Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
2761/3110 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Pioni, tervetuloa mukaan! On ihan todella ymmärrettävää, että vaikeat elämäntilanteet ja sairaudet näkyvät myös painossa. On mukava kuulla, että vointisi on nyt parempi. Mitään ei ole menetetty, voit rauhassa alkaa parantaa elämäntapoja ja paino alkaa laskea siinä samalla. Ehkä itse aloittaisin pienentämällä annoskokoja ja jättämällä ylimääräiset syömiset aterioiden väliltä pois. Kävelylenkit voisivat olla keholle lempeitä ja helppoja toteuttaa näin alkuun. Sinä pystyt!

Hukkanen

Kiitos tsempistä!

Yön yli nukuttuani nousin tästä epätoivon alhosta ja nyt on onneksi vähän toiveikkaampi olo. Itseäni vähän tsemppaa se ajatus, että olen ennenkin pudottanut painoa (en tosin mitään tämän kaltaista määrää) ja onnistunut siinä. Silloinkin söin aivan kaikenlaisia ruokia, myös niitä herkkuja, mutta määrät vain olivat pienempiä. Sellainen täysin kaiken herkun kieltäminen ei itselleni oikein sovi. En myöskään tahdo lähteä sellaiselle kuurille, jollaista en aio/pysty noudattaa loppuikääni. 

Suunnitelmani on nyt tosiaan merkitä syömiset kalorilaskurisovellukseen ja syödä sen avulla vähemmän, sekä käydä kävelylenkillä useamman kerran viikossa. Jos ei päivittäin onnistu, niin esim. viisi kertaa viikossa olisi jo tosi hyvä. Suurin merkitys on kuitenkin niillä syömisillä. 

Lähden nyt kahlaamaan tätä viestiketjua, mutta olisi mielenkiintoista kuulla, ovatko muut käyttäneet apuna kalorilaskuria. Millaisella kalorivajeella pudottelette painoa? Niin ja jos jollain muulla on kokemusta 20-25 kilon painonpudotuksesta, niin millaisessa ajassa olette tässä onnistuneet? 

Pioni

Vierailija
2762/3110 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisään tuohon Hukkasen viestiin vielä se, että itselläni haastetta on ollut ehkä terveellisten välipalojen keksimisessä ja ennen kaikkea ennakoinnissa. Olen onneksi jo saanut takaisin tavan ottaa jokin välipala mukaan töihin, sillä jos en syö mitään lounaan ja päivällisen välissä, et todellakaan pysty fiksuihin valintoihin päivällisen aikaan, kaikki mieliteot ovat tapissa ja illan ruokailu on ihan mitä sattuu.

Pioni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2763/3110 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena päästä ihan kivaan kuntoon syyskuuhun mennessä, jolloin lähden Alicanteen. 

Jo useamman vuoden olen tässä ollutkin ns. dietillä ja kiloja tippunut ihan kivasti, mutta nyt aion yrittää ihan tosissani. :)) Ensi kuussa aloitan uudelleen taas salillakäynnin ja no, ravintola-alan töissä saa aika paljon liikuntaa jo valmiiksikin.

Vierailija
2764/3110 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin taidan liittyä seuraamaan tätä ryhmää ja toivottavasti saamaan täältä tukea painonpudotukseen. Itse asiassa tarvitsisin ihan hirveästi vertaistukea ja lohdutuksen sanoja, olo on tällä hetkellä niin karmea... Olen ollut tietoinen painonnousustani (ei kai se koskaan ihan yllärinä itselle voi tulla), mutta kävin tänään vaa'alla ja järkytyin totaalisesti. Vaaka näytti 90 kiloa, mikä on tosi paljon kun pituuttakin on vain 163 cm. 

Taustoista voisin kertoa sen verran, että aikuisiällä painoni on pyörinyt 64-69 kilon tietämillä ja kahdesti olen pudottanut hieman painoa vaihtamalla elämäntapoja terveellisemmiksi ja seuraamalla syömisiäni. Sairastuin reilu kaksi vuotta sitten uupumukseen ja masennukseen, ja söin 1,5 lääkitystä, jonka olen saanut lopetettua. Mielen vointi on tällä hetkellä ihan hyvä. En syytä lääkitystä lihomisesta, mutta koen, että se lisäsi makeanhimoa aika paljon. Viimeiset kaksi vuotta olen sinnitellyt ajoittain raskaassa työelämässä ja myönnän ihan auliisti, että suklaa on ollut se "palkintoni" päivästä selviämisestä. Muutenkin tykkään makeasta ja suolaisesta. Koronan alussa ryhmäliikuntatunnit jäivät elämästäni pois, enkä ole saanut niitä takaisin arkeeni monestakaan syystä. 

En nyt tiedä mikä tämän vuodatukseni pointti on, mutta olen vaan niin järkyttynyt tästä tilanteesta, että tuntuu ihan lamauttavalta. Tuntuu ihan valtavalta projektilta lähteä karistamaan 25 kg. Miten ihmeessä pystyn siihen? Toinen osa aivoista syyttää minua itseäni siitä, että olen päästänyt tilanteen tähän pisteeseen, ja toinen puoli yrittää antaa armoa, koska minulla ei ole ollut voimavaroja huolehtia itsestäni niin kuin olisi ollut tarve. Ihan itkettää... En koe, että pystyn puhumaan tästä asiasta kenellekään elämäni ihmiselle, sillä koen tästä lihavuusta niin suurta häpeää. Tavallaan olen yrittänyt hyväksyä muuttunutta kroppaani ja suhtautua siihen lempeästi, kun taas välillä näen itseni sivusilmällä esim. peilistä ja ihmettelen, että tuoltako tosiaan näytän. Mutta näin suurta kilomäärää en kuitenkaan ole osannut nähdä!

Latasin jo itselleni kalorilaskurin, jollaisen avulla olen ennenkin onnistunut painon pudottamisessa. Tuntuu vain, että päivän kalorit täyttyvät tosi nopeasti... Mitkä ovat parhaat vinkkinne oikeasti täyttäviin, mutta ei niin kaloripitoisiin lämpimiin ruokiin? Tuntuu, että minun on vaikea tulla kylläiseksi ja jaksaa työpäivää salaattiannoksella tai vastaavalla, vaikka se olisikin ruokaisa. 

Olkoon nimimerkkini vaikka Pioni. 

Tervetuloa mukaan!

Heti ei tarvitse aloittaa suositellulla kalorivajeella, vaan voit kasvattaa sitä vähän kerrallaan. Varsinkin jos tähän asti olet koko ajan lihonut, ensimmäinen haaste voi ihan hyvin olla lihomisen pysäyttäminen.

Vierailija
2765/3110 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hyppään nyt mukaan, kun vuoden alussa en saanut itseäni niskasta kiinni. Tavoitteena olisi sekä järkevöittää annoskokoja että vähentää herkkuja, joilla olen lihottanut itseni aika pahaan kuntoon. Kalorilaskuri käyttöön näyttämään suuntaa, siitä on aiemminkin ollut apua. Lisäksi aion alkaa kulkea työmatkat kävellen (tähän asti olen kävellyt vain silloin tällöin) ja pyrkiä nukkumaan pidempiä yöunia. Mietin sitten tiukemmin kun näihin alkaa muodostua rutiinia. En kiellä itseltäni mitään täysin, koska olen monet kerrat todennut että se vain pahentaa mielitekoja.

Tavoitteena olisi sekä parantaa oloa että toiveena saada paino kaksinumeroiseksi heinäkuun alkuun mennessä, kun olisi tarkoitus olla tärkeissä juhlissa vieraana. Tällä hetkellä painoa on noin 113,5 kiloa. Aiemmin olen onnistunut tiputtamaan painoa kymmenisen kiloa, mutta tein sen niin epäterveellisin näännyttämiskeinoin että sellaiseen en enää palaa, ja takaisinhan ne sitten tulivat.

Vierailija
2766/3110 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Pioni, tervetuloa mukaan! On ihan todella ymmärrettävää, että vaikeat elämäntilanteet ja sairaudet näkyvät myös painossa. On mukava kuulla, että vointisi on nyt parempi. Mitään ei ole menetetty, voit rauhassa alkaa parantaa elämäntapoja ja paino alkaa laskea siinä samalla. Ehkä itse aloittaisin pienentämällä annoskokoja ja jättämällä ylimääräiset syömiset aterioiden väliltä pois. Kävelylenkit voisivat olla keholle lempeitä ja helppoja toteuttaa näin alkuun. Sinä pystyt!

Hukkanen

Kiitos tsempistä!

Yön yli nukuttuani nousin tästä epätoivon alhosta ja nyt on onneksi vähän toiveikkaampi olo. Itseäni vähän tsemppaa se ajatus, että olen ennenkin pudottanut painoa (en tosin mitään tämän kaltaista määrää) ja onnistunut siinä. Silloinkin söin aivan kaikenlaisia ruokia, myös niitä herkkuja, mutta määrät vain olivat pienempiä. Sellainen täysin kaiken herkun kieltäminen ei itselleni oikein sovi. En myöskään tahdo lähteä sellaiselle kuurille, jollaista en aio/pysty noudattaa loppuikääni. 

Suunnitelmani on nyt tosiaan merkitä syömiset kalorilaskurisovellukseen ja syödä sen avulla vähemmän, sekä käydä kävelylenkillä useamman kerran viikossa. Jos ei päivittäin onnistu, niin esim. viisi kertaa viikossa olisi jo tosi hyvä. Suurin merkitys on kuitenkin niillä syömisillä. 

Lähden nyt kahlaamaan tätä viestiketjua, mutta olisi mielenkiintoista kuulla, ovatko muut käyttäneet apuna kalorilaskuria. Millaisella kalorivajeella pudottelette painoa? Niin ja jos jollain muulla on kokemusta 20-25 kilon painonpudotuksesta, niin millaisessa ajassa olette tässä onnistuneet? 

Pioni

Moikka, mulla meni useampi kuukausi pudottaa kymmenen kiloa kun en erityisesti laihdutellut aiemmin vaan paino putosi varastohommissa.

Vierailija
2767/3110 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Pioni! Minulla saman verran pudotettavaa. Olen ollut lähes koko aikuisikäni normaalipainoinen, mutta nyt viime vuosina paino noussut. Ensimmäinen 5kg jo lähtenyt, ja seuraava tavoite taas -5kg. Minulle on helpompi asettaa välitavoitteita niin urakka ei tunnu liian isolta 👍

Mennyttä ei voi muuttaa, joten katse tulevaisuuteen ja kohti terveellisempää elämää! Ota pieniä askelia kerralla, aloita vaikka ruokavaliosta ja keskity liikuntaan kun syömiset alkaa sujua 🙂 itse olen huomannut pätkäpaaston helpoksi ja toimivaksi keinoksi. Ennen söin iltaisin herkkuja telkkaria katsellessa, mutta nyt olen päässyt iltasyömisistä eroon. Muista myös nukkua tarpeeksi. Tsemppiä elämäntapamuutokseen, yhdessä onnistumme paremmin!

Pullervo2023

Vierailija
2768/3110 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.1.2023 painoni oli 78.6kg ja nyt painoni on 77.8. Hitaasti mutta varmasti painoa tulee pudotettua. Mitään muutosta en pahemmin ole tehnyt, kuin että olen vähentänyt syömishetkiäni ja terveellisemmin syönyt.

Kaalilaatikkoa on tällä viikolla tullut syötyä joka päivä, että eihän se kovin raskasta ruokaa ole.

Saa nähdä missä vaiheessa tulee raja vastaan, kun paino ei enää putoakaan.

Ihmeellisemmin en ole liikkunut kuin ennenkään. Liikuntakin voisi vauhdittaa painon putoamista ja parantaa kuntoa, että kunhan saisi taas otetta enemmän liikkumiseen.

M30

Vierailija
2769/3110 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon kaikki uudet! Minulla on kestänyt kuusi ja puoli kuukautta pudottaa 17,5 kg ja niistä 7,5 kg normaalipainon sisällä. Vielä olisi kolme kiloa jäljellä, ja sitten alan keskittyä painon ylläpitämiseen. Nopeamminkin olisi varmasti voinut laihduttaa, mutta halusin lähteä tähän elämäntavat edellä eli laittaa syömiset ja liikkumiset kuntoon ja yrittää tehdä muutoksia, joita jaksan ja voin jatkaa vielä sittenkin, kun olen painotavoitteessa. Tämä on ensimmäinen kerta elämässäni, kun olen tarkoituksella pudottanut painoa näin paljon ja toivoakseni myös viimeinen.

Vierailija
2770/3110 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli aamupaino hieman yli 90kg. Alkuun jo vaaka näytti ensin 82, sitten 85 mistä lie viasta johtuen. Tai ehkä se näytti minulle tulevaisuuden painojani, hih. Alkupaino oli jouluähkyn jälkeen 100kg tienoilla.

Tän viikon toteuttanut vähän tiukempaa pätkäpaastoa. Ylensä syömisen aikaikkuna on ollut 8h, nyt 4h. Ei edes tee pahaa kun tottuu. Erehdyin lukemaan pätkäpaaston muistakin mahdollisista terveyshyödyistä niin sekin osaltaan motivoi.

Laskiaispullat jäänee ostamatta. Ei edes tee mieli.

Vierailija
2771/3110 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukijana ollut ketjussa mukana. Uusi elämäntaparemppaaja en ole vaan aloitin syksyllä 2020. Painoa oli tuolloin ainakin 117 kiloa, kenties enemmänkin kun en ollut käynyt vaa'alla liki vuoteen. 165-senttisenä naisena olin siis sairaalloisen ylipainoinen. Olen johonkin aiempaankin ketjuun kirjoittanut, että projektini alkoi toivottomasta ihastumisesta minkä myötä lähti ruokahalu osittain ja huomasin kuukaudessa ettei vaatteet enää kiristänyt vyötäröltä niin pahasti. Ihastus pysyi toivottomana mutta kipinä omaan hyvinvointiin ja elämäntaparemonttiin löytyi sitä kautta.

Olen tehnyt sellaisia muutoksia mitä voin parhaani mukaan noudattaa läpi elämäni, eli olen lisännyt kasviksia, opetellut säännöllisempää ruokarytmiä, vähentänyt roskaruuan ja herkuttelun minimiin, lisännyt arkiliikuntaa sekä käynyt vähintään kolmena päivänä viikossa kunnon hikilenkillä.

Alimmillaan painoin viime kesänä 96 kiloa, mutta lomaherkuttelu jäi hieman päälle, plus työstressi vei mehut ja motivaation. Joulukuussa havahduin painon nousseen 5 kiloa. En asiasta enempää aio itseäni ruoskia, tämä on kuitenkin loppuelämän projekti ja takapakkia en olettanutkaan etteikö tulisi. Skarppasin vuodenvaihteessa ja aloitin pitkään suunnittelemani kuntosaliharjoittelunkin. Olen jäänyt salilla käymiseen aivan koukkuun ja pidän siitä enemmän kuin olisin uskonut. Tänä aamuna vaaka jälleen lopulta näytti 96 kiloa ja oikea suunta jatkukoon. Liikunnan lisäämisen myötä myös stressi helpottanut ja jaksaminen töissä täten parantunut. En ole oikein koskaan pitänyt liikunnasta lenkkejä lukuunottamatta joten tuntuu ihan uskomattomalta että olen löytänyt liikkeestä lääkkeen henkiseenkin hyvinvointiin.

Tsemppiä kaikille muillekin jatkoon ja muistakaa että hetkittäiset suksen lipsumiset ei haittaa kunhan löytää ladulle takaisin.

Vierailija
2772/3110 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐡 täällä päivittelee kuulumisia.

Aloituspainoni vuoden alussa oli noin 75 kg ja tänään aamulla vaaka näytti 71,8 kg. Ei ehkä nopein vauhti kaikista, mutta paino putoaa tasaisesti. Olen käynyt ahkerasti salilla ja lihasmassaa on varmasti myös tullut, sillä sen verran rautaa nousee kyllä 🏋💪🏻 Nyt olen myös kasvatellut juoksukuntoa matolla, haaveena olisi päästä juoksemaan jo pieniä matkoja keväällä lumien sulettua. Tähän kauteen on mahtunut myös kaksi cheat päivää tai pikemminkin viikonloppua, jolloin on mennyt alkoholia ja kaikenlaista mättöä 😁

Mikä hauskinta, vyötäröltä on kadonnut senttejä 8, pian en ole enää virallisestikaan keskivartalo-obeesi 🏆

Tänään innostuin vaatekaupoilla hiukan uusimaan vaatevarastoa, sillä nykyiset vaatteeni alkavat käydä isoiksi. Mikä voisi olla innostavampaa!

Keto-/vhh-ruokavaliolla olen pysynyt koko ajan, cheattipäiviä lukuunottamatta, ja olo on oikein hyvä. Ei ole mielitekoja makeaan tai oikeastaan muuhunkaan. Joskus saatan syödä hedelmän jos siltä tuntuu, harvoin tuntuu. Nälkä ei vaivaa ollenkaan, joskus jouduin melkein väkisin syömään, kun kroppa kaipaa ruokaa raskaan treenin jälkeen.

Tsemppiä muille keventäjille!

Vierailija
2773/3110 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli vähän takapakkia kiitos 5-päiväisen työmatkan - ko. 3 päiväisessä tilaisuudessa tarjottiin päivän aikana kahdet kahvit, "napostelu"lounas ja päivän päätteeksi oli toki myös koktailtilaisuus verkostoitumista varten. Tulihan sitä taas syötyä (ja vähän juotuakin), kun ilmaiseksi sai - tuntuu vain siltä, että kaikenlaisten voitaikinaherkkujen vuosikiintiö tuli kerralla syötyä. Oikeastaan ei tuntunut yhtään huonolta, että paluumatkapäivänä erinäisten sattumusten vuoksi suunnittelemani reipas brunssi lentokentän loungessa jäi ajanpuutteessa väliin - ei tehnyt yhtään pahaa, että päivän ensimmäinen ateria oli vasta kotona kuudelta illalla...

Ehkä tästä viisastuneena täytyy ruveta jatkossa opettelemaan uusia tapoja moisissa tilaisuuksissa - voisi vaikka ottaa tavoitteeksi sen, että syö yhden hedelmän kahvitauoilla ja puolittaa voisarvien ja muiden sellaisten hotkimisen.

Vierailija
2774/3110 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko meni työkiireissä, nyt vähän päivitystä. Reilussa kuukaudessa kiloja on lähtenyt vain kaksi, joista yksi tuli takaisin lähes yhdessä yössä. Hormonit :( Huomaa esim. siitä, että rinnat ovat kasvaneet taas puoli kuppikokoa lyhyessä ajassa. Turvotus rinoissa ei kyllä haittaa ollenkaan :) Vatsan läskit ovat sulaneet lähes kokonaan ja vyötärö on 5 cm kapeampi, eikä vatsa enää ole tiellä. Sen sijaan ylimääräiset sentit lantiolla ja reisillä ovat todella tiukassa. Ostin ateriankorvikepusseja ja alan korvata useamman aterian viikossa niillä.

2775/3110 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pionille täältä ihan erityiset tsempit!

Sinä kaipasit vinkkejä täyttäviin ruokiin, joissa ei olisi ihan hulvattomasti kaloreita. Minä listaan alle muutamia pohdittavia asioita, jotka voivat helpottaa valinnassa:

- Juoma ei täytä, tai siis synnytä kylläisyyden tunnetta. Minusta kannattaakin karsia kaloripitoiset juomat pois. Toki esim. piimä voi olla ihan perusteltukin osa, mutta esim. tiivistemehulla ei oikein ole minusta virkaa.

- Hotkimalla ei ehdi hoksata olevansa kylläinen. Suosi siis hitaasti syötäviä ruokia. Esim. jos vertaat kuorineen keitetyt perunat vs. perunamuusi, niin muusiahan heittää huiviin pari desiä jo sinä aikana, mikä menee kuorimiseen. Jos kuorit ja nautit aina yhden perunan kerrallaan, niin siinä tulee luonnollinen laskehtimisaika jo nautitulle ruoalle.

- Keitto on tyypillisesti ei-energiatiheää ruokaa, varsinkin kirkasliemiset tai tomaattipohjaiset. Suosi siis keittoja! Täyttävyyttä saat lisäämällä linssejä ja esimerkiksi keitetyn munan vähän sen mukaan, millainen keitto on kyseessä.

- Älä vaadi liian pitkää täyttävyyttä, vaan varaa HYVÄ VÄLIPALA. Eli jos esimerkiksi syöt lounaan aikaisin, esim. klo 11 ja iltaruoan vasta kuuden-seitsemän maissa, niin ota suosiolla siihen väliin harkittu ja hallittu välipala, esimerkiksi marjarahkaa (itse tehty pakastemarjoista ja rahkasta, ei sokeria tai kermaa, voi makeuttaa creme vanillalla) ja täysjyväleipää tai vaikka puuro ja pähkinöitä.

Vierailija
2776/3110 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin pari päivää työreissussa ja söin liikaa ja huonosti. Liikkumaankaan en päässyt. Eilen illalla olo senmukainen eli väsytti ja vatsaa väänsi. Oli ihanaa palata kotiin normaalien, terveellisten ruokien ja annoskokojen ääreen. Tuo reissu oli hyvä muistutus itselle, että se, mitä aiemmin pidin herkutteluna ei sitä olekaan, ei ainakaan tuossa määrin. Niin fyysisesti huono siitä tuli. Kauhukseni huomasin myös ahmimishäiriön nostavan päätään noiden parin päivän aikana. Siihen en halua palata. Onneksi tuo ahmimistaipumus pysyi kuukausia poissa eikä sitä vastaan ole tarvinnut aktiivisesti taistella, mutta näköjään siellä se taustalla edelleen vaanii. Tästä nykyisestä ruokavaliosta tulee niin paljon parempi olo, että siitä on taas helppo pitää kiinni. Eilisen illan olotilan muistan vielä kauan.

Kurkku on hieman kipeä vieläkin, joten tänään käyn tekemässä normaalin salitreenin ja sitä ennen parin tunnin rauhallisen kävelyn.

Vierailija
2777/3110 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa yritin laihduttaa jättämällä leivän, höttöhiilarit ja herkut pois. Söin silti liikaa kulutukseen nähden ja paino ei pudonnut grammaakaan.

Helmikuusta sitten laskin kaikki suupalat ja useimmiten söin 1200kcl päivässä, muutamana päivänä on mennyt 1400kcl.

Oon laihtunut tällä jo noin 4kg! Oisimpa tajunnut kaloreiden laskemisen helppouden aikaisemmin (käytän sovellusta apuna.)

Vierailija
2778/3110 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös sairastelua nyt useampi päivä takana enkä ole käynyt vaaalla. Nyt alkaa olla terveempi olo. Jospa huomenna pääsisi jo ulos ja jaksaisi miettiä syömisiä järkevästi. Lunta on ainakin tullut sillä aikaa kun minä olen potenut neljän seinän sisällä. Liikettä alkaa kyllä kaivata. Tsemppiä alkavaan viikkoon!

Hukkanen

Vierailija
2779/3110 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tympii nyt toi jalka. Plantaarifaskiitti paheni taas kun siivoilin eilen ja jouduin samalla kävelemään lyhyitä matkoja. Eli pitää taas olla rasittamatta sitä. Treenit sain kuitenkin hoidettua kun opin jo, että pätkäpaastoilen vain viikot ja viikonloppuna tankkaan. Nytkin olen tehnyt jo yhteensä 1,5 h kuntopyörä + pilateksen. Jaksaa taas kun ei paastoa joka päivä. Hyvää alkanutta viikkoa muille!

Vierailija
2780/3110 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa paino -0,8kg. Arkena ruokavalio on aina suunnitelmien mukainen mutta viikonloppuna on usein menoja ja tilaisuuksia missä tulee syötyä muutakin. Täytyy opetella kohtuus ja tehdä parempia valintoja. En kuitenkaan halua edes kokeilla mitään totaalikieltoa minkään herkun suhteen koska se ei ole aikaisemminkaan toiminut.

Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon!

Pullervo2023

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi