Helsingin Pihlajamäki, millaista aluetta?
Sopisi budjettiin hyvin
T: asuntoa etsivä 24v nainen
Kommentit (35)
Ota huomioon että monessa talossa tulossa putkiremppa joka sitten nostaa hintaa!
Ainakin nimi on ihana! Nimen perusteella muuttaisin mielelläni Pihlajamäkeen.
Pihlajamäessä päin vastoin on useimmissa taloissa tehty jo putkiremontti. Musta Pihlajamäki on ihanaa 60-luvulla väljästi rakennettua, asunnoissa kivat pohjat. Ostarin seutu nyt tietty on mitä on, mutta niin se on kaikissa lähiöostareissa. Asukkaista en osaa sanoa mitään.
Mites Pukinmäki? Pihliksen ja Malmin välillä, suunnilleen samaa hintatasoa, kaikki palvelut ja juna-asema vieressä.
Ostarin seudulla pyörii "kantikset", mutta pihliksestä on lyhyt matka esimerkiksi viikin prismaan, joten kuinka usein tarvitsee siinä ostarilla käydä? Nämä kantikset aika hyvin pysyttelevät siinä ostarilla, eli sinä aikana, kun itse siellä vähän enemmän liikuin, niin ei ollut mitään ongelmia heidän kanssaan, kun en siellä ostarilla itse pyörinyt.
Kivoja kävelyreittejä joen varressa, hyvät kulkuyhteydet ja tosiaan iso kauppa lähellä. Eli voisi sitä huonomminkin valita. :)
Yhtään aiempaan kommenttiin viitaten, itse muuttaisin huomattavasti mielummin pihlikseen, kuin malmille.
Pihlajamäki on mainettaan paljon parempi. Vähän sieltä on huonot yhteydet julkisilla, mutta sehän tietysti riippuu siitä mihin on menossa.
Itse pidän sen ajan arkkitehtuurista. Kämpät on kivoja.
Kivempi Pihlis on kuin monet uudet täyteen ahdetut asuinalueet.
Ostari varmasti vähän siistiytyy, kun nyt alkaa ne muutos- ja uudisrakennustyöt. Myllypurossa ainakin kävi niin. Pihlajamäki on aika ainutlaatuinen asemakaavaltaan, reitit kouluihin oli alunperin ilman autoteiden ylitystä esim, ja on edelleen. Upeat näkymät, tietyistä taloista jo alakerroksista näkyy todella kauas.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä kamala kuin Malmi, mutta ilman palveluita. Sille on syynsä miksi sopii budjettiin.
Oletko asunut kummassakasn paikassa?
Minä olen Pihlajamäessä 18 vuotta ja Malmilla 16 vuotta. Ihsnia paikkoja molemmat asua. Hyvät kulkuyhteydet ja palvelut. Hyvät lenkkeilymaastot ja liikuntapaikkoja. Ihania ihmisiä. Suosittelen lämpimästi.
Jos haluat edullista, muuta Kontulaan. Ostarilla jonkin verran samanlaista "porukkaa" kuin monella lähiöostarilla, mutta hyvät liikenneyhteydet, luontoa on, rauhallista seutua, iso ostari, s-market, k-market, lidl, ravintoloita, ym., uimahalli, kirjasto, terveyskeskus, jne. Ovat uudistamassa ostarin ilmettä.
Pihlajanmäki on tosiaan mainettaan parempi edullinen asuinalue. Asunnot pääosin vanhempia laadukkaasti rakennettuja betonikolosseja hyvillä näkymillä.
Pukinmäen puolella lähinnä paremmat yhteydet ja enemmän palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä kamala kuin Malmi, mutta ilman palveluita. Sille on syynsä miksi sopii budjettiin.
Oletko asunut kummassakasn paikassa?
Minä olen Pihlajamäessä 18 vuotta ja Malmilla 16 vuotta. Ihsnia paikkoja molemmat asua. Hyvät kulkuyhteydet ja palvelut. Hyvät lenkkeilymaastot ja liikuntapaikkoja. Ihania ihmisiä. Suosittelen lämpimästi.
Vain Pihliksessä, mutta jouduin tietysti käyttämään Malmin palveluita. Olihan se tavallaan hyvä kokemus, kun toivoin päivittäin pääseväni tuolta slummista pois ja sain lopulta päntättyä itseni yliopistoon.
Pihlajamäki on alue, joka tulee kohta muuttumaan. Sen verran vanha ostari yms. Varmasti se muuttuu parempaan. Ja jos väljä rakentaminen jää asuintaloihin, eli täydennysrakentamista ei voi tehdä niiden väleihin, tulee siitä varmasti yksi haluttu kohde. Väljästi rakennettu uusiutunut lähiö. Malmi laajenee paljon ja se voi myös lisätä kaupallisista palveluita, ehkä heikentää muita, terveydenhuoltoa, päiväkoteja yms vähäksi aikaa.
Millainenkohan on Liuskekujan alue?
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, mainettaan parempi.
"Mainettaan parempi" = juokse kirkuen vastakkaiseen suuntaan mutta älä missään nimessä metsään vaan pysyttele valaistuilla teillä.
Vierailija kirjoitti:
Millainenkohan on Liuskekujan alue?
Kamala. Sillä seudulla on aika paljon hekaa.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kaikki palvelut. Terkasta lähtien.
Noh, ei sillä ylpeilemään pääse. Ihan asuttava paikka sekin varmasti on.