Tämän ajan kaksinaismoraalista, oletteko tehneet saman huomion:
Samalla, kun ollaan menty hyvinkin tiukkaan suuntaan siinä että esim. kenenkään vartaloa ei saa kommentoida (ei niin hyvällä kuin pahallakaan, siis esim. vastakkaisen sukupuolen kommentti "näytätpä hyvältä" voidaan kokea ahdisteluksi) ja mitään siistiäkään flirttiä tai lähestymisyrityksiä tavallisessa elämässä (eli kadulla, kaupassa, töissä, viihteellä) ei enää suvaita (nekin ovat ahdistelua)
Niin sitten toisaalta ihmisillä on "oikeus" pukeutua hyvinkin provosoivasti, rannoilla stringeissä, kuntosalilla vedetään housut vakoon (on jopa ohjevideoita netissä, miten trikoot saa aseteltua niin, että pakaravako erottuu), puhumattakaan somen kropanesittelyvideoista... (joita ei kuitenkaan saisi sitten kommentoida mitenkään...?)
Iltapäivälehdissä mainostetaan ihan oikeita h u o r i a ja heidän palveluitaan, polyamoriaa ja vapaita suhteita jne.
Huomaako kukaan muu, kuin minä täti-ikäinen, tässä lähes surkuhupaisan kaksoisstandardin?
Kommentit (1037)
Kukaan ei esim tästä onlyfansista tietäisi yhtään mitään, ellei sillä olisi iltapäivälehtien kanssa selvä mainoskampanja. Vähän väliä juttuja, kuinka taas tienattiin 5000 e viikossa helposti. Nämä on täysin maksettuja juttuja. Kuvitelkaa, jos tulisi viikon välein juttuja, että "Tunturimatkat OY:ssä Jarmo tienaa 5000e viikossa eikä tartte paljon mitään tehdä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on AINA ollut kaksinaismoralistinen suhde kauneuteen. Naisen pitäisi olla seksipommi, mutta silti viaton ja vilpitön. Vielä 100 vuotta sitten meikkaamista pidettiin ilotyttöjen hommana, eikä sitä vielä 50 vuotta sitten katsottu hyvällä monessa osaa Suomea.
Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vielä 80-luvun suomalaisessa tv-viihteessä naurettiin miehille, jotka pukeutuivat naisiksi. Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää raivoa.
Miten se on naisvihaa että haluaa olla yksi jätkistä?
Pick me girl ilmiö on sinulle vieras käsite?
Mitä vihaa se on, jos käyttäytyy niin, että tulee vastakkaisen sukupuolen kanssa hyvin toimeen? Kyllähän miehet aivan vastaavasti muuttavat käytöstään naisten kanssa.
Toki, mutta pick me girl tekee sen halveksumalla ja vähättelemällä muita oman sukupuolensa edustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.
Suurin kysymys on MIKSI joku niitä kommentoi?
MIKSI sitä persettä sitten täytyy esitellä? Kenelle? MIKSI?
Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?
Tää on kyllä puhdasta idiotismia. Toisella on vapaus julkaista ja toisella taas on vapaus kommentoida. Kumpikin vaatii ja vaalii vapauttaan, tajuatko? Ei se tule loppumaan, muuttaa vaan muotoaan.
Onhan siinä se ero, että toinen toimii omassa somessaan, sinä toimit siellä toisen somessa ja/tai yksityisviesteissä.
Jos kirjoittelet törkyjäsi omaan someesi, ketään tuskin häiritsee. Jos jotakuta häiritsee, hän lakkaa seuraamasta sinua, ja ongelma ratkeaa.
Sinulla taas on suunnaton tarve mennä sinne toisen someen sen sijaan, että laitat vain hänet estoon, jos sisältö ei miellytä. Edelleen kysyn: MIKSI?
Mutta sitähän he esittelijät haluavatkin, että muut tulisivat heidän someen ja kommentoimaan heidän esittelyään. Asiasta näyttää tulevan ongelma vasta siinä vaiheessa, kun se kommentointi ei olekaan positiivista.
MIKSI joillain on tarve kirjoittaa niitä kommentteja? Tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä? Emme ole saaneet vastausta niin uskon tuohon yhteen selitykseen että törkykommenttien kirjoittajien tarkoitus on alistaa. He haluavat hallita toisen omaan someensa laittamaa sisältöä.
Mitä väliä sillä on mikä heidän motiivinsa on? Tuskin siihen on vain yhtä syytä olemassa, joillain vain on yksinkertaisesti paha olla itsensä kanssa ja haluavat purkaa sitä netissä muihin. Ja tästä on turha tehdä mitään toista sukupuolta syyllistävää asiaa. Jos tavalliset miehet tekisivät samaa kuin tavalliset naiset ja esittelisivät itseään samanlaisissa poseerauksissa somessa (absurdi ajatuskin), niin aivan varmasti riittäisi myös ilkeämielisiä naisia heidän vartaloitaan haukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en sitten ensi vuoden alusta alkaen halua nähdä enää ainuttakaan kireässä tai paljastavassa asussa liikkuvaa ihmistä tuolla ulkona. Tai kaupassa, salilla tms.
Muuten teen rikosilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä ja ahdistelusta.
Ihan tiedoksi vaan.
Sen kun teet mutta ei asun normaali paljastavuus ole laissa mainittua seksuaalista häirintää tai ahdistelua.
Määrittele normaali paljastavuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä asioista on hankala puhua yleistasolla ilman, että jostain tuntuu,että laitetaan yksittäisiä ihmisiä tikunnokkaan ja tuomitaan.
Meidän pitäisi pystyä puhumaan esim. Siitä, että "kauneusleikkauksien" ym. tai seksityön normalisointi on ongelmallista. Naiset (tai ihmiset ylipäätään) vertailevat itseään toisiinsa ja kun näkee vain yhtä mallia siitä, miltä nainen näyttää tai mitä nainen tekee, tulee paine näyttää itse samalta ja tehdä samoin, jolloin voi riskeerata terveytensä, niin fyysisen kuin henkisen, kuuluakseen joukkoon.Kyllä AP. Näen paljon kaksinaismoralismia. Näen sitä aloituksessa ja koko keskustelussa. Aivan kuten kommentti yllä. Sekin keskittyy vain naisten toimintaa ja näyttää kuvittelevan että ne kommentit on jotain mitä kukaan ei kirjota, ne vaan on.
Koko keskustelun valitsee kaksinaismoralismi jossa vain naisilla on vastuu käytöksestään. Törkykommenttien kirjoittajilla sitä ei ole. Se on kaksinaismoralismia.Jos lähdet liikenteeseen ja menetkö suojatielle aina katsomatta tuleeko autoja? Sun maailmassa niin pitäisi voida mennä. Mutta sitten meidän olisi pakollista kieltää liikenne. Nyt jotta kukaan ei loukkaannu, kaikkien tulisi kävellä silmät kiinni sanomatta sanaakaan. Liikenne pitää kieltää myös tässä. Minä luulen että tämä lisää niitä törkeitä kommentteja, joska ne asiallisetkin alkavat lumihiutaleista tuntua törkeiltä. Vihreä politiikka on perustunut täydellisen maailman tavoitteluun. Vastustetaan ydinvoimaa, vaikka se on hiilivapaata ja sen seurauksena olemme polttaneet miljardeja tonneja hiiltä. Onko ikinä käynyt mielessä että ns täydellinen maailma on mahdottomuus ja jos pyrimme sinne pakolla, tulokset ovat päinvastaisia. Tutustu vaikka kieltolakiin. Laaja-alaisten syyseuraussuhteiden hahmottamista on mahdollista kehittää.
Esimerkkisi eivät nyt oikein osu. Tämä paljastelu vs. kommentointi vertautuisi siihen että autoilija väittäisi että se tietä ylittävä jalankulkija ihan tahallaan ärsyttää häntä seisoskelemalla suojatien kohdalla joten hänellä on oikeus ajaa jalankulkijan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista keskustelua. Minä en ole naisena juurikaan törmännyt tissi-, hauis- tai pebakuviin haluamattani enkä ole kenellekään lähettänyt minkäänlaista kommenttia heidän ulkomuodostaan. En koe jääneeni mistään paitsi itse enkä katso maailman olevan köyhempi paikka ilman kommenttejani. Onko miehillä joku omituinen ajatus siitä, että heidän näkemyksensä toisen ihmisen ulkonäöstä on jotenkin yleisemmällä tasolla tärkeä?
Miehillä?
Ihmisillä? Miehet taitavat kuluttaa nakukuvia enemmän kuin naiset, siksi mainitsin miehet. Ei niitä ole pakko katsella ja kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en sitten ensi vuoden alusta alkaen halua nähdä enää ainuttakaan kireässä tai paljastavassa asussa liikkuvaa ihmistä tuolla ulkona. Tai kaupassa, salilla tms.
Ihan tiedoksi vaan.
Tämä. Mäkään en enää halua nähdä muiden naisten tissejä, kamelinvarpaita enkä persposkia.
Minusta se on ollut koko ajan inhottavaa mutta onneksi uuden lain myötä se on myös rangaistavaa.
Ei voi olla liian vaikeaa pitää vaatteet päällä ihmisten ilmoilla.
Uusi lainsäädäntö ei muuta pukeutumista koskevaa lainsäädäntöä. Lain vaatimukset täyttävä pukeutuminen ei ole seksuaalista ahdistelua tai rangaistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.
Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?
Tää on kyllä puhdasta idiotismia. Toisella on vapaus julkaista ja toisella taas on vapaus kommentoida. Kumpikin vaatii ja vaalii vapauttaan, tajuatko? Ei se tule loppumaan, muuttaa vaan muotoaan.
Onhan siinä se ero, että toinen toimii omassa somessaan, sinä toimit siellä toisen somessa ja/tai yksityisviesteissä.
Jos kirjoittelet törkyjäsi omaan someesi, ketään tuskin häiritsee. Jos jotakuta häiritsee, hän lakkaa seuraamasta sinua, ja ongelma ratkeaa.
Sinulla taas on suunnaton tarve mennä sinne toisen someen sen sijaan, että laitat vain hänet estoon, jos sisältö ei miellytä. Edelleen kysyn: MIKSI?
Mutta sitähän he esittelijät haluavatkin, että muut tulisivat heidän someen ja kommentoimaan heidän esittelyään. Asiasta näyttää tulevan ongelma vasta siinä vaiheessa, kun se kommentointi ei olekaan positiivista.
Kyllä, törkykommentit ovat ongelma. Ei ne neutraalit, positiiviset tai asiallisen negatiiviset kommentit.
Kuka sen määrittelee mikä on törkykommentti?
Poliisi ja oikeuslaitos. Älä odota henkeä pidelleen poliisia kun asunkumppanisi ajaa sinut kirveellä lumihankeen, kun hän on tutkimassa pahoittiko Sara nyt mielensä turhasta vai ei.
Nytkö törkykommenttien kieltäminen johtaa jo naisiin kohdistuviin kirvesmurhiin :D Jättäkää ne törkykommentit kirjoittamatta ja väkivaltarikokset tekemättä, jos poliisien resursseista olette huolestuneita.
Puhuin asuinkumppanista...Parisuhdeväkivaltaa kokee lähestulkoon yhtä usein mies kuin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi vaan.
Sen kun teet mutta ei asun normaali paljastavuus ole laissa mainittua seksuaalista häirintää tai ahdistelua.
Määrittele normaali paljastavuus.
Sen määrittelee lopullisesti oikeuslaitos. Mutta normaalisti katsotaan että sukupuolielimet eivät saa näkyä eivätkä naisen rinnat ihan kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä asioista on hankala puhua yleistasolla ilman, että jostain tuntuu,että laitetaan yksittäisiä ihmisiä tikunnokkaan ja tuomitaan.
Meidän pitäisi pystyä puhumaan esim. Siitä, että "kauneusleikkauksien" ym. tai seksityön normalisointi on ongelmallista. Naiset (tai ihmiset ylipäätään) vertailevat itseään toisiinsa ja kun näkee vain yhtä mallia siitä, miltä nainen näyttää tai mitä nainen tekee, tulee paine näyttää itse samalta ja tehdä samoin, jolloin voi riskeerata terveytensä, niin fyysisen kuin henkisen, kuuluakseen joukkoon.Kyllä AP. Näen paljon kaksinaismoralismia. Näen sitä aloituksessa ja koko keskustelussa. Aivan kuten kommentti yllä. Sekin keskittyy vain naisten toimintaa ja näyttää kuvittelevan että ne kommentit on jotain mitä kukaan ei kirjota, ne vaan on.
Koko keskustelun valitsee kaksinaismoralismi jossa vain naisilla on vastuu käytöksestään. Törkykommenttien kirjoittajilla sitä ei ole. Se on kaksinaismoralismia.Jos lähdet liikenteeseen ja menetkö suojatielle aina katsomatta tuleeko autoja? Sun maailmassa niin pitäisi voida mennä. Mutta sitten meidän olisi pakollista kieltää liikenne. Nyt jotta kukaan ei loukkaannu, kaikkien tulisi kävellä silmät kiinni sanomatta sanaakaan. Liikenne pitää kieltää myös tässä. Minä luulen että tämä lisää niitä törkeitä kommentteja, joska ne asiallisetkin alkavat lumihiutaleista tuntua törkeiltä. Vihreä politiikka on perustunut täydellisen maailman tavoitteluun. Vastustetaan ydinvoimaa, vaikka se on hiilivapaata ja sen seurauksena olemme polttaneet miljardeja tonneja hiiltä. Onko ikinä käynyt mielessä että ns täydellinen maailma on mahdottomuus ja jos pyrimme sinne pakolla, tulokset ovat päinvastaisia. Tutustu vaikka kieltolakiin. Laaja-alaisten syyseuraussuhteiden hahmottamista on mahdollista kehittää.
Vertauksesi ei toimi mitenkään. Tässä on kyse kaksinaismoralismista jota keskustelu täynnä.
Jos vertauksia haluat niin täällä syyllistetään kävelijää siitä että autoilija päätti ajaa hänen ylitseen. Täällä uskotellaan että autoilijan tietoinen päätös ja teko olisi kävelijän syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI joillain on tarve kirjoittaa niitä kommentteja? Tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä? Emme ole saaneet vastausta niin uskon tuohon yhteen selitykseen että törkykommenttien kirjoittajien tarkoitus on alistaa. He haluavat hallita toisen omaan someensa laittamaa sisältöä.
Mitä väliä sillä on mikä heidän motiivinsa on? Tuskin siihen on vain yhtä syytä olemassa, joillain vain on yksinkertaisesti paha olla itsensä kanssa ja haluavat purkaa sitä netissä muihin. Ja tästä on turha tehdä mitään toista sukupuolta syyllistävää asiaa. Jos tavalliset miehet tekisivät samaa kuin tavalliset naiset ja esittelisivät itseään samanlaisissa poseerauksissa somessa (absurdi ajatuskin), niin aivan varmasti riittäisi myös ilkeämielisiä naisia heidän vartaloitaan haukkumaan.
Miksi luulet että he eivät tee niin? Koska naisia eivät vähäpukeiset random jonnet kiinnosta niin kovin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän miehet itseään poseerauksissa esittelisikin, jos sillä saisi suuren määrän rahaa tuovia klikkauksia ja naisseuraajia. Turha spekuloidanaisten kommenteilla, kun ei edes seuraajia miesten heruttelusivuille saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi vaan.
Tämä. Mäkään en enää halua nähdä muiden naisten tissejä, kamelinvarpaita enkä persposkia.
Minusta se on ollut koko ajan inhottavaa mutta onneksi uuden lain myötä se on myös rangaistavaa.
Ei voi olla liian vaikeaa pitää vaatteet päällä ihmisten ilmoilla.Uusi lainsäädäntö ei muuta pukeutumista koskevaa lainsäädäntöä. Lain vaatimukset täyttävä pukeutuminen ei ole seksuaalista ahdistelua tai rangaistavaa.
Kyllä muuttaa. Toisen ahdistelu paljastelulla on rangaistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on AINA ollut kaksinaismoralistinen suhde kauneuteen. Naisen pitäisi olla seksipommi, mutta silti viaton ja vilpitön. Vielä 100 vuotta sitten meikkaamista pidettiin ilotyttöjen hommana, eikä sitä vielä 50 vuotta sitten katsottu hyvällä monessa osaa Suomea.
Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vielä 80-luvun suomalaisessa tv-viihteessä naurettiin miehille, jotka pukeutuivat naisiksi. Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää raivoa.
Ketään ei oikeasti kiinnosta niin paljoa että saavuttaisi raivoamisen asteen jonkun toisen ulkonäön vuoksi, moni joutuu pikemminkin riidanhaluisen voimaantujan uhriksi. Olemus huutaa KATSO MUA ja kun joku erehtyy katsomaan niin saa tulta ja tappuraa niskaansa kun julkesi katsoa muuta kuin kengänkärkiään. Huutaja saa kyllä silloin muutkin päät kääntymään, kai se sitten hivelee sitä huonoa itsetuntoa.
Kultamekko Iida. Hänen saamat kommentit eivät tulleet avohoitopotilailta, vaan perheenisiltä ja -äideiltä omilla nimillään. Samaan aikaan kun he istuvat vanhempainillassa vastustamassa koulukiusaamista, he kivittävät mediassa 18-vuotiaan nuoren naisen.
Kultamekko Iida on esikuva ja todellinen feministi. Olen ylpeä hänestä. Rakastan hänen kaltaisia tyyppejä, rakastan nuoria tyttöjä, jotka pukeutuvat gooteiksi tai japanilaiseen Lolita-alakulttuuriin. Rakastan transihmisiä, jotka pukeutuvat kuten heitä huvittaa. Rakastan ylipainoisia, jotka pukeutuvat napapaitaan. Julkinen tila ei kuulu pelkästään kaltaiselleni keski-ikäiselle naiselle. Se kuuluu kaikille.
Iida ei ole feministiä nähnytkään, wtf?? Luepa kuule feministiä teorioita ja reflektoi vähän.
Nykyajan tyypillinen feminismi on osa laajempaa arvoliberaalia maailmankatsomusta ja tämän maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan.
Se on naiivia idealismia ja osoittaa, että ei ymmärretä ihmisyyttä, inhimillisyyttä eikä ryhmädynaamisiä ilmiöitä. Toisen vapaus on toiselta pois. Rajaton yksilönvapaus on vain naiivi illuusio, minkä ovat luoneet ei-niin-älykkäät ihmiset.
Ps. Myös kommentointi on itseilmaisua. Miten et sitäkään tajua. Taidat olla vielä aika nuori.
Se ei ole itseilmaisua kun kohdistaa kommenttiinsa toiseen henkilöön. Tai tuohan siinä toki esille olevansa itse ääliö sivutuotteena.
Miksi jollain on tarve kommentoida toista?Ja itsensä paljasteluako ei kohdisteta toisille henkilöille?
Ymmärrätkö eron?
Kirjoitat omalle sometilillesi julkaisun "hyvä perse".
Kirjoitat toisen somepostaukseen "hyvä perse".
Hyvä perse on törkykommentti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi vaan.
Ei voi olla liian vaikeaa pitää vaatteet päällä ihmisten ilmoilla.Uusi lainsäädäntö ei muuta pukeutumista koskevaa lainsäädäntöä. Lain vaatimukset täyttävä pukeutuminen ei ole seksuaalista ahdistelua tai rangaistavaa.
Vasta jos aktiivisesti kohdistat sen paljastelun juuri johonkin erityiseen ihmiseen. Vain kadulla kulkeminen mielestäsi paljastavissa vaatteissa ei ole lain tarkoittamaa palajastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, törkykommentit ovat ongelma. Ei ne neutraalit, positiiviset tai asiallisen negatiiviset kommentit.
Kuka sen määrittelee mikä on törkykommentti?
Poliisi ja oikeuslaitos. Älä odota henkeä pidelleen poliisia kun asunkumppanisi ajaa sinut kirveellä lumihankeen, kun hän on tutkimassa pahoittiko Sara nyt mielensä turhasta vai ei.
Nytkö törkykommenttien kieltäminen johtaa jo naisiin kohdistuviin kirvesmurhiin :D Jättäkää ne törkykommentit kirjoittamatta ja väkivaltarikokset tekemättä, jos poliisien resursseista olette huolestuneita.
Puhuin asuinkumppanista...Parisuhdeväkivaltaa kokee lähestulkoon yhtä usein mies kuin nainen.
Jännästi ne ruumiiksi kumppaninsa jäljiltä päätyvät ovat lähes aina naisia, joiden tappaja on mieskumppani. Kirveshipastahan kirjoitit? Se kai on vähintään tapon yritys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista keskustelua. Minä en ole naisena juurikaan törmännyt tissi-, hauis- tai pebakuviin haluamattani enkä ole kenellekään lähettänyt minkäänlaista kommenttia heidän ulkomuodostaan. En koe jääneeni mistään paitsi itse enkä katso maailman olevan köyhempi paikka ilman kommenttejani. Onko miehillä joku omituinen ajatus siitä, että heidän näkemyksensä toisen ihmisen ulkonäöstä on jotenkin yleisemmällä tasolla tärkeä?
Miehillä?
Ihmisillä? Miehet taitavat kuluttaa nakukuvia enemmän kuin naiset, siksi mainitsin miehet. Ei niitä ole pakko katsella ja kommentoida.
Eiköhän siellä ole nainen jos toinenkin etsimässä selluliittia, yms "paheksuttavaa".
Vierailija kirjoitti:
Viestistäsi saa vaikutelman, että ajattelet vain miesten kommentoivan naisten ulkonäköä somessa negatiivisesti. Lisäksi, jos miehet samassa mittakaavassa huomiohuoraisivat samanlaisilla kuvilla somessa, kuin naiset, niin voit olla varma, että riittäisi naisia heidän kuvia arvostelemaan negatiivisesti. Itseasiassa haukkujen vs kehujen suhde olisi vielä todella paljon rumempi niin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedoksi vaan.
Niin, toisen ahdistelu. Mutta mikä tahansa paljastava kuva tai pukeutuminen ei ole silti ahdistelua. Ahdistelua on se että erityisesti kohdistat sen teon johonkin henkilöön.
Miehillä?