Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän ajan kaksinaismoraalista, oletteko tehneet saman huomion:

Vierailija
22.12.2022 |

Samalla, kun ollaan menty hyvinkin tiukkaan suuntaan siinä että esim. kenenkään vartaloa ei saa kommentoida (ei niin hyvällä kuin pahallakaan, siis esim. vastakkaisen sukupuolen kommentti "näytätpä hyvältä" voidaan kokea ahdisteluksi) ja mitään siistiäkään flirttiä tai lähestymisyrityksiä tavallisessa elämässä (eli kadulla, kaupassa, töissä, viihteellä) ei enää suvaita (nekin ovat ahdistelua)

Niin sitten toisaalta ihmisillä on "oikeus" pukeutua hyvinkin provosoivasti, rannoilla stringeissä, kuntosalilla vedetään housut vakoon (on jopa ohjevideoita netissä, miten trikoot saa aseteltua niin, että pakaravako erottuu), puhumattakaan somen kropanesittelyvideoista... (joita ei kuitenkaan saisi sitten kommentoida mitenkään...?)

Iltapäivälehdissä mainostetaan ihan oikeita h u o r i a ja heidän palveluitaan, polyamoriaa ja vapaita suhteita jne.

Huomaako kukaan muu, kuin minä täti-ikäinen, tässä lähes surkuhupaisan kaksoisstandardin?

Kommentit (1037)

Vierailija
241/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on AINA ollut kaksinaismoralistinen suhde kauneuteen.  Naisen pitäisi olla seksipommi, mutta silti viaton ja vilpitön. Vielä 100 vuotta sitten meikkaamista pidettiin ilotyttöjen hommana, eikä sitä vielä 50 vuotta sitten katsottu hyvällä monessa osaa Suomea.

Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vielä 80-luvun suomalaisessa tv-viihteessä naurettiin miehille, jotka pukeutuivat naisiksi. Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää raivoa.

Ketään ei oikeasti kiinnosta niin paljoa että saavuttaisi raivoamisen asteen jonkun toisen ulkonäön vuoksi, moni joutuu pikemminkin riidanhaluisen voimaantujan uhriksi. Olemus huutaa KATSO MUA ja kun joku erehtyy katsomaan niin saa tulta ja tappuraa niskaansa kun julkesi katsoa muuta kuin kengänkärkiään. Huutaja saa kyllä silloin muutkin päät kääntymään, kai se sitten hivelee sitä huonoa itsetuntoa.

Kultamekko Iida. Hänen saamat kommentit eivät tulleet avohoitopotilailta, vaan perheenisiltä ja -äideiltä omilla nimillään. Samaan aikaan kun he istuvat vanhempainillassa vastustamassa koulukiusaamista, he kivittävät mediassa 18-vuotiaan nuoren naisen.

Kultamekko Iida on esikuva ja todellinen feministi. Olen ylpeä hänestä. Rakastan hänen kaltaisia tyyppejä, rakastan nuoria tyttöjä, jotka pukeutuvat gooteiksi tai japanilaiseen Lolita-alakulttuuriin. Rakastan transihmisiä, jotka pukeutuvat kuten heitä huvittaa. Rakastan ylipainoisia, jotka pukeutuvat napapaitaan. Julkinen tila ei kuulu pelkästään kaltaiselleni keski-ikäiselle naiselle. Se kuuluu kaikille.

Iida ei ole feministiä nähnytkään, wtf?? Luepa kuule feministiä teorioita ja reflektoi vähän.

Nykyajan tyypillinen feminismi on osa laajempaa arvoliberaalia maailmankatsomusta ja tämän maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan.

Se on naiivia idealismia ja osoittaa, että ei ymmärretä ihmisyyttä, inhimillisyyttä eikä ryhmädynaamisiä ilmiöitä. Toisen vapaus on toiselta pois. Rajaton yksilönvapaus on vain naiivi illuusio, minkä ovat luoneet ei-niin-älykkäät ihmiset.

Ps. Myös kommentointi on itseilmaisua. Miten et sitäkään tajua. Taidat olla vielä aika nuori.

Se ei ole itseilmaisua kun kohdistaa kommenttiinsa toiseen henkilöön. Tai tuohan siinä toki esille olevansa itse ääliö sivutuotteena.

Miksi jollain on tarve kommentoida toista?

Ja itsensä paljasteluako ei kohdisteta toisille henkilöille?

Ymmärrätkö eron?

Kirjoitat omalle sometilillesi julkaisun "hyvä perse".

Kirjoitat toisen somepostaukseen "hyvä perse".

Hyvä perse on törkykommentti?

Jos 1.1.2023 jälkeen lauot kadulla kuuluvalla äänellä "hyvä perse" satunnaiselle kanssakulkijalle, on se rangaistava teko.

Vierailija
242/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.

Suurin kysymys on MIKSI joku niitä kommentoi?

MIKSI sitä persettä sitten täytyy esitellä? Kenelle? MIKSI?

Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?

Tää on kyllä puhdasta idiotismia. Toisella on vapaus julkaista ja toisella taas on vapaus kommentoida. Kumpikin vaatii ja vaalii vapauttaan, tajuatko? Ei se tule loppumaan, muuttaa vaan muotoaan.

Onhan siinä se ero, että toinen toimii omassa somessaan, sinä toimit siellä toisen somessa ja/tai yksityisviesteissä.

Jos kirjoittelet törkyjäsi omaan someesi, ketään tuskin häiritsee. Jos jotakuta häiritsee, hän lakkaa seuraamasta sinua, ja ongelma ratkeaa.

Sinulla taas on suunnaton tarve mennä sinne toisen someen sen sijaan, että laitat vain hänet estoon, jos sisältö ei miellytä. Edelleen kysyn: MIKSI?

Mutta sitähän he esittelijät haluavatkin, että muut tulisivat heidän someen ja kommentoimaan heidän esittelyään. Asiasta näyttää tulevan ongelma vasta siinä vaiheessa, kun se kommentointi ei olekaan positiivista.

Eihän sen pitäisi olla sinun ongelmasi ollenkaan. Jos paljastelijalla on vain vähän seuraajia, niin miten tämä sinua haittaa?

Pysyttelet poissa niiden somesta, joiden tuottamaa sisältöä et halua nähdä, niin mitään ongelmaa ei ole. Sinä et näe sisältöä joka sinua inhottaa ja somekanavan omistaja ei saa sinulta törkykommentteja. Kaikki voittavat. (Huomaatko, että kaikki on ihan omassa vallassasi, joten tuo uhriutumisesi on korkeintaan naurettavaa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.

Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?

Tää on kyllä puhdasta idiotismia. Toisella on vapaus julkaista ja toisella taas on vapaus kommentoida. Kumpikin vaatii ja vaalii vapauttaan, tajuatko? Ei se tule loppumaan, muuttaa vaan muotoaan.

Onhan siinä se ero, että toinen toimii omassa somessaan, sinä toimit siellä toisen somessa ja/tai yksityisviesteissä.

Jos kirjoittelet törkyjäsi omaan someesi, ketään tuskin häiritsee. Jos jotakuta häiritsee, hän lakkaa seuraamasta sinua, ja ongelma ratkeaa.

Sinulla taas on suunnaton tarve mennä sinne toisen someen sen sijaan, että laitat vain hänet estoon, jos sisältö ei miellytä. Edelleen kysyn: MIKSI?

Mutta sitähän he esittelijät haluavatkin, että muut tulisivat heidän someen ja kommentoimaan heidän esittelyään. Asiasta näyttää tulevan ongelma vasta siinä vaiheessa, kun se kommentointi ei olekaan positiivista.

Kyllä, törkykommentit ovat ongelma. Ei ne neutraalit, positiiviset tai asiallisen negatiiviset kommentit.

Kuka sen määrittelee mikä on törkykommentti? 

Poliisi ja oikeuslaitos. Älä odota henkeä pidelleen poliisia kun asunkumppanisi ajaa sinut kirveellä lumihankeen, kun hän on tutkimassa pahoittiko Sara nyt mielensä turhasta vai ei.

Nytkö törkykommenttien kieltäminen johtaa jo naisiin kohdistuviin kirvesmurhiin :D Jättäkää ne törkykommentit kirjoittamatta ja väkivaltarikokset tekemättä, jos poliisien resursseista olette huolestuneita.

Puhuin asuinkumppanista...Parisuhdeväkivaltaa kokee lähestulkoon yhtä usein mies kuin nainen.

Jännästi ne ruumiiksi kumppaninsa jäljiltä päätyvät ovat lähes aina naisia, joiden tappaja on mieskumppani. Kirveshipastahan kirjoitit? Se kai on vähintään tapon yritys?

On totta, että naisilla tämä on useammin hengenvaarallista. Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tutkimuksesta käy ilmi, että vakava perheväkivalta on selvässä yhteydessä syrjäytymiseen. Nyt näitä tutkimuksia katsotaan vahvasti naisen lukutavan läpi ja kaikkea tarkastellaan sukupuolen näkökulmasta. Tämän takia todelliset perheväkivaltaan johtavat syyt hämärtyvät. Näin päädytään lietsomaan valheellista paniikkia siitä, miten suomalainen mies on niin kamalanväkivaltainen.

Vierailija
244/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista keskustelua. Minä en ole naisena juurikaan törmännyt tissi-, hauis- tai pebakuviin haluamattani enkä ole kenellekään lähettänyt minkäänlaista kommenttia heidän ulkomuodostaan. En koe jääneeni mistään paitsi itse enkä katso maailman olevan köyhempi paikka ilman kommenttejani. Onko miehillä joku omituinen ajatus siitä, että heidän näkemyksensä toisen ihmisen ulkonäöstä on jotenkin yleisemmällä tasolla tärkeä? 

Viestistäsi saa vaikutelman, että ajattelet vain miesten kommentoivan naisten ulkonäköä somessa negatiivisesti. Lisäksi, jos miehet samassa mittakaavassa huomiohuoraisivat samanlaisilla kuvilla somessa, kuin naiset, niin voit olla varma, että riittäisi naisia heidän kuvia arvostelemaan negatiivisesti. Itseasiassa haukkujen vs kehujen suhde olisi vielä todella paljon rumempi niin päin.

No ei tämä mitenkään muuta asiaa paremmaksi. Se että joku muukin toimisi väärin samassa tilanteessa ei tee käytöksestä oikeaa kenellekään muulle.

Vierailija
245/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista keskustelua. Minä en ole naisena juurikaan törmännyt tissi-, hauis- tai pebakuviin haluamattani enkä ole kenellekään lähettänyt minkäänlaista kommenttia heidän ulkomuodostaan. En koe jääneeni mistään paitsi itse enkä katso maailman olevan köyhempi paikka ilman kommenttejani. Onko miehillä joku omituinen ajatus siitä, että heidän näkemyksensä toisen ihmisen ulkonäöstä on jotenkin yleisemmällä tasolla tärkeä? 

Viestistäsi saa vaikutelman, että ajattelet vain miesten kommentoivan naisten ulkonäköä somessa negatiivisesti. Lisäksi, jos miehet samassa mittakaavassa huomiohuoraisivat samanlaisilla kuvilla somessa, kuin naiset, niin voit olla varma, että riittäisi naisia heidän kuvia arvostelemaan negatiivisesti. Itseasiassa haukkujen vs kehujen suhde olisi vielä todella paljon rumempi niin päin.

Jos miesten olisi mahdollista ansaita paljastavaa pintaa sisältävillä kuvilla kuten naisten, some olisi pullollaan miesten pyllistelytilejä. Mutta naisia ei kiinnosta, joten ei kannata miesten pyllistely ja pullistelu.

Vierailija
246/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, törkykommentit ovat ongelma. Ei ne neutraalit, positiiviset tai asiallisen negatiiviset kommentit.

Poliisi ja oikeuslaitos. Älä odota henkeä pidelleen poliisia kun asunkumppanisi ajaa sinut kirveellä lumihankeen, kun hän on tutkimassa pahoittiko Sara nyt mielensä turhasta vai ei.

Nytkö törkykommenttien kieltäminen johtaa jo naisiin kohdistuviin kirvesmurhiin :D Jättäkää ne törkykommentit kirjoittamatta ja väkivaltarikokset tekemättä, jos poliisien resursseista olette huolestuneita.

Puhuin asuinkumppanista...Parisuhdeväkivaltaa kokee lähestulkoon yhtä usein mies kuin nainen.

Jännästi ne ruumiiksi kumppaninsa jäljiltä päätyvät ovat lähes aina naisia, joiden tappaja on mieskumppani. Kirveshipastahan kirjoitit? Se kai on vähintään tapon yritys?

Onko ihme, jos tutkimuksissa näyttää tulevan esille paljon naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, kun sitä on lähdetty etsimään noin yhdeksän kertaa useammin kuin miehiin kohdistuvaa? 

Vierailija
247/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne persettään esittelevät sitten haluavat, jos eivät huomiota?

Miksi sinun on pakko tuputtaa huomiotasi jokaiselle, joka huomiota haluaa? Eikö sinulla ole ollenkaan omaa tahtoa?

Vierailija
248/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on AINA ollut kaksinaismoralistinen suhde kauneuteen.  Naisen pitäisi olla seksipommi, mutta silti viaton ja vilpitön. Vielä 100 vuotta sitten meikkaamista pidettiin ilotyttöjen hommana, eikä sitä vielä 50 vuotta sitten katsottu hyvällä monessa osaa Suomea.

Kun tyttö on poikamainen, se on kehu. Kun poika on tyttömäinen, se on haukku. Moni nainen on imarreltu, kun kuulee olevansa yksi jätkistä. Tämä on puhdasta naisvihaa. Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vielä 80-luvun suomalaisessa tv-viihteessä naurettiin miehille, jotka pukeutuivat naisiksi. Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää raivoa.

Ketään ei oikeasti kiinnosta niin paljoa että saavuttaisi raivoamisen asteen jonkun toisen ulkonäön vuoksi, moni joutuu pikemminkin riidanhaluisen voimaantujan uhriksi. Olemus huutaa KATSO MUA ja kun joku erehtyy katsomaan niin saa tulta ja tappuraa niskaansa kun julkesi katsoa muuta kuin kengänkärkiään. Huutaja saa kyllä silloin muutkin päät kääntymään, kai se sitten hivelee sitä huonoa itsetuntoa.

Kultamekko Iida. Hänen saamat kommentit eivät tulleet avohoitopotilailta, vaan perheenisiltä ja -äideiltä omilla nimillään. Samaan aikaan kun he istuvat vanhempainillassa vastustamassa koulukiusaamista, he kivittävät mediassa 18-vuotiaan nuoren naisen.

Kultamekko Iida on esikuva ja todellinen feministi. Olen ylpeä hänestä. Rakastan hänen kaltaisia tyyppejä, rakastan nuoria tyttöjä, jotka pukeutuvat gooteiksi tai japanilaiseen Lolita-alakulttuuriin. Rakastan transihmisiä, jotka pukeutuvat kuten heitä huvittaa. Rakastan ylipainoisia, jotka pukeutuvat napapaitaan. Julkinen tila ei kuulu pelkästään kaltaiselleni keski-ikäiselle naiselle. Se kuuluu kaikille.

Iida ei ole feministiä nähnytkään, wtf?? Luepa kuule feministiä teorioita ja reflektoi vähän.

Nykyajan tyypillinen feminismi on osa laajempaa arvoliberaalia maailmankatsomusta ja tämän maailmankuvan keskeisenä tavoitteena on mahdollistaa kaikille yksilöille rajoittamaton vapaus toteuttaa itseään ja mielihalujaan.

Se on naiivia idealismia ja osoittaa, että ei ymmärretä ihmisyyttä, inhimillisyyttä eikä ryhmädynaamisiä ilmiöitä. Toisen vapaus on toiselta pois. Rajaton yksilönvapaus on vain naiivi illuusio, minkä ovat luoneet ei-niin-älykkäät ihmiset.

Ps. Myös kommentointi on itseilmaisua. Miten et sitäkään tajua. Taidat olla vielä aika nuori.

Se ei ole itseilmaisua kun kohdistaa kommenttiinsa toiseen henkilöön. Tai tuohan siinä toki esille olevansa itse ääliö sivutuotteena.

Miksi jollain on tarve kommentoida toista?

Ja itsensä paljasteluako ei kohdisteta toisille henkilöille?

Ymmärrätkö eron?

Kirjoitat omalle sometilillesi julkaisun "hyvä perse".

Kirjoitat toisen somepostaukseen "hyvä perse".

Hyvä perse on törkykommentti?

WHIUUUUUUUUUUUUUUUIHHHH

Siellä lensi pointti sinulta ohi ennätysvauhtia. Kuvittele tilalle vaikka "kiva kukkavihko".

Ja lue ajatuksella mistä oli kyse, sitten koita vastata.

Vierailija
249/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On totta, että naisilla tämä on useammin hengenvaarallista. Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tutkimuksesta käy ilmi, että vakava perheväkivalta on selvässä yhteydessä syrjäytymiseen. Nyt näitä tutkimuksia katsotaan vahvasti naisen lukutavan läpi ja kaikkea tarkastellaan sukupuolen näkökulmasta. Tämän takia todelliset perheväkivaltaan johtavat syyt hämärtyvät. Näin päädytään lietsomaan valheellista paniikkia siitä, miten suomalainen mies on niin kamalanväkivaltainen.

Niin, että kun katsotaan vuosittaisi ruumislukuja, joita mieskumppanien tappamista naisista syntyy Suomessa ja verrataan sitä väkilukuun suhteutettuna muihin länsimaihin, luvun korkeudesta aiheutuva kuva suuresta väkivaltamäärästä on valheellinen?

Minusta se antaa sellaisen kuvan, ettei Suomessa parisuhdeväkivaltaan puututa eikä tuomita kuin vasta sitten, kun nainen on jo ruumis. Kukaan ei kai ole niin typerä, että kuvittelee puolison murhan/tapon olevan ensimmäinen väkivallanteko kumppania kohtaan.

Vierailija
250/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että yhteiskunnassa on monia rinnakkaisia kehityskulkuja, jotka ei välttämättä liity toisiinsa. On kehorauha, mutta sitten on myös kapitalismin logiikka, joka on tuotteistanut ihmiskehot kauppatavaraksi. Niillä voi tehdä rahaa somessa. Vallitseva ideologia sanoo, että miksi et tekisi rahaa, kun kerran voit.

Sitten jos ihmisellä (naisella) on yhtään järkeä päässään, niin se hyväksyisi oman kehon kauppaamisen ja esineellistämisen haittapuolet. Mutta kun ei ole, niin pitää vain vinkua ja uhriutua ja laittaa sekin muiden syyksi. 

Ei ole olemassa "haittapuolta". Se on aina joku ihminen joka itse päättää toimia ja kirjoittaa kommentin.

Miksi nämä koittavat saada oman käytöksensä muiden syyksi?

Eikö mielenterveyden ja itsekunnioituksen menetys ole sinusta haittapuoli? Useimmille itsensä myyjälle tapahtuu ajan kanssa jompi kumpi, tai molemmat. Mutta ovatko ne syy vai seuraus?

Mielestäni näkemyksesi muistuttaa näkemystä, että jos ryhtyy polttamaan kannabista, on tulevaisuudessa narkomaani.

Sama tarinarakenne on tuttu kristinuskosta: jos annat pirulle pikkusormen, se vie koko käden.

Moni suomalainen, tänäkin päivänä, aidosti uskoo näin.

Maailma menee kuitenkin eteenpäin. Ja vaadittaisiin totinen taantumuksen vallankumous, jos eteenpäin meneminen katkeaisi.

Maailma ja yhteiskunta nimenomaan taantuu tämän nykyisen uskonnottoman, globalistisen gynosentrian käsissä. Eihän tätä aikaa ole kestänyt kuin 10-20 vuotta laskentatavasta riippuen ja maailma on nyt ensimmäistä kertaa 80 vuoteen maailmansodan partaalla. Energiakriisi ja elintason lasku tulivat jo. 

Vierailija
251/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus karnevalisaatiosta eli lihan juhlasta on monelle suomalaiselle vieras. Sellainen on nähty sopimattomana ja järjettömänä, vaikka Suomen historiassa esim. kekrijuhla on ollut hyvinkin villi juhla. Katselin sukuhistoriasta, että iso osa lapsista ovat saaneet kekrin aikaan alkunsa ainakin 1800-luvulle saakka. Eli täysin vierasta tällainen toiminta ja käytös, joka ei ole sopivaa eikä järkipitoista, ei maassamme ole.

"Lihajuhla" haastaa paitsi siveellisyyttä, myös järkevyyttä. Molemmat arvot ovat Suomessa naisia koskien painavia. Kääntäen emme anna suurtakaan arvoa niiden vastavoimille (tunteellisuus, holtittomuus), jotka tiivistyvät kehon karnevalisaatiossa.

Karnevalisaatio on vieläpä lisäksi leikkiä. Kekrissäkään ei kuulunut tappaa tai käydä päälle, vaikka näki ja koki omituisia asioita.

Asia on siis liian uusi ja liian vieras erityisesti keski-ikäisille ja vanhemmille. Heidän aikanaan kapinaa oli se, että tyttö sai olla saman tapainen kuin poika. Mutta he eivät enää ymmärrä tai muista muunlaista kapinaa.

Itseilmaisu vs. asiallisuus on myös klassinen kysymys lännen kuvataidehistoriassa ainakin 1700-luvulta lähtien, joten tässä ei ole älyllisesti uutta.

Vierailija
252/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi, että yhteiskunnassa on monia rinnakkaisia kehityskulkuja, jotka ei välttämättä liity toisiinsa. On kehorauha, mutta sitten on myös kapitalismin logiikka, joka on tuotteistanut ihmiskehot kauppatavaraksi. Niillä voi tehdä rahaa somessa. Vallitseva ideologia sanoo, että miksi et tekisi rahaa, kun kerran voit.

Sitten jos ihmisellä (naisella) on yhtään järkeä päässään, niin se hyväksyisi oman kehon kauppaamisen ja esineellistämisen haittapuolet. Mutta kun ei ole, niin pitää vain vinkua ja uhriutua ja laittaa sekin muiden syyksi. 

Ei ole olemassa "haittapuolta". Se on aina joku ihminen joka itse päättää toimia ja kirjoittaa kommentin.

Miksi nämä koittavat saada oman käytöksensä muiden syyksi?

Eikö mielenterveyden ja itsekunnioituksen menetys ole sinusta haittapuoli? Useimmille itsensä myyjälle tapahtuu ajan kanssa jompi kumpi, tai molemmat. Mutta ovatko ne syy vai seuraus?

Mielestäni näkemyksesi muistuttaa näkemystä, että jos ryhtyy polttamaan kannabista, on tulevaisuudessa narkomaani.

Sama tarinarakenne on tuttu kristinuskosta: jos annat pirulle pikkusormen, se vie koko käden.

Moni suomalainen, tänäkin päivänä, aidosti uskoo näin.

Maailma menee kuitenkin eteenpäin. Ja vaadittaisiin totinen taantumuksen vallankumous, jos eteenpäin meneminen katkeaisi.

Maailma ja yhteiskunta nimenomaan taantuu tämän nykyisen uskonnottoman, globalistisen gynosentrian käsissä. Eihän tätä aikaa ole kestänyt kuin 10-20 vuotta laskentatavasta riippuen ja maailma on nyt ensimmäistä kertaa 80 vuoteen maailmansodan partaalla. Energiakriisi ja elintason lasku tulivat jo. 

^ En edes ole kirkkoon kuuluva, mutta 10 käskyn noudattaminen on ihan hyvä moraalinen kompassi ihmiselle elämässä.

Vierailija
253/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin aion tehdä rikosilmoituksia naisten seksuaalisesti häiritsevästä pukeutumisesta ensi kesänä. Mutta tuskin tuo uusi laki auttaa. Tuntuu, että naiset hyötyy siitä.

Vierailija
254/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin aion tehdä rikosilmoituksia naisten seksuaalisesti häiritsevästä pukeutumisesta ensi kesänä. Mutta tuskin tuo uusi laki auttaa. Tuntuu, että naiset hyötyy siitä.

Myönnät siis itsekin, että naisten kehojen kommentointi kadulla on ollut naisille haittatekijä. Mitäpä tähän lisäämään.

Vierailija
255/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne persettään esittelevät sitten haluavat, jos eivät huomiota?

Miksi sinun on pakko tuputtaa huomiotasi jokaiselle, joka huomiota haluaa? Eikö sinulla ole ollenkaan omaa tahtoa?

Kiva perse

Vierailija
256/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis julkaiseeko ihmiset huvikseen tissi- ja takapuolikuvia haluamatta siihen MINKÄÄNLAISTA reaktiota? Edes positiivista? Kun sekin voi olla ahdistavaa. Näen ap:n kuvaileman kaksoisstandardin.

Vierailija
257/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän etten saa vastausta mutta kysyn silti. Miten naiset hyötyy siitä?

Vierailija
258/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI joillain on tarve kirjoittaa niitä kommentteja? Tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä? Emme ole saaneet vastausta niin uskon tuohon yhteen selitykseen että törkykommenttien kirjoittajien tarkoitus on alistaa. He haluavat hallita toisen omaan someensa laittamaa sisältöä.

Mitä väliä sillä on mikä heidän motiivinsa on? Tuskin siihen on vain yhtä syytä olemassa, joillain vain on yksinkertaisesti paha olla itsensä kanssa ja haluavat purkaa sitä netissä muihin. Ja tästä on turha tehdä mitään toista sukupuolta syyllistävää asiaa. Jos tavalliset miehet tekisivät samaa kuin tavalliset naiset ja esittelisivät itseään samanlaisissa poseerauksissa somessa (absurdi ajatuskin), niin aivan varmasti riittäisi myös ilkeämielisiä naisia heidän vartaloitaan haukkumaan.

Kyllähän miehet itseään poseerauksissa esittelisikin, jos sillä saisi suuren määrän rahaa tuovia klikkauksia ja naisseuraajia. Turha spekuloidanaisten kommenteilla, kun ei edes seuraajia miesten heruttelusivuille saada.

Tämäkin on turhaa sössöttämistä taas. Jos naiset eivät yhtäkkiä enää saisikaan kropillaan huomiota, niin siitä se ulina vasta alkaisi. Se olisi huomioon tottuneelle nykynaiselle katastrofi ja pahinta mitä voisi tapahtua. Mutta ei se huomiohu*raus ja huomion saaminen riitä, vaan naisen pitää vielä saada päättää tasan tarkkaan, että millaista se huomio on. 

Vierailija
259/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI joillain on tarve kirjoittaa niitä kommentteja? Tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä? Emme ole saaneet vastausta niin uskon tuohon yhteen selitykseen että törkykommenttien kirjoittajien tarkoitus on alistaa. He haluavat hallita toisen omaan someensa laittamaa sisältöä.

Mitä väliä sillä on mikä heidän motiivinsa on? Tuskin siihen on vain yhtä syytä olemassa, joillain vain on yksinkertaisesti paha olla itsensä kanssa ja haluavat purkaa sitä netissä muihin. Ja tästä on turha tehdä mitään toista sukupuolta syyllistävää asiaa. Jos tavalliset miehet tekisivät samaa kuin tavalliset naiset ja esittelisivät itseään samanlaisissa poseerauksissa somessa (absurdi ajatuskin), niin aivan varmasti riittäisi myös ilkeämielisiä naisia heidän vartaloitaan haukkumaan.

Kyllähän miehet itseään poseerauksissa esittelisikin, jos sillä saisi suuren määrän rahaa tuovia klikkauksia ja naisseuraajia. Turha spekuloidanaisten kommenteilla, kun ei edes seuraajia miesten heruttelusivuille saada.

Ei sillä tarvitse spekuloida, asian voi todeta jokainen käymällä vertailemassa miesten ja naisten profiilien kommenttikenttiä vaikka alastonsuomessa tai vastaavassa paikassa missä kumpikin sukupuoli jakaa itsestään verrattavissa olevia omakuvia. Nainen voi näyttää kuvissa miltä tahansa ja kuva olla kuinka huonolaatuinen tahansa, niin silti ylivoimainen enemmistö miesten palautteesta on positiivista jopa naurettavuuksiin asti. Vastaavasti toisinpäin samantasoinen kuva miehellä ei saa lainkaan positiivista palautetta naisilta, mutta rumaksi arvostelua kyllä.

Olosuhteiden ollessa samat miesten ulkonäön negatiivinen arvostelu koetaan siis sosiaalisesti huomattavasti hyväksyttävämpänä, kuin naisen. Miesten puolesta ei vain kukaan pidä meteliä.

Vierailija
260/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnät siis itsekin, että naisten kehojen kommentointi kadulla on ollut naisille haittatekijä. Mitäpä tähän lisäämään.

Mä en välitä kommentoinnista. Mua rassaa liian paljastava pukeutuminen. Ts. pukeutumatta jättäminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä