Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän ajan kaksinaismoraalista, oletteko tehneet saman huomion:

Vierailija
22.12.2022 |

Samalla, kun ollaan menty hyvinkin tiukkaan suuntaan siinä että esim. kenenkään vartaloa ei saa kommentoida (ei niin hyvällä kuin pahallakaan, siis esim. vastakkaisen sukupuolen kommentti "näytätpä hyvältä" voidaan kokea ahdisteluksi) ja mitään siistiäkään flirttiä tai lähestymisyrityksiä tavallisessa elämässä (eli kadulla, kaupassa, töissä, viihteellä) ei enää suvaita (nekin ovat ahdistelua)

Niin sitten toisaalta ihmisillä on "oikeus" pukeutua hyvinkin provosoivasti, rannoilla stringeissä, kuntosalilla vedetään housut vakoon (on jopa ohjevideoita netissä, miten trikoot saa aseteltua niin, että pakaravako erottuu), puhumattakaan somen kropanesittelyvideoista... (joita ei kuitenkaan saisi sitten kommentoida mitenkään...?)

Iltapäivälehdissä mainostetaan ihan oikeita h u o r i a ja heidän palveluitaan, polyamoriaa ja vapaita suhteita jne.

Huomaako kukaan muu, kuin minä täti-ikäinen, tässä lähes surkuhupaisan kaksoisstandardin?

Kommentit (1037)

Vierailija
181/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.

Suurin kysymys on MIKSI joku niitä kommentoi?

Perseen esittelyllä kerjätään huomiota ja kun sitä saa, se pitää kestää.

Oikea kysymys on; MIKSI sitä persettä pitää esitellä?

Huomiota on erilaista. Ja yhä on kysymys MIKSI joilla on tarve se huomio antaa?

Ei ole. Huomio on huomiota, jota perseen esittelijä kerjää. On järjetöntä olettaa, että kaikki huomio on ylistävää. Vastuu huomiosta on perseen esittelijällä ja jos hän ei kestä kommentteja perseestään, syy on esittelijän, ei kommentoijan. Esittelijä on aloitteentekijä ja hän itse on vastuussa saamastaan palautteesta. Jos ei kestä palautetta, kannattaa harkita etukäteen tekemisiään, ettei tarvitse jälkikäteen katua mitä tuli tehdyksi. Mikä tässä asiassa on näin uskomattoman vaikeaa tajuta?

Se että eihän se vastuu muutenkaan mene niin. Ketään ei saa mennä lyömään turpiinkaan vaikka hän näyttäisi miten ärsyttävältä tahansa joten miksi ihmisiä saisi kommentoidakaan miten vain?

Ja silti jota kuta vedetään ihan vaan siksi turpaan kun hän näyttää ärsyttävältä.  Jotkut tuntuvat elävän ihmeellisessä käsityksessä, että yhteiskunnan pitäisi onnistua takaamaan, ettei mitään pahaa koskaan tapahdu yhdellekään naiselle yhdenkään tietoisesti väärin toimivan miehen toimesta. Ja niin kauan kuin tällaista ei voida taata, on yhteiskunta lähtökohtaisesti naisvihamielinen. Mistä he ovat saaneet sellaisen käsityksen, että maailmalta voi vaatia, ettei kukaan tee rikoksia?

Demokratiana meidän täytyy kuitenkin pyrkiä erilaisuuden kunnioitukseen.

Suomessa rikoksista rangaistaan, ja järjestelmään on sisäänrakennettuna se, että sitä voidaan kehittää aina toimivampaan suuntaan.

Vierailija
182/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.

Ei ole. Huomio on huomiota, jota perseen esittelijä kerjää. On järjetöntä olettaa, että kaikki huomio on ylistävää. Vastuu huomiosta on perseen esittelijällä ja jos hän ei kestä kommentteja perseestään, syy on esittelijän, ei kommentoijan. Esittelijä on aloitteentekijä ja hän itse on vastuussa saamastaan palautteesta. Jos ei kestä palautetta, kannattaa harkita etukäteen tekemisiään, ettei tarvitse jälkikäteen katua mitä tuli tehdyksi. Mikä tässä asiassa on näin uskomattoman vaikeaa tajuta?

Se että eihän se vastuu muutenkaan mene niin. Ketään ei saa mennä lyömään turpiinkaan vaikka hän näyttäisi miten ärsyttävältä tahansa joten miksi ihmisiä saisi kommentoidakaan miten vain?

En voi käsilleni mitään kun näe jonkun ruma pipo päässä. Minun on pakko häntä lyödä. Hänen kuuluu se kestää kun laittoi ruman pipon päähän julkisella paikalla. Minä tässä olen uhri!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI sitä persettä sitten täytyy esitellä? Kenelle? MIKSI?

Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?

Tää on kyllä puhdasta idiotismia. Toisella on vapaus julkaista ja toisella taas on vapaus kommentoida. Kumpikin vaatii ja vaalii vapauttaan, tajuatko? Ei se tule loppumaan, muuttaa vaan muotoaan.

Onhan siinä se ero, että toinen toimii omassa somessaan, sinä toimit siellä toisen somessa ja/tai yksityisviesteissä.

Jos kirjoittelet törkyjäsi omaan someesi, ketään tuskin häiritsee. Jos jotakuta häiritsee, hän lakkaa seuraamasta sinua, ja ongelma ratkeaa.

Sinulla taas on suunnaton tarve mennä sinne toisen someen sen sijaan, että laitat vain hänet estoon, jos sisältö ei miellytä. Edelleen kysyn: MIKSI?

Mutta sitähän he esittelijät haluavatkin, että muut tulisivat heidän someen ja kommentoimaan heidän esittelyään. Asiasta näyttää tulevan ongelma vasta siinä vaiheessa, kun se kommentointi ei olekaan positiivista.

Negatiivinen kommentointi ja asiattomien törkyviestien lähettäminen on kaksi eri asiaa. Negatiivista palautetta voi myös antaa ihan asiallisesti.

Molemmat voivat kuitenkin olla täysin laillisia sananvapauteen kuuluvia tekoja. "Asiaton törkyviesti" on subjektiivinen tulkinta eikä tarkoita laitonta. Joten deal with it. Jos ei halua "asiattomia törkyviestejä", niin jättää sen julkisen perseenesittelyn ja huomiohuoraamisen niille, jotka kestävät sen.

Vierailija
184/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen. Miehet eivät tätä voimaantumista keksineet vaan te naiset keksitte sen ihan keskenänne. Pidätte yllä kahta agendaan. Korostatte sukupuolta ja samassa lauseessa ihmetelette miksi aina sukupuolta korostetaan. Koettakaa saatana päättää mitä te haluatte. Tulitte valmiiseen pöytään ja aloitte sotkemaan kaikkea, kun ei teillä ollut muutakaan tekemistä. Haette selityksiä ongelmiinne ja teistä tuntuu lohduttavalta laittaa omat heikkoudet ja epävarmuudet sukupuoleni sortamisen piikkiin.  En ymmärrä sitä ajatusta, jonka mukaan jokaisen naisen tulisi yrittää väkisin etsiä suunnilleen omasta vulvastaan oma tapansa puhua, tapa, joka ilmaisee hänen sukupuoltaan.

Ja minulle on jäänyt myös mysteeriksi, että miten uhriutuminen edistäisi sukupuolten välistä tasa-arvoa. Miten voi nähdä arvon toisessa ja itsessään, jos kokee olevansa alituiseen uhriasemassa?

Hyvin kirjoitettu! Meidän naisten asemaa tosiaan pahiten huonontavat itsensä esineellistävät ja myyvät naiset. Tekevät lähestulkoon p*rnoa ja samalla valittavat kommenteista ym. Yhtään en jaksais näitä, jotka on vieneet monta askelta naisten asemaa vaan taaksepäin.

T. Kyllästynyt nainen

Siinähän sinä sitä asemaa taakse päin viet kun ajattelet että toisia saa kommentoida ikävästi.

Saanko minä tulla kertomaan kadulla mielipiteeni sinusta? Tietysti saan koska se olisi sinulta kaksinaismoralismia jos en saisi.

Lopeta asioiden vääristely. Minä en kommentoi yhtään mitään. Mutta minun vapauteni on poljettu itsensä paljastelijoiden vapauden takia.

Tiesittekö, että mm.Yhdysvalloissa seksiriippuvaisten hoito-ohjelmaan kuuluu se, että eivät mene metrolla, koska siellä on niin paljon vähäpukeisia naisia. Toisen vapaus on toisen vapaudesta pois. Aina. Siksi tarvitsemme kultaisen keskitien, yhteiset säännöt ja normit. Kaikille täysi yksilön vapaus on sula mahdottomuus, jokaisen tulee joustaa. Joka ei tätä osannut itse ajatella, on naiivi hölmö.

Sairaiden ihmisten tekemisien rajoittaminen nyt ei liity tähän aiheeseen oikein mitenkään. Ei suuren enemmistön oikeuksia muutenkaan rajoiteta sen mukaan mitä joku yksittäinen sairas ihminen saattaa tehdä.

Hetkinen, jäit juuri kiinni kaksinaismoralismista. Onko sairailla ihmisillä siis mielestäsi itsestään selvästi vähemmän vapauksia ja oikeuksia? He ovat myös vähemmistö. Miksi he olisivat yhtään vähemmän tärkeitä? Yhteiskunnan tulee olla kompromissi kaikille mahdollisista olosuhteista.

Ei itsestäänselvästi tai kaikissa asioissa mutta kyllä siihen sairauteen liittyvissä asioissa jos ne aiheuttavat haittaa muille. Ja ei tämä ole kaksinaismoralismia vaan ihan se miten lakikin asiaa katsoo. Sairaus ei oikeuta tekemään asioita joita ei muutenkaan saisi tehdä mutta voi olla rangaistusta lieventävä tai rangaistuksen poistava seikka.

Rajaton itsensä paljastelu on yleensä myös joko sairauden oire ja/tai narsistisesta ja huomionhakuisesta persoonallisuushäiriöstä tai traumatisoitumisesta johtuvaa. Se aiheuttaa haittaa myös muille. Mitenkäs nyt argumentoit?

Sairauden diagnoosin tekee lääkäri. Jos joku on diagnosoitu sairaaloisesti itseään paljastelevaksi niin sitten se muuttaa asiaa. Mutta niin kauan kuin ei ole niin sitä käsitellään ihan normaalina toimintana.

Vierailija
185/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?

Tää on kyllä puhdasta idiotismia. Toisella on vapaus julkaista ja toisella taas on vapaus kommentoida. Kumpikin vaatii ja vaalii vapauttaan, tajuatko? Ei se tule loppumaan, muuttaa vaan muotoaan.

Onhan siinä se ero, että toinen toimii omassa somessaan, sinä toimit siellä toisen somessa ja/tai yksityisviesteissä.

Jos kirjoittelet törkyjäsi omaan someesi, ketään tuskin häiritsee. Jos jotakuta häiritsee, hän lakkaa seuraamasta sinua, ja ongelma ratkeaa.

Sinulla taas on suunnaton tarve mennä sinne toisen someen sen sijaan, että laitat vain hänet estoon, jos sisältö ei miellytä. Edelleen kysyn: MIKSI?

Mutta sitähän he esittelijät haluavatkin, että muut tulisivat heidän someen ja kommentoimaan heidän esittelyään. Asiasta näyttää tulevan ongelma vasta siinä vaiheessa, kun se kommentointi ei olekaan positiivista.

Kyllä, törkykommentit ovat ongelma. Ei ne neutraalit, positiiviset tai asiallisen negatiiviset kommentit.

Kuka sen määrittelee mikä on törkykommentti? 

Vierailija
186/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Negatiivinen kommentointi ja asiattomien törkyviestien lähettäminen on kaksi eri asiaa. Negatiivista palautetta voi myös antaa ihan asiallisesti.

Molemmat voivat kuitenkin olla täysin laillisia sananvapauteen kuuluvia tekoja. "Asiaton törkyviesti" on subjektiivinen tulkinta eikä tarkoita laitonta. Joten deal with it. Jos ei halua "asiattomia törkyviestejä", niin jättää sen julkisen perseenesittelyn ja huomiohuoraamisen niille, jotka kestävät sen.

Ei mutta asiaton törkyviesti voi jossain tapauksissa ylitää myös vaikkapa kunnianloukkauksen rajan jolloin siitä tulee rangaistavaa. Asiallinen negatiivinen viesti ei voi koskaan olla laiton.

Vierailija
187/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä alan kulkemaan kadulla Joulupukkina, minun ulkonäköä ei saa kommentoida? Jep jep. Jos olen Prad Pitin kaksoisolento, te paljastelija naiset ette kommentoi? Miksi osallistutaan missikisoihin jos sitä ulkonäköäei saa kommentoida? Pitää ymmärtää että jos hakee reaktioita, niitä saa kaikenlaisia. Jos minä menen katusoittajaksi saan kommentteja jotkaovat negatiivisia, muttakun kyse ei ole ulkonäöstä se on ok?

Miehet eivät ole minua koskaan sortaneet, ainakaan työelämässä tai CV:ssä tai missään mitä voisin pitää konkreettisena haittana. Naiset sen puoleen ovat. Naiset ovat olleet niitä, jotka ovat tehneet elämästä hankalaa. Ja vaikka olen tietysti ollut itse se toinen osapuoli, on minun pakko todeta, että kaikkein häiriintyneimmät ihmissuhteet koskaan ikinä elämässäni ovat olleet naisiin. Naiset ovat pilkanneet ja ivanneet ulkonäköäni ja elämääni ja levitelleet kerta kaikkiaan kammottavia juoruja elämästäni, vailla mitään todellisuuspohjaa.

Vierailija
188/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, törkykommentit ovat ongelma. Ei ne neutraalit, positiiviset tai asiallisen negatiiviset kommentit.

Viime kädessä oikeus. Vaikkapa kunnianloukkauksen raja voi ylittyä kun solvaat toista julkisesti liian pahasti.

Vierailija
189/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on AINA ollut kaksinaismoralistinen suhde kauneuteen.  Naisen pitäisi olla seksipommi, mutta silti viaton ja vilpitön. Vielä 100 vuotta sitten meikkaamista pidettiin ilotyttöjen hommana, eikä sitä vielä 50 vuotta sitten katsottu hyvällä monessa osaa Suomea.

Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vielä 80-luvun suomalaisessa tv-viihteessä naurettiin miehille, jotka pukeutuivat naisiksi. Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää raivoa.

Ketään ei oikeasti kiinnosta niin paljoa että saavuttaisi raivoamisen asteen jonkun toisen ulkonäön vuoksi, moni joutuu pikemminkin riidanhaluisen voimaantujan uhriksi. Olemus huutaa KATSO MUA ja kun joku erehtyy katsomaan niin saa tulta ja tappuraa niskaansa kun julkesi katsoa muuta kuin kengänkärkiään. Huutaja saa kyllä silloin muutkin päät kääntymään, kai se sitten hivelee sitä huonoa itsetuntoa.

Kultamekko Iida. Hänen saamat kommentit eivät tulleet avohoitopotilailta, vaan perheenisiltä ja -äideiltä omilla nimillään. Samaan aikaan kun he istuvat vanhempainillassa vastustamassa koulukiusaamista, he kivittävät mediassa 18-vuotiaan nuoren naisen.

Kultamekko Iida on esikuva ja todellinen feministi. Olen ylpeä hänestä. Rakastan hänen kaltaisia tyyppejä, rakastan nuoria tyttöjä, jotka pukeutuvat gooteiksi tai japanilaiseen Lolita-alakulttuuriin. Rakastan transihmisiä, jotka pukeutuvat kuten heitä huvittaa. Rakastan ylipainoisia, jotka pukeutuvat napapaitaan. Julkinen tila ei kuulu pelkästään kaltaiselleni keski-ikäiselle naiselle. Se kuuluu kaikille.

Iida ei ole feministiä nähnytkään, wtf?? Luepa kuule feministiä teorioita ja reflektoi vähän.

Nykyajan tyypillinen feminismi on osa laajempaa arvoliberaalia maailmankatsomusta ja tämän maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan.

Se on naiivia idealismia ja osoittaa, että ei ymmärretä ihmisyyttä, inhimillisyyttä eikä ryhmädynaamisiä ilmiöitä. Toisen vapaus on toiselta pois. Rajaton yksilönvapaus on vain naiivi illuusio, minkä ovat luoneet ei-niin-älykkäät ihmiset.

Ps. Myös kommentointi on itseilmaisua. Miten et sitäkään tajua. Taidat olla vielä aika nuori.

Se ei ole itseilmaisua kun kohdistaa kommenttiinsa toiseen henkilöön. Tai tuohan siinä toki esille olevansa itse ääliö sivutuotteena.

Miksi jollain on tarve kommentoida toista?

Ja itsensä paljasteluako ei kohdisteta toisille henkilöille?

Vierailija
190/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiimit kehonosat paljastava pukeutuminen on seksuaalista häirintää. Intiimien kehonosien kommentoiminen on seksuaalista häirintää. Selkeää vai mitä?

No ei koska lain mukaan paljastava pukeutuminen ei ole seksuaalista häirintää.

Lakia on siis syytä muuttaa.

Siitä vain kansalaisaloitetta väsäämään.

Vierailija
191/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelman ydin on mielestäni rumasti kommentoivat yksilöt, miehet ja naiset.

Molemmat - mutta ymmärtääkseni enemmän naiset - tuomitsevat toisia naisia ja tyttöjä ulkonäkösyistä kielteisesti ja aggressiivisesti.

Olet ymmärtänyt väärin. Miehet ovat paljon kriittisempiä naisten ulkonäköä kohtaan kuin naiset. He myöskin tuovat mielipiteensä esille vaikka kadulla. Naiset eivät todellakaan arvostele muita naisia näin, saati huutele heidän peräänsä kadulla haukkuja.

Ai naiset eivät arvostele eivätkä kommentoi?

Itse olen saanut kommentteja rintojeni koosta jopa terveydenhoitajalta hänen vastaanotolla käydessäni.

Samoin sairaalassa naishoitajilta ihan jokaisen synnytyksen jälkeen. Yhtään kertaa en ole pyytänyt arviota rintojeni koosta.

Muutenkin niitä kommentteja on tullut enemmän naisilta kuin miehiltä. Ja ne naisten kommentit ovat olleet negatiivisia.

Etenkin teininä sain kuunnella lehmä-huutelua ja arvioita siitä että "sun tissit on isommat kuin Titanic". Ne huutelut tulivat toisilta tytöiltä.

Rintojeni koolle en mahda mitään. En pysty niitä edes piilottamaan enkä jättämään päiväksi kotiin.

Julkinen sairaanhoito tekee rintojen pienennys leikkauksia.

Miksi kommentoit noin törkeästi?

Jos en esitä kysymyksiä rintojen kokoon liittyen, ei hoitajan tarvitse esittää kokoarviota. Eikä minun tarvitse lähteä mihinkään leikkauksiin vain siksi että ulkonäköni häiritsee joitakin naisia.

Kehorauha koskee ihmisiä myös somen ulkopuolella, siellä oikeassa elämässä.

Vierailija
192/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on AINA ollut kaksinaismoralistinen suhde kauneuteen.  Naisen pitäisi olla seksipommi, mutta silti viaton ja vilpitön. Vielä 100 vuotta sitten meikkaamista pidettiin ilotyttöjen hommana, eikä sitä vielä 50 vuotta sitten katsottu hyvällä monessa osaa Suomea.

Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vielä 80-luvun suomalaisessa tv-viihteessä naurettiin miehille, jotka pukeutuivat naisiksi. Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää raivoa.

Ketään ei oikeasti kiinnosta niin paljoa että saavuttaisi raivoamisen asteen jonkun toisen ulkonäön vuoksi, moni joutuu pikemminkin riidanhaluisen voimaantujan uhriksi. Olemus huutaa KATSO MUA ja kun joku erehtyy katsomaan niin saa tulta ja tappuraa niskaansa kun julkesi katsoa muuta kuin kengänkärkiään. Huutaja saa kyllä silloin muutkin päät kääntymään, kai se sitten hivelee sitä huonoa itsetuntoa.

Kultamekko Iida. Hänen saamat kommentit eivät tulleet avohoitopotilailta, vaan perheenisiltä ja -äideiltä omilla nimillään. Samaan aikaan kun he istuvat vanhempainillassa vastustamassa koulukiusaamista, he kivittävät mediassa 18-vuotiaan nuoren naisen.

Kultamekko Iida on esikuva ja todellinen feministi. Olen ylpeä hänestä. Rakastan hänen kaltaisia tyyppejä, rakastan nuoria tyttöjä, jotka pukeutuvat gooteiksi tai japanilaiseen Lolita-alakulttuuriin. Rakastan transihmisiä, jotka pukeutuvat kuten heitä huvittaa. Rakastan ylipainoisia, jotka pukeutuvat napapaitaan. Julkinen tila ei kuulu pelkästään kaltaiselleni keski-ikäiselle naiselle. Se kuuluu kaikille.

Iida ei ole feministiä nähnytkään, wtf?? Luepa kuule feministiä teorioita ja reflektoi vähän.

Nykyajan tyypillinen feminismi on osa laajempaa arvoliberaalia maailmankatsomusta ja tämän maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan.

Se on naiivia idealismia ja osoittaa, että ei ymmärretä ihmisyyttä, inhimillisyyttä eikä ryhmädynaamisiä ilmiöitä. Toisen vapaus on toiselta pois. Rajaton yksilönvapaus on vain naiivi illuusio, minkä ovat luoneet ei-niin-älykkäät ihmiset.

Ps. Myös kommentointi on itseilmaisua. Miten et sitäkään tajua. Taidat olla vielä aika nuori.

Se ei ole itseilmaisua kun kohdistaa kommenttiinsa toiseen henkilöön. Tai tuohan siinä toki esille olevansa itse ääliö sivutuotteena.

Itsensäpaljastelu tarkoittaa sitä että paljastelija itse aktiivisesti paljastaa itsensä kohdistaen sen juuri tiettyyn henkilöön. Ei siis sitä että joku julkaisee itsestään kuvan jossain ja sinä sitten vain satut sen näkemään.

Vierailija
193/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä paljastelijat ovat pahimpia ääliöitä.

Vierailija
194/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä asioista on hankala puhua yleistasolla ilman, että jostain tuntuu,että laitetaan yksittäisiä ihmisiä tikunnokkaan ja tuomitaan.

Meidän pitäisi pystyä puhumaan esim. Siitä, että "kauneusleikkauksien" ym. tai seksityön normalisointi on ongelmallista. Naiset (tai ihmiset ylipäätään) vertailevat itseään toisiinsa ja kun näkee vain yhtä mallia siitä, miltä nainen näyttää tai mitä nainen tekee, tulee paine näyttää itse samalta ja tehdä samoin, jolloin voi riskeerata terveytensä, niin fyysisen kuin henkisen, kuuluakseen joukkoon.

Kyllä AP. Näen paljon kaksinaismoralismia. Näen sitä aloituksessa ja koko keskustelussa. Aivan kuten kommentti yllä. Sekin keskittyy vain naisten toimintaa ja näyttää kuvittelevan että ne kommentit on jotain mitä kukaan ei kirjota, ne vaan on.

Koko keskustelun valitsee kaksinaismoralismi jossa vain naisilla on vastuu käytöksestään. Törkykommenttien kirjoittajilla sitä ei ole. Se on kaksinaismoralismia.

Vierailija
195/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ja oikeuslaitos. Älä odota henkeä pidelleen poliisia kun asunkumppanisi ajaa sinut kirveellä lumihankeen, kun hän on tutkimassa pahoittiko Sara nyt mielensä turhasta vai ei.

Vierailija
196/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käsilleni mitään kun näe jonkun ruma pipo päässä. Minun on pakko häntä lyödä. Hänen kuuluu se kestää kun laittoi ruman pipon päähän julkisella paikalla. Minä tässä olen uhri!

:D Miltei näin tulkitsen joidenkin persujen ajattelevan oikeasti.

Vierailija
197/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä emme osaa suhtautua seksuaalisuuteen, ja se näkyy näin.

Minusta seksuaalisuuden voiman ja joskus raakuuden hyväksyminen on tärkeää. Se että tyttöjä rohkaistaan (kulttuuri rohkaisee) kulkemaan pyllyt ja tissit esillä, on vääristynyttä. Aivan yhtä vääristynyttä kuin burkhatkin.

Seksuaalisuus on väkevä asia, ja emme voi sitä pohjimmiltaan hallita. En tarkoita että saa tehdä mitä tahansa, mutta monenlaisia tunteita on kaikilla, ja se on yksi asia mikä ihmisten väliseen kanssakäymiseen vaikuttaa, halusimme tai emme.

Vierailija
198/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen. Miehet eivät tätä voimaantumista keksineet vaan te naiset keksitte sen ihan keskenänne. Pidätte yllä kahta agendaan. Korostatte sukupuolta ja samassa lauseessa ihmetelette miksi aina sukupuolta korostetaan. Koettakaa saatana päättää mitä te haluatte. Tulitte valmiiseen pöytään ja aloitte sotkemaan kaikkea, kun ei teillä ollut muutakaan tekemistä. Haette selityksiä ongelmiinne ja teistä tuntuu lohduttavalta laittaa omat heikkoudet ja epävarmuudet sukupuoleni sortamisen piikkiin.  En ymmärrä sitä ajatusta, jonka mukaan jokaisen naisen tulisi yrittää väkisin etsiä suunnilleen omasta vulvastaan oma tapansa puhua, tapa, joka ilmaisee hänen sukupuoltaan.

Ja minulle on jäänyt myös mysteeriksi, että miten uhriutuminen edistäisi sukupuolten välistä tasa-arvoa. Miten voi nähdä arvon toisessa ja itsessään, jos kokee olevansa alituiseen uhriasemassa?

Hyvin kirjoitettu! Meidän naisten asemaa tosiaan pahiten huonontavat itsensä esineellistävät ja myyvät naiset. Tekevät lähestulkoon p*rnoa ja samalla valittavat kommenteista ym. Yhtään en jaksais näitä, jotka on vieneet monta askelta naisten asemaa vaan taaksepäin.

T. Kyllästynyt nainen

Siinähän sinä sitä asemaa taakse päin viet kun ajattelet että toisia saa kommentoida ikävästi.

Saanko minä tulla kertomaan kadulla mielipiteeni sinusta? Tietysti saan koska se olisi sinulta kaksinaismoralismia jos en saisi.

Lopeta asioiden vääristely. Minä en kommentoi yhtään mitään. Mutta minun vapauteni on poljettu itsensä paljastelijoiden vapauden takia.

Tiesittekö, että mm.Yhdysvalloissa seksiriippuvaisten hoito-ohjelmaan kuuluu se, että eivät mene metrolla, koska siellä on niin paljon vähäpukeisia naisia. Toisen vapaus on toisen vapaudesta pois. Aina. Siksi tarvitsemme kultaisen keskitien, yhteiset säännöt ja normit. Kaikille täysi yksilön vapaus on sula mahdottomuus, jokaisen tulee joustaa. Joka ei tätä osannut itse ajatella, on naiivi hölmö.

Sairaiden ihmisten tekemisien rajoittaminen nyt ei liity tähän aiheeseen oikein mitenkään. Ei suuren enemmistön oikeuksia muutenkaan rajoiteta sen mukaan mitä joku yksittäinen sairas ihminen saattaa tehdä.

Hetkinen, jäit juuri kiinni kaksinaismoralismista. Onko sairailla ihmisillä siis mielestäsi itsestään selvästi vähemmän vapauksia ja oikeuksia? He ovat myös vähemmistö. Miksi he olisivat yhtään vähemmän tärkeitä? Yhteiskunnan tulee olla kompromissi kaikille mahdollisista olosuhteista.

Ei itsestäänselvästi tai kaikissa asioissa mutta kyllä siihen sairauteen liittyvissä asioissa jos ne aiheuttavat haittaa muille. Ja ei tämä ole kaksinaismoralismia vaan ihan se miten lakikin asiaa katsoo. Sairaus ei oikeuta tekemään asioita joita ei muutenkaan saisi tehdä mutta voi olla rangaistusta lieventävä tai rangaistuksen poistava seikka.

Rajaton itsensä paljastelu on yleensä myös joko sairauden oire ja/tai narsistisesta ja huomionhakuisesta persoonallisuushäiriöstä tai traumatisoitumisesta johtuvaa. Se aiheuttaa haittaa myös muille. Mitenkäs nyt argumentoit?

Sairauden diagnoosin tekee lääkäri. Jos joku on diagnosoitu sairaaloisesti itseään paljastelevaksi niin sitten se muuttaa asiaa. Mutta niin kauan kuin ei ole niin sitä käsitellään ihan normaalina toimintana.

Et onnistunut. Keksi parempi. Veikkaan, että et enää pysty.

Vierailija
199/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI joillain on tarve kirjoittaa niitä kommentteja? Tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä? Emme ole saaneet vastausta niin uskon tuohon yhteen selitykseen että törkykommenttien kirjoittajien tarkoitus on alistaa. He haluavat hallita toisen omaan someensa laittamaa sisältöä.

Vierailija
200/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti, joskus trenssitakki miehille puistossa lähinnä naureskeltiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä