Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän ajan kaksinaismoraalista, oletteko tehneet saman huomion:

Vierailija
22.12.2022 |

Samalla, kun ollaan menty hyvinkin tiukkaan suuntaan siinä että esim. kenenkään vartaloa ei saa kommentoida (ei niin hyvällä kuin pahallakaan, siis esim. vastakkaisen sukupuolen kommentti "näytätpä hyvältä" voidaan kokea ahdisteluksi) ja mitään siistiäkään flirttiä tai lähestymisyrityksiä tavallisessa elämässä (eli kadulla, kaupassa, töissä, viihteellä) ei enää suvaita (nekin ovat ahdistelua)

Niin sitten toisaalta ihmisillä on "oikeus" pukeutua hyvinkin provosoivasti, rannoilla stringeissä, kuntosalilla vedetään housut vakoon (on jopa ohjevideoita netissä, miten trikoot saa aseteltua niin, että pakaravako erottuu), puhumattakaan somen kropanesittelyvideoista... (joita ei kuitenkaan saisi sitten kommentoida mitenkään...?)

Iltapäivälehdissä mainostetaan ihan oikeita h u o r i a ja heidän palveluitaan, polyamoriaa ja vapaita suhteita jne.

Huomaako kukaan muu, kuin minä täti-ikäinen, tässä lähes surkuhupaisan kaksoisstandardin?

Kommentit (1037)

Vierailija
201/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.

Suurin kysymys on MIKSI joku niitä kommentoi?

MIKSI sitä persettä sitten täytyy esitellä? Kenelle? MIKSI?

Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?

Tää on kyllä puhdasta idiotismia. Toisella on vapaus julkaista ja toisella taas on vapaus kommentoida. Kumpikin vaatii ja vaalii vapauttaan, tajuatko? Ei se tule loppumaan, muuttaa vaan muotoaan.

Onhan siinä se ero, että toinen toimii omassa somessaan, sinä toimit siellä toisen somessa ja/tai yksityisviesteissä.

Jos kirjoittelet törkyjäsi omaan someesi, ketään tuskin häiritsee. Jos jotakuta häiritsee, hän lakkaa seuraamasta sinua, ja ongelma ratkeaa.

Sinulla taas on suunnaton tarve mennä sinne toisen someen sen sijaan, että laitat vain hänet estoon, jos sisältö ei miellytä. Edelleen kysyn: MIKSI?

Mutta sitähän he esittelijät haluavatkin, että muut tulisivat heidän someen ja kommentoimaan heidän esittelyään. Asiasta näyttää tulevan ongelma vasta siinä vaiheessa, kun se kommentointi ei olekaan positiivista.

Negatiivinen kommentointi ja asiattomien törkyviestien lähettäminen on kaksi eri asiaa. Negatiivista palautetta voi myös antaa ihan asiallisesti.

Molemmat voivat kuitenkin olla täysin laillisia sananvapauteen kuuluvia tekoja. "Asiaton törkyviesti" on subjektiivinen tulkinta eikä tarkoita laitonta. Joten deal with it. Jos ei halua "asiattomia törkyviestejä", niin jättää sen julkisen perseenesittelyn ja huomiohuoraamisen niille, jotka kestävät sen.

Ei mutta asiaton törkyviesti voi jossain tapauksissa ylitää myös vaikkapa kunnianloukkauksen rajan jolloin siitä tulee rangaistavaa. Asiallinen negatiivinen viesti ei voi koskaan olla laiton.

Samoin asiaton perseenesittely voi ylittää rajan missä siitä tulee rangaistavaa. Jättää sen perseenesittelyn pois niin ei tule ongelmia, ei luulisi olevan vaikeaa. Koko tämä "ongelma" lähtee joidenkin naisten pakonomaisesta tarpeesta esitellä sitä persettä, jotta saisivat haluamaansa huomiota. Samaan tapaan kuin joillain miehillä on pakonomainen tarve esitellä munaansa naisille.

Vierailija
202/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on AINA ollut kaksinaismoralistinen suhde kauneuteen.  Naisen pitäisi olla seksipommi, mutta silti viaton ja vilpitön. Vielä 100 vuotta sitten meikkaamista pidettiin ilotyttöjen hommana, eikä sitä vielä 50 vuotta sitten katsottu hyvällä monessa osaa Suomea.

Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vielä 80-luvun suomalaisessa tv-viihteessä naurettiin miehille, jotka pukeutuivat naisiksi. Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää raivoa.

Ketään ei oikeasti kiinnosta niin paljoa että saavuttaisi raivoamisen asteen jonkun toisen ulkonäön vuoksi, moni joutuu pikemminkin riidanhaluisen voimaantujan uhriksi. Olemus huutaa KATSO MUA ja kun joku erehtyy katsomaan niin saa tulta ja tappuraa niskaansa kun julkesi katsoa muuta kuin kengänkärkiään. Huutaja saa kyllä silloin muutkin päät kääntymään, kai se sitten hivelee sitä huonoa itsetuntoa.

Kultamekko Iida. Hänen saamat kommentit eivät tulleet avohoitopotilailta, vaan perheenisiltä ja -äideiltä omilla nimillään. Samaan aikaan kun he istuvat vanhempainillassa vastustamassa koulukiusaamista, he kivittävät mediassa 18-vuotiaan nuoren naisen.

Kultamekko Iida on esikuva ja todellinen feministi. Olen ylpeä hänestä. Rakastan hänen kaltaisia tyyppejä, rakastan nuoria tyttöjä, jotka pukeutuvat gooteiksi tai japanilaiseen Lolita-alakulttuuriin. Rakastan transihmisiä, jotka pukeutuvat kuten heitä huvittaa. Rakastan ylipainoisia, jotka pukeutuvat napapaitaan. Julkinen tila ei kuulu pelkästään kaltaiselleni keski-ikäiselle naiselle. Se kuuluu kaikille.

Iida ei ole feministiä nähnytkään, wtf?? Luepa kuule feministiä teorioita ja reflektoi vähän.

Nykyajan tyypillinen feminismi on osa laajempaa arvoliberaalia maailmankatsomusta ja tämän maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan.

Se on naiivia idealismia ja osoittaa, että ei ymmärretä ihmisyyttä, inhimillisyyttä eikä ryhmädynaamisiä ilmiöitä. Toisen vapaus on toiselta pois. Rajaton yksilönvapaus on vain naiivi illuusio, minkä ovat luoneet ei-niin-älykkäät ihmiset.

Ps. Myös kommentointi on itseilmaisua. Miten et sitäkään tajua. Taidat olla vielä aika nuori.

Se ei ole itseilmaisua kun kohdistaa kommenttiinsa toiseen henkilöön. Tai tuohan siinä toki esille olevansa itse ääliö sivutuotteena.

Miksi jollain on tarve kommentoida toista?

Ja itsensä paljasteluako ei kohdisteta toisille henkilöille?

Itsensäpaljastelu tarkoittaa sitä että paljastelija itse aktiivisesti paljastaa itsensä kohdistaen sen juuri tiettyyn henkilöön. Ei siis sitä että joku julkaisee itsestään kuvan jossain ja sinä sitten vain satut sen näkemään.

Niinhän ne itsensäpaljastelijat ovat aina toimineet. Esittelevät elimiään vain jossain, ja joku onneton sattuu ne näkemään.

Yleensä paljastelija luulee, että kohde haluaakin ne nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä asioista on hankala puhua yleistasolla ilman, että jostain tuntuu,että laitetaan yksittäisiä ihmisiä tikunnokkaan ja tuomitaan.

Meidän pitäisi pystyä puhumaan esim. Siitä, että "kauneusleikkauksien" ym. tai seksityön normalisointi on ongelmallista. Naiset (tai ihmiset ylipäätään) vertailevat itseään toisiinsa ja kun näkee vain yhtä mallia siitä, miltä nainen näyttää tai mitä nainen tekee, tulee paine näyttää itse samalta ja tehdä samoin, jolloin voi riskeerata terveytensä, niin fyysisen kuin henkisen, kuuluakseen joukkoon.

Kyllä AP. Näen paljon kaksinaismoralismia. Näen sitä aloituksessa ja koko keskustelussa. Aivan kuten kommentti yllä. Sekin keskittyy vain naisten toimintaa ja näyttää kuvittelevan että ne kommentit on jotain mitä kukaan ei kirjota, ne vaan on.

Koko keskustelun valitsee kaksinaismoralismi jossa vain naisilla on vastuu käytöksestään. Törkykommenttien kirjoittajilla sitä ei ole. Se on kaksinaismoralismia.

Lopeta vääristely. Koko kiista johtuu siitä, että nämä nykynaiset kuvittelevat voivansa aivan rajattomasti tehdä ihan mitä vain ja, että HE eivät ole vastuussa yhtään mistään vaan kaiken pahan alku ja juuri on muut ihmiset, muut ihmiset on vaan vastuussa. Nyt osa ihmisistä on aivan kurkkua myöten täynnä tätä ja sen takia syntyi vastavoima, jonka tarkoituksena on muistuttaa kaikkien vastuusta.

Vierailija
204/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.

Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?

Tää on kyllä puhdasta idiotismia. Toisella on vapaus julkaista ja toisella taas on vapaus kommentoida. Kumpikin vaatii ja vaalii vapauttaan, tajuatko? Ei se tule loppumaan, muuttaa vaan muotoaan.

Onhan siinä se ero, että toinen toimii omassa somessaan, sinä toimit siellä toisen somessa ja/tai yksityisviesteissä.

Jos kirjoittelet törkyjäsi omaan someesi, ketään tuskin häiritsee. Jos jotakuta häiritsee, hän lakkaa seuraamasta sinua, ja ongelma ratkeaa.

Sinulla taas on suunnaton tarve mennä sinne toisen someen sen sijaan, että laitat vain hänet estoon, jos sisältö ei miellytä. Edelleen kysyn: MIKSI?

Mutta sitähän he esittelijät haluavatkin, että muut tulisivat heidän someen ja kommentoimaan heidän esittelyään. Asiasta näyttää tulevan ongelma vasta siinä vaiheessa, kun se kommentointi ei olekaan positiivista.

MIKSI joillain on tarve kirjoittaa niitä kommentteja? Tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä? Emme ole saaneet vastausta niin uskon tuohon yhteen selitykseen että törkykommenttien kirjoittajien tarkoitus on alistaa. He haluavat hallita toisen omaan someensa laittamaa sisältöä.

Oma pahaolo. Sillä kompensoidaan sitä omaa epävarmuutta, kun on itse tullut lyödyksi. Miettikää mitä on jo peruskoulussa tyttöjen yleisin tapa kiusata. Luokan kuningatar kerää sen hovin ympärilleen ja antaa lempeästi hymyillen nenävarttaan pitkin katsoen ymmärtää miten olet täysinolla.

Vierailija
205/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perseen esittelyllä kerjätään huomiota ja kun sitä saa, se pitää kestää.

Oikea kysymys on; MIKSI sitä persettä pitää esitellä?

Huomiota on erilaista. Ja yhä on kysymys MIKSI joilla on tarve se huomio antaa?

Ei ole. Huomio on huomiota, jota perseen esittelijä kerjää. On järjetöntä olettaa, että kaikki huomio on ylistävää. Vastuu huomiosta on perseen esittelijällä ja jos hän ei kestä kommentteja perseestään, syy on esittelijän, ei kommentoijan. Esittelijä on aloitteentekijä ja hän itse on vastuussa saamastaan palautteesta. Jos ei kestä palautetta, kannattaa harkita etukäteen tekemisiään, ettei tarvitse jälkikäteen katua mitä tuli tehdyksi. Mikä tässä asiassa on näin uskomattoman vaikeaa tajuta?

Kyllä kommentoija on ihan itse vastuussa loukkaavasta kommentistaan. Hän on sen omin kätösin kirjoittanut.

Kommentista, jota ei olisi ollut ilman tyrkyttävää persettä.

Mistä niitä kommentteja oikein ilmestyy jos kukaan ei niitä kirjoita?

Aivan, ei mistään. Joku ihminen siellä ihan omin pikkusormin on sitä kirjoittamassa ja on vastuussa niistä omista pikkusormistaan.

Mikä tämä uhriuminen on ettei muka jotkut kykene omia käsiään hallitsemaan? Kuulostaa vaaralliselta porukalta joka pitäisi poistaa yhteiskunnasta jos kerta näin on.

Näen nyt ne kommentin kirjoittajat uudessa valossa. Ne on ameeboja jotka eivät hallitse omaa kehoaan.

Näin meille on tämä keskustelu uskoteltu. Ne jotka kirjoittaa törkykommentteja eivät osaa olla vastuussa siitä teosta, se teko ei ole heidän syy. Ja siihen tekoon ei ole mitään syytä.

Joten seassamme kulkee henkilöltä jotka eivät pysty hallitsemaan edes omia sormiaan. Nämähän ovat todella vaarallisia, he tietävät aiheuttavansa pahaa mieltä mutta eivät pysty estämään itseään. Sarjamurhaaja-ainesta toisin sanoen. Nykyään näen tötkykommentin kirjoittajan sellaisena.

Vierailija
206/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, törkykommentit ovat ongelma. Ei ne neutraalit, positiiviset tai asiallisen negatiiviset kommentit.

Kuka sen määrittelee mikä on törkykommentti? 

Poliisi ja oikeuslaitos. Älä odota henkeä pidelleen poliisia kun asunkumppanisi ajaa sinut kirveellä lumihankeen, kun hän on tutkimassa pahoittiko Sara nyt mielensä turhasta vai ei.

Ihan yleisellä tasolla vain tarkentaisin että vastoin monien käsitystä niin mielen pahoittamisella ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko joku kommentti ollut laiton vai ei. Lain tarkoitus ei ole suojella ihmisiä mielen pahoittamiselta vaan selkeiltä haitoilta. Jos jonkun sinuun kohdistama julkinen kommentti aiheuttaa vahinkoa tai sinuun kohdistuvaa halveksuntaa niin se voi täyttää kunnianloukkauksen määritelmän.

Vierailija
207/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perseen esittelyllä kerjätään huomiota ja kun sitä saa, se pitää kestää.

Oikea kysymys on; MIKSI sitä persettä pitää esitellä?

Minulla on se käsitys, että siksi kun on yleisö joka haluaa sitä katsoa ja siitä saa rahaa ja mitä makeampi perse niin sitä enemmän seuraajia ja sitä enemmän tulee rahaa.

Vierailija
208/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista keskustelua. Minä en ole naisena juurikaan törmännyt tissi-, hauis- tai pebakuviin haluamattani enkä ole kenellekään lähettänyt minkäänlaista kommenttia heidän ulkomuodostaan. En koe jääneeni mistään paitsi itse enkä katso maailman olevan köyhempi paikka ilman kommenttejani. Onko miehillä joku omituinen ajatus siitä, että heidän näkemyksensä toisen ihmisen ulkonäöstä on jotenkin yleisemmällä tasolla tärkeä? 

Vierailija
209/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänsä paljastelevat naiset pyrkivät itse kontrolloimaan kaikkia muita. Tämähän on aivan itsestään selvää. He haluavat vallan määritellä mitä kukakin saa sanoa ja tehdä.

Vierailija
210/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä asioista on hankala puhua yleistasolla ilman, että jostain tuntuu,että laitetaan yksittäisiä ihmisiä tikunnokkaan ja tuomitaan.

Meidän pitäisi pystyä puhumaan esim. Siitä, että "kauneusleikkauksien" ym. tai seksityön normalisointi on ongelmallista. Naiset (tai ihmiset ylipäätään) vertailevat itseään toisiinsa ja kun näkee vain yhtä mallia siitä, miltä nainen näyttää tai mitä nainen tekee, tulee paine näyttää itse samalta ja tehdä samoin, jolloin voi riskeerata terveytensä, niin fyysisen kuin henkisen, kuuluakseen joukkoon.

Kyllä AP. Näen paljon kaksinaismoralismia. Näen sitä aloituksessa ja koko keskustelussa. Aivan kuten kommentti yllä. Sekin keskittyy vain naisten toimintaa ja näyttää kuvittelevan että ne kommentit on jotain mitä kukaan ei kirjota, ne vaan on.

Koko keskustelun valitsee kaksinaismoralismi jossa vain naisilla on vastuu käytöksestään. Törkykommenttien kirjoittajilla sitä ei ole. Se on kaksinaismoralismia.

Lopeta vääristely. Koko kiista johtuu siitä, että nämä nykynaiset kuvittelevat voivansa aivan rajattomasti tehdä ihan mitä vain ja, että HE eivät ole vastuussa yhtään mistään vaan kaiken pahan alku ja juuri on muut ihmiset, muut ihmiset on vaan vastuussa. Nyt osa ihmisistä on aivan kurkkua myöten täynnä tätä ja sen takia syntyi vastavoima, jonka tarkoituksena on muistuttaa kaikkien vastuusta.

Ei ole vääristelyä. Kun luet tätä keskustelua niin täällä jatkuvasti väitetään että ne kommentit kuuluu nettiin ja kukaan ei niistä ole vastuussa. Se on kaksinaismoralismia väittää ettei niiden kirjoittajilla ole vastuuta siitä mitä nettiin laittavat mutta jollain toisella taas on.

Vierailija
211/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä emme osaa suhtautua seksuaalisuuteen, ja se näkyy näin.

Minusta seksuaalisuuden voiman ja joskus raakuuden hyväksyminen on tärkeää. Se että tyttöjä rohkaistaan (kulttuuri rohkaisee) kulkemaan pyllyt ja tissit esillä, on vääristynyttä. Aivan yhtä vääristynyttä kuin burkhatkin.

Seksuaalisuus on väkevä asia, ja emme voi sitä pohjimmiltaan hallita. En tarkoita että saa tehdä mitä tahansa, mutta monenlaisia tunteita on kaikilla, ja se on yksi asia mikä ihmisten väliseen kanssakäymiseen vaikuttaa, halusimme tai emme.

Kuten on jo aiemmin sanottu. Meillä on kaksinaismoralistinen suhde kauneuteen. Länsimainen kapitalismi vaatii naista meikkaamaan, naistenlehdet ja tv tunkevat jo pienille tytöille vaatimusta meikistä, karvattomasta ihosta ja tietynlaisesta vartalosta. Naisen pitäisi olla seksipommi, mutta silti viaton ja vilpitön. Samat naiset, jotka itse käyttävät tunnin aamulla peilin edessä meikkaamassa, kritisoivat kultamekkoa siitä, että tämä tekee juuri samaa mitä he itse, tosin sillä erotuksella, että kultamekkoa tekee sen avoimemmin ja rehellisemmin.

Vierailija
212/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, törkykommentit ovat ongelma. Ei ne neutraalit, positiiviset tai asiallisen negatiiviset kommentit.

Kuka sen määrittelee mikä on törkykommentti? 

Poliisi ja oikeuslaitos. Älä odota henkeä pidelleen poliisia kun asunkumppanisi ajaa sinut kirveellä lumihankeen, kun hän on tutkimassa pahoittiko Sara nyt mielensä turhasta vai ei.

Nytkö törkykommenttien kieltäminen johtaa jo naisiin kohdistuviin kirvesmurhiin :D Jättäkää ne törkykommentit kirjoittamatta ja väkivaltarikokset tekemättä, jos poliisien resursseista olette huolestuneita.

Vierailija
213/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen. Miehet eivät tätä voimaantumista keksineet vaan te naiset keksitte sen ihan keskenänne. Pidätte yllä kahta agendaan. Korostatte sukupuolta ja samassa lauseessa ihmetelette miksi aina sukupuolta korostetaan. Koettakaa saatana päättää mitä te haluatte. Tulitte valmiiseen pöytään ja aloitte sotkemaan kaikkea, kun ei teillä ollut muutakaan tekemistä. Haette selityksiä ongelmiinne ja teistä tuntuu lohduttavalta laittaa omat heikkoudet ja epävarmuudet sukupuoleni sortamisen piikkiin.  En ymmärrä sitä ajatusta, jonka mukaan jokaisen naisen tulisi yrittää väkisin etsiä suunnilleen omasta vulvastaan oma tapansa puhua, tapa, joka ilmaisee hänen sukupuoltaan.

Ja minulle on jäänyt myös mysteeriksi, että miten uhriutuminen edistäisi sukupuolten välistä tasa-arvoa. Miten voi nähdä arvon toisessa ja itsessään, jos kokee olevansa alituiseen uhriasemassa?

Hyvin kirjoitettu! Meidän naisten asemaa tosiaan pahiten huonontavat itsensä esineellistävät ja myyvät naiset. Tekevät lähestulkoon p*rnoa ja samalla valittavat kommenteista ym. Yhtään en jaksais näitä, jotka on vieneet monta askelta naisten asemaa vaan taaksepäin.

T. Kyllästynyt nainen

Siinähän sinä sitä asemaa taakse päin viet kun ajattelet että toisia saa kommentoida ikävästi.

Saanko minä tulla kertomaan kadulla mielipiteeni sinusta? Tietysti saan koska se olisi sinulta kaksinaismoralismia jos en saisi.

Lopeta asioiden vääristely. Minä en kommentoi yhtään mitään. Mutta minun vapauteni on poljettu itsensä paljastelijoiden vapauden takia.

Tiesittekö, että mm.Yhdysvalloissa seksiriippuvaisten hoito-ohjelmaan kuuluu se, että eivät mene metrolla, koska siellä on niin paljon vähäpukeisia naisia. Toisen vapaus on toisen vapaudesta pois. Aina. Siksi tarvitsemme kultaisen keskitien, yhteiset säännöt ja normit. Kaikille täysi yksilön vapaus on sula mahdottomuus, jokaisen tulee joustaa. Joka ei tätä osannut itse ajatella, on naiivi hölmö.

Sairaiden ihmisten tekemisien rajoittaminen nyt ei liity tähän aiheeseen oikein mitenkään. Ei suuren enemmistön oikeuksia muutenkaan rajoiteta sen mukaan mitä joku yksittäinen sairas ihminen saattaa tehdä.

Hetkinen, jäit juuri kiinni kaksinaismoralismista. Onko sairailla ihmisillä siis mielestäsi itsestään selvästi vähemmän vapauksia ja oikeuksia? He ovat myös vähemmistö. Miksi he olisivat yhtään vähemmän tärkeitä? Yhteiskunnan tulee olla kompromissi kaikille mahdollisista olosuhteista.

Ei itsestäänselvästi tai kaikissa asioissa mutta kyllä siihen sairauteen liittyvissä asioissa jos ne aiheuttavat haittaa muille. Ja ei tämä ole kaksinaismoralismia vaan ihan se miten lakikin asiaa katsoo. Sairaus ei oikeuta tekemään asioita joita ei muutenkaan saisi tehdä mutta voi olla rangaistusta lieventävä tai rangaistuksen poistava seikka.

Rajaton itsensä paljastelu on yleensä myös joko sairauden oire ja/tai narsistisesta ja huomionhakuisesta persoonallisuushäiriöstä tai traumatisoitumisesta johtuvaa. Se aiheuttaa haittaa myös muille. Mitenkäs nyt argumentoit?

Sairauden diagnoosin tekee lääkäri. Jos joku on diagnosoitu sairaaloisesti itseään paljastelevaksi niin sitten se muuttaa asiaa. Mutta niin kauan kuin ei ole niin sitä käsitellään ihan normaalina toimintana.

Et onnistunut. Keksi parempi. Veikkaan, että et enää pysty.

Perustele miksi en onnistunut. Paljastavan kuvan julkaisu itsestä netissä ei vielä aiheuta mitään lääketieteelistä diagnoosia joten sen julkaiseva henkilö ei ole lääketieteellisessä mielessä sairas. Sinun mielipiteesi sairaudesta on vain mielipide. 

Vierailija
214/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Halutaan muka kehorauhaa, ja sitten kuitenkin provosoidaan muita ja haetaan sitä huomiota.

Eivät taida itsekään ymmärtää, että teot ja sanat ovat valtavassa ristiriidassa keskenään.

Ja kyllä, ei provosointikaan oikeuta ketään ahdistelemaan, mutta kyllä jokainen itse on myös vastuussa siitä, mitä viestejä esim. pukeutumisellaan ja käytöksellään toisille lähettää. Sitä on turha kieltää.

Kehonkieli ja non-verbaalinen kommunikointi/viestintä on ihan tosi asia, ei sitä voi erottaa ihmisestä!

Eilen oli tästä "hyvä" keskustelu. Raskaana oleva nainen oli päättänyt kertoa raskaudestaan sukujoulun yhteydessä ja seuraavassa lauseessa hän painkoi sitä miten hän ei tule kestämään sitä kaikkea huomiota. Pidetään yllä kahta agendaa, haetaan huomiota ja sitten valitetaan, kun saa sitä huomiota.

Tuotahan se on koko ajan.

Nykyajan some se vasta veikeä systeemi onkin. Naiset laittavat sinne jatkuvasti puolialastomia kuvia missä fokus on heidän rinnoissa, haarovälissä tai takapuolessa. Mutta jos joku sitä kommentoi niin se on naisvihaa......

Sara julkaisee tissikuvan, Sara saa törkyviesti, Sara ärähtää, Iltapäivälehti tekee lööpin ja samaa taas uudelleen seuraavalla viikolla. Huomiohuoraamista kauneimmillaan. 

Miksi törkyviestin lähettäjä lähetti törkyviestin?

Miksi Sara julkaisi tissikuvan? Mistä Sara on saanut sellaisen käsityksen, että maailmalta voi vaatia, ettei kukaan tee jotain sellaista mistä hän ei pidä?

Maailmalta voi vaatia, että kukaan ei tule ja murhaa, raiskaa, pahoinpitele tai solvaa minua. Se, että aina on hulluja jotka eivät kykene noista pidättäytymään, ei tarkoita, ettei sitä kannattaisi silti vaatia.

Vierailija
215/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhriasema ikään kuin antaa oikeuden puhua ja tehdä mitä tahansa.

Vierailija
216/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdet liikenteeseen ja menetkö suojatielle aina katsomatta tuleeko autoja? Sun maailmassa niin pitäisi voida mennä. Mutta sitten meidän olisi pakollista kieltää liikenne. Nyt jotta kukaan ei loukkaannu, kaikkien tulisi kävellä silmät kiinni sanomatta sanaakaan. Liikenne pitää kieltää myös tässä. Minä luulen että tämä lisää niitä törkeitä kommentteja, joska ne asiallisetkin alkavat lumihiutaleista tuntua törkeiltä. Vihreä politiikka on perustunut täydellisen maailman tavoitteluun. Vastustetaan ydinvoimaa, vaikka se on hiilivapaata ja sen seurauksena olemme polttaneet miljardeja tonneja hiiltä. Onko ikinä käynyt mielessä että ns täydellinen maailma on mahdottomuus ja jos pyrimme sinne pakolla, tulokset ovat päinvastaisia. Tutustu vaikka kieltolakiin. Laaja-alaisten syyseuraussuhteiden hahmottamista on mahdollista kehittää.

Vierailija
217/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on AINA ollut kaksinaismoralistinen suhde kauneuteen.  Naisen pitäisi olla seksipommi, mutta silti viaton ja vilpitön. Vielä 100 vuotta sitten meikkaamista pidettiin ilotyttöjen hommana, eikä sitä vielä 50 vuotta sitten katsottu hyvällä monessa osaa Suomea.

Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vielä 80-luvun suomalaisessa tv-viihteessä naurettiin miehille, jotka pukeutuivat naisiksi. Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää raivoa.

Miten se on naisvihaa että haluaa olla yksi jätkistä?

Pick me girl ilmiö on sinulle vieras käsite?

Mitä vihaa se on, jos käyttäytyy niin, että tulee vastakkaisen sukupuolen kanssa hyvin toimeen? Kyllähän miehet aivan vastaavasti muuttavat käytöstään naisten kanssa.

Vierailija
218/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei oikeasti kiinnosta niin paljoa että saavuttaisi raivoamisen asteen jonkun toisen ulkonäön vuoksi, moni joutuu pikemminkin riidanhaluisen voimaantujan uhriksi. Olemus huutaa KATSO MUA ja kun joku erehtyy katsomaan niin saa tulta ja tappuraa niskaansa kun julkesi katsoa muuta kuin kengänkärkiään. Huutaja saa kyllä silloin muutkin päät kääntymään, kai se sitten hivelee sitä huonoa itsetuntoa.

Kultamekko Iida. Hänen saamat kommentit eivät tulleet avohoitopotilailta, vaan perheenisiltä ja -äideiltä omilla nimillään. Samaan aikaan kun he istuvat vanhempainillassa vastustamassa koulukiusaamista, he kivittävät mediassa 18-vuotiaan nuoren naisen.

Kultamekko Iida on esikuva ja todellinen feministi. Olen ylpeä hänestä. Rakastan hänen kaltaisia tyyppejä, rakastan nuoria tyttöjä, jotka pukeutuvat gooteiksi tai japanilaiseen Lolita-alakulttuuriin. Rakastan transihmisiä, jotka pukeutuvat kuten heitä huvittaa. Rakastan ylipainoisia, jotka pukeutuvat napapaitaan. Julkinen tila ei kuulu pelkästään kaltaiselleni keski-ikäiselle naiselle. Se kuuluu kaikille.

Iida ei ole feministiä nähnytkään, wtf?? Luepa kuule feministiä teorioita ja reflektoi vähän.

Nykyajan tyypillinen feminismi on osa laajempaa arvoliberaalia maailmankatsomusta ja tämän maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan.

Se on naiivia idealismia ja osoittaa, että ei ymmärretä ihmisyyttä, inhimillisyyttä eikä ryhmädynaamisiä ilmiöitä. Toisen vapaus on toiselta pois. Rajaton yksilönvapaus on vain naiivi illuusio, minkä ovat luoneet ei-niin-älykkäät ihmiset.

Ps. Myös kommentointi on itseilmaisua. Miten et sitäkään tajua. Taidat olla vielä aika nuori.

Se ei ole itseilmaisua kun kohdistaa kommenttiinsa toiseen henkilöön. Tai tuohan siinä toki esille olevansa itse ääliö sivutuotteena.

Miksi jollain on tarve kommentoida toista?

Ja itsensä paljasteluako ei kohdisteta toisille henkilöille?

Ymmärrätkö eron?

Kirjoitat omalle sometilillesi julkaisun "hyvä perse".

Kirjoitat toisen somepostaukseen "hyvä perse".

Vierailija
219/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseänsä paljastelevat naiset pyrkivät itse kontrolloimaan kaikkia muita. Tämähän on aivan itsestään selvää. He haluavat vallan määritellä mitä kukakin saa sanoa ja tehdä.

Eivät halua. He haluavat vallan määritellä vain ja ainoastaan sitä millaisia kommentteja heihin itseensä kohdistuu. Saat aivan vapaasti kertoa milipiteesi vaikkapa SOTE-uudistuksesta tai koirien trimmauksesta. Sitä ei kukaan ole halunnut rajoittaa.

Vierailija
220/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en sitten ensi vuoden alusta alkaen halua nähdä enää ainuttakaan kireässä tai paljastavassa asussa liikkuvaa ihmistä tuolla ulkona. Tai kaupassa, salilla tms.

Muuten teen rikosilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä ja ahdistelusta.

Ihan tiedoksi vaan.

Tämä. Mäkään en enää halua nähdä muiden naisten tissejä, kamelinvarpaita enkä persposkia.

Minusta se on ollut koko ajan inhottavaa mutta onneksi uuden lain myötä se on myös rangaistavaa.

Ei voi olla liian vaikeaa pitää vaatteet päällä ihmisten ilmoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi