Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painonpudotushaaste vuodelle 2023 - tule mukaan?

Vierailija
29.12.2022 |

Jos siltä tuntuu, olet tervetullut mukaan painonpudotushaasteeseen vuodelle 2023. Ei ole väliä, onko pudotettavia kiloja 1, 10 tai 100, kannustan Sinua mukaan. Tämä ei ole kilpailu, vaan tarkoitus on tukea, jakaa kokemuksia - ja onnistua!

Olen itse m45, pituus 184 ja paino 139,7. Minulla ei ole mitään hyvää tekosyytä sairaalloiselle ylipainolleni, minulla ei ole normaalia painavammat luut eikä aineenvaihduntahäiriötä. Rehellisesti sanottuna syön aivan väärin enkä liiku yhtään. Syön valtavat määrät makeita herkkuja, sekä valmisruokaa. Liikun autolla joka paikkaan. Kaikki tämä on niin väärin ja haluan siihen nyt muutoksen.

Tiedän, että ei ole nopeaa eikä helppoa poppakonstia. Olen valmis pitkään, järkevään ja tasaiseen elämänmuutokseen, jossa poistan ruokavaliostani epäterveelliset osat ja otan tilalle kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljatuotteita, hyviä rasvoja, proteiinia jne oikeassa suhteessa.

Lisään myös arkiliikuntaa päivittäisissä toimissani ja aloitan säännöllisen liikunnan 2-4 kertaa viikossa, vaihdellen aerobista liikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua sopivassa suhteessa.

Tämä ei nyt ole varsinainen uudenvuodenlupaus, mutta ajankohta auttaa kyllä kun aihe on monella ajankohtainen, joulukilot on monelle harmistuksena ja kuntosaleilla on hyviä aloitustarjouksia. Haluan sitoutua muutoksiin pitkäksi aikaa. Jos haluat olla mukana muutoksessa, jakaa kokemuksia ja tsemppiä, saada hyvän startin vuoteen 2023 ja saada hyvää oloa ja terveyttä niin hienoa! Onnistutaan yhdessä!!

Kommentit (3110)

Vierailija
2701/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman pienin viulu soi taustalla.

?

Kielikuva

Vierailija
2702/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapanani ei ole ollut juurikaan lähteä kommentoimaan tällaisia viestejä, mutta nyt totean että sekä aloitus että ketjun viestini ovat niin hyvässä kuin pahassa 100% aitoja, omia kokemuksiani. En koe tarpelliseksi vähätellä enkä liioitella. kerron asiat niin kuin ne ovat. Jos jonkun mielestä se, että sairaalloisen ylipainoinen haluaa ja pyytää apua, saa sitä, alkaa liikkumaan, muuttaa ruokavalioitaan, ja saa painoaan putoamaan, on feikkiä tai egonkohotusta, niin en ota asiasta itselleni taakkaa, jokainen saa uskoa tai olla uskomatta. Kiitän koska olen kiitollinen hyvistä neuvoista ja tsempistä, näin tulen toimimaan jatkossakin. Minulla on pitkä matka edessä, alku tuntuu hyvältä. Kiitos tuesta! AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2703/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eicca-70 kirjoitti:

Mies 53v 188cm 102kg joka tekee keikkatyötä viihdealalla 6kk/ vuosi. Jätin oluen pois 1.1.2023. Pudonnut 1kg/viikko. Syön ja mätän ihan kaikkea mutta liikun kokoajan. Pääsääntöisesti ulkona. Jengillä näyttää olevan laihduttamisen ongelma korvien välissä. Haetaan nopeaa tai helppoa tapaa jota ei ole. Ja mihin niitä tsemppauksia ja vertaistukea tarvitaan? Ei mihinkään. Päättää olla ryyppäämättä tai herkuttelematta ja muistaa liikkua. Heittäkää ne älypuhelimet ja appsit vihkoon ja sopivat rytkyt päälle ja liikkeelle. Ei se paino putoa jos 10minuuttia jumppaa ja sen jälkeen lataa lautasen täyteen mättöä ja suklaata ja nostaa jalat villasukkineen pöydälle kun katsoo kotimaista realitypaskaa telkasta. Ryhtiliike -23. Ylös, ulos ja lenkille. Ja joo, syön mitä haluan mutta vain kun on nälkä. Tsemppiä kaikille!

Taas se nähdään, miehille riittää että lopettaa ryyppäämisen.

En ryyppää, en herkuttele, ohjaan liikuntaa eli liikun 4 h viikossa. Syön vasta kun on älyttömän nälkä ja silloinkin rajoitetusti terveellistä ruokaa. Paino tippuu korkeintaan kilon kuussa, ei aina sitäkään.

Sohvaa ei ole eikä televisiota, olohuoneessa liikuntasali. Realitya inhoan,

Sulla on ruokailut aivan pielessä. Ei ihmekään, että paino ei putoa, jos sitä siis on liikaa.

Pahinta mitä voi tehdä on usein suositeltu 3 ateriaa ja välipalat päälle. Veren insuliinivaste on silloin jatkuvasti korkealla 

Ja tuon päälle vielä napostelut telkun ääressä päälle :) On pelkkää itsepetosta napostella jotain kasvistikkuja tai hedelmiä sillä varjolla, että ne on "parempia" kuin sipsit ja karkit. Napostelu on pahin painonhallinnan vihollinen. Kaikki ei riipu kaloreista.

Syöppäs itses porkkanalla lihavaks :D

Kyse olikin napostelusta. Ei porkkanan lihottavuudesta tai sen puutteesta.

Luetun ymmärrys näköjään puuttuu.

Onko sillä väliä syökö vai napostelee? :p Aika paljon saa joka tapauksessa vetää että niistä mitään kaloreita saa

Onhan sillä väliä, ilmeisesti. Jos syöt porkkanaa ja kurkkua telkkaria katsellen, se on napostelua. Jos syöt tasan saman määrän porkkanaa ja kurkkua keittiön pöydän ääressä pelkkään syömiseen keskittyen se onkin yhtäkkiä terveellinen iltapala :D

Vierailija
2704/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eicca-70 kirjoitti:

Mies 53v 188cm 102kg joka tekee keikkatyötä viihdealalla 6kk/ vuosi. Jätin oluen pois 1.1.2023. Pudonnut 1kg/viikko. Syön ja mätän ihan kaikkea mutta liikun kokoajan. Pääsääntöisesti ulkona. Jengillä näyttää olevan laihduttamisen ongelma korvien välissä. Haetaan nopeaa tai helppoa tapaa jota ei ole. Ja mihin niitä tsemppauksia ja vertaistukea tarvitaan? Ei mihinkään. Päättää olla ryyppäämättä tai herkuttelematta ja muistaa liikkua. Heittäkää ne älypuhelimet ja appsit vihkoon ja sopivat rytkyt päälle ja liikkeelle. Ei se paino putoa jos 10minuuttia jumppaa ja sen jälkeen lataa lautasen täyteen mättöä ja suklaata ja nostaa jalat villasukkineen pöydälle kun katsoo kotimaista realitypaskaa telkasta. Ryhtiliike -23. Ylös, ulos ja lenkille. Ja joo, syön mitä haluan mutta vain kun on nälkä. Tsemppiä kaikille!

En ryyppää, en herkuttele, ohjaan liikuntaa eli liikun 4 h viikossa. Syön vasta kun on älyttömän nälkä ja silloinkin rajoitetusti terveellistä ruokaa. Paino tippuu korkeintaan kilon kuussa, ei aina sitäkään.

Sulla on ruokailut aivan pielessä. Ei ihmekään, että paino ei putoa, jos sitä siis on liikaa.

Pahinta mitä voi tehdä on usein suositeltu 3 ateriaa ja välipalat päälle. Veren insuliinivaste on silloin jatkuvasti korkealla 

Ja tuon päälle vielä napostelut telkun ääressä päälle :) On pelkkää itsepetosta napostella jotain kasvistikkuja tai hedelmiä sillä varjolla, että ne on "parempia" kuin sipsit ja karkit. Napostelu on pahin painonhallinnan vihollinen. Kaikki ei riipu kaloreista.

Onko sillä väliä syökö vai napostelee? :p Aika paljon saa joka tapauksessa vetää että niistä mitään kaloreita saa

Onhan sillä väliä, ilmeisesti. Jos syöt porkkanaa ja kurkkua telkkaria katsellen, se on napostelua. Jos syöt tasan saman määrän porkkanaa ja kurkkua keittiön pöydän ääressä pelkkään syömiseen keskittyen se onkin yhtäkkiä terveellinen iltapala :D

Näinhän useimmat ajattelevat. Ymmärtämättä kuitenkaan elimistön toimintaa. Keskitytään vain kaloreihin.

Vierailija
2705/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eicca-70 kirjoitti:

Näinhän useimmat ajattelevat. Ymmärtämättä kuitenkaan elimistön toimintaa. Keskitytään vain kaloreihin.

No mitä merkitystä sillä sitten on, syökö saman ruuan hitaasti keittiössä vai hitaasti olohuoneessa?

Vierailija
2706/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 17 kirjoitti:

Kävin tänään tavaratalossa odottamassa yhden tilaisuuden alkamista ja huvikseni sovittelin takkeja. Minulla on välillä vaikeaa ymmärtää, että vaatekokoni muuttunut 16 kg painonpudotuksen jälkeen. Vanhasta tottumuksesta sovitin yhdestä ensin kokoa L, sitten kokoa M ja lopulta S-koko oli sopivin. Toisesta takista paras oli koko XS/S. Tuntuu uskomattomalta, että S oli paras koko, koska en miellä itseäni pieneksi. Tähän vaikuttaa pituus myös: olen 174 cm ja aina kaveriporukan pisimmästä päästä. Talven vielä pärjään vanhalla (ylisuurella) takilla, mutta keväällä pitää ostaa uusi välikausitakki ja ensi talveksi kevyehkö toppatakki. 

Riippuu tosi paljon valmistajasta ja mallista. Itse ostin uuden toppatakin Ideaparkista n. kuukausi takaperin ja mietin kahden takin välillä. Toisessa sopivin koko oli S ja toisessa XL, silti se XL tuntui jotenkin napakammalta päällä. Mietin että oishan se kiva kun olisi takki S kokoa mutta otin kuitenkin sen isomman kun tykkäsin siitä sitten loppujen lopuksi enemmän malliltaan. 172/84

Vierailija
2707/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

numero 17 kirjoitti:

Kävin tänään tavaratalossa odottamassa yhden tilaisuuden alkamista ja huvikseni sovittelin takkeja. Minulla on välillä vaikeaa ymmärtää, että vaatekokoni muuttunut 16 kg painonpudotuksen jälkeen. Vanhasta tottumuksesta sovitin yhdestä ensin kokoa L, sitten kokoa M ja lopulta S-koko oli sopivin. Toisesta takista paras oli koko XS/S. Tuntuu uskomattomalta, että S oli paras koko, koska en miellä itseäni pieneksi. Tähän vaikuttaa pituus myös: olen 174 cm ja aina kaveriporukan pisimmästä päästä. Talven vielä pärjään vanhalla (ylisuurella) takilla, mutta keväällä pitää ostaa uusi välikausitakki ja ensi talveksi kevyehkö toppatakki. 

Riippuu tosi paljon valmistajasta ja mallista. Itse ostin uuden toppatakin Ideaparkista n. kuukausi takaperin ja mietin kahden takin välillä. Toisessa sopivin koko oli S ja toisessa XL, silti se XL tuntui jotenkin napakammalta päällä. Mietin että oishan se kiva kun olisi takki S kokoa mutta otin kuitenkin sen isomman kun tykkäsin siitä sitten loppujen lopuksi enemmän malliltaan. 172/84

Totta kai riippuu, mutta muutos oli tutun valmistajan vaatteissa. Nuorisomuotimerkkien S-kokoon tuskin mahtuisin.

Tänään oli jälleen punnituspäivä ja puolisen kiloa oli paino tullut alas viikontakaisesta ja on nyt 68,5 kg (BMI 22,6). Kolme ja puoli kiloa siis vielä toiseen, tällä erää lopulliseen tavoitteeseeni. Liikunta ja syömiset sujuvat entiseen malliin ja hyvältä tuntuu edelleen. Jos sama tahti jatkuu, maaliskuussa olisin tavoitteessa. 

Vierailija
2708/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapakkia ottaa mun laihdutus koko ajan... Syyskuussa aloitin ja siitä on pudonnut 7kg. Nyt 77kg ja (170cm) pitkä. Ja siis ihan ok on tippunut. Syön terveellisesti 8:16 ja liikun paljon. Noin tunti päivässä juoksumatolla/kuntopyörällä.

Mutta, olen koko ajan kipeä ja tulee aina silloin takapakkia. Nyt menossa neljäs flunssa syyskuun jälkeen ja kerran meni polvi liiasta juoksemisesta mikä aiheutti n kahden viikon tauon. Tietty flunssassa en liiku, vaan makaan/lepään vaan ja silloin tulee myös tunne, etten edes välitä siitä terveellisestä syömisestä vaan tulee syötyä mitä sattuu.

Joka flunssassa tulee se 1-2kg lisää ja sitten se taas lähtee kun olen terve kolme viikkoa. Plus olen varmaan ainut ihminen kenelle maistuu ruoka kipeänä.

En tiedä liittyykö noi flunssat laihtumiseen vai liikkumiseen vai mihin.

Ja mä olen aina ollut se työpaikan tervein ihminen, helposti mennyt vuosi ilman mitään nuhia ja nyt olen se kuka on koko ajan kipeä.

Muilla samoja kokemuksia? Jokin korkein voima ei halua mun liikkuvan?

Flunssani eivät ole mitään pahoja kuumetauteja, vaan ihan perus kurkku kipeä, pää kipeä ja räkää tulee se viisi päivää.

Vierailija
2709/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Tottakai trollia keljuttaa kun joku tekee niinkuin kuuluu ja vielä onnistuu. Olisi parempi jos kaikki epäonnistuisivat niin trolli saisi ilkkumisen aihetta. Voimia sulle ap, olet hyvällä tiellä ja esimerkkinä meille muille!

Joo. Toki, me kaikki muut ollaan trolleja, ja AP ei siis voi olla trolli? ;-) Toki - voimia AP. Jaksaa jaksaa kehua ja kannustaa itseä ja kiitellä muita. 

En mä ainakaan ole koskaan sanonut, että AP on trolli. Olen ehkä itse ihmetellyt sitä, että AP jaksaa aina kiitellä muita kannustuksesta, vaikka kukaan ei kannusta. Se ei oikeasti ole kannustavaa puhetta vaan skeidan jauhantaa. Jos kukaan ei kannusta, niin kukaan ei kannusta. Turha siinä on kiitellä.

Kaikki saa toki osallistua ketjuun. Iloita omasta onnistumisesta. Muiden putoamisesta. Ja APn viesteistä. Ei se ole multa pois.

Kovasti tuntuu kyllä olevan joltain nyt pois se, että että ihmiset tekevät elämäntaparemonttia, voivat aiempaa paremmin ja kannustavat toisiaan. Muiden putoamisesta ei kyllä ole muut iloinneet kuin pahantahtoiset ilkkujat, joita tällaiset tsemppiketjut tuntuvat vetävän kuin hunaja kärpäsiä. Ihmettelen motiiveja. Onko taustalla kateutta siitä, kun kukaan ei koskaan tsemppaa? Löytyisikö syy, jos kurkkaisi peiliin?

Vierailija
2710/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myös epäillyt, että AP on ihan diipadaapa. Kyllä mulle on iso merkitys siinä roikunko ketjussa, joka peukuttaa feikille vai osallistunko todelliseen painonpudotushaasteeseen. 

Aivan varmasti jotkut tässä "ketkussa" ovat tosissaan, mutta ihan aikuisten oikeasti, miksi? 

Mä myös pudotan omaa elopainoa, mutta jonkun henkilökohtaisen tai feikin egon ylläpitäminen ei kiinnosta. Jos aloitus ja jatko eivät olisi näin "kyseenalaisia", olisin mielelläni osallistunut ketjuun. Ehkä meitä on muitakin, jotka osallistuisivat, jos aloittaja olisi aidompi.

Uhostasi huolimatta näytät olevan tosi hyvin selvillä ketjun sisällöstä, ja siitä huolimatta että _et osallistu_ tunnut osallistuvan hyvinkin aktiivisesti. ;-) Toki tsemppaaminen ei näytä kiinnostavan, vaan enemmänkin muiden pilkkaaminen, vähätteleminen ja haukkuminen.

Perusta hei oma ketju mielesi mukaiselle laihduttamisella ja vie nuo muut ankeuttajat mennessäsi, viihdytte varmaan keskenänne tosi hyvin.

Vierailija
2711/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myös epäillyt, että AP on ihan diipadaapa. Kyllä mulle on iso merkitys siinä roikunko ketjussa, joka peukuttaa feikille vai osallistunko todelliseen painonpudotushaasteeseen. 

Aivan varmasti jotkut tässä "ketkussa" ovat tosissaan, mutta ihan aikuisten oikeasti, miksi? 

Mä myös pudotan omaa elopainoa, mutta jonkun henkilökohtaisen tai feikin egon ylläpitäminen ei kiinnosta. Jos aloitus ja jatko eivät olisi näin "kyseenalaisia", olisin mielelläni osallistunut ketjuun. Ehkä meitä on muitakin, jotka osallistuisivat, jos aloittaja olisi aidompi.

Uhostasi huolimatta näytät olevan tosi hyvin selvillä ketjun sisällöstä, ja siitä huolimatta että _et osallistu_ tunnut osallistuvan hyvinkin aktiivisesti. ;-) Toki tsemppaaminen ei näytä kiinnostavan, vaan enemmänkin muiden pilkkaaminen, vähätteleminen ja haukkuminen.

Perusta hei oma ketju mielesi mukaiselle laihduttamisella ja vie nuo muut ankeuttajat mennessäsi, viihdytte varmaan keskenänne tosi hyvin.

Tai poistu itse tästä keskustelusta, jos muiden mielipiteet noin rassaa.

Vierailija
2712/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai poistu itse tästä keskustelusta, jos muiden mielipiteet noin rassaa.

Kovin innokkaasti olet pitkin ketjua ensin rakuttanut ja ilkkunut ja sitten käskenyt muita poistumaan. Yksinäsikö sinä haluaisit täällä kiukutella? Ja voitko luvata, että et tule sitten perässä mahdolliseen uuteenkin ketjuun pahaa mieltäsi oksentelemaan, kun alkaa täällä käydä yksinäiseksi?

-eri

Vierailija
2713/3110 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, trollaaja taas asettunut ketjuun ilkeilemään.

Mutta ihan siitä huolimatta että jotakuta ärsyttäisi, täällä pyyhkii hyvin: tasaisella kilon viikkotahdilla paino hupenee ja olo sitä mukaa kevenee. Liikunta käy kaiken aikaa helpommaksi ja motivoivammaksi, kun jaksaminen lisääntyy ja tulokset paranevat.

Ikinä en ole juurikaan roskaa syönyt, mutta nyt on nekin vähät karsittu. Huonot rasvat on korvattu hyvillä ja proteiinitkin fiksailtu järkevämmälle sortille. Kasvisten ja kasviperäisten ainesten määrä on lisääntynyt ruokavaliossa huimasti ja se näkyy kyllä energiatasoissakin.

Ihanaa, entistä keveämpää kevättä kaikille vertaistukiketjulaisille! Me tehdään tää, ja nautitaan joka hetkestä! 🙌

Vierailija
2714/3110 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettei jotkut palstalla kirjoittajista ole huomannut, että AP saa runsaasti kannustusta.  AP on tehnyt upean aloitteen, parhaan jonka olen koskaan aikaisempina vuosina ko. aiheeseen liittyen nähnyt.  Uskon, että AP on huomannut saamansa runsaat 👍🏻.  Minä ainakin    peukutan joka kerta kun huomaan häneltä tulleen uuden viestin.  Toki olen huomioinut, että AP on saanut myös viestien muodossa kannustusta.  Hän sai myös 👑 hyvästä aloitteesta.  Mun mielestä on aika kaunis ele, että AP kiittää tuesta.  

Vierailija
2715/3110 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä napostelua se on, jos leffaa katsellessa syö vihannes- ja juurestikkuja? Eikö napostelua ole se, että vähän väliä aterioiden välillä syö jotakin ns. pientä? 

Onhan se napostelua, mutta parempi on niitä juurestikkuja napostella kun sipsiä karkkia jne. Jos siis on tarve napostella. Kukkakaali on kanssa ihana 🙂

Syökää hyvät ihmiset kunnolla niin ei tartte napostella. Muutenkin ärsyttää koko käsitys "napostelu."

Joo, napostelu on sanana ällöttävä. Tulee mieleen pullea ihminen, jonka käsi käy jossain kulhossa ja rapisevassa pussissa ja suu mussuttaa koko ajan.

Jotkut silti ihan puolustelevat napostelua kun se tehdään kurkulla ja porkkanalla tai hedelmillä, kun ne on vähäkalorisia.  Ne ei vain tajua, että kalorit ei kaikkea merkkaa. Esim hedelmät ja porkkanakin nostavat verensokeria. (porkkanahan on makea)

Kasviksia ja juureksia kyllä on hyvä syödä, niissä ei mitään vikaa ole. Napostelu on se nou nou-juttu.

Jo pelkkä napostelun lopettaminen voi auttaa painon pudottamisessa.

"Esim hedelmät ja porkkanakin nostavat verensokeria. (porkkanahan on makea)"

:D miten tuntuu että tää on vaan läskien tekosyy olla syömättä mitään terveellistä. "yy täs porkkanas on gramma hiilihydraattii se nostaa mun verensokerit pilvii"

Siinä taas yksi vinkuja, joka tahallaan käsittää asian väärin.

Vierailija
2716/3110 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä napostelua se on, jos leffaa katsellessa syö vihannes- ja juurestikkuja? Eikö napostelua ole se, että vähän väliä aterioiden välillä syö jotakin ns. pientä? 

Onhan se napostelua, mutta parempi on niitä juurestikkuja napostella kun sipsiä karkkia jne. Jos siis on tarve napostella. Kukkakaali on kanssa ihana 🙂

Syökää hyvät ihmiset kunnolla niin ei tartte napostella. Muutenkin ärsyttää koko käsitys "napostelu."

Joo, napostelu on sanana ällöttävä. Tulee mieleen pullea ihminen, jonka käsi käy jossain kulhossa ja rapisevassa pussissa ja suu mussuttaa koko ajan.

Jotkut silti ihan puolustelevat napostelua kun se tehdään kurkulla ja porkkanalla tai hedelmillä, kun ne on vähäkalorisia.  Ne ei vain tajua, että kalorit ei kaikkea merkkaa. Esim hedelmät ja porkkanakin nostavat verensokeria. (porkkanahan on makea)

Kasviksia ja juureksia kyllä on hyvä syödä, niissä ei mitään vikaa ole. Napostelu on se nou nou-juttu.

:D miten tuntuu että tää on vaan läskien tekosyy olla syömättä mitään terveellistä. "yy täs porkkanas on gramma hiilihydraattii se nostaa mun verensokerit pilvii"

Älä nyt enää jaksa jankata tuota asiaa.

Vierailija
2717/3110 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä taas yksi vinkuja, joka tahallaan käsittää asian väärin.

En käsitä mitään väärin, te vain olette väärässä ja liian tyhmiä sitä tajuamaan.

Vai niin :)

Vierailija
2718/3110 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän ketjun äsken. Kiitos ap:lle aloituksesta. Itse aloittelemassa elämäntaparemppaa, kiloja ei ole kauheasti, n. 8, pahin ongelma on sokeri ja siitä irtautuminen. Ja liikkumisen kipinän löytäminen uudestaan. Ehdin sen verran lukea että onnistumisia tullut. Mahtavaa! Onnea!

Trollit ovat tulleet tutuksi jo toisessa ketjussa, niitä pitää vaan sietää.

Vierailija
2719/3110 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, trollaaja taas asettunut ketjuun ilkeilemään.

Mutta ihan siitä huolimatta että jotakuta ärsyttäisi, täällä pyyhkii hyvin: tasaisella kilon viikkotahdilla paino hupenee ja olo sitä mukaa kevenee. Liikunta käy kaiken aikaa helpommaksi ja motivoivammaksi, kun jaksaminen lisääntyy ja tulokset paranevat.

Ikinä en ole juurikaan roskaa syönyt, mutta nyt on nekin vähät karsittu. Huonot rasvat on korvattu hyvillä ja proteiinitkin fiksailtu järkevämmälle sortille. Kasvisten ja kasviperäisten ainesten määrä on lisääntynyt ruokavaliossa huimasti ja se näkyy kyllä energiatasoissakin.

Ihanaa, entistä keveämpää kevättä kaikille vertaistukiketjulaisille! Me tehdään tää, ja nautitaan joka hetkestä! 🙌

Mä en syö roskaa. Syön sokeria. Syön rasvaa. Syön pullaa, kakkua, hampurilaisia, pitsaa. Roskaan en kyllä koskisi.  Toki - ostan myös punalaputettuja tuotteita, otan roskiksesta, jos vastaan tulee hyvää käytettävissä olevaa ruokaa. Ja laihdun. Jos niin haluan. Joo, lihoin, koska vedin liikaa alkoa. Nyt se on "no-no"-listalla, ja keskityn ruokaan. Ei mun silti tarvitse kumarrella millekään APlle, että laihtuisin, "jee - se sanoi, kiitos".

Tässä ketjussa peukutetaan niille, jotka morkkaavat toisten ruokaa roskaksi. Ja nostetaan ylös tyyppejä, joista riittää, että ne sanoo *kiitos*.  Toki - tätä on *laihduttaminen* tämän päivän Suomessa - löysin itseni, kun kaikki liityin ryhmään, jossa kaikki kehui APtä... 

Oikeasti - olen onnellinen kaikkien teidän puolesta, jotka laihdutte APn johdolla. Entä jos laihtuisitte, koska itse teitte sen? Eikä teidän tarvitsisi trollata ketään? Ihan vain itse pudottaisi painoa? Eikö oikeasti onnistuisi?

Ihan mahtavaa. Hurraa, ja hiphei teille kaikille. 

Vierailija
2720/3110 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin tämän ketjun äsken. Kiitos ap:lle aloituksesta. Itse aloittelemassa elämäntaparemppaa, kiloja ei ole kauheasti, n. 8, pahin ongelma on sokeri ja siitä irtautuminen. Ja liikkumisen kipinän löytäminen uudestaan. Ehdin sen verran lukea että onnistumisia tullut. Mahtavaa! Onnea!

Trollit ovat tulleet tutuksi jo toisessa ketjussa, niitä pitää vaan sietää.

Tutuksi on tulleet myös ne, jotka morkkaavat trolleiksi ne, jotka ovat eri mieltä kuin itse ovat :)