Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän ajan kaksinaismoraalista, oletteko tehneet saman huomion:

Vierailija
22.12.2022 |

Samalla, kun ollaan menty hyvinkin tiukkaan suuntaan siinä että esim. kenenkään vartaloa ei saa kommentoida (ei niin hyvällä kuin pahallakaan, siis esim. vastakkaisen sukupuolen kommentti "näytätpä hyvältä" voidaan kokea ahdisteluksi) ja mitään siistiäkään flirttiä tai lähestymisyrityksiä tavallisessa elämässä (eli kadulla, kaupassa, töissä, viihteellä) ei enää suvaita (nekin ovat ahdistelua)

Niin sitten toisaalta ihmisillä on "oikeus" pukeutua hyvinkin provosoivasti, rannoilla stringeissä, kuntosalilla vedetään housut vakoon (on jopa ohjevideoita netissä, miten trikoot saa aseteltua niin, että pakaravako erottuu), puhumattakaan somen kropanesittelyvideoista... (joita ei kuitenkaan saisi sitten kommentoida mitenkään...?)

Iltapäivälehdissä mainostetaan ihan oikeita h u o r i a ja heidän palveluitaan, polyamoriaa ja vapaita suhteita jne.

Huomaako kukaan muu, kuin minä täti-ikäinen, tässä lähes surkuhupaisan kaksoisstandardin?

Kommentit (1037)

Vierailija
161/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en sitten ensi vuoden alusta alkaen halua nähdä enää ainuttakaan kireässä tai paljastavassa asussa liikkuvaa ihmistä tuolla ulkona. Tai kaupassa, salilla tms.

Muuten teen rikosilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä ja ahdistelusta.

Ihan tiedoksi vaan.

Sen kun teet mutta ei asun normaali paljastavuus ole laissa mainittua seksuaalista häirintää tai ahdistelua.

Vierailija
162/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.

Suurin kysymys on MIKSI joku niitä kommentoi?

Perseen esittelyllä kerjätään huomiota ja kun sitä saa, se pitää kestää.

Oikea kysymys on; MIKSI sitä persettä pitää esitellä?

Huomiota on erilaista. Ja yhä on kysymys MIKSI joilla on tarve se huomio antaa?

Ei ole. Huomio on huomiota, jota perseen esittelijä kerjää. On järjetöntä olettaa, että kaikki huomio on ylistävää. Vastuu huomiosta on perseen esittelijällä ja jos hän ei kestä kommentteja perseestään, syy on esittelijän, ei kommentoijan. Esittelijä on aloitteentekijä ja hän itse on vastuussa saamastaan palautteesta. Jos ei kestä palautetta, kannattaa harkita etukäteen tekemisiään, ettei tarvitse jälkikäteen katua mitä tuli tehdyksi. Mikä tässä asiassa on näin uskomattoman vaikeaa tajuta?

Se että eihän se vastuu muutenkaan mene niin. Ketään ei saa mennä lyömään turpiinkaan vaikka hän näyttäisi miten ärsyttävältä tahansa joten miksi ihmisiä saisi kommentoidakaan miten vain?

Jos sopii, jätetään ne olkiukot sinne joulukoristeisiin.

Jos sopii et alkaisi ajamaan mitään mielipiderajoitteita .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä asioista on hankala puhua yleistasolla ilman, että jostain tuntuu,että laitetaan yksittäisiä ihmisiä tikunnokkaan ja tuomitaan.

Meidän pitäisi pystyä puhumaan esim. Siitä, että "kauneusleikkauksien" ym. tai seksityön normalisointi on ongelmallista. Naiset (tai ihmiset ylipäätään) vertailevat itseään toisiinsa ja kun näkee vain yhtä mallia siitä, miltä nainen näyttää tai mitä nainen tekee, tulee paine näyttää itse samalta ja tehdä samoin, jolloin voi riskeerata terveytensä, niin fyysisen kuin henkisen, kuuluakseen joukkoon.

Vierailija
164/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat ihan itse sössineet tämän touhun mikä vallalla. Olen itse nainen mutta omaan aivot, en ole mikään idiootti niinkuin moni nykyään tuntuu olevan. Esitellään persettä somessa ja sitten ihmetellään miksi sitä kommentoidaan.

Ei ole. Huomio on huomiota, jota perseen esittelijä kerjää. On järjetöntä olettaa, että kaikki huomio on ylistävää. Vastuu huomiosta on perseen esittelijällä ja jos hän ei kestä kommentteja perseestään, syy on esittelijän, ei kommentoijan. Esittelijä on aloitteentekijä ja hän itse on vastuussa saamastaan palautteesta. Jos ei kestä palautetta, kannattaa harkita etukäteen tekemisiään, ettei tarvitse jälkikäteen katua mitä tuli tehdyksi. Mikä tässä asiassa on näin uskomattoman vaikeaa tajuta?

Kyllä kommentoija on ihan itse vastuussa loukkaavasta kommentistaan. Hän on sen omin kätösin kirjoittanut.

Kommentista, jota ei olisi ollut ilman tyrkyttävää persettä.

Nyt ei olla hiekkalaatikolla. Jonkun muun väärä teko ei oikeuta sinua tekemään väärin.

Minun mielestäni perseen esittely on väärä teko. Lapioi vaan hiekkaa ämpäriisi siellä hiekkalaatikolla.

Logiikkasi toimisi esim. teokratiassa, mutta ei vapaassa demokratiassa. Vapaassa demokratiassa ärsyttävyys ei ole koskaan hyväksyttävä syy väkivallalle.

Teoria on teoriaa. Tervetuloa oikeaan maailmaan.

Oikeassa läntisessä maailmassa pätee tuo sama. Et voi mennä ärsyttävän kohteen kimppuun väkivalloin hyväksytysti.

Vierailija
165/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, kun joku on halunnut esitellä sitä persettä. Miksi et kysy sitä, että miksi sitä persettä pitää esitellä?

Ei tuo ole mikään vastaus. Esittely ei mitenkään aiheuta kommentointia automaattisesti. Sinun pitää ihan itse päättää että haluat kommentoida juuri sitä asiaa. 

Vierailija
166/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuosta naisvihasta tiedä, mutta onhan se surkuhupaisaa, kun huulet ovat kuin pahimmat pukamat, kynnet kuin laiskiaisella, ripset kuin maalipensseli, silikonia ja botoxia siellä täällä ja nätti naama muutettu muumiomaiseksi ja kuvitellaan sen kaunistavan. Ja on kumma, ettei joku hieman kommentoi. Ikuista nuoruutta ja kauneutta ei tule tuolla menolla ja oikeasti ihminen näyttää rumalta muhkuranaamalta. En osoita ketään sormella, mutta jokainen tietää, miltä näyttää kauneuskäsittelyjä ottanut ihminen. Kukanenkin voi päättää itse, mitä itselleen haluaa tehtävän ja silloin täytyy vain tyytyä ottamaan kommentteja vastaan.

Miksi sinulla on tarve kommentoida toisten ulkonäköä? Mikä tunne sinulla on kun kommentoit?

Vierailija
167/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että eihän se vastuu muutenkaan mene niin. Ketään ei saa mennä lyömään turpiinkaan vaikka hän näyttäisi miten ärsyttävältä tahansa joten miksi ihmisiä saisi kommentoidakaan miten vain?

Jos sopii, jätetään ne olkiukot sinne joulukoristeisiin.

Tarkistapa uudestaan mikä on olkiukko. Minä annoin esimerkin väkivallan puolelta siitä että mikään ärsytävyys ei oikeuta sitä joten kysyin että miksi toisen aloitteellisuus itsensä esittelyssä oikeuttaisi hänen kommentoiintinsa loukkaavasti eli siis tavalla joka ei ole hyväksyttävää sen kummemmin kuin väkivaltakaan?

Asiaan kuulumaton esimerkki on tyylipuhdas olkiukko.

Vierailija
168/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti jota kuta vedetään ihan vaan siksi turpaan kun hän näyttää ärsyttävältä.  Jotkut tuntuvat elävän ihmeellisessä käsityksessä, että yhteiskunnan pitäisi onnistua takaamaan, ettei mitään pahaa koskaan tapahdu yhdellekään naiselle yhdenkään tietoisesti väärin toimivan miehen toimesta. Ja niin kauan kuin tällaista ei voida taata, on yhteiskunta lähtökohtaisesti naisvihamielinen. Mistä he ovat saaneet sellaisen käsityksen, että maailmalta voi vaatia, ettei kukaan tee rikoksia?

Vierailija
169/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIKSI sitä persettä sitten täytyy esitellä? Kenelle? MIKSI?

Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?

Tää on kyllä puhdasta idiotismia. Toisella on vapaus julkaista ja toisella taas on vapaus kommentoida. Kumpikin vaatii ja vaalii vapauttaan, tajuatko? Ei se tule loppumaan, muuttaa vaan muotoaan.

Onhan siinä se ero, että toinen toimii omassa somessaan, sinä toimit siellä toisen somessa ja/tai yksityisviesteissä.

Jos kirjoittelet törkyjäsi omaan someesi, ketään tuskin häiritsee. Jos jotakuta häiritsee, hän lakkaa seuraamasta sinua, ja ongelma ratkeaa.

Sinulla taas on suunnaton tarve mennä sinne toisen someen sen sijaan, että laitat vain hänet estoon, jos sisältö ei miellytä. Edelleen kysyn: MIKSI?

Mutta sitähän he esittelijät haluavatkin, että muut tulisivat heidän someen ja kommentoimaan heidän esittelyään. Asiasta näyttää tulevan ongelma vasta siinä vaiheessa, kun se kommentointi ei olekaan positiivista.

Vierailija
170/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en sitten ensi vuoden alusta alkaen halua nähdä enää ainuttakaan kireässä tai paljastavassa asussa liikkuvaa ihmistä tuolla ulkona. Tai kaupassa, salilla tms.

Muuten teen rikosilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä ja ahdistelusta.

Ihan tiedoksi vaan.

Jos ihminen on pukeutunut lain sallimissa rajoissa, rikosilmoituksesi on perusteeton eikä sitä tutkita. Kun jatkat näiden perusteettomien ilmoitustesi tekemistä, olet ongelmissa, jos oikeasti joudut seksuaalirikoksen kohteeksi, sillä uskottavuutesi ilmoituksen tekijänä on lähellä nollaa.

Vierailija
171/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko sinulle tarve kommentoida persettä? MIKSI? Se on yhä kaikista ratkaisevin kysymys tässä koko keskustelussa. MIKSI jotkut niitä kommentoi?

Tää on kyllä puhdasta idiotismia. Toisella on vapaus julkaista ja toisella taas on vapaus kommentoida. Kumpikin vaatii ja vaalii vapauttaan, tajuatko? Ei se tule loppumaan, muuttaa vaan muotoaan.

Onhan siinä se ero, että toinen toimii omassa somessaan, sinä toimit siellä toisen somessa ja/tai yksityisviesteissä.

Jos kirjoittelet törkyjäsi omaan someesi, ketään tuskin häiritsee. Jos jotakuta häiritsee, hän lakkaa seuraamasta sinua, ja ongelma ratkeaa.

Sinulla taas on suunnaton tarve mennä sinne toisen someen sen sijaan, että laitat vain hänet estoon, jos sisältö ei miellytä. Edelleen kysyn: MIKSI?

Mutta sitähän he esittelijät haluavatkin, että muut tulisivat heidän someen ja kommentoimaan heidän esittelyään. Asiasta näyttää tulevan ongelma vasta siinä vaiheessa, kun se kommentointi ei olekaan positiivista.

Negatiivinen kommentointi ja asiattomien törkyviestien lähettäminen on kaksi eri asiaa. Negatiivista palautetta voi myös antaa ihan asiallisesti.

Vierailija
172/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, kun joku on halunnut esitellä sitä persettä. Miksi et kysy sitä, että miksi sitä persettä pitää esitellä?

Eivät ole samanveroiset kysymykset.

Miksi esitellä hyvää peppua? No, miksi ei? Vrt. Miksi kommentoida väkivaltaisesti? No, miksi ei?

Huomaatko aika ison eron läntisen vapaan demokratian kontekstissa?

Vierailija
173/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä alan kulkemaan kadulla Joulupukkina, minun ulkonäköä ei saa kommentoida? Jep jep. Jos olen Prad Pitin kaksoisolento, te paljastelija naiset ette kommentoi? Miksi osallistutaan missikisoihin jos sitä ulkonäköäei saa kommentoida? Pitää ymmärtää että jos hakee reaktioita, niitä saa kaikenlaisia. Jos minä menen katusoittajaksi saan kommentteja jotkaovat negatiivisia, muttakun kyse ei ole ulkonäöstä se on ok?

Vierailija
174/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, törkykommentit ovat ongelma. Ei ne neutraalit, positiiviset tai asiallisen negatiiviset kommentit.

Vierailija
175/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ennen. Miehet eivät tätä voimaantumista keksineet vaan te naiset keksitte sen ihan keskenänne. Pidätte yllä kahta agendaan. Korostatte sukupuolta ja samassa lauseessa ihmetelette miksi aina sukupuolta korostetaan. Koettakaa saatana päättää mitä te haluatte. Tulitte valmiiseen pöytään ja aloitte sotkemaan kaikkea, kun ei teillä ollut muutakaan tekemistä. Haette selityksiä ongelmiinne ja teistä tuntuu lohduttavalta laittaa omat heikkoudet ja epävarmuudet sukupuoleni sortamisen piikkiin.  En ymmärrä sitä ajatusta, jonka mukaan jokaisen naisen tulisi yrittää väkisin etsiä suunnilleen omasta vulvastaan oma tapansa puhua, tapa, joka ilmaisee hänen sukupuoltaan.

Ja minulle on jäänyt myös mysteeriksi, että miten uhriutuminen edistäisi sukupuolten välistä tasa-arvoa. Miten voi nähdä arvon toisessa ja itsessään, jos kokee olevansa alituiseen uhriasemassa?

Hyvin kirjoitettu! Meidän naisten asemaa tosiaan pahiten huonontavat itsensä esineellistävät ja myyvät naiset. Tekevät lähestulkoon p*rnoa ja samalla valittavat kommenteista ym. Yhtään en jaksais näitä, jotka on vieneet monta askelta naisten asemaa vaan taaksepäin.

T. Kyllästynyt nainen

Siinähän sinä sitä asemaa taakse päin viet kun ajattelet että toisia saa kommentoida ikävästi.

Saanko minä tulla kertomaan kadulla mielipiteeni sinusta? Tietysti saan koska se olisi sinulta kaksinaismoralismia jos en saisi.

Lopeta asioiden vääristely. Minä en kommentoi yhtään mitään. Mutta minun vapauteni on poljettu itsensä paljastelijoiden vapauden takia.

Tiesittekö, että mm.Yhdysvalloissa seksiriippuvaisten hoito-ohjelmaan kuuluu se, että eivät mene metrolla, koska siellä on niin paljon vähäpukeisia naisia. Toisen vapaus on toisen vapaudesta pois. Aina. Siksi tarvitsemme kultaisen keskitien, yhteiset säännöt ja normit. Kaikille täysi yksilön vapaus on sula mahdottomuus, jokaisen tulee joustaa. Joka ei tätä osannut itse ajatella, on naiivi hölmö.

Sairaiden ihmisten tekemisien rajoittaminen nyt ei liity tähän aiheeseen oikein mitenkään. Ei suuren enemmistön oikeuksia muutenkaan rajoiteta sen mukaan mitä joku yksittäinen sairas ihminen saattaa tehdä.

Hetkinen, jäit juuri kiinni kaksinaismoralismista. Onko sairailla ihmisillä siis mielestäsi itsestään selvästi vähemmän vapauksia ja oikeuksia? He ovat myös vähemmistö. Miksi he olisivat yhtään vähemmän tärkeitä? Yhteiskunnan tulee olla kompromissi kaikille mahdollisista olosuhteista.

Ei itsestäänselvästi tai kaikissa asioissa mutta kyllä siihen sairauteen liittyvissä asioissa jos ne aiheuttavat haittaa muille. Ja ei tämä ole kaksinaismoralismia vaan ihan se miten lakikin asiaa katsoo. Sairaus ei oikeuta tekemään asioita joita ei muutenkaan saisi tehdä mutta voi olla rangaistusta lieventävä tai rangaistuksen poistava seikka.

Rajaton itsensä paljastelu on yleensä myös joko sairauden oire ja/tai narsistisesta ja huomionhakuisesta persoonallisuushäiriöstä tai traumatisoitumisesta johtuvaa. Se aiheuttaa haittaa myös muille. Mitenkäs nyt argumentoit?

Vierailija
176/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kommentoija on ihan itse vastuussa loukkaavasta kommentistaan. Hän on sen omin kätösin kirjoittanut.

Kommentista, jota ei olisi ollut ilman tyrkyttävää persettä.

Mistä niitä kommentteja oikein ilmestyy jos kukaan ei niitä kirjoita?

Aivan, ei mistään. Joku ihminen siellä ihan omin pikkusormin on sitä kirjoittamassa ja on vastuussa niistä omista pikkusormistaan.

Mikä tämä uhriuminen on ettei muka jotkut kykene omia käsiään hallitsemaan? Kuulostaa vaaralliselta porukalta joka pitäisi poistaa yhteiskunnasta jos kerta näin on.

Näen nyt ne kommentin kirjoittajat uudessa valossa. Ne on ameeboja jotka eivät hallitse omaa kehoaan.

Vierailija
177/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti jota kuta vedetään ihan vaan siksi turpaan kun hän näyttää ärsyttävältä.  Jotkut tuntuvat elävän ihmeellisessä käsityksessä, että yhteiskunnan pitäisi onnistua takaamaan, ettei mitään pahaa koskaan tapahdu yhdellekään naiselle yhdenkään tietoisesti väärin toimivan miehen toimesta. Ja niin kauan kuin tällaista ei voida taata, on yhteiskunta lähtökohtaisesti naisvihamielinen. Mistä he ovat saaneet sellaisen käsityksen, että maailmalta voi vaatia, ettei kukaan tee rikoksia?

Demokratiana meidän täytyy kuitenkin pyrkiä erilaisuuden kunnioitukseen.

Vierailija
178/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiimit kehonosat paljastava pukeutuminen on seksuaalista häirintää. Intiimien kehonosien kommentoiminen on seksuaalista häirintää. Selkeää vai mitä?

No ei koska lain mukaan paljastava pukeutuminen ei ole seksuaalista häirintää.

Tämä toi mieleeni niin sanotun lutkamarssin. Ilmiö lähti liikkeelle kun torontolaisen poliisi kommentoi mediassa, että naisten tulisi välttää liian "huorahtavaa" pukeutumista. Lutkamarssi oli kohtuuttoman raju ja vihamielinen reaktio poliisin mitä ilmeisimmin hyväntahtoiseen ja naisille osoitettuun kehotukseen toimia harkitsevasti ja siten pyrkiä ennaltaehkäisemään heidän joutumistaan uhkaaviin tilanteisiin. Poliisin kommentin kuitenkin katsottiin sotivan naisten itsemääräämisoikeutta vastaan, jota mikään sosiaalinen normisto ei saisi nykymaailmassa rajoittaa.

Vierailija
179/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mutta jokainen silti tajuaa että siinä tapahtui rikos ja jotain mitä ei pitäisi. Nyt halutaan esittää mikä tahansa törkykommentointi asiana joka pitäisi vain hyväksyä kun sellaista tapahtuu. Mutta se että vääriä asioita tapahtuu ei ole mikään perustelu sille että ne eivät olisi vääriä ja että niitä ei pitäisi tuomita.

Vierailija
180/1037 |
22.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiimit kehonosat paljastava pukeutuminen on seksuaalista häirintää. Intiimien kehonosien kommentoiminen on seksuaalista häirintää. Selkeää vai mitä?

No ei koska lain mukaan paljastava pukeutuminen ei ole seksuaalista häirintää.

Lakia on siis syytä muuttaa.

Afganistanissa on jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä