Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5302)

Vierailija
3701/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunnut lapsia, mutta ei löydy kunnollista miestä joka haluaisi osallistua lasten hoitoon omalta osaltaan. En luovuta vielä kuitenkaan.

Vierailija
3702/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän off-topic, mutten malta olla tuomatta erästä näkökulmaa asiaan.

Vastauksissa on suuri osa sellaisia (oletetusti) terveen, työikäisen täyttä elämää elävien kirjoittamia. Elämä nykyisellään on hyvää ja vanhemmuudessa näkyy enemmälti vain haittapuolia.

Elämää on kuitenkin pitkälti tuon vaiheen jälkeenkin. Et ole enää töissä, sairauksia iskee itselle/kumppanille/kaveripiiriin. Kaveripiiri ajan myötä harvenee.

Teknologia kehittyy ja maailma muuttuu. Et olekaan enää tilanteen herra, kuten ennen.

Tarvitsisit jonkun sukupolvea nuoremman auttamaan/neuvomaan, miten asiat nykyisin hoidetaan. Haluaisit jonkun läheisen, jonka kanssa voit puhua muistakin, kuin tv-ohjelmista ja tuttavien enenevistä sairauksista.

Eikö olisikin kiva, jos sinulla on joku, joka pitää sinusta ja välittää sinusta vielä silloinkin, kun elämäsi ei olekaan enää niin "täyttä". Keneltä voit pyytää apua? Kenelle voit opettaa hyviä asioita?

Se vaatisi uhrauksia. Sen raskauden, jonka jälkeen vyötärösi ei ole yhtä kapea kuin ennen. Lasten kasvattamisen kaikkine vaivoineen. Mielestäni lapsiperhearki on mukavaa, useimmiten hauskaakin. Vieraita lapsia en jaksaisi kaitsea, mutta omani ovat ihania.

Olen yksi kommentoijista. En ole terve, vaan työkyvyttömyyseläkkeellä ja siitä huolimatta tai ehkä jopa sitä suuremmalla syyllä olen lapseton.

En myöskään tarvitse vanhana nuorempaa neuvomaan asioissa, koska kehitän itseäni jatkuvasti, otan asioista selvää ja pysyn ajassa mukana.

Lapsipehe arki on omiin silmiin kaikkea muuta kuin mukavaa. Toisille sopii ja toisille ei.

Joku ei nyt täsmää..työkyvyttömyyseläkkeellä ja kehittää itseään jatkuvasti...? Jospa kehittäisit töihin itsesi jos olet kykenevä kehittämään itseäsi ja pysymään ajan hermolla...anteeksi jos oli ilkeästi sanottu, mutta ehkä et edes oikea henkilö ole, koska aika hassulta kuulostaa

Katsos kun työkyvyttömyys ei tarkoita sitä etteikö kykenisi lukemaan ja ajattelemaan. Työkyvyttömyys ei tarkoita myöskään kyvyttömyyttä oppia uutta. Työkyvyttömyys tarkoittaa vain sitä ettei sairauden takia kykene normaaliin työelämään. Ei mitään muuta.

Ja kyllä olen ihan oikea henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3703/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävintä tässä on se, että me muut teemme uhrauksia mahdollistaaksemme velojen helpon ja hedonistisen elämäntavan. Toivon, että se huomioitaisiin jotenkin tulevaisuudessa. Vanhanpiian vero takaisin!

Totta tämä - tarvitaan velavero!

Tällä ajattelulla vapaaehtoisestilapsettomien veroista ei sitte makseta perheille tukia. Miksi pitäisi, ei haluta teidän lapsia ja perhe-elämää kustantaa. Joo, tää oli kärjistettyä ja kunhan soitan suutani. Olen vela, elän omaa rauhallista elämää, en nosta minkäänsortin tukia. Ylipäätään, tää yhteiskunta ei tue tai ota päätöksissä huomioon yksineläviä, ja elinkustannukset on yksinkin kalliit. Ihan turha kuvitella, että kaikki on vain hedonistista elämää, kun ei ole naimisissa ja tehnyt lapsia. Se on hyvin pieni osa joille on. Itse en ylipäätään välitä ihmisistä, en aikuisista, enkä lapsista. Olen kohta keski-ikäinen, viihdyn aina vain paremmin omassa seurassani, koska maailma ja ihmiset on ihan kamalia. En ole tietoisesti valinnut tällaista elämää, vaan elämä ja kokemukset ovat kuljettaneet tähän pisteeseen. En koe kärsiväni tilanteestani, olen tyytyväinen nykyiseen elämääni. Silti aina löytyy se joku, jonka mielestä minun elämä on väärin, pitää haluta parisuhde ja lapsia. Miksi eläisin muiden tahtotilan mukaan ja voisin huonosti. Jos toinen kokee lapsensa maailman parhaana asiana, niin hienoa. Se ei ole minulta pois, mutta lapsettomuus sitten on muilta pois? Tätä dilemmaa en ole koskaan ymmärtänyt. Jos joku vastaa, että pitää tehdä veronmaksajia, jatkaa sukua, rotua yms. Niin kasvatanko päästään terveen lapsen, jos en ole halukas lasta kasvattamaan ja voin siinä sivussa itse huonosti. Todellisuudessa ehkä kasvatetaan yhteiskunnan terveydenhuollon, mielenterveyspalveluiden ja sosiaaliturvan kuluja. Jospa ei tarvisi puuttua toisten elämään, koska ei voi tietää mitä se toinen ihminen jaksaa, pystyy tai haluaa. Päätösten takana voi olla rankkojakin tilanteita ja ollaan heittämässä kiviä niskaan, kun ei toisen elämäntapa ja valinnat miellytä.

Oisko ratkaisu että lapsettomat jatkaa työelämässä 18v pitempään kuin muut? Niin saataisiin eläkkeisiin rahaa, he kun eivät ole tehneet eläkkeenmaksajia tähän yhteiskuntaan :(

Tää ois hyvä. Alkais synnytystalkoot kiinnostaa :D

Lapseton jo osallistuu pershedelmiesi ylläpitokustannuksiin maksamalla veroja. Sinä ja pershedelmäsi sen sijaan kulutatte yhteiskunnan varoja huomattavasti enemmän kuin lapseton.

Vierailija
3704/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/viihde/art-2000009547007.html

Tässä teille esimerkki siitä, miksi miehet tykkäävät käydä Levillä, "työmatkoilla", saunailloissa, firman pikkujouluissa laivalla jne.!

Kaikkihan sen tietää :D

Vierailija
3705/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöpäätarjoanteille666 kirjoitti:

tervetuloa kohdunkaulan ja rintasyöpä mikä on 500% yleisempää naisilla kellä ei ole lapsia

Emme ota kiitos. Tuo vasta idioottimainen ja itsekäs (teko)syy olisi jatkaa syöpäkurjuutta ja tautigeenejään.

Vierailija
3706/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua synnyttää

Vierailija
3707/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan nappaa

Vierailija
3708/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

syöpäätarjoanteille666 kirjoitti:

tervetuloa kohdunkaulan ja rintasyöpä mikä on 500% yleisempää naisilla kellä ei ole lapsia

Emme ota kiitos. Tuo vasta idioottimainen ja itsekäs (teko)syy olisi jatkaa syöpäkurjuutta ja tautigeenejään.

Kohdunkaulansyöpä ja rintasyöpä ei liity mitenkään siihen onko lapsia vai ei. Ainoa syöpä joka liittyy lapsettomuuteen on munasarjasyöpä.

Vierailija
3709/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo tätä nykyajan lasten ja nuorten pahoinvointia voi todeta, että aika monen muunkin olisi pitänyt jättää ne lapset tekemättä.

Aina on ollut pahoinvoivia, kaikkina aikoina. Ties vaikka olisit sinäkin.

Vierailija
3710/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hassu tuo joka väittää vehtaavansa varatun kanssa, mutta ei ole maksua ottava. Luulee että sillä miehellä on vaan se ykkösnainen, niitähän on useampia. Olen itsekin ollut yksi sellainen monista joskus, tosin se päättyi klamydiaan, joten suosittelen olemaan tarkka kumin kanssa. Ja tiedoksi, olet aina kakkonen, pelkkä kakkonen

Voi sinua....etkö käsitä millään, että EN HALUAkaan olla mitään muuta, kuin 'kakkonen"!!!! En halua siitä miehestä mitään muuta, kuin satunnaisia tapaamisia; välillä pelkkää s****ä ja välillä vaikkapa kivaa matkaseuraa. Miten voi olla noin vaikeaa ymmärtää???

Itse olet näköjään katkeroitunut ja se johtuu tietenkin siitä, että olit rakastunut kyseiseen mieheen. Me taas tapaamme ihan puhtaalla friends with benefits-ajatuksella!

Niin ja kyllä on elämä helppoa, eiks niin?

Vierailija
3711/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävintä tässä on se, että me muut teemme uhrauksia mahdollistaaksemme velojen helpon ja hedonistisen elämäntavan. Toivon, että se huomioitaisiin jotenkin tulevaisuudessa. Vanhanpiian vero takaisin!

Tällä ajattelulla vapaaehtoisestilapsettomien veroista ei sitte makseta perheille tukia. Miksi pitäisi, ei haluta teidän lapsia ja perhe-elämää kustantaa. Joo, tää oli kärjistettyä ja kunhan soitan suutani. Olen vela, elän omaa rauhallista elämää, en nosta minkäänsortin tukia. Ylipäätään, tää yhteiskunta ei tue tai ota päätöksissä huomioon yksineläviä, ja elinkustannukset on yksinkin kalliit. Ihan turha kuvitella, että kaikki on vain hedonistista elämää, kun ei ole naimisissa ja tehnyt lapsia. Se on hyvin pieni osa joille on. Itse en ylipäätään välitä ihmisistä, en aikuisista, enkä lapsista. Olen kohta keski-ikäinen, viihdyn aina vain paremmin omassa seurassani, koska maailma ja ihmiset on ihan kamalia. En ole tietoisesti valinnut tällaista elämää, vaan elämä ja kokemukset ovat kuljettaneet tähän pisteeseen. En koe kärsiväni tilanteestani, olen tyytyväinen nykyiseen elämääni. Silti aina löytyy se joku, jonka mielestä minun elämä on väärin, pitää haluta parisuhde ja lapsia. Miksi eläisin muiden tahtotilan mukaan ja voisin huonosti. Jos toinen kokee lapsensa maailman parhaana asiana, niin hienoa. Se ei ole minulta pois, mutta lapsettomuus sitten on muilta pois? Tätä dilemmaa en ole koskaan ymmärtänyt. Jos joku vastaa, että pitää tehdä veronmaksajia, jatkaa sukua, rotua yms. Niin kasvatanko päästään terveen lapsen, jos en ole halukas lasta kasvattamaan ja voin siinä sivussa itse huonosti. Todellisuudessa ehkä kasvatetaan yhteiskunnan terveydenhuollon, mielenterveyspalveluiden ja sosiaaliturvan kuluja. Jospa ei tarvisi puuttua toisten elämään, koska ei voi tietää mitä se toinen ihminen jaksaa, pystyy tai haluaa. Päätösten takana voi olla rankkojakin tilanteita ja ollaan heittämässä kiviä niskaan, kun ei toisen elämäntapa ja valinnat miellytä.

Oisko ratkaisu että lapsettomat jatkaa työelämässä 18v pitempään kuin muut? Niin saataisiin eläkkeisiin rahaa, he kun eivät ole tehneet eläkkeenmaksajia tähän yhteiskuntaan :(

Lapseton jo osallistuu pershedelmiesi ylläpitokustannuksiin maksamalla veroja. Sinä ja pershedelmäsi sen sijaan kulutatte yhteiskunnan varoja huomattavasti enemmän kuin lapseton.

Jokainen lapsetonkin on ollut lapsi joskus, ja ihan omana itsenään kuluttanut niitä verovaroja. Sen sijaan lapseton ei koskaan anna takaisin sitä tärkeintä panosta yhteiskunnalle, eli uutta ihmistä tekemään töitä. Raha kun ei korvaa ihmistyövoimaa.

Vierailija
3712/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten tällainen "ketju" on yhä täällä. Täällä puhutaan ymmärtääkseni kommentoijille tuntemattomista ihmisistä. Kenellekään EI kuulu toisten yksityielämä. PISTE.

Vierailija
3713/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen lapsetonkin on ollut lapsi joskus, ja ihan omana itsenään kuluttanut niitä verovaroja. Sen sijaan lapseton ei koskaan anna takaisin sitä tärkeintä panosta yhteiskunnalle, eli uutta ihmistä tekemään töitä. Raha kun ei korvaa ihmistyövoimaa.

No Suomeen tarvitaan joka tapauksessa työvoimaa ulkomailta ja samalla hoituu tämän meidän takapajulan geeniperimän sekoittaminen! Täällä kun alkaa olla jo kohta liikaa niitä "vähän liian läheistä sukua toisilleen" olevia......näkyy jo tietyillä alueilla esim. tiettyjen sairauksien lisääntymisenä....

Vierailija
3714/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten tällainen "ketju" on yhä täällä. Täällä puhutaan ymmärtääkseni kommentoijille tuntemattomista ihmisistä. Kenellekään EI kuulu toisten yksityielämä. PISTE.

Itsepähän ovat täällä mukana.

Vierailija
3715/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/viihde/art-2000009547007.html

Tässä teille esimerkki siitä, miksi miehet tykkäävät käydä Levillä, "työmatkoilla", saunailloissa, firman pikkujouluissa laivalla jne.!

Kaikkihan sen tietää :D

Niinhän ne naisetkin käy. Niinkuin te itsekin.

Vierailija
3716/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina halunnut lapsia, mutta ei löydy kunnollista miestä joka haluaisi osallistua lasten hoitoon omalta osaltaan. En luovuta vielä kuitenkaan.

Tinderöi Serbiassa.Ilmaise suoraan hakevasi perhekeskeistä miestä.Tavatkaa nyyttäri meiningillä piknik treffeillä.Poistu tyhjinkäsin saapuvan luota.Kumpikin tuo jotain.

Aikatauluja Varsovasta lähteviin lähtöihin Rome2Rio.RyanAir vie Hki-Vantaalta.

89 päivää saa viettää viisumivapaasti.

Vierailija
3717/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertauksena ketjun aihe: Te naiset jotka ETTE HALUA omia lapsia niin mikä siihen syynä? Jos ei päde ole hiljaa.

Vierailija
3718/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertauksena ketjun aihe: Te naiset jotka ETTE HALUA omia lapsia niin mikä siihen syynä? Jos ei päde ole hiljaa.

Kirjoittaa vapaaehtoisesti lapseton, arvatkaa millä alustalla? No, tietenkin Vauvalla! Ihan luonnollista, missäpä muuallakaan?

Vierailija
3719/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei ole mitään velkaa tälle yhteiskunnalle ja siten ihan syytön jo syntyessään tehtailemaan yhtään mitään jälki kasvua jos ei sitä halua. 

Vierailija
3720/5302 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hassu tuo joka väittää vehtaavansa varatun kanssa, mutta ei ole maksua ottava. Luulee että sillä miehellä on vaan se ykkösnainen, niitähän on useampia. Olen itsekin ollut yksi sellainen monista joskus, tosin se päättyi klamydiaan, joten suosittelen olemaan tarkka kumin kanssa. Ja tiedoksi, olet aina kakkonen, pelkkä kakkonen

Voi sinua....etkö käsitä millään, että EN HALUAkaan olla mitään muuta, kuin 'kakkonen"!!!! En halua siitä miehestä mitään muuta, kuin satunnaisia tapaamisia; välillä pelkkää s****ä ja välillä vaikkapa kivaa matkaseuraa. Miten voi olla noin vaikeaa ymmärtää???

Itse olet näköjään katkeroitunut ja se johtuu tietenkin siitä, että olit rakastunut kyseiseen mieheen. Me taas tapaamme ihan puhtaalla friends with benefits-ajatuksella!

Olet siis miehelle ilmainen pi**u. Kovastipa arvostat itseäsi.

Eri

Sivusta, eihän tuo liity siihen mitä mies siitä saa, vaan siihen mitä tämä nainen siitä saa. Ei halua ja tarvitse maksua, ihan se tapahtuma on se mitä halutaan. Näin ei vissiin sinulla ole, haluat maksun, etkä "antaa ilmaiseksi". Minusta alkaa näyttää, että sinä olet se maksullinen, se joka jotain korvausta vaatii. Maksuna käynee satasen setelin sijaan perhe, elintaso ja sormukset, jonka mies ottaa pois viikonloppuisin. Miksi itket, sait jo varsin ruhtinaalisen maksun. Mitään et antanut ilmaiseksi.

Uu, kadehdin naista joka jakaa itseään miehelle, joka puolestaan dippailee itseään myös vaimoonsa? En ehkä ihan hirveän kateellinen ole. Hyi hitto!