Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen on syynä?

Vierailija
26.12.2022 |

Mitä vanhempasi ajattelee kun et jatka sukua?
Jos olisit halunut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?

Kommentit (5304)

Vierailija
2781/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nautin hyvästä avioliitosta niin kauan kuin se kestää mutta kyllä vähän oikeesti odotan sitä vanhuutta omassa rauhassa koiralauman kanssa...

Kun olen saanut elämästä kylläkseni, kävelen metsään ja kaadun ja maadun sinne, heippa.

Tietääkö "hyvässä avioliitossa" oleva miehesi, että haaveilet asuvasi vain koirien kanssa? Kuulostaa todella hyvältä liitolta. No, itsekäs olet jo lapsettomuuttasikin, että turha ehkä muuta odottaa.

No sinä et ainakaan ole hyvässä avioliitossa, kun noin katkera olet. Pitäisikö sinun ottaa vähän Buranaa ja mennä sänkyyn vähän lepäilemään? Kyllä huomenna kaikki on taas paremmin, jookos?

Sinun liittosi tässä ei kestä päivänvaloa, taisi osua arkaan paikkaan?

Lue ketjun otsikko tarpeeksi monta kertaa tai ehkäpä parempi pyytää jotakuta lukutaitoista lukemaan ja selittämään se sinulle tai voisitpa vain pysyä poissa palleroidesi kera jos edes hekään sietävät rienaustasi.

Vierailija
2782/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään moni yrittää hallita liikaa elämäänsä ja kehoaan. Ei uskalleta heittäytyä vaikka heittäytyminen toisi sen todellisen onnen ja täyttymyksen. Elämässä ei voi hallita kaikkea, pitää vain hyväksyä se ja uskaltaa elää, mennä ja tehdä.

Tarkoittaako tämä ettei uskalleta "heittäytyä" raskaaksi? Jos, niin elämässä on monta muutakin asiaa johon heittäytyä. Minulle ne heittäytymiset ovat maailman näkeminen ja tuntemattomien asioiden/paikkojen kokeminen, uuden oppiminen ja itsensä fyysisesti äärirajoille haastaminen. Avoimin mielin täällä kuljen, uteliaasti, iloisena ja onnellisena. Samalla tietäen sen että raskaus ja lapsi eivät olleet minua varten.

Laimeaa heittäytymistä. Niitä on kiva sitten vanhana muistella YKSIN.

Jotkut pärjää yksin ja jotkut ei. Huolestuttavaa jos jälkimmäiset ovat vanhempia, eikä puhuta ala-asteikäisistä, joille tämä on ihan luonnollista.

Muista sitten pärjätä yksin, kun pskat on housuissa, eikä kukaan hoida, kun hoitajia ei ole.

Kyllä palveluita on saatavilla kun niistä maksaa. Mikä on muutenkin eettisempää kuin velvoittaa tähän jälkikasvua ilmaiseksi. Lisäksi en suoraansanottuna tiedä yhtään vanhempaa omani mukaanlukien, jotka olisivat itse vaihtaneet vanhempiensa vaippoja. Kyllä nämä palvelut ostettiin tai tarjottiin kunnan puolesta. Ps. Ei haittaa vaikka hoitajan olisi ulkomaalaistaustainen, tämä osaltaan tulee paikkaamaan huoltovajetta, jota syntyvyydellä ei saada enää tilkittyä vaikka niin kuvittelisit.

Lisäksi kun miettii, millaisissa oloissa jotkut lapset joutuvat elämään (kukaan ei vaihda vaippoja), luulen että selviän tai sitten en. Mutta tuskin se heille helpompaa, ihmiset joutuvat kohtaamaan kaikenlaista, ei pelota.

Hoitajia ei riitä mm. siksi, että moni jää lapsettomaksi. Ihan turha yrittää kääntää mustaa valkoiseksi, koska sanoohan sen järkikin. Harmittaa vain, että viette hoitajia myös meiltä, jotka olemme kortemme kekoon kantaneet.

Kaikkien lapsellisten lapset päätyvät siis vain ja ainoastaan juuri hoitajiksi, joista on silti pula, mutta silti  lapsettomat "vievät" heidät vaikka hoitajat hoitavat vain omat vanhempansa maksutta palkkaa vastaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2783/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen. Äippyleillä olisi nyt peiliin katsomisen ja kasvun paikka, mutta helpompi toki räksyttää omaa "ylivertaisuuttaan" / "paremmuuttaan" haukkumalla kovimpaan ääneen ja pureskelemalla "huonompiaan".

Hyökkäys on paras puolustus. Äitylit käyvät kimppuun, koska tuntevat itsensä uhatuiksi. Miksi?

- Omatunto kolkuttaa. Ei olekaan niin loistava äiti ja parempi kuin miksi luuli muuttuvansa.

- Miettivät, oliko oma valinta sittenkään oikea. Toisten erilainen valinta kyseenalaistaa koko oman maailmankuvan - oliko tämä kuitenkaan ainoa oikea valinta? Mitä jos olisin valinnut toisin? Tästä seuraa ahdistus.

- Kadehtivat lapsivapaata elämää kuitenkin, vaikkeivät ikinä myöntäisi sitä kenellekään. Tämä ei tarkoita, etteikö rakastaisi lapsiaan ja pitäisi niistä huolta.

Lapsettomat eivät tunge lapsiketjuihin huutamaan ja syyttämään väärin elämisestä. Ei tarvitse.

Kyllä muuten tunkevat, olen ollut todistamassa monta kertaa. Ymmärrettävää tietysti, kun muuta elämänsisältöä ei ole.

Eivät tunge ja vaikka jotkut harvat sitten tunkisivatkin niin millä tekosyyllä SINÄ pusket tänne velaketjuun?

Vierailija
2784/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua, joten tämä ajatus on saattanut jo jonkun toisen kirjoittamana nousta esiin:

En halua lapsia, sillä en halua, että he joutuvat kärsimään geeneistäni.

Ja kyllä, lapsuuteni ei ollut onnellinen.

Vierailija
2785/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nautin hyvästä avioliitosta niin kauan kuin se kestää mutta kyllä vähän oikeesti odotan sitä vanhuutta omassa rauhassa koiralauman kanssa...

Kun olen saanut elämästä kylläkseni, kävelen metsään ja kaadun ja maadun sinne, heippa.

Tietääkö "hyvässä avioliitossa" oleva miehesi, että haaveilet asuvasi vain koirien kanssa? Kuulostaa todella hyvältä liitolta. No, itsekäs olet jo lapsettomuuttasikin, että turha ehkä muuta odottaa.

No sinä et ainakaan ole hyvässä avioliitossa, kun noin katkera olet. Pitäisikö sinun ottaa vähän Buranaa ja mennä sänkyyn vähän lepäilemään? Kyllä huomenna kaikki on taas paremmin, jookos?

Lue ketjun otsikko tarpeeksi monta kertaa tai ehkäpä parempi pyytää jotakuta lukutaitoista lukemaan ja selittämään se sinulle tai voisitpa vain pysyä poissa palleroidesi kera jos edes hekään sietävät rienaustasi.

Luepas itse tarkemmin. Aloituksessa sanotaan: "Jos olisit halunnut perustaa perheen etkä saanut lapsia niin mikä siihen johti?" Kerro siitä.

Itse huudetaan väärässä ketjussa ja syytetään muita. Aika väsynyttä.

Vierailija
2786/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen. Äippyleillä olisi nyt peiliin katsomisen ja kasvun paikka, mutta helpompi toki räksyttää omaa "ylivertaisuuttaan" / "paremmuuttaan" haukkumalla kovimpaan ääneen ja pureskelemalla "huonompiaan".

Hyökkäys on paras puolustus. Äitylit käyvät kimppuun, koska tuntevat itsensä uhatuiksi. Miksi?

- Omatunto kolkuttaa. Ei olekaan niin loistava äiti ja parempi kuin miksi luuli muuttuvansa.

- Miettivät, oliko oma valinta sittenkään oikea. Toisten erilainen valinta kyseenalaistaa koko oman maailmankuvan - oliko tämä kuitenkaan ainoa oikea valinta? Mitä jos olisin valinnut toisin? Tästä seuraa ahdistus.

- Kadehtivat lapsivapaata elämää kuitenkin, vaikkeivät ikinä myöntäisi sitä kenellekään. Tämä ei tarkoita, etteikö rakastaisi lapsiaan ja pitäisi niistä huolta.

Lapsettomat eivät tunge lapsiketjuihin huutamaan ja syyttämään väärin elämisestä. Ei tarvitse.

Kyllä muuten tunkevat, olen ollut todistamassa monta kertaa. Ymmärrettävää tietysti, kun muuta elämänsisältöä ei ole.

Eivät tunge ja vaikka jotkut harvat sitten tunkisivatkin niin millä tekosyyllä SINÄ pusket tänne velaketjuun?

Millä tekosyyllä sinä pusket vauva.fi-sivustolle? Luulisi järjen sanovan, että täällä keskustellaan lapsista.

Vierailija
2787/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kissat ovat aina olleet omia vauvoja. Ihmislapset eivät sen sijaan kiinnosta yhtään.

Mä lässytän mun koirille kuin jotkut vauvoille. Ei ole ikinä tehnyt mieli edes koskea mihinkään vauvaan saati sanoa sille mitään. Jos joku on yrittänyt tunkea vauvaa syliin, pidän vaan kädet alhaalla, kukaan ei ole vielä tiputtanut sitä ja odottanut että ottaisin kopin.

Vaikutat tosi tasapainoiselta. Teinini voisivat huonona päivänä käyttäytyä noin, tosin kertoisin heille hieman käyttäytymisohjeita tuollaisen lapsellisen performanssin jälkeen.

Hoida lukutaidoton porakone teinixplussapallerosi kun kerran olet tehtaillut ja jätä vieraat ihmiset rauhaan. 

Ps. täältä luulisi löytyvän ketjuja, jotka on jopa tarkoitettu synnytyskoneille, mutta juuri tämä ei ole sellainen.

Mitä mieltä äitisi on, kun kutsut häntä synnytyskoneeksi?

Vierailija
2788/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kissat ovat aina olleet omia vauvoja. Ihmislapset eivät sen sijaan kiinnosta yhtään.

Mä lässytän mun koirille kuin jotkut vauvoille. Ei ole ikinä tehnyt mieli edes koskea mihinkään vauvaan saati sanoa sille mitään. Jos joku on yrittänyt tunkea vauvaa syliin, pidän vaan kädet alhaalla, kukaan ei ole vielä tiputtanut sitä ja odottanut että ottaisin kopin.

Vaikutat tosi tasapainoiselta. Teinini voisivat huonona päivänä käyttäytyä noin, tosin kertoisin heille hieman käyttäytymisohjeita tuollaisen lapsellisen performanssin jälkeen.

Hoida lukutaidoton porakone teinixplussapallerosi kun kerran olet tehtaillut ja jätä vieraat ihmiset rauhaan. 

Ps. täältä luulisi löytyvän ketjuja, jotka on jopa tarkoitettu synnytyskoneille, mutta juuri tämä ei ole sellainen.

Taas yksi äityli joka kuvittelee että kaikkien äidit on ihania ja hyviä, ja että me kaikki välitettäis siitä mitä äitimme ajattelee.

Vierailija
2789/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat ontuvat ohiaiheen luulot ja pilkat kiertävät kehää. Synnytyskone on synnytyskoneelle + kaikille susi.

Vierailija
2790/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi äityli joka kuvittelee että kaikkien äidit on ihania ja hyviä, ja että me kaikki välitettäis siitä mitä äitimme ajattelee.

Ahaa. Nyt alkaa löytyä selitys omituiselle käytöksellesi. Suosittelen terapiaa, jotta pystyisit luomaan myös merkityksellisiä ihmissuhteita.

Vierailija
2791/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään moni yrittää hallita liikaa elämäänsä ja kehoaan. Ei uskalleta heittäytyä vaikka heittäytyminen toisi sen todellisen onnen ja täyttymyksen. Elämässä ei voi hallita kaikkea, pitää vain hyväksyä se ja uskaltaa elää, mennä ja tehdä.

Tarkoittaako tämä ettei uskalleta "heittäytyä" raskaaksi? Jos, niin elämässä on monta muutakin asiaa johon heittäytyä. Minulle ne heittäytymiset ovat maailman näkeminen ja tuntemattomien asioiden/paikkojen kokeminen, uuden oppiminen ja itsensä fyysisesti äärirajoille haastaminen. Avoimin mielin täällä kuljen, uteliaasti, iloisena ja onnellisena. Samalla tietäen sen että raskaus ja lapsi eivät olleet minua varten.

Laimeaa heittäytymistä. Niitä on kiva sitten vanhana muistella YKSIN.

Ei minusta ole vanhemmilleni mitään seuraa. He asuvat toisella puolella Suomea, kerran kesässä ja jouluna poiketaan. Muuten ei juuri soitella, eikä viestitellä.

Miten lasten saaminen poistaisi vanhuuden yksinäisyyden? Kuinka monella vanhuksella on hoitokodissa MITÄÄN seuraa lapsistaan?

Sinunlaisistasi ei olekaan, kuten juuri itse todistit. Suuri osa ihmisistä on kuitenkin normaaleja.

Normaali ihminen muuttaa opintojen alussa paikkaan jossa on laadukasta opetusta, jolla pääsee elämässä eteenpäin. Ja sille reissullensa jää.

Tuolta kun on sinne kotiseudulle Pärnäkosken taajamaan 5h+ automatka niin ei sitä vaan kukaan järjissään oleva vanhan äidin seuralaiseksi ramppaa.

Vierailija
2792/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Nyt alkaa löytyä selitys omituiselle käytöksellesi. Suosittelen terapiaa, jotta pystyisit luomaan myös merkityksellisiä ihmissuhteita.

Minun käytökselleni? En kylläkään ole se jonka kanssa (sinä?) olet väitellyt viestitolkulla.

Mutta kerran kun otit puheeksi, kyllä, kävin terapiassa monet vuodet ja nyt olen päässyt masennuksesta yli, elän onnellista lapsetonta elämää ja käyn täyspäivätöissä. Vanhemmalla siskollani on sama äiti, hän ei ole äitimme kanssa missään tekemisissä (eikä monien muidenkaan kanssa vaan ajaa kaikki pois elämästään, paitsi lapsiparat ovat joutuneet häntä kestämään), mutta hän ei koskaan mennyt terapiaan käsittelemään traumojaan vaan alkoi sikiämään lähes heti peruskoulun jälkeen ja yritti lapsillaan paikata omaa huonoa lapsuuttaan, eikä parikymmentä vuotta myöhemminkään ole pysynyt yhdessä työssä edes kokonaista viikkoa. Että silleen.

Vierailija
2793/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tekosyyllä sinä pusket vauva.fi-sivustolle? Luulisi järjen sanovan, että täällä keskustellaan lapsista.

Lapsista ja muistakin asioista keskustellaan AIHE VAPAA yläotsikon alla myös kun valinta = lapsettomuus.

"Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen syynä" koskee aihetta lapsettomuuden muodossa.

Kirjoitat itsekin järjestä vaikka konekirjoituksistasi huokuu kiistaton järjettömyys jo lukutaidottomuutena.

Vierailija
2794/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleni tekee kysyä, miksi joku yleensäkään haluaa lapsia!?! Ja toiseksi ei kuulu kenellekään, miksi minulla on lapsia tai miksi minulla ei ole lapsia PISTE

Vierailija
2795/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsista ja muistakin asioista keskustellaan AIHE VAPAA yläotsikon alla myös kun valinta = lapsettomuus.

"Te naiset jotka ette halua omia lapsia niin mikä siihen syynä" koskee aihetta lapsettomuuden muodossa.

Kirjoitat itsekin järjestä vaikka konekirjoituksistasi huokuu kiistaton järjettömyys jo lukutaidottomuutena.

Irrotit tarkoitusperiisi sopivat sanat lauseesta. Ei näin.

Vierailija
2796/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieleni tekee kysyä, miksi joku yleensäkään haluaa lapsia!?! Ja toiseksi ei kuulu kenellekään, miksi minulla on lapsia tai miksi minulla ei ole lapsia PISTE

Jatka yksinäistä elämääsi. Ei se minulta ole pois. Piste, pilkku ja huutomerkki.

Vierailija
2797/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatka yksinäistä elämääsi. Ei se minulta ole pois. Piste, pilkku ja huutomerkki.

Mikä sinua siinä oman itsesi kanssa olemisessa kauhistuttaa?

Vierailija
2798/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokos vihdoin jatkaisit itsekin infantiilina säihkyvine sädekehinesi autuaan täydellistä lapsellisen elämääsi?

Vierailija
2799/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

31 vuotta ensi toukokuussa. Mitäs sitä sinulla?

Vierailija
2800/5304 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkähullua lapsellisten *inki*unkkausuhoa että ystäviä ja/tai seuraa saa ainoastaan puskemalla värkistään.