Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on kaunis, upea, lapsista huolehtiva vaimo, varsin perinteinen nainen rengastettuna <3
Ja sitäkin upeampi tytär. Toivottavasti saamme lisää lapsia. Olisi elämä tyhjää muuten, eritoten sitten kun 60v kilahtaa lasiin.
Säälittää nämä ilmastonpelastaja-lapsettomat. Onneksi maailma jää minun lapsilleni.
Mutta millainen maailma niille jää? Hyvä kuitenkin että sinun elämäsi ei ole pappana tyhjää, totta kai sen rinnalla on pikkuasia millaisessa helvetissä lapsesi joutuvat elämään oman tulevaisuutensa.
Samanlainen maailma niille jää, kesällä lämmintä, talvella tulee lunta, jossakin välillä pommit tippuu. Kyllä sitä ihmisiä pelotellaan turhasta
Ymmärrän hyvin, miksi on pakko kieltää totuus ja uskotella itselleen jotain tällaista. Olisi aivan hirveää jos pitäisi avata silmät ja nähdä millainen maailma omille lapsille on jäämässä.
Denialismi on suojautumiskeino ja ihan ymmärrettävä sellainen.
Tämä. Isäni juuri joulupöydässä jutteli miten ei halua asiaa edes ajatella, ja on alkanut osittain tiedostamattomastikin vältellä tietyntyyppisiä uutisia. Kuulemma ahdistaa ajatus siitä, millaiseen jamaan maailma jää kun hänestä aika jättää ja lapset ja lapsenlapset (veljeni on lisääntynyt) jäävät tänne. Hän pääsee omien sanojensa mukaan ajoissa pois, muut jäävät tänne paskativoliin (oma sanani) pyörimään vielä pitkäksi aikaa.
Ja isäni on siis 68-vuotias perusjuntti suomalainen mies. Ihmetyttää mistä löytyy näitä kertakaikkisessa denialismissa eläviä (oletettavasti) häntä reilusti nuorempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän tämä nähdään. Ei lapsettomia oikeasti kiinnosta tulevaisuus, ovat kiinnostuneita ainoastaan itsestään ja omista asioistaan, vaikka hurskaasti väittävät jättäneensä lapset tekemättä ympäristön takia.
Mitenkä nuo sulkevat toisensa pois? Jos siis JOKU näin on sanonut tekevänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on kaunis, upea, lapsista huolehtiva vaimo, varsin perinteinen nainen rengastettuna <3
Ja sitäkin upeampi tytär. Toivottavasti saamme lisää lapsia. Olisi elämä tyhjää muuten, eritoten sitten kun 60v kilahtaa lasiin.
Säälittää nämä ilmastonpelastaja-lapsettomat. Onneksi maailma jää minun lapsilleni.
Ja vielä sanotaan että lapsettomat ovat itsekkäitä.. :D
Tietenkin tämä on itsekästä. Olen sen verran alphamale että huolehdin sukuni ja geenieni jatkumisesta, nykypäivänä ei tosin tarvitse taistella kilpailijoita mullan alle, jäävät ihan vapaaehtoisesti lapsettomaksi ja pitävät näppinsä erossa naisestani.
Ja lapsille jää niin hyvä maailma kuin tarjoamaan pystyn. Lapsilisät on investoitu osakkeisiin, saavat hyvän potin elämänalulle, iskä opettaa oikeasti tärkeät elämän asiat sijoittamisesta filosofiaan ja pitää kaukana näistä s-tanan wokehulluista.
Mies jonka kutsuu itseään alphamaleksi on niin beta kuin ikinä olla voi. :D
Mutta arvostan silti rehellisyyttäsi. Jotkut lisääntyneet kuvittelevat olevansa epäitsekkäitä.
Niin, saa nähdä asiat miten näkee :) Onneksi intternet-tekstien takana saan elellä perinteisessä avioliitossa jossa hoidan ns. miesten hommat kunnialla ja tarjota lapsilleni jotain muuta kuin toisen äidin asemaa. Ja sitä parempi maailma minun lapsille jää mitä vähemmän nämä wokesekopäät lisääntyvät agendansa kanssa. Ihan sterilisoivatkin itsensä vapaaehtoisesti, mikä on mahtavaa. Eivätpähän lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta millainen maailma niille jää? Hyvä kuitenkin että sinun elämäsi ei ole pappana tyhjää, totta kai sen rinnalla on pikkuasia millaisessa helvetissä lapsesi joutuvat elämään oman tulevaisuutensa.
Samanlainen maailma niille jää, kesällä lämmintä, talvella tulee lunta, jossakin välillä pommit tippuu. Kyllä sitä ihmisiä pelotellaan turhasta
Ymmärrän hyvin, miksi on pakko kieltää totuus ja uskotella itselleen jotain tällaista. Olisi aivan hirveää jos pitäisi avata silmät ja nähdä millainen maailma omille lapsille on jäämässä.
Tämä. Isäni juuri joulupöydässä jutteli miten ei halua asiaa edes ajatella, ja on alkanut osittain tiedostamattomastikin vältellä tietyntyyppisiä uutisia. Kuulemma ahdistaa ajatus siitä, millaiseen jamaan maailma jää kun hänestä aika jättää ja lapset ja lapsenlapset (veljeni on lisääntynyt) jäävät tänne. Hän pääsee omien sanojensa mukaan ajoissa pois, muut jäävät tänne paskativoliin (oma sanani) pyörimään vielä pitkäksi aikaa.
Ja isäni on siis 68-vuotias perusjuntti suomalainen mies. Ihmetyttää mistä löytyy näitä kertakaikkisessa denialismissa eläviä (oletettavasti) häntä reilusti nuorempia ihmisiä.
Mä en oikeastaan edes ihmettele. Denialismi on niin perinjuurin inhimillinen heikon ihmisen reaktio, että ei sitä voi oikeastaan edes kritisoida. Ihmisellä ei vain ole resursseja enempään. Sinun isäsi on rohkea ja vahva kun uskaltaa myöntää tunteensa.
Koska vihaan lapsia. Jos minulla sellainen olisi niin olisin varmaan tosi paska äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta, jossa lapsen kanssa jäisi helposti henkisesti yksin. Ei ole tarpeeksi hyvää miestä jakamaan vastuuta ja pitämään minustakin huolta raskauden ja vauva-ajan aikana.
Mitä jos tulee synnytyksen jälkeinen masennus? Vastuutonta tehdä vauva jos ei pärjäisi kaikissa skenaarioissa.
Taloudellisesti yhteiskunta auttaa kyllä, kiitos siitä. Mutta en ole yksin pärjäävä supersankari.
Tässäkin aloituksessa tulee esille asenne, kuin nainen yksin hankkisi lapset.
Kysyisin enemmänkin:
Missä ovat isäksi kelpaavat miehet ja miksi heillä ei ole perhettä? Miksi kelpaavia on koko ajan vähemmän?
Kenen lasten vapaaehtoisesti lapseton nainen tai mies ajatteli hoitavan itsensä vanhana, jos omia olisi voinut saada muttei kiinnostanut? Kuvitteletko että jos resursseja ei ole omille vanhemmillekaan kuin niukasti, joku tulee hoitamaan tuntematonta?
Isovanhemmat, jotka toivotte lapsenlapsia, miten olette valmiit tukemaan nuorta perhettä? Muutto, rahallinen tuki, lastenhoito?Ylipäätään jokainen joka toivoo yhteiskuntaan lisää lapsia: miten olet konkreettisesti valmis tukemaan lapsiperheitä? Tai varsinkin jos ajattelet että nainen hankkii lapset yksin, otatko tutun yksinhuoltajan lapset hoitoon tai muuta vastaavaa?
Pelkkä verojenmaksu ei riitä, ihminen tarvii ihmistä.
H Ö L M Ö!!
Tasan niitä hoidetaan, jotka siitä hoidosta kykenevät maksamaan.
Vai luuletko rassukka oikeasti, että lapsesi tulee ilmaiseksi hyysäämään sinua, jos naapurissa on se lapseton vanha rouva, jolle on lapsettomuutensa ansiosta kertynyt sukanvarteen runsaat rahavarat, joilla ostella vanhuspalveluita? Vai ajattelitko maksaa lapsillesi hoidosta?? Se kai olisi vähäisintä, jos noin itsekkäästä syystä olet lapsia tehnyt. Mutta milläs maksat? Sinulla on naisena vauvavuosien näivettämä surkea eläke, ja tuskin mitään puskuria vanhuuden varalle, koska kaikki on mennyt lapsiisi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se talvella on ollut lunta, kyllä minä näen sen nytkin ikkunasta kun katson ulos niin luntahan siellä on, samalla tavalla se tulee lumi 10vuoden päästä ja 20vuoden päästä. Uskon kyllä, että näin lumisella kelillä ei ole kukaan istumassa Mannerheimintiellä, nyt kun sitä lunta on. Ainahan se kesällä on ollut hellettä, vaikkakin vuodet ei ole koskaan "veljeksiä" keskenään ollutkaan. Turhaa ihmiset hysterisoi, pitäisi ottaa rennosti, lähteä vaikka jonnekin Lappiin tai Ulkomaille lomalle. Jos joku pyöräyttää vaikka kolme mukulaa niin samalla tavalla ne sitten aikanaan ihmettelee kun lunta on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tämä on itsekästä. Olen sen verran alphamale että huolehdin sukuni ja geenieni jatkumisesta, nykypäivänä ei tosin tarvitse taistella kilpailijoita mullan alle, jäävät ihan vapaaehtoisesti lapsettomaksi ja pitävät näppinsä erossa naisestani.
Ja lapsille jää niin hyvä maailma kuin tarjoamaan pystyn. Lapsilisät on investoitu osakkeisiin, saavat hyvän potin elämänalulle, iskä opettaa oikeasti tärkeät elämän asiat sijoittamisesta filosofiaan ja pitää kaukana näistä s-tanan wokehulluista.
Terve. Mitä muuta Ylilaudalle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On päivänselvää, että mammat yrittävät vääntää lapsettomien elämän negatiiviseksi siksi, koska itse katuvat omaa valintaansa!!!! Eivät ole itse olleet tarpeeksi rohkeita tekemään sitä päätöstä ja nyt harmittaa katsella kateellisena, kun toiset reissaavat, etenevät urallaan ja nauttivat elämästään!
Moni tuttavistani on sanonut minullekin suoraan, että näin on! Kadehtivat ihanaa elämääni ja katuvat, että ovat hankkineet lapsia!
Ymmärrän hyvin, että näin on ja olen onnellinen omasta tilanteestaniTyö ei merkitse minulle henkilökohtaisesti mitään. En pidä myöskään matkustelusta, mutta voisin sitä halutessani tehdä. Kiva, että etenet urallasi. Parempi palkkakehitys mahdollistaa minulle vapaan elämän, elämme nimittäin tulonsiirroilla, jotka sinäkin osaltasi kustannat. Lievästi autismi- oireinen lapseni sai juuri kuntoutusrahan, 660 €/kk. Se on mukava lisä parin tonnin lisäksi. Muista olla ahkera!
Eipä ole vaikea päätellä, keneltä lapsesi on vähälahjaisuutensa perinyt! :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ý
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi voidaan kysyä lapsettomilta, että miksi et halua lapsia, mutta lapsellisilta ei voi kysyä miksi he hankkivat lapsia? Se kysymys koetaan jotenkin loukkaavana.
Jos kaikki hankkivat lapsia, yhteiskuntaa jatkuu, jos ei, niin se kuolee. Siksi on outoa kysyä, miksi hankit lapsia.
Jos kaikki hankkivat lapsia, elämä maapallolla kuolee, jos ei niin sillä on mahdollisuus jatkua.
Miksi ihminen luulee maapallon, 4 miljardia vuotta avaruudessa pyörineen planeetan, joka on nähnyt kaikki mahdolliset ilmastonmuutokset ja satojen tuhansien lajien kukoistuksen ja sukupuuton, olevan niin heikko että ihminen saisi sen tuhottua? Kun ihminen riittävästi tärvelee ympäristöään, hän tuhoaa ainaostaan oman elämänsä edellytykset. Maapallo kyllä jatkaa eloaan niinkuin ennenkin.
Kuule kyllä ihmiset tuhoaa täältä kaiken elämän, kasvit, eläimet, ilman, vedet ja maaperän. Ei täällä silloin enää elo jatku.
Maapalloon osui meteoriitti joka tuhosi dinosaurukset ja kaikki muutkin eläimet ja peitti taivaan ikiyöhön pitkäksi aikaa. Siti elämä on siitä jatkunut. Ihmisen aivot eivät vain kykene käsittämään 100 vuotta pidempiä aikajänteitä. Jos ihminen räjäyttäisi nyt ydinpommeja ympäri maailmaa, jonkun aikaa olisi kuollutta mutta esimerkiksi 10000 vuoden päästä luonto kukoistaisi taas.
Eli sinusta on ok synnyttää tänne lapsi kuolemaan ydinräjähdyksissä? Ok...
Ihminen tappaa täältä eläimet ja kasvit ja sitä myötä itsensä. Ihmisen toimet saastuttavat tämän maapallon, myrkkyjä leviää ympäristöön jatkuvasti. Jo viidenkymmenen vuoden päästä tilanne voi olla täällä sellainen että elämä on hyvin hankalaa. Haluatko lapsesi kärsivän? Hän olisi silloin 50v jos hän syntyisi nyt. Elämää tulee katsoa pidemmälle eteenpäin kuin vain nykyhetkeen.
Niinpä. Maapallon 6. sukupuuttoaalto on käynnissä. Edellinen aalto tap poi kaikki muut lajit paitsi joitain lintulajeja, krokotiileja, kilpikonnia ja pieneliöitä jäi eloon.
En usko hetkeäkään, että tuo 6. aalto saadaan katkaistua. Ellei, se tap paa myös ihmisen eikä siinä luultavasti mene edes kauaa..
Jee vauvoja lisää!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se talvella on ollut lunta, kyllä minä näen sen nytkin ikkunasta kun katson ulos niin luntahan siellä on, samalla tavalla se tulee lumi 10vuoden päästä ja 20vuoden päästä. Uskon kyllä, että näin lumisella kelillä ei ole kukaan istumassa Mannerheimintiellä, nyt kun sitä lunta on. Ainahan se kesällä on ollut hellettä, vaikkakin vuodet ei ole koskaan "veljeksiä" keskenään ollutkaan. Turhaa ihmiset hysterisoi, pitäisi ottaa rennosti, lähteä vaikka jonnekin Lappiin tai Ulkomaille lomalle. Jos joku pyöräyttää vaikka kolme mukulaa niin samalla tavalla ne sitten aikanaan ihmettelee kun lunta on
Eipä sitten järkytetä sinun heikkoa mieltäsi totuuksilla sen enempää. Elä parhaaksi katsomallasi tavalla ja toivo parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitten järkytetä sinun heikkoa mieltäsi totuuksilla sen enempää. Elä parhaaksi katsomallasi tavalla ja toivo parasta.
Suosittelen sinullekkin pienille aivoillesi ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On päivänselvää, että mammat yrittävät vääntää lapsettomien elämän negatiiviseksi siksi, koska itse katuvat omaa valintaansa!!!! Eivät ole itse olleet tarpeeksi rohkeita tekemään sitä päätöstä ja nyt harmittaa katsella kateellisena, kun toiset reissaavat, etenevät urallaan ja nauttivat elämästään!
Moni tuttavistani on sanonut minullekin suoraan, että näin on! Kadehtivat ihanaa elämääni ja katuvat, että ovat hankkineet lapsia!
Ymmärrän hyvin, että näin on ja olen onnellinen omasta tilanteestaniTyö ei merkitse minulle henkilökohtaisesti mitään. En pidä myöskään matkustelusta, mutta voisin sitä halutessani tehdä. Kiva, että etenet urallasi. Parempi palkkakehitys mahdollistaa minulle vapaan elämän, elämme nimittäin tulonsiirroilla, jotka sinäkin osaltasi kustannat. Lievästi autismi- oireinen lapseni sai juuri kuntoutusrahan, 660 €/kk. Se on mukava lisä parin tonnin lisäksi. Muista olla ahkera!
Eipä ole vaikea päätellä, keneltä lapsesi on vähälahjaisuutensa perinyt! :D :D
Hän on keskimääräistä älykkäämpi ja kirjoitti juuri neljä laudaturia, että ole sinä vähälahjainen keskenäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sinullekkin pienille aivoillesi ;)
Siis mitä suosittelet minullekin? Et osaa edes kirjoittaa sanoja oikein, et muodostaa kokonaisia lauseita, et uskalla kohdata totuuksia ja kuvittelet olevasi joku alphamale :D Voi jeesus mikä surkimus.
Tämä on kyllä hämmentävä ketju. Todella toivon, ettei kovin moni vanhempi oikeasti ole hankkinut lasta edes isolta osin siksi, että saisi tästä vanhuudenturvaa ja seuraa. Ja tippaakaan en usko, että juuri kenelläkään olennainen motivaattori olisi epäitsekkäästi turvata yhteiskunnan jatkuvuus.
Hoitajien vähyys ei muuten johdu ensisijaisesti syntyvien lasten vähyydestä, vaan meidän yhteiskunnallisista valinnoistamme ja arvoistamme, joiden seurauksena hoitotyöstä on tullut melkoisen sietämätöntä. Lasten tehtailu itsessään ei tätä korjaa. Työperäinen maahanmuutto ja hoitotyön houkuttelevuuden parantaminen auttavat enemmän kuin lapsiluvun kasvattaminen, vaikka huoltosuhteen heikkeneminen toki on tosiasia (mutta tarpeellinen kehityssuunta muista syistä, vaikka se nyt tuleekin kivistämään).
Lapsista voi olla tai voi olla olematta seuraa sitten kun olet vanha. On myös monia muita keinoja vähentää yksinäisen vanhuuden riskiä, joskaan mikään keino ei ole varma eikä auta loputtomiin - mukaanlukien ne omat lapset. Elämän viime metreillä, toimintakyvyn rajoittuessa mahdollisesti voimakkaasti, on melko suurella todennäköisyydellä suurin osa meistä enemmän tai vähemmän yksinäisiä. Niin kauan kuin toimintakykyä on, lapseton on yleensä varsin hyvässä asemassa, sillä hän on suunnitelmansa tehnyt laskematta niitä kenenkään täysin itsestä erillisen ihmisen, siis lapsen, varaan.
Omassa suvussani sitä toimintakykyä on useimmilla riittänyt 80 tienoille asti, ellei sitten henki ole lähtenyt jollain suhteellisen vikkelällä tavalla ennen tätä. Itse olisin suht haluton tekemään lapsen hankkimisen kaltaisia ratkaisuita vähentääkseni marginaalisesti riskiä yksinäisyydestä sitten joskus kasikympin jälkeen, kun voi myös hyvin olla etten niin kauaa elä. Pidän olennaisempana elää noista 80 vuodesta mahdollisimman suuren osan tavalla, joka sopii minulle. Varautumisen nimissä olen kuitenkin säästänyt nyt neljän kympin ikään mennessä neljännesmiljoonan eläkekassan, joka osaltaan todennäköisesti auttaa sekä säilyttämään toimintakykyä että ylläpitämään sosiaalista elämää toimintakyvyn jossain määrin rajoittuessakin. Säästää toki voivat myös vanhemmat, mutta itselleni se olisi ainakin ollut hankalampaa jos olisi pitänyt huolehtia myös äitiyslomien aiheuttamista notkahduksista ja lapsen tarpeista.
Ja vielä maapallon kantokyvystä: me suomalaiset ollaan pahimmasta päästä pallon kuormittajina. Yksi syntymätön suomalainen säästää paljon enemmän luonnonvaroja kuin yksi syntymätön esimerkiksi Kiinassa. Tästä ei tietenkään voi mitään suoria johtopäätöksiä tehdä, mutta tutkimustis suurin yksittäinen ilmastoteko jonka suomalainen voi tehdä, on keskimäärin jättää lapsi hankkimatta. En aio kiillotella sädekehää, en jättänyt lasta siksi tekemättä (sen sijaan huoli mahdollisen lapsen elämänlaadusta oli kyllä yksi osatekijä, olennaisimman syyn ollessa etten vain halua). Mutta miettimisen aihetta tämä tosiasia antaa.
Miten niin mikä siihen on syynä? Itse kysyisin että mikä siihen on syynä jos haluaa lapsia.
En tiedä vanhempien toiveista, en ole kysellyt.
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alphamale :'D
Ei hitto mikä myötähäpeä..
Ylilaudan Jonnella ei nyt ihan oo uskottava kieli hallussa... Opiskelepa vielä papparaisten sanakirjaa uudelleen.
Kestävyysvaje.
Jos tällaista toimintaa tapahtuisi, suomessa 2023?
Niin meidän pitäisi kyllä tietää siitä.
Jos meillä ei ole mitään tietoa tämänkaltaisesta toiminnasta?
Jos tietäisimme, kyseessä olisi 'kestävyysvaje'-rikosepäily, ja ilmoittaisimme siitä saman tien itse.
Toivottavasti tulevaisuudessa, poliisi tutkii kaikki julki tulleet (miel.ilmiannetut.tms.) 'kestävyysvajerikos"-tapaukset?
Jos ei niin meidän pitäisi kyllä tietää siitä.
Kestävyysvaje=sitä ei tulevaisuuden suomi kestä!
Usein lapsien teko kaduttaa. Täälläkin lapsien tekoa katuvat yrittävät löytää epäkohtia lapsettomuudesta
Ei vaan kiinnosta, en ole koskaan nähnyt lapsissa mitään söpöä. En kai omaa mitään äidinvaistoa