Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
841/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En erityisemmin pidä lapsista ja minulla ei yksinkertaisesti ole äidinvaistoa joka saisi haluamaan lisääntymistä. Mutsi olisi mielellään halunnut olla isoäiti mutta on täysin ok päätökseni kanssa, faija ei vissiin ole koskaan ajatellutkaan että minä lisääntyisin. Mikä olennaisempaa, poikaystävä on 100% ok asian kanssa.

Jollain tasolla pidän ajatuksesta laittaa omat geeninsä kiertoon, mutta kun sitten mun pitäisi synnyttää ja hoitaa niitä kakaroita kanssa. En pidä ajatuksesta niin paljoa. N42

Munasoluja lahjoittamalla onnistuu geenien kiertoonlaitto

Vierailija
842/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut lapsia ja en ole ainoa suvustani. Joka sukupolvessa ollut henkilöitä, joilla ei ole omia lapsia ja eläneet sellaisen elämän, mikä tuntunut itseltään hyvältä, ilman ulkopuolisten ohjausta. Hassua on, että tämäkin kyseenalaistetaan monella tasolla ja keksitään ties mitä teorioita, miksi ihminen ei halua lisääntyä. Toki osa lapsettomista sitten niitä, jotka eivät ole lapsia saaneet syystä tai toisesta (hedelmättömyys tms.) ja monesti vielä sellaisia, joille olisi toivonut, että olisivat saaneet jälkeläisiä. Valitettavasti on sitten porukkaa, jotka tivaavat näistä asioista ja jopa loukkaavat sitten näillä omilla mielipiteillään lapsettomia henkilöitä. Itselläni on aina ollut lemmikkejä, jotka vaativat oman huomionsa ja ympärivuorokautisen hoidon, eivätkä vie yhteiskunnan varoja millään tavalla, kun itse maksan kaikki (ruokinta ja eläinlääkärikulut omasta pussista). Kuitenkin mun maksamilla veroillani maksetaan lapsilisät-, lastentarhat- ja peruskoulut ruokailuneen,  jälkimmäinenkään ei tahdo kelvata kaikille kun ei ole sitä mäkkärin sapuskaa, sekä terveydenhuolto näille lapsiperheiden kersoille. Puhumattakaan siitä porukasta, joka sitten elää täysin sossun tuen varassa ja osa ihan tarkoituksella. Lähinnä toivoisi, että porukat lakkaisivat lisääntymästä, että tuo laholatvaisuus vähenisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että kateus haiskhtaa ketjussa kun perheelliset rupluaa täällä..... Miten muuten ne tänne tukkisi... Hmmm.. 🙄😂

Vierailija
844/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo täällä länsimaisessa hyvinvoinnissa on jättää lasten tekeminen muille, mutta nytpä se tulee kosahtamaan lapsettomien omaan nilkkaan, kun hoitajia ei riitä kaikille, minulla on edes lapseni. Eihän se mikään takuu ole mistään, mutta todennäköisyydet ovat suuremmat saada hoitoa ja huolenpitoa. Jos oikeasti välittäisitte tuon taivaallista tämän pallon tilasta, niin osallistuisitte kehitysyhteistyöhön täydellä tarmolla. Se on ainoa keino saada lisääntyminen vähenemään. Mutta kun olen lukenut veljeni mielenkiinnonkohteista, niin nro. 1 on oma napa, minun harrastukset, minun ura, minun talo, minun rauhankaipuuni. Minä ja minä.

Miksi läkytät täällä, kun ap ei sinulta kysynyt mitään.Eikö mene jakeluun. Täällä ei mikään kosahda minnekkään. Vastaa miksi sekoilet täällä, kun sulta ei kysytty mitään.

Osui ja upposi! Johan hoitajista on pula ja pahenee vain, vai etkö ole oman napasi kaivelulta ehtinyt seuraamaan mitään muuta?

Ei osunut eikä uponnut. Olen hyvin tietoinen tilanteesta, siksipä en hanki lapsia. Säästän ylimääräiset rahani vanhoille päiville. Olisi aika rujoa hankkia lapsi omaishoitajaksi. Se olisi omaan napaan tuijottamista lapsen kustannuksella. Edelleen nautin vapaudestani. 👍

Vierailija
845/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo täällä länsimaisessa hyvinvoinnissa on jättää lasten tekeminen muille, mutta nytpä se tulee kosahtamaan lapsettomien omaan nilkkaan, kun hoitajia ei riitä kaikille, minulla on edes lapseni. Eihän se mikään takuu ole mistään, mutta todennäköisyydet ovat suuremmat saada hoitoa ja huolenpitoa. Jos oikeasti välittäisitte tuon taivaallista tämän pallon tilasta, niin osallistuisitte kehitysyhteistyöhön täydellä tarmolla. Se on ainoa keino saada lisääntyminen vähenemään. Mutta kun olen lukenut veljeni mielenkiinnonkohteista, niin nro. 1 on oma napa, minun harrastukset, minun ura, minun talo, minun rauhankaipuuni. Minä ja minä.

Ei tule hoitajat riittämään, mutta ei nykyään omaiset pysty myöskään aina hoitamaan vaikka haluaisivat. Se oman perheen pyörittäminen, työt ja omien vanhempien hoitaminen ei vaan ole yhtälö jota jokainen pystyy ratkaisemaan. En minä ainakaan, vaikka ei ole edes lapsia. Millään omaishoitajille maksettavalla tuella ei elellä niin kuin palkalla ja töiden päälle vanhempien luona käynti on kyllä aika paljon pois siitä vähäisestä omasta ajasta, minkä tarvitsen töistä palautumiseen.

Mä olen samasta syystä lapseton kuin veljesi, ilmeisesti. Omat työt ja mahdollisuus kehittää omaa elämää ja nimenomaan tuo rauhan kaipuu on syyt, miksi en lapsia halua. En halua jäädä pois töistä, pilata vartaloani ja saada mahdollisesti loppuiäkseni erilaisia fyysisiä ja/tai psyykkisiä vaivoja lapsien hankkimisen vuoksi sen lisäksi, että kaikki työllistymismahdollisuuteni omalla alallani häviäisivät kuin tuhka tuuleen sinä aikana kun olen poissa työelämästä. Tukiverkkoja ei juuri ole, omille vanhemmilleni en voisi jälkikasvuani viedä ja mieheni vanhemmat eivät myöskään voisi olla jatkuvasti auttamassa. Rahaa ei ole niin paljon, että olisi varaa tarjota lapsille nykyinen elintaso mitä ylläpidän, en ole valmis luopumaan siitä ja elämään köyhyysrajan alapuolella lasten vuoksi. En myöskään halua sitoutua keneenkään loppuiäkseni, puolisosta voi aina erota jos sukset menee ristiin mutta lapsesta ei pääse eroon yhtä helposti vaikka lapsi olisi miten työläs, epämieluisa tai haastava ihminen. Tuohon päälle kun vielä laskee sen, millainen kaaos maailma juuri nyt on niin en todellakaan ymmärrä, miksi joku haluaa tulevaisuuteen omia jälkeläisiä siivoamaan kaikkea tuhoa ja kärsimään meidän valinnoistamme.

Vierailija
846/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On päivänselvää, että mammat yrittävät vääntää lapsettomien elämän negatiiviseksi siksi, koska itse katuvat omaa valintaansa!!!! Eivät ole itse olleet tarpeeksi rohkeita tekemään sitä päätöstä ja nyt harmittaa katsella kateellisena, kun toiset reissaavat, etenevät urallaan ja nauttivat elämästään!

Moni tuttavistani on sanonut minullekin suoraan, että näin on! Kadehtivat ihanaa elämääni ja katuvat, että ovat hankkineet lapsia!

Ymmärrän hyvin, että näin on ja olen onnellinen omasta tilanteestani

Työ ei merkitse minulle henkilökohtaisesti mitään. En pidä myöskään matkustelusta, mutta voisin sitä halutessani tehdä. Kiva, että etenet urallasi. Parempi palkkakehitys mahdollistaa minulle vapaan elämän, elämme nimittäin tulonsiirroilla, jotka sinäkin osaltasi kustannat. Lievästi autismi- oireinen lapseni sai juuri kuntoutusrahan, 660 €/kk. Se on mukava lisä parin tonnin lisäksi. Muista olla ahkera!

Vierailija
847/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilääkäri Hanna Nohynekin mielestä elämän tarkoitus on lisääntyminen. Mitäs tähän tuumaatte?

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/7d52d828-b4de-4510-99ad-9431c…

Vierailija
848/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi läkytät täällä, kun ap ei sinulta kysynyt mitään.Eikö mene jakeluun. Täällä ei mikään kosahda minnekkään. Vastaa miksi sekoilet täällä, kun sulta ei kysytty mitään.

Osui ja upposi! Johan hoitajista on pula ja pahenee vain, vai etkö ole oman napasi kaivelulta ehtinyt seuraamaan mitään muuta?

Ei osunut eikä uponnut. Olen hyvin tietoinen tilanteesta, siksipä en hanki lapsia. Säästän ylimääräiset rahani vanhoille päiville. Olisi aika rujoa hankkia lapsi omaishoitajaksi. Se olisi omaan napaan tuijottamista lapsen kustannuksella. Edelleen nautin vapaudestani. 👍

Samaa ajattelin lukiessani noita perheellisten parkaisuja. Olen kassasi samoilla linjoilla. Kyllä Suomeen virtaa lasten tekijöitä jatkuvasti. Jotta elekkee hötkyillä.

Vierailija
849/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On päivänselvää, että mammat yrittävät vääntää lapsettomien elämän negatiiviseksi siksi, koska itse katuvat omaa valintaansa!!!! Eivät ole itse olleet tarpeeksi rohkeita tekemään sitä päätöstä ja nyt harmittaa katsella kateellisena, kun toiset reissaavat, etenevät urallaan ja nauttivat elämästään!

Moni tuttavistani on sanonut minullekin suoraan, että näin on! Kadehtivat ihanaa elämääni ja katuvat, että ovat hankkineet lapsia!

Työ ei merkitse minulle henkilökohtaisesti mitään. En pidä myöskään matkustelusta, mutta voisin sitä halutessani tehdä. Kiva, että etenet urallasi. Parempi palkkakehitys mahdollistaa minulle vapaan elämän, elämme nimittäin tulonsiirroilla, jotka sinäkin osaltasi kustannat. Lievästi autismi- oireinen lapseni sai juuri kuntoutusrahan, 660 €/kk. Se on mukava lisä parin tonnin lisäksi. Muista olla ahkera!

Ihan tästä sivusta vaan, mutta kaikki me saamme yhteiskunnalta erilaisia palveluita ja tukiakin elämämme aikana terveydenhuollosta ja koulutuksesta alkaen. Kiva, että sun autisti-lapsellesi annetaan kuntoutusrahaa, niin saat hoitaa lastasi niin kuin kuka tahansa, joka saa lapselleen tukia hänen erityistarpeidensa vuoksi. Toivottavasti lapsestasi kasvaa vähän vastuullisempi ihminen kuin sinusta, vaikka hänellä omat haasteensa onkin.

Vierailija
850/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylilääkäri Hanna Nohynekin mielestä elämän tarkoitus on lisääntyminen. Mitäs tähän tuumaatte?

Tuumaan että Nohynek ei määrittele minun elämää eikä vapauttani. Niin, että lepo.

Vierailija
851/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä minä kakaralla tekisin?

Vierailija
852/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tästä sivusta vaan, mutta kaikki me saamme yhteiskunnalta erilaisia palveluita ja tukiakin elämämme aikana terveydenhuollosta ja koulutuksesta alkaen. Kiva, että sun autisti-lapsellesi annetaan kuntoutusrahaa, niin saat hoitaa lastasi niin kuin kuka tahansa, joka saa lapselleen tukia hänen erityistarpeidensa vuoksi. Toivottavasti lapsestasi kasvaa vähän vastuullisempi ihminen kuin sinusta, vaikka hänellä omat haasteensa onkin.

No, tilanteeni ei ole omavalintainen, joten vastuuta täytyy nyt muiden kantaa.

Vierailija
853/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein syy lapsettomuuteeni on se että en enää usko miesten kykyyn rakastaa naista, enkä halua olla yksinhuoltajakaan. Voi olla, että olen lukenut liikaa tätä palstaa.

Mulla vähän sama...tosin silloin kun olin parisuhteessa niin kerroin sen johtuvan muista syistä. Todellisuudessa oli aina semmoinen tunne alitajunnassa ettei lasta kannata hankkia kyseisen miehen kanssa tai edes haaveilla siitä, mies kyllä ajoittain otti esille halun tehdä mulle lapsi(miettikää miten hän asian ilmaisi), mutta aika yksin olisin jäänyt koko asian kanssa, onneksi en myöntynyt.

Nyt olen jo liian vanha, eikä minulla ole miestäkään.

Vierailija
854/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläisille yhteiskunnan loisille pitää säätää lapsettomuusvero. Miehille lisävaatimuksena armeijan suoritus. Muuten nelivitosesta kuolemaan saakka maksettaisiin lisäveroa. Ei hyvinvointivaltion eduista saa poimia vain itselle sopivia bonuksia.

Siinä on jo ihan riittävästi lisäveroa että maksetaan lapsiperheiden etuudet.

Onneksi kirkollisvero on sentään vapaaehtoinen.

Vierailija
855/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisippa ontto elämäntarkoitus jos lisääntyminen se olisi. Tähän mahtuu niin paljon muutakin..

Vierailija
856/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinelävät kuluttavat suhteessa enemmän luonnonvaroja, kuin perheelliset. Huvittavaa, että esitätte jotain maailmanpelastajia, mutta kai sitä ylemmyyttä täytyy jollain tapaa esittää, kun muutakaan esiteltävää tai hyviä perusteluja omalle hedonismille ei ole. Toivottavasti teille ei riitä pe*seenpesijöitä vanhainkodissa.

Mitä sitten? Se lapsi kuluttaa koko elämänsä niitä luonnonvaroja sinun lisäksesi ja tämä moninkertaistuu mitä useampia lapsia. Etkä voi etukäteen tietää tuleeko heistä yksineläviä vai perheellisiä kuluttajia.

Siitä tulee aika helvetin paljon isompi kuorma luonnolle ja tulevaisuudelle kuin yksinelävä vela. Sitäpaitsi osa heistäkään ei todellisuudessa äelä yksin vaan ekokylissä ja kommuuneissa.

Vierailija
857/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinelävät kuluttavat suhteessa enemmän luonnonvaroja, kuin perheelliset. Huvittavaa, että esitätte jotain maailmanpelastajia, mutta kai sitä ylemmyyttä täytyy jollain tapaa esittää, kun muutakaan esiteltävää tai hyviä perusteluja omalle hedonismille ei ole. Toivottavasti teille ei riitä pe*seenpesijöitä vanhainkodissa.

Kun on aikaa harrastaa ja pitää huolta kunnostaan ei isommalla todennäköisyydellä päädy kenenkään pyyhittäväksi.

Vierailija
858/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. Ei lisättävää.

Vierailija
859/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuumaan vain, että se on hänen mielipiteensä. Vaikuttaa haastattelun perusteella henkilöltä, joka mielellään tarjoaisi omia näkemyksiään vähän muissakin asioissa ja on hengeltään sellainen "ei pidä valittaa, näin on aina tehty ja pitää nytkin tehdä" -ihminen. Eli tuskinpa elämän tarkoitus on ainoa asia, josta hänellä on vahva ja joustamaton mielipide.

Vierailija
860/5302 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuumaan, että se on hänen mielestään elämän tarkoitus. Tai sitten "naseva" vastaus haastattelijan kysymykseen, koska hänellä ei ole oikeasti mitään hajua. Ei pidä ottaa liian vakavasti muita tai itseään.