Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5319)
Tässähän tämä nähdään. Ei lapsettomia oikeasti kiinnosta tulevaisuus, ovat kiinnostuneita ainoastaan itsestään ja omista asioistaan, vaikka hurskaasti väittävät jättäneensä lapset tekemättä ympäristön takia.
En pidä siitä roolista, mikä naisella usein äitinä on. En koskaan löytänyt miestä, joka olisi ollut valmis kantamaan yhtä suuren vastuun arjen pyörittämisestä. Varakkaista perheenelättäjistä oli ylitarjontaa, vanhempainvapaalle jäävistä miehistä ei.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän tämä nähdään. Ei lapsettomia oikeasti kiinnosta tulevaisuus, ovat kiinnostuneita ainoastaan itsestään ja omista asioistaan, vaikka hurskaasti väittävät jättäneensä lapset tekemättä ympäristön takia.
ympäristön takia :D voi jeesus sentään :D on siinä ihmisillä ongelmat
Onneksi minulla on kaunis, upea, lapsista huolehtiva vaimo, varsin perinteinen nainen rengastettuna <3
Ja sitäkin upeampi tytär. Toivottavasti saamme lisää lapsia. Olisi elämä tyhjää muuten, eritoten sitten kun 60v kilahtaa lasiin.
Säälittää nämä ilmastonpelastaja-lapsettomat. Onneksi maailma jää minun lapsilleni.
Haluaisin kyllä kokea raskauden ja äitiyden, mutta koen jo kissasta huolehtimisen niin vangitsevaksi että kannattaa varmaan jättää lapset hankkimatta.
Rakastan kyllä lapsia! Vauvan tuoksu on ehkä parasta mitä maailmassa on olemassa, mutta en ole niin sekaisin että siitä syystä pyöräyttäisin mukuloita itse. Kuitenkin pilaisin niiden elämät sillä että olisin poissaoleva äiti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on kaunis, upea, lapsista huolehtiva vaimo, varsin perinteinen nainen rengastettuna <3
Ja sitäkin upeampi tytär. Toivottavasti saamme lisää lapsia. Olisi elämä tyhjää muuten, eritoten sitten kun 60v kilahtaa lasiin.
Säälittää nämä ilmastonpelastaja-lapsettomat. Onneksi maailma jää minun lapsilleni.
Mutta millainen maailma niille jää? Hyvä kuitenkin että sinun elämäsi ei ole pappana tyhjää, totta kai sen rinnalla on pikkuasia millaisessa helvetissä lapsesi joutuvat elämään oman tulevaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta millainen maailma niille jää? Hyvä kuitenkin että sinun elämäsi ei ole pappana tyhjää, totta kai sen rinnalla on pikkuasia millaisessa helvetissä lapsesi joutuvat elämään oman tulevaisuutensa.
Samanlainen maailma niille jää, kesällä lämmintä, talvella tulee lunta, jossakin välillä pommit tippuu. Kyllä sitä ihmisiä pelotellaan turhasta
Montakin syytä.
Koskaan ei ole ollut tarpeeksi vakaita ja suuria tuloja, että olisi kyennyt lasta hyvin elättämään.
Puolison mielenterveyden ongelmat, omat terveysongelmat.
Olen myös melko tunnekylmä ja etäinen ihminen, enkä uskoisi olevani hyvä äidin roolissa. Mielelläni otan läheisten lapsia vierailulle ja hoitoon, mutta tunnen koko ajan esittäväni jotain muuta kuin olen, pinnistelen sietokyvyn äärirajoilla itselleni epäsopivassa roolissa ja tukahdutan oman persoonani lähes täysin. Toki oman lapsen kanssa olisi varmaan vähän erilaista, mutta entä jos ei? Entä jos alkaisin ajan myötä syyttämään lastani omasta pahasta olostani? Niin kuin aivan liian moni edellisten sukupolvien vanhempi teki.
Pelottaako yksinäinen ja avuton vanhuus? Toki. Mutta tuskin onnistuisin kuitenkaan lasta kasvattamaan niin, että se olisi kiinnostunut minua kuitenkaan auttamaan tai tapaamaan sen enempää kuin pakko olisi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä oliko tämä jonkin sortin vitsi tai omintakeista ironiaa, mutta hymyilytti kuitenkin. :D
Lapseton on siis itsekäs, kun hän asettaa luonnon ja muiden ihmisten elinolot omien tarpeidensa edelle. Lisääntyvä ei ole itsekäs, kun hän lisääntyy omaksi ilokseen (tai vanhuuden turvakseen; molemmat ketjussa nähtyjä perusteluja lasten tekemiselle).
Tällaista aivoakrobatiaa ei näe kuin palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä sanotaan että lapsettomat ovat itsekkäitä.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tämä on itsekästä. Olen sen verran alphamale että huolehdin sukuni ja geenieni jatkumisesta, nykypäivänä ei tosin tarvitse taistella kilpailijoita mullan alle, jäävät ihan vapaaehtoisesti lapsettomaksi ja pitävät näppinsä erossa naisestani.
Ja lapsille jää niin hyvä maailma kuin tarjoamaan pystyn. Lapsilisät on investoitu osakkeisiin, saavat hyvän potin elämänalulle, iskä opettaa oikeasti tärkeät elämän asiat sijoittamisesta filosofiaan ja pitää kaukana näistä s-tanan wokehulluista.
Minä lapsellisena olen kiitollinen jokaiselle, joka ei tee lapsia. Se takaa omille lapsilleni paremmat elinolot ja heille jää suurempi määrä resursseja. Lapsettomana taas olisin kiitollinen jokaiselle, joka tekee lapsia. Yhteiskunnan toimivuus (ruokaketju, maanpuolustus, sairaanhoito jne) olisi heidän varassaan sitten kun olen itse niin vanha, etten selviä enää ilman toisten apua. Lapseton siis oikeasti hyötyy siitä, kun joku toinen tekee lapsia ja lapsellinen siitä, että joku toinen jättää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen maailma niille jää, kesällä lämmintä, talvella tulee lunta, jossakin välillä pommit tippuu. Kyllä sitä ihmisiä pelotellaan turhasta
Ymmärrän hyvin, miksi on pakko kieltää totuus ja uskotella itselleen jotain tällaista. Olisi aivan hirveää jos pitäisi avata silmät ja nähdä millainen maailma omille lapsille on jäämässä.
Denialismi on suojautumiskeino ja ihan ymmärrettävä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tämä on itsekästä. Olen sen verran alphamale että huolehdin sukuni ja geenieni jatkumisesta, nykypäivänä ei tosin tarvitse taistella kilpailijoita mullan alle, jäävät ihan vapaaehtoisesti lapsettomaksi ja pitävät näppinsä erossa naisestani.
Ja lapsille jää niin hyvä maailma kuin tarjoamaan pystyn. Lapsilisät on investoitu osakkeisiin, saavat hyvän potin elämänalulle, iskä opettaa oikeasti tärkeät elämän asiat sijoittamisesta filosofiaan ja pitää kaukana näistä s-tanan wokehulluista.
Alphamale :'D
Ei hitto mikä myötähäpeä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kasvatus ei vaan kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut. En myös halua pilata kehoani raskaudella ja synnytyksellä.
Edelleen ajatellaan, että äiti on se lapsen ensisijainen vanhempi ja äiti jää kotiin lasta hoitamaan tämän ensimmäisinä elinvuosina, äiti joustaa jne. mutta minä en halua luopua urastani.Erotilanteissa se on nainen, joka lapsen lähivanhemmaksi jää enkä halua enkä voi (reissutyö, olen paljon jopa viikkoja poissa kotoa) olla yh. Olen itse yh:n lapsi ja nähnyt mitä se on, joten siitäkään syystä en halua sitä. Ja eroaminen on niin yleistä, että pakko jokaisen naisen miettiä lapsiasiaa pohtiessaan, pystyykö olemaan yh.
Naiselle lapsi on niin iso riski, ettei se kannata. Jos olisin mies, voisin suostua isäksi, mutta naisen roolissa en ikinä.
Oma äitini on jo kuollut, mutta hän hyväksyi vapaaehtoisen lapsettomuuteni. Isä ei ole hyväksynyt ja tuskin hyväksyy, hänelle geenien siirtäminen eteenpäin ja suvun jatkuminen on kaikkein tärkeintä.Näin, ja sitten miehiä syytetään yleensä seksismistä ja sukupuolittamisesta.
Miehenä en näe asiaa lainkaan samoin, naista/äitiä ei tarvita välttämättä muuhun kuin synnytykseen. Minähän nuo meidän lapset olen hoitanut ihan sytymästä asti, syöttänyt yöt jne.
Ja jos ero tulisi, niin minun ne lapset olisi pakko ottaa. Ei se ole sukupuolesta kiinni vaan siitä kumpi on parempi vanhemmaksi.
Ei ole kyse paremmuudesta vaan miesten yleisestä aikuisuuden puutteesta, laiskuudesta ja loisuudesta.
En mä nyt sukua jatka sen takia, että vanhempani haluavat! Itehän mä sen asian päätän.
En ole ikinä halunnut lapsia. Kummilapsi riittää. Pidän mieluummin itselläni koiraa kuin lasta.
En tullut alle kolmikymppisenä raskaaksi. Tutkimuksiin tai hoitoihin en halunnut lähteä. Linkolalainen ajatukseni oli ja on, että jos ei luomusti tule, ei tartte tullakaan. Nyt 40+ vuotiaana leikkauksessa sattumalöydöksenä endometrioosi. Vanhemmillani on lapsenlapsia muilta sisaruksiltani. Itse olen lapsettomuuteni kanssa erittäin sujut ja nykyään pelkästään tyytyväinen tilanteeseeni.
No koska lapset ovat ärsyttäviä. Lemmikit ovat paljon parempia. Vauvatkin vaan huutaa, mutta eläinten pennut ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jonka kutsuu itseään alphamaleksi on niin beta kuin ikinä olla voi. :D
Mutta arvostan silti rehellisyyttäsi. Jotkut lisääntyneet kuvittelevat olevansa epäitsekkäitä.
Jotakin mielenterveys ongelmia, sitähän se on nykyään nuorisolla.