusmielessä käyttävät vois poistua koko ketjusta. Jos tavoitteena on muuttaa elintapoja niin Ozempic ei sitä ole. Ymmärräthän, että sun täytyisi käyttää ko. lääkettä lopun elämäsi jos haluaisit tuloksia pitää yllä? Halvempaa on oikeasti perehtyä asioihin, liikkua ja syödä ravinnerikasta ruokaa. Toki itsekuria ja asennemuutoksia se vaatii.
Ja kuka antoi sulle moderaattorivaltudet kertoa kuka saa olla ketjussa ja kuka ei?
No jos aiheena on elintapamuutokset niin millä kriteereillä sinä tulet lääkehoitoa tänne ehdottamaan ainoaksi ratkaisuksi? Sä voit piikittää vatsaan Ozempicia mutta ei se itse ongelmaa poista, joka on joko liikasyöminen, ravinneköyhä, höttöhiilarit ja/tai täysi liikkumattomuus - pahimmassa tapauksessa nämä kaikki yhteensä.
Annapa varsin esimerkki vaikka yhdestä päivästä niin tiedetään miten tehdä oikein. Miten oikeaoppisesti syödään ja liikutaan. Sellainen viesti olisi hyödyllisempi kuin mollaaminen. Kiitos.
Ei ole vaikeaa, syödään oikeaa ruokaa oikeilla rasvoilla muutaman kerran päivässä.
Mikä on oikeaa ruokaa?
Mitä ovat oikeat rasvat?
Mitä tarkoitaa muutama kerta?Jos kerran jankkaajat haluavat kysellä pilkun päälle, voisivat itsekin antaa vähän täsmällisempiä vastauksia. Kuka hyötyy ohjeesta *syö oikeaa ruokaa sopivasti*?
Ihan avoimin mielin ottaisin niitä ohjeita vastaan, jos joku kykenee kertomaan.
Tämä oikeista rasvoista jankkaaja jankkaa tätä asiaa kaikissa laihdutusketjuissa. Hän siis tarkoittaa eläinrasvoja eli on karppaaja. Ja pätkäpaastoilija.
Ei välttämättä. Mulle oikeat rasvat tarkoittaa sitä, että en syö erilaisia prosessoituja kasvirasvoja, kuten vaikkapa margariini sekä maissi- ja palmuöljy. Rasvoja syön, mutta ne tulee esim. oliiviöljystä, avokaadosta ja vastaavista. Eläinrasvoja väkisinkin tulee, mutta tarkoitus ei ole syödä niitäkään missään nimessä liikoja.
Karppausta ja pätkäpaastoa en itse koskaan käyttäisi yhdessä, koska molemmat ajaa periaatteessa samaa asiaa. Ja jos keho on jo ketoosissa, niin pätkäpaasto ei enää tuo siihen lisähyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Mutta eihän täällä saa niin sanoa kun se on "mollaamista". Oikotietä hoikkuuteen ei vaan ole, vaatii itsekuria ja pitkämielisyyttä, aikaa - jopa vuosia. Eikä lopu siihenkään vaan vielä pienempää energiamäärää tulisi ylläpitää koko loppuelämän jos haluaa kilot pitää pysyvästi pois. Mitä enemmän laihtuu sitä vähemmän ylläpitokaloreita tarvitsee jatkossa, ellei nyt himourheile. Tärkeintä tietysti että herää siihen että tarvitsee itsensä eteen tehdä muutos. Tsemppiä ap.
Laihtumiseen ei tarvita itsekuria, vaan sopivaa ravintoa. Eikä tarvita edes kaloreitten laskemista.
Itsekuria tarvitaan siihen että pääsee niitä mätöistä, karkeista, sipseitä ja virvoitusjuomista eroon. Eroon kaikesta siitä haitallisesta elintavasta joka ylipainnon on johtanut. Sokeri on addiktoivaa. Ja onhan sillä merkitystä syökö 1800 vai 3200 kaloria, miten voit edes väittää muuta? Ylimääräinen energia varastoituu ja keho ei vastaan tappelematta luovu saavutetuista "eduista" luovu.
Meitä on täällä erilaisia. Haluaisin kuitenkin huomauttaa että kaikki ylipainoiset eivät syö mättöä, karkkia, sipsejä ja limuja eivätkä ole koukussa sokeriin. Itse en tarvitse itsekuria ollakseni syömättä noita, olen tottunut terveelliseen ruokaan ja pidän terveellistä ruokaa hyvän makuisena. Minulla on pari 41 g suklaapatukkaa tuolla kaapissa mutta ei minulla edes tee niitä mieli. Nälkäisenä halajan terveellistä kasvisruokaa.
Itselleni ei siis laihtumiseen ei riitä että jättää herkut pois ja lisää liikuntaa, vaan minun pitää entisestäänkin terveellistä ruokavaliota tiukentaa kalorimäärältään ja lisätä liikuntaa vaikka jo valmiiksi jopa ohjaan liikuntaa iltaisin. Päiväsaikaan minun on helppo olla nälässä mutta yöllä, silloin vaatii itsekuria olla syömättä kun nälkä kurnii vatsassa ja estää nukahtamista. Viimekin yönä. Nyt tänä aamuna ei sitten ole nälkä ollenkaan ja jatkan pätkäpaastoa tuonne iltaan.
Miksi pidät itseäsi nälässä? Juuri toi yleinen juttu että päivä ollaan nälässä ja illalla kärvistellään. Lisäät liikuntaa ja vähennät kaloreita ei kuulosta toimivalta. Kannattaa myös suosia hitaita hiilareita ja kuituja ettei nälkä vaivaa. Se on selvää että keho huutaa energiaa kun sitä kulutat.
Ens maanantaina alotetaan urakka,jumppa ja ruokavalion viilaus.
https://keskustelu.pakkotoisto.com/attachments/323160719_67971216722229…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi viikko alkaa! Kiitos kun ei tarvitse tehdä tätä yksin! Tänään punnitus, päätin että maanantait on vaakapäiviä. Tänään lukema 135,7 eli pudotusta -4,0 kg joten olen oikein tyytyväinen. Tiedän kyllä hyvin että se on suurimmaksi osaksi poistunutta nestettä ja että jatkossa tahti tulee olemaan 300-800g viikossa. Eka viikko on kuitenkin mulle niin tärkeä, se antaa voimia jatkaa ja kertoo että suunta on oikea. Tänäänkin aion pysyä päätöksissäni sekä syömisten että liikunnan suhteen! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, voimia ja iloa! AP
Haluamatta olla ilonpilaaja - haluatko pudottaa painoa vai rasvaprosenttiasi? Nesteen vähenimen tietty, sanotaan että on suoranaisesti vahingollista jos lihasmassa vähenee, koska yleensä juuri lihasmassa vähenee ja takaisin tulee läskiä, mikä on siis jojolaihduttamisessa vaarana.
Tarttukaa hyvät laihduttajat mielummin mittanauhaan kuin siihen vaakaan. Kilot heittelee päivästä toiseen ja se voi lannistaa luovuttamaan. Mittanauha ei valehtele, kunhan ei täydellä ja turvonneella vatsalla itseään mittaa.
Molempi parempi. Antakaa nyt jessus sentään jokaisen tehdä sillä tavalla mikä sopii omalle keholle ja mielelle!
Ei kannata lukea jokaista viestiä jos noinkin hyvä neuvo saa änkyrän nousemaan pintaan. Ehkä kannattaa myös syödä jotain.
Jollekulle neuvo saattaa olla hyvä, mutta ei kaikille. Jollekin karistetut kilot ovat paras motivaatiota ylläpitävä tekijä. Tässä on sentään kyse pitkästä, ihan koko loppuelämän kestävästä prosessista. Siinä suurin osa työstä tapahtuu oman pääkopan sisällä, ja jos vaaka on mielekkäämpi mittari kuin mittanauha tai vyön reiät tai vaatteet, mitkä nekin on tosi hyviä, tai haluaa käyttää niitä kaikkia yhdessä, niin antakaa nyt jumaliste tehdä niin ilman tuollaista turhaa mestarointia.
Seuraavaksi taas kerrot sieltä korkeuksistasi, ettei noita viestejä tarvitse lukea. Minulla olisi ehdotus. Kun joku iloitsee pudotetuista kiloista, niin ohittakaa ne viestit, ihan niin kuin meidän muiden pitäisi mielestänne ohittaa ne kaikki "hyvät neuvot". Jooko? Hyvää mieltä näin uuden vuoden kunniaksi, miten olisi? Tai jos juuri sinun ei tarvitse laihduttaa, niin mitäpä jos et edes klikkaisi ketjua auki, vaan lukisit jotain ihan muuta?
Puhu vaan omasta puolestasi. Minua ainakin kiinnostaa kaikki vinkit, joilla voin tehostaa omaa laihtumistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Mutta eihän täällä saa niin sanoa kun se on "mollaamista". Oikotietä hoikkuuteen ei vaan ole, vaatii itsekuria ja pitkämielisyyttä, aikaa - jopa vuosia. Eikä lopu siihenkään vaan vielä pienempää energiamäärää tulisi ylläpitää koko loppuelämän jos haluaa kilot pitää pysyvästi pois. Mitä enemmän laihtuu sitä vähemmän ylläpitokaloreita tarvitsee jatkossa, ellei nyt himourheile. Tärkeintä tietysti että herää siihen että tarvitsee itsensä eteen tehdä muutos. Tsemppiä ap.
Laihtumiseen ei tarvita itsekuria, vaan sopivaa ravintoa. Eikä tarvita edes kaloreitten laskemista.
Itsekuria tarvitaan siihen että pääsee niitä mätöistä, karkeista, sipseitä ja virvoitusjuomista eroon. Eroon kaikesta siitä haitallisesta elintavasta joka ylipainnon on johtanut. Sokeri on addiktoivaa. Ja onhan sillä merkitystä syökö 1800 vai 3200 kaloria, miten voit edes väittää muuta? Ylimääräinen energia varastoituu ja keho ei vastaan tappelematta luovu saavutetuista "eduista" luovu.
Meitä on täällä erilaisia. Haluaisin kuitenkin huomauttaa että kaikki ylipainoiset eivät syö mättöä, karkkia, sipsejä ja limuja eivätkä ole koukussa sokeriin. Itse en tarvitse itsekuria ollakseni syömättä noita, olen tottunut terveelliseen ruokaan ja pidän terveellistä ruokaa hyvän makuisena. Minulla on pari 41 g suklaapatukkaa tuolla kaapissa mutta ei minulla edes tee niitä mieli. Nälkäisenä halajan terveellistä kasvisruokaa.
Itselleni ei siis laihtumiseen ei riitä että jättää herkut pois ja lisää liikuntaa, vaan minun pitää entisestäänkin terveellistä ruokavaliota tiukentaa kalorimäärältään ja lisätä liikuntaa vaikka jo valmiiksi jopa ohjaan liikuntaa iltaisin. Päiväsaikaan minun on helppo olla nälässä mutta yöllä, silloin vaatii itsekuria olla syömättä kun nälkä kurnii vatsassa ja estää nukahtamista. Viimekin yönä. Nyt tänä aamuna ei sitten ole nälkä ollenkaan ja jatkan pätkäpaastoa tuonne iltaan.
Miksi pidät itseäsi nälässä? Juuri toi yleinen juttu että päivä ollaan nälässä ja illalla kärvistellään. Lisäät liikuntaa ja vähennät kaloreita ei kuulosta toimivalta. Kannattaa myös suosia hitaita hiilareita ja kuituja ettei nälkä vaivaa. Se on selvää että keho huutaa energiaa kun sitä kulutat.
Paastolla on muitakin hyötyjä kuin painonpudotus. Itse asiassa painonpudotus on sivutuote niiden hyötyjen rinnalla
Vierailija kirjoitti:
Siis aivan pimeä ketju, mitä väliä jollekin tuntemattomalle ihmisille on MITEN laihdutan :D Miten ihmeessä jollain edes voi mennä noin ihon alle!
Luulin että tämä on mukava ketju, jossa vertaillaan omia metodeja ja ILOITAAN toistemme onnistumisista.
Ai niin, tämä onkin vauva-palstan ketju ;)
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis aivan pimeä ketju, mitä väliä jollekin tuntemattomalle ihmisille on MITEN laihdutan :D Miten ihmeessä jollain edes voi mennä noin ihon alle!
Luulin että tämä on mukava ketju, jossa vertaillaan omia metodeja ja ILOITAAN toistemme onnistumisista.
Sinullahan se on mennyt ihon alle jos asiaa tarvitsee jankata koko ajan. Ota pullukka chillisti.
Tämä nyt sattui olemaan mun eka viesti koko tässä huvittavassa ketjussa ;)
Joten minä pullukka, kuten sinäkin pullukka (koska kuka ei-pullukka tätä ketjua edes seuraisi ;)
Otetaan molemmat iisisti ja kannattaa unohtaa nämä kuvitelmat että täällä VAIN joku yksi ihminen kärsisi näistä sekopäisistä viesteistä. ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ainoa tapa millä saan painoa tiputettua. Minulla on hormonaalinen sairaus joka hidastaa aineenvaihduntaa sekä myös lääkitys joka vaikuttaa hormoneihin ja hidastaa aineenvaihduntaa ja joka kerää nestettä ja rasvaa soluihin.
En kuitenkaan koko aikaa ole nälässä. Jaksottelen, esim. pari viikkoa kuusta nälkäilen jolloin paino tippuu, sitten pari viikkoa kuussa syön normaalisti sen verran että pudotettu paino pysyy. Kilo kuussa lähtee näin.
Ennen sairauksia painonhallinta oli ihan erilaista. Nyt vaatii erilaiset keinot kuin teillä terveillä.
N36, 166 cm/paino noin 65 kg, sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, haluan laihtua korkeintaan muutaman kilon. Olen mukana ennen kaikkea voidakseni paremmin kun haasteeni on huono vastustuskyky, väsymys ja sairastelukierre.
Syön yleensä kahdesta kolmeen lämmintä ateriaa päivässä nälän mukaan ja lisään ruokaan paljon kasviksia. Ennen harrastin juoksua, mutta terveysongelmien vuoksi en enää pysty harrastamaan sitä säännöllisesti vaikka juoksu onkin lempilajini.
Suurin ongelmani tällä hetkellä lienee tuo väsymys jota yritän kampittaa syömällä lisärautaa. Kilpirauhasen vajaatoiminnan suhteen en osaa sanoa onko lääkitys juuri nyt sitä mitä pitäisi olla - olen menettänyt työpaikkani joulukuussa terveysongelmista johtuvien sairaspoissaolojen vuoksi.
Olen vähentänyt alkoholinkäyttöä ja syön herkkuja aika harvoin, kerran kahteen viikkoon ehkä sipsiä tai karkkia. Pikanuudelit ovat mulle ehkä suurempi synti joita menee enemmän. Olen pätkäpaastolla 16:8 aikaikkunassa.
Suunnitelmana on mennä uimahalliin vesijuoksemaan, tehdä kotijumppaa ja käydä kävelyillä, ehkä mahdollisesti kaupungin salillakin. Aiemmin elämässäni olin hyvin urheilullinen kunnes sairastuin ja viime vuosina terveydentilani on tullut alaspäin. Ruokavalion suhteen en tiedä mitä "muuta" pitäisi tehdä, ehkä lisätä maitohappobakteerit asiana eli tabletteja, kimchiä yms.
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun minä olen tässä valtakunnassa ainoa joka osaa syödä oikein ja oikeita rasvoja! Etsikää tekin hieman tietoa tieteellisen tiedon ulkopuolelta niin sitten tiedätte tekin! Pöllönkidieetti on ainoa oikea!
Tänään olisi ollut hieno ulkoilupäivä, mutta flunssa vaivaa. Ainoa positiivinen juttu toistaiseksi tälle päivälle on lounaaksi tehty porkkanasosekeitto, ai että mitä herkkua, ja tätä riittää vielä kolme annosta.
N37
habahaba kirjoitti:
Mukana. Mies 52 vuotta, pituus 183 cm ja paino tällä hetkellä vähän toisella sadalla. Tavoitteena on laihduttaa kesään mennessä n. 15 kg jolloin paino alkaisi kahdeksalla. Kuntosaliharjoittelu alkaa myös (30 vuoden tauon jälkeen). Ei ole ensimmäinen kerta kun laihdutan, tällä kertaa mukana lisämausteena on kohonneen verenpaineen mukanaan tuoma entistäkin vahvempi terveydellinen aspekti. Yläpaine huitelee 140:ssa, mieluummin hoitaisin ongelman pois luomumenetelmällä kuin pilleripurkkiin tarttumalla. Minulla 8/16 pätkäpaasto on toiminut hyvin, meinaan rakennella tätä projektia sen ympärille. Painon aisoissa pitäminen on sitten oma projektinsa.
Pätkäpaasto on mulla toiminut myös siihen painon aisoissa pitämiseen
t.. Ex-pullukka
Mukana. 10kg haluan pois. Olen jo 9kg pudottanut. Jouluna ja uutena vuotena tuli vähän syötyä extraa, mutta nyt tarkkana jatkossa.
-kymppikilo olkoon nikkini
Tänään tehty lihaskuntoharjoitus liikunnanohjaajan ohjeilla 45 min sekä uinti 30 min. Itsensä voittamisesta tulee hyvä olo. Nyt kaupasta kasviksia. Tämä on ollut hyvä päivä. Kiitos tuesta! AP
Mukana ollaan ja aloitus pudotukseen alkoi tänään. Tarkoituksena mahtua kaappeihin varastoituneina olleisiin vaatteisiin eli ehkä noi -15kg kesään mennessä. Eläkkeellä ollaan eli ikää on. Tupakointi loppui muutama kuukausi sitten. Käytösä Mosleyn verensokeri ja nopea painonpudotus dieetti pikkuisen sovellettuna - kalorimäärä tuossa on 800kcal/pvä ja tutkitusti on pätevää eikä aiheuta mitään sellaisia kummallisuuksia mitä täälläkin aina selitellään. Ajat ja tavat muuttuvat koko ajan ainakin painonpudotuksessa. Mukaellusti siksi, että iltaruoaksi tein ja teen tulista tomaattista kana-kaalisoppaa - päiväruoat menevät ohjeiden mukaan. Tätä voinee pari kuukautta pitää, sitten nostetaan kaloreita vähän niin kauan kunnes tavoit on saavutettu ja sitten alkaa ylläpito mikä onkin se kaikkein vaikein osuus. Painonpudotushan on sinänsä ihan helppoa.
Minä olen myös mukana.
Olen 190 cm pitkä mies.
Vuonna 2020 keväällä olin juova alkoholisti ja painoin 115kg. Kävin rehabin ja lopetin juomisen, ja niiden seurauksena laihduin 10kg. Eli painoni oli 105kg - Edelleen aivan liikaa.
Viime syksyn alussa laitoin syömiseni ja juomiseni uusiksi. En aloittanut kuuria, vaan pysyvän elämäntapojen muutoksen. Turhat hiilarit ja rasvat pois. Seurauksena aloin taas laihtua, 2kg per kuukausi.
Lisäksi aloin 3kk sitten kuntosalin, 3 kertaa viikossa.
Tällä hetkellä painan 97kg. Lihaksia tulee tasaiseen tahtiin.
Tavoitteena on laihtua edelleen 2kg per kuukausi, niin että ensi Heinäkuussa painoa olisi 84kg. Uutta lihasta noin 5-10kg. Olisin melko hoikka ja urheilullinen.
Nuorempana painoin 70kg ja olin laiha. Kun lihosin 80 kiloon, niin minulla oli jo pieni pömppömaha. Nyt on tavoitteena taas laihtua noin 75 kiloon, ja siihen lihakset päälle. Eli six-pack pömpön sijaan. Lihasten avulla painon pitäisi jäädä noin 85-90 kiloon, mitä se olisi loppuelämän ajan.
Aiemmin päivällä tein reilun puolen kävelylenkin podcastia kuunnellen ja pian lähden kuntokeskukseen kolmen vartin aerobiseen jumppaan. Salille on neljännestunnin kävelymatka, joten päivän liikuntasaldosta tulee hyvä. Paluumatkalla voisi taas tehdä pienen kiertolenkin podcastia kuunnellen. Lounaaksi söin peruna-linssicurrya ja illalliseksi on samaa.
t. numero 17
Vierailija kirjoitti:
Mukana ollaan ja aloitus pudotukseen alkoi tänään. Tarkoituksena mahtua kaappeihin varastoituneina olleisiin vaatteisiin eli ehkä noi -15kg kesään mennessä. Eläkkeellä ollaan eli ikää on. Tupakointi loppui muutama kuukausi sitten. Käytösä Mosleyn verensokeri ja nopea painonpudotus dieetti pikkuisen sovellettuna - kalorimäärä tuossa on 800kcal/pvä ja tutkitusti on pätevää eikä aiheuta mitään sellaisia kummallisuuksia mitä täälläkin aina selitellään. Ajat ja tavat muuttuvat koko ajan ainakin painonpudotuksessa. Mukaellusti siksi, että iltaruoaksi tein ja teen tulista tomaattista kana-kaalisoppaa - päiväruoat menevät ohjeiden mukaan. Tätä voinee pari kuukautta pitää, sitten nostetaan kaloreita vähän niin kauan kunnes tavoit on saavutettu ja sitten alkaa ylläpito mikä onkin se kaikkein vaikein osuus. Painonpudotushan on sinänsä ihan helppoa.
Mullakin on se kirja, mutta ne reseptit ei oikein innostanut.