Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Tykkään liikaa omasta ajasta. Rakastan olla yksin. Tehdä omia asioita, omassa tahdissa. Matkustella.
Päivät ei ole sidottu päiväkodin hakuihin, päiväuniin, ruokailuihin yms...
Maailman tilanne vaikuttaa osittain myös.
Itselläni on kolme aikuista lasta, mutta jos nyt olisin nuori, en tekisi lapsia. Syyt: Maailma on epävarma paikka, kaikki on hirvittävän kallista, ihmissuhteet ovat hankalia, pelkään lasteni tulevaisuuden puolesta- minkälainen maailma heille jää? Jouduin myös lopulta kasvattamaan heidät yksin. Ovat rakkainta maailmassa, enkä tietenkään kadu heitä, mutta nyt valitsisin toisin.
Yksikään kolmesta lapsestani ei aio tehdä omia lapsia. Heillä ei ole mitään traumoja omasta lapsuudestaan, vaan ovat kiinnostuneita opiskelusta, ympäristöstä, eläinoikeuksista ja politiikasta, eikä kenelläkään ole kumppania. Minua ei todellakaan haittaa, ettei minusta tule mummia, päinvastoin.
Haluaisin haluta lapsia, koska vanhempani haluaisivat.. ja olen ainut lapsi. En kuitenkaan voi tehdä niin isoa päätöstä pelkästään toisten mieliksi.
Rakastan omaa aikaa ja rauhaa, saan mennä ja tulla miten haluan. Tulen lasten kanssa toimeen, mutta en erityisesti halua viettää niiden kanssa kallista aikaani. Olen suorittaja, luultavasti saisin vaan kamalan stressin aikaan perhe-elämän täydellisestä suorittamisesta.
Meillä on kolme koiraa ja niitä haluaisin lisää, tunnen eläimiä kohtaan ihan erilaista ja suurta rakkautta kuin ihmisiin.,
Nuorempana olisin voinut halutakin, mutta en löytänyt sopivaa miestä. Epäsuosittu mielipide, mutta mun mielestä lapset pitää tehdä vain rakkautta täynnä olevaan suhteeseen, jossa on sitouduttu yhteiseen loppuelämään. Jos sellaista ei löydy, jääköön tekemättä.
Lapsettomuus ei ole itselleni mikään suuri tragedia, sillä mielekkään elämän voi elää ilman lapsiakin.
Traumat lapsuudesta. En myöskään pidä haisevista vauvoista.
Vierailija kirjoitti:
Tälläisille yhteiskunnan loisille pitää säätää lapsettomuusvero. Miehille lisävaatimuksena armeijan suoritus. Muuten nelivitosesta kuolemaan saakka maksettaisiin lisäveroa. Ei hyvinvointivaltion eduista saa poimia vain itselle sopivia bonuksia.
Olet siis kateellinen, voi sua.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana olisin voinut halutakin, mutta en löytänyt sopivaa miestä. Epäsuosittu mielipide, mutta mun mielestä lapset pitää tehdä vain rakkautta täynnä olevaan suhteeseen, jossa on sitouduttu yhteiseen loppuelämään. Jos sellaista ei löydy, jääköön tekemättä.
Lapsettomuus ei ole itselleni mikään suuri tragedia, sillä mielekkään elämän voi elää ilman lapsiakin.
Ja vielä kysymykseen, mitä vanhempani ajattelevat asiasta: tuskin mitään. Heillä on jo lapsenlapsia ja lisää tulossa. Ei ollut pelkästään minun varassani.
Syitähän on paljon, se on selvä. Jokaisen oma asia täysin.
Yksi ryhmä on kuitenkin ikuisesti teini-ikää viettävät egosentrisyyteen jämähtäneet fomoilijat. Ryhmä siinä kuin muutkin ryhmät.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kolme koiraa ja niitä haluaisin lisää, tunnen eläimiä kohtaan ihan erilaista ja suurta rakkautta kuin ihmisiin.,
Tämä lapsettomien koiraihmisten kommentti ottaa monesti silmään kun näitä näkee paljon. Onhan se fakta jos itse siittää tai synnyttää lapsen ja kasvattaa sen siihen lapseenkin kiintyy eri tavalla kuin random lapsiin joihin elämässä törmää. Sen jälkeen osaa empatisoida myös muita lapsia ja vanhempia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Syitähän on paljon, se on selvä. Jokaisen oma asia täysin.
Yksi ryhmä on kuitenkin ikuisesti teini-ikää viettävät egosentrisyyteen jämähtäneet fomoilijat. Ryhmä siinä kuin muutkin ryhmät.
Kyllä se teini-ikä loppuu ihan jokaisella riippumatta siitä lisääntyykö vai ei. Ymmärtäähän sen toki, että epäkiitollisia ruuhkavuosia verenmaku suussa suorittava mamma kokee tarvetta vähätellä toisen ihmisen mukavampaa elämäntyyliä.
Löysin kumppanin verrattain myöhään eikä hän halunnut enää lisää lapsia , joten valitsin lapsettomuuden . Ei sillä ettenkö olisi halunnut omia lapsia mutta aina ei saa kaikkea mitä haluaa, niinhän se laulukin menee .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä lapsettomien koiraihmisten kommentti ottaa monesti silmään kun näitä näkee paljon. Onhan se fakta jos itse siittää tai synnyttää lapsen ja kasvattaa sen siihen lapseenkin kiintyy eri tavalla kuin random lapsiin joihin elämässä törmää. Sen jälkeen osaa empatisoida myös muita lapsia ja vanhempia enemmän.
Kaikkein rumimmin muista perheistä puhuvat lisääntyneet ihmiset. Oma lapsi ja oma tapa kasvattaa on aina paras.
Mun mielestä kysymys on vähän kuin kysyisi, miksi et halua hevosta? Miksi tätä pitäisi perustella..?
Itselläni ei ole mitään isoa periaatteellista syytä tai traumaa. En vaan ole hetkeäkään ikinä kaivannut omaa lasta, en osaa kuvitella että saisin siinä diilissä enemmän kuin menettäisin. Nautin omasta elämästäni lapsettomana enkä kaipaa siihen muutosta. Joskus minulta on kysytty enkö pelkää yksinäistä vanhuutta. Noh, ehkä joskus pelkäänkin. Mutta oma lähipiirini on osoittanut ettei lapsilla ole siihen isoakaan vaikutusta. Lähipiirissäni on vanhuksia joilla on lapsia ja jotka ovat hyvin yksinäisiä, ja on vanhuksia joilla ei ole lapsia ja joilla on tiivis sosisaalinen verkosto. Toki myös toisin päin. Olennaista tuntuu olevan se, eonko elämä eletty osallistuen yhteiskunnan toimintaan ja ylläpitäen monipuolisia sosiaalisia suhteita myös oman perheen ulkopuolella - ja onko opeteltu nauttimaan myös omasta seurasta, jolloin hyvinvointi ei ole niin voimakkaasti muista kiinni. Joidenkin kohdalla lapset tuntuvat jopa heikentävän näitä kykyjä.
Omat vanhempani eivät ole kommentoineet valintaani kummemmin. Ovat saattaneet joskus todeta että hyvä kun jokainen tekisi itselleen sopivia ratkaisuja, ja ovat voineet sanoa että eivät omialapsiaa kadu, mutta hyvin ymmärtävät toisenlaisen valinnan.
En ole koskaan halunnut lapsia, pienenäkin nukkeleikeissä nuket olivat minun siskoja ja kuulosti oudolta, kun muut kutsuivat minua nuken äidiksi.
Nyt aikuisena olen oikeasti joutunut selittelemään miksi en ole hankkinut lapsia ja milloin aion hankkia miehen. Olen kyllä seurustellut useamman kerran, mutta olen päätynyt siihen, että sinkkuna olen onnellisin ja pystyn olemaan oma itseni vapaammin. En myöskään haluaisi hälyä ympärilleni 24/7 enkä usko, että kestäisin sitä huolta ja vastuuta, joita lapset aiheuttaa. Aiemmin olin murheellinen siitä, että vanhemmistani ei tule isovanhempia ja he ehkä jossain määrin myös syyttivät minua siitä, mutta onneksi sisarukseni teki vielä vanhoilla päivillään muutaman lapsen, joten nyt tuotakaan syyllisyyttä ei enää ole.
Minulle on sanottu päin naamaa kuinka olen itsekäs ihminen, kun en ole hankkinut lapsia ja varmasti näin onkin, mutta mielestäni suurempia syyllisiä ovat ne, jotka lapsia hankkivat ja sitten vasta toteavat, ettei olisi kannattanutkaan.
Myös täällä keskusteluissa tulee usein esille kuinka kaikki vastuu kodista ja arjesta kaatuu aina äitien päälle ja he elävät katkeroituneena onnettomassa parisuhteessa vain lasten takia. Minusta se kuulostaa ihan kauhealta enkä haluaisi tuhlata tätä ainoaa elämääni sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut lapsia, pienenäkin nukkeleikeissä nuket olivat minun siskoja ja kuulosti oudolta, kun muut kutsuivat minua nuken äidiksi.
Nyt aikuisena olen oikeasti joutunut selittelemään miksi en ole hankkinut lapsia ja milloin aion hankkia miehen. Olen kyllä seurustellut useamman kerran, mutta olen päätynyt siihen, että sinkkuna olen onnellisin ja pystyn olemaan oma itseni vapaammin. En myöskään haluaisi hälyä ympärilleni 24/7 enkä usko, että kestäisin sitä huolta ja vastuuta, joita lapset aiheuttaa. Aiemmin olin murheellinen siitä, että vanhemmistani ei tule isovanhempia ja he ehkä jossain määrin myös syyttivät minua siitä, mutta onneksi sisarukseni teki vielä vanhoilla päivillään muutaman lapsen, joten nyt tuotakaan syyllisyyttä ei enää ole.
Minulle on sanottu päin naamaa kuinka olen itsekäs ihminen, kun en ole hankkinut lapsia ja varmasti näin onkin, mutta mielestäni suurempia syyllisiä ovat ne, jotka lapsia hankkivat ja sitten vasta toteavat, ettei olisi kannattanutkaan.
Myös täällä keskusteluissa tulee usein esille kuinka kaikki vastuu kodista ja arjesta kaatuu aina äitien päälle ja he elävät katkeroituneena onnettomassa parisuhteessa vain lasten takia. Minusta se kuulostaa ihan kauhealta enkä haluaisi tuhlata tätä ainoaa elämääni sellaiseen.
Kannattaa aina sanoa ihan suoraan ettei mikään ole itsekkäämpää kuin lisääntyminen liikakansoittuneessa maailmassa. Lisääntyneet hankkivat lapsia sillä he itse haluavat, piittaamatta vähääkään maapallon ja luonnon tilanteesta.
On hauskaa kuunnella sitä vikinää ja kitinää minkä totuuden sanominen saa aikaan. Ihmisillä on hauska tapa selittää omat valintansa puhtaaksi vaikka tietävät itsekin että metsään menee.
Vierailija kirjoitti:
Tälläisille yhteiskunnan loisille pitää säätää lapsettomuusvero. Miehille lisävaatimuksena armeijan suoritus. Muuten nelivitosesta kuolemaan saakka maksettaisiin lisäveroa. Ei hyvinvointivaltion eduista saa poimia vain itselle sopivia bonuksia.
Pereheverotus toteuttaisi tämän siistimmin ja kohdistaisi varallisuutta lapsiperheille kevyemmän verotuksen muodossa. Eikä kannustaisi pentutehtailuun sellaisia, joilla ei ole varaa huolehtia jälkeläisistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pereheverotus toteuttaisi tämän siistimmin ja kohdistaisi varallisuutta lapsiperheille kevyemmän verotuksen muodossa. Eikä kannustaisi pentutehtailuun sellaisia, joilla ei ole varaa huolehtia jälkeläisistään.
Joo. Se nyt vielä puuttuisi että lapsettomat joutuisivat maksamaan enemmän veroja kuin ne jotka niitä verorahoja eniten käyttävät. Huh.
Montako kertaa täällä on jo sanottu, että ei kuulu muille, eikä tarvitse selittää kenellekään. Jokin päättelee oman elämänsä kulun. Näin se vaan on.
Yksinelävät kuluttavat suhteessa enemmän luonnonvaroja, kuin perheelliset. Huvittavaa, että esitätte jotain maailmanpelastajia, mutta kai sitä ylemmyyttä täytyy jollain tapaa esittää, kun muutakaan esiteltävää tai hyviä perusteluja omalle hedonismille ei ole. Toivottavasti teille ei riitä pe*seenpesijöitä vanhainkodissa.
Ei ole tarpeeksi rahaa.