Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?
Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?
Kommentit (5302)
Vierailija kirjoitti:
Yksinelävät kuluttavat suhteessa enemmän luonnonvaroja, kuin perheelliset. Huvittavaa, että esitätte jotain maailmanpelastajia, mutta kai sitä ylemmyyttä täytyy jollain tapaa esittää, kun muutakaan esiteltävää tai hyviä perusteluja omalle hedonismille ei ole. Toivottavasti teille ei riitä pe*seenpesijöitä vanhainkodissa.
Perustelut tälle, kiitos. :D
Haluan alkaa pubiruusuksi. Suunta näyttää lupaavalta.
Vierailija kirjoitti:
Hullu mammat taas toivomassa onnellisille naisille kaikkea pahaa,
sääli että tollasillakin saastoilla on lapsia, tulevia nistejä tietty.
Sitä ei voi etukäteen tietää, mikä lapsesta tulee. No, olen aikuinen ihminen ja pystyn elämään sen riskin kanssa, että lapsestani tulee jotain muuta, kuin mitä toivon. Se ei ole minun vallassani kaikilta osin.
Minusta on hienoa, että nykyisin ihmiset voivat valita millaisen elämän haluavat. Aikaisemmin oletettiin, että kaikki menevät naimisiin ja hankkivat kaksi lasta kahden vuoden välein. Jos tähän muottiin ei halunnut, kyseltiin jatkuvasti koska löydät miehen/naisen, koska menet naimisiin, koska teet lapsen. Ja sen ensimmäisen jälkeen koska teet toisen.
Monet sitten tekivät mitä yhteiskunta odotti vastoin omaa tahtoaan kun eivät jaksaneet selitellä, kaikki kaverit pariutuivat ja saivat perheen ja eivät pitäneet yhteyttä jne. Niin monet, jotka eivät edes soveltuneet vanhemmiksi, hankkivat lapsia yhteiskunnan ja muiden painostuksesta sopiakseen hyväksyttyyn muottiin.
Minulla on tuttuja, jotka halusivat lapset nuorina parikymppisinä. Syys oli, että kun lapset ovat aikuisia ja lähtevät kotoa, he ovat vielä nuoria itsekkin ja vapaita tekemään mitä haluavat.
Ei se kyllä ihan niinkään ole! Kun on lapsia ja heistä välittää on heissä myös kiinni ikuisesti. Tottakai haluaa heitä auttaa kun tarvitsevat apua ja olla heidän elämässään.
Minä vietin vuosikausia mukavaa sinkkuelämää, matkustelin, opiskelin, tein uraa ja nautin huolettomasta elämänvaiheesta. Lapsen sain lähes nelikymppisenä ja haluan olla hänen elämässään mukana ja tukena. Koska koin pitkän nuoruuden en kaipaa vapaata elämää enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syitähän on paljon, se on selvä. Jokaisen oma asia täysin.
Yksi ryhmä on kuitenkin ikuisesti teini-ikää viettävät egosentrisyyteen jämähtäneet fomoilijat. Ryhmä siinä kuin muutkin ryhmät.
Kyllä se teini-ikä loppuu ihan jokaisella riippumatta siitä lisääntyykö vai ei. Ymmärtäähän sen toki, että epäkiitollisia ruuhkavuosia verenmaku suussa suorittava mamma kokee tarvetta vähätellä toisen ihmisen mukavampaa elämäntyyliä.
Osui ja upposi näemmä. Tänään vielä jokunen tykkää Oak Barrell päivityksistäsi, kymmenen vuoden päästä ei enää kukaan. Me olemme silloinkin matkalla perheenä aivan kuten nytkin. Ikäihmisenä se vapaus sinulla sitten vasta koittaakin, kun et pääse edes sitä yhtä kynnystä yksiöstäsi pois.
Ottakaa lisää koiria.
Ottaa näemmä mammalla koville kun tänäkin aamuna on joutunut heräämään raatamaan perheen eteen seuraavaksi 18 tunniksi eivätkä ne kakaranperkuleet vieläkään osaa muuta kuin huutaa ja sotkea. Tottele eivät tietenkään myöskään. Ymmärrän, harmittaahan se!
Vapaus tehdä mitä huvittaa ooo... Vapaus. 😄🎶👠👠💄👙🎶🎸🗼🎠🍹🍰🌴🤩
Vierailija kirjoitti:
En usko, että yksikään lapseton jättää lapset hankkimatta vain siksi, että maailma pelastuu. Kyllä ne syyt ovat aivan omassa itsekkyydessä, kuten lasten hankkiminenkin, eipä silti.
Ei kai sen väliä mihin sinä uskot. Itse olen kokenut ajatuksen lapsen hankkimisesta luonnottomana varhaisteini-iästä asti, kun aloin ymmärtää jotain maailman tilanteesta. Ehkä kaikki eivät kykene ajattelemaan muuta kuin omaa napaansa ja omaa lähipiiriään ja tulevaisuuttaan.
En tosin kuvittele pelastavani valinnallani maailmaa, mutta pesen käteni sen lisäsaastuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jotain merkillistä siinä, että velojen täytyy aina ja joka paikassa olla perustelemassa lapsettomuuttaan. Vähän sama kuin vegaaneilla, jotka toimittavat vegaaniuttaan kaikille.
Lue ketjun aihe. Ne vain vastaamme otsikossa esitettyyn kysymykseen, that's it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syitähän on paljon, se on selvä. Jokaisen oma asia täysin.
Yksi ryhmä on kuitenkin ikuisesti teini-ikää viettävät egosentrisyyteen jämähtäneet fomoilijat. Ryhmä siinä kuin muutkin ryhmät.
Kyllä se teini-ikä loppuu ihan jokaisella riippumatta siitä lisääntyykö vai ei. Ymmärtäähän sen toki, että epäkiitollisia ruuhkavuosia verenmaku suussa suorittava mamma kokee tarvetta vähätellä toisen ihmisen mukavampaa elämäntyyliä.
Osui ja upposi näemmä. Tänään vielä jokunen tykkää Oak Barrell päivityksistäsi, kymmenen vuoden päästä ei enää kukaan. Me olemme silloinkin matkalla perheenä aivan kuten nytkin. Ikäihmisenä se vapaus sinulla sitten vasta koittaakin, kun et pääse edes sitä yhtä kynnystä yksiöstäsi pois.
Ottakaa lisää koiria.
Mikä on Oak Barrell-päivitys?
En minä halua olla matkalla perheen kanssa nyt enkä sitten myöhemmin. Olen tyytyväinen matkustaessani ystävieni ja mieheni kanssa. Koiria en voi sietää.
Tarkoititko tuolla toiseksi viimeisellä lausellasi, että ajattelet lapsiesi nostelevan sinua päivittäin vanhana kynnyksen yli vai mistä ihmeestä on kyse? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tänneKIN pitää äitimammojen tulla kertomaan kuinka kaikki velat ovat tehneen väärän ratkaisun ja kuolee yksinäisenä ja tyhmänä.. Johan otsikkokin sanoo mistä on kyse ja minusta on kiva kuulla myös muiden velojen mielipide tähän. Teidän mammojen mielipide tulee kyllä esille kaikissa muissa keskusteluissa.
Olen järkeillyt että velavastaisten lisääntymistuputtajien ajatus menee jotakuinkin näin:
- minulla on lapsia
- lapset ovat ainoa/selvästi suurin saavutukseni elämässä
- velalle lasten saaminen ei ole tärkeää, eikä minkäänlainen positiivinen asia
- velalle minunkaan lapseni eivät ole mikään saavutus
- velat pitää pyrkiä mollaamaan hiljaiseksi, koska muuten kohta kukaan ei pidä saavutustani minään
Tuo taas vastaa näkemystäni siitä mikä on velojen käsitys lisääntymisestä. Tyyliin, että lasten saanti poissulkee kaiken muun sisällön elämästä. Plus se, että he yleensä puhuvat vain äideistä. Ja että vanhemmat eivät mistään muusta puhuisi kuin lapsistaan. Ylläribylläri, suurin osa merkityksellisistä ihmisistä saavutuksineen ovat myös vanhempia (enkä nyt tarkoita että lapsen saanti lisäisi merkityksellisyyttä uralla, vaan sitä, että se ei mitenkään estä sitä).
En suurin surminkaan haluaisi tuoda yhtään ihmistä tähän maailman kärsimään ja kuolemaan.
Jos pelkästään tämän sivuston juttuja lukiessa tulee selväksi, että elämä on hirveää ja suurin osa ihmisistä valtavia p a skoja. Varsinkin ne jotka ovat lapsia hankkineet, eli vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinelävät kuluttavat suhteessa enemmän luonnonvaroja, kuin perheelliset. Huvittavaa, että esitätte jotain maailmanpelastajia, mutta kai sitä ylemmyyttä täytyy jollain tapaa esittää, kun muutakaan esiteltävää tai hyviä perusteluja omalle hedonismille ei ole. Toivottavasti teille ei riitä pe*seenpesijöitä vanhainkodissa.
Monta ihmistä samassa taloudessa kuluttaa suhteessa vähemmän/ hlö, kuin yksin asuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa "kuluttavat suhteessa enemmän" -kommentissa ollut mitään järkeä.
Vela kuluttaa mitä kuluttaa ja sitten lakkaa olemasta.
Lapsen hankkinut kuluttaa itse, hänen lapsensa kuluttaa, lapsenlapset kuluttavat, lapsenlapsenlapset kuluttavat jne.jne.
Pahan ketju jälkimmäisessä on karmeimmillaan loputon ja päättyy vasta kun auringosta tulee punainen jättiläinen. Tai kun ne lapsiketjut ovat tehneet planeetasta elinkelvottoman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta ihmistä samassa taloudessa kuluttaa suhteessa vähemmän/ hlö, kuin yksin asuva.
Nyt on mammalogiikkaa kerrakseen. :D Käyttekö te päällekkäin vessassa ja suihkussa, syötte samasta yhden ihmisen annoksesta, lapset käyttävät samoja vaippoja ja neliöitäkin on saman verran kuin minun kaksiossani? Vai miten tuo on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tänneKIN pitää äitimammojen tulla kertomaan kuinka kaikki velat ovat tehneen väärän ratkaisun ja kuolee yksinäisenä ja tyhmänä.. Johan otsikkokin sanoo mistä on kyse ja minusta on kiva kuulla myös muiden velojen mielipide tähän. Teidän mammojen mielipide tulee kyllä esille kaikissa muissa keskusteluissa.
Olen järkeillyt että velavastaisten lisääntymistuputtajien ajatus menee jotakuinkin näin:
- minulla on lapsia
- velat pitää pyrkiä mollaamaan hiljaiseksi, koska muuten kohta kukaan ei pidä saavutustani minäänTuo taas vastaa näkemystäni siitä mikä on velojen käsitys lisääntymisestä. Tyyliin, että lasten saanti poissulkee kaiken muun sisällön elämästä. Plus se, että he yleensä puhuvat vain äideistä. Ja että vanhemmat eivät mistään muusta puhuisi kuin lapsistaan. Ylläribylläri, suurin osa merkityksellisistä ihmisistä saavutuksineen ovat myös vanhempia (enkä nyt tarkoita että lapsen saanti lisäisi merkityksellisyyttä uralla, vaan sitä, että se ei mitenkään estä sitä).
Kyllä, mutta naiset joilla on muitakin saavutuksia, eivät ole läheskään niin hädissään ja agressiivisia veloja kohtaan.
Tuntuu että ne reppanosta reppanoimmat kotiäidit ja matalapalkkapuurtajat ovat kärkkäimmin äitiyttä muille tuputtamassa. Kun heillä ei mitään muuta ole.
Lapseni ovat jo aikuisia. En olisi huolissani heidän nistiytymisestään. Enkä jaksa enää bailatakaan, se kuuluu nuoruuteen. Mikään ei ole niin naurettavaa, kun keski-ikäinen mamma ( vela tai ei) nuorten suosimassa yökerhossa.
Kun saimme aikanaan lapsen (joka oli monelle tuttavapiirissä yllätys), huomasin joiltakin kollegoilta ympärillä hieman vahingoniloisia reaktioita. Ilmeisesti he olettivat minun tipahtavan täysin pois kuvioista ja menettävän urani, puhumattakaan kreisimahtavista bailutilaisuuksista tai työmatkoista. Pari vuotta keskityin aika pitkälti lapsen hoitoon, minkä jälkeen riitti intoa palata töihin. Ja kappas vaan, sillä innolla porskutin kauas ohi näistä ikibailaajista, jotka junnaavat edelleen urallaan tärkeilemässä siinä missä olivat vuosia sitten, heitäkin on vuosi vuodelta vähemmän. Tilaisuuksiin ja työmatkoihin pääsen osallistumaan edelleen niin paljon kuin sielu sietää (kiitos tasa-arvon), tosin nykyään ne tuntuvat vähän tyhjänpäiväisiltä ja jo nähdyiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- minulla on lapsia
- velat pitää pyrkiä mollaamaan hiljaiseksi, koska muuten kohta kukaan ei pidä saavutustani minäänTuo taas vastaa näkemystäni siitä mikä on velojen käsitys lisääntymisestä. Tyyliin, että lasten saanti poissulkee kaiken muun sisällön elämästä. Plus se, että he yleensä puhuvat vain äideistä. Ja että vanhemmat eivät mistään muusta puhuisi kuin lapsistaan. Ylläribylläri, suurin osa merkityksellisistä ihmisistä saavutuksineen ovat myös vanhempia (enkä nyt tarkoita että lapsen saanti lisäisi merkityksellisyyttä uralla, vaan sitä, että se ei mitenkään estä sitä).
Kyllä, mutta naiset joilla on muitakin saavutuksia, eivät ole läheskään niin hädissään ja agressiivisia veloja kohtaan.
Tuntuu että ne reppanosta reppanoimmat kotiäidit ja matalapalkkapuurtajat ovat kärkkäimmin äitiyttä muille tuputtamassa. Kun heillä ei mitään muuta ole.
Tämä. Lisäksi oikeasti ihan hämmentävän iso osa jopa niistä äideistä joilla on muitakin saavutuksia kuin lapset, eivät puhu muusta kuin niistä lapsistaan. Jopa ihmisille joita aihe ei kiinnosta tipan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullu mammat taas toivomassa onnellisille naisille kaikkea pahaa,
sääli että tollasillakin saastoilla on lapsia, tulevia nistejä tietty..
Jospa yritettäisiin pysyä asiallisina.
Omasta puolestani se joka haluaa alkaa vaikka synnytyskoneeksi, itse en sitä osaa halua enkä edes yhtä lasta.
Antakaa toisten elää ja eläkää itsekin, valitsemallanne tavalla. Katkeruus ja viha syö ihmistä ja tässäkin asiassa se on turhaakin turhempaa.
Ei se ole ihan niin, että "se joka haluaa synnytyskoneeksi niin siitä vaan". Me velat maksetaan veroistamne näitten synnytyskoneitten menot, nepsy-kakaroiden hoidon, niiden tulevien nistien hoidon ym.
Tämä on ketju jossa joku mamma kyseli "mikä siihen on syynä?"
On se tosiaan kumma että nyt tähän ketjuun kehtaavat vastailla niitä syitä!
:)