Siis miksi toiset saikuttaa minkä ehtii ja toiset on joka päivä töissä eikä koskaan pois? Eihän se voi olla oikeasti niin, että toinen saa kaikki taudit ja toinen ei yhtään.
Elämänkokemukseni perusteella voin sanoa, että aikuinen ihminen on keskimäärin enintään viisi päivää vuodessa OIKEASTI sairaana. Tämä on siis maksimi, osa vuosista menee ihan nollapoissaoloilla. Jos joka pikkunuhasta tai kivusta on pois, se on ikävä kyllä työnantajan vedättämistä.
Mun mielestä työntekijän pitää ottaa terveydestään sen verran vastuuta, ettei joudu maksattamaan sen laiminlyöntiä työnantajallaan ihan ylettömän paljon. Myös epämukavuutta pitää sietää sen verran, että pystyy töitä tekemään.
Niinhän se on, että pidetään itsestään selvyytenä että työnantaja maksaa palkan saikuttajallekin, mutta jos esim. kampaajasi ottaa maksun ja ilmoittaa ettei voi palvella sinua sairastumisen takia, vedät varmasti herneen nenään.
Itse tunnistan työpaikaltani useammankin saikuttajan ja niin myös meidän esimies.
Mikä on tilanne sinun työpaikalla?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Minkäs sille mahtaa? Meidän suvussa minä olen se se, kenellä ei ole koskaan kuumetta tai niin pahaa flunssaa että olisi tarve hakea saikkua. Pari vuotta vanhempi veli taas on melkein 2 viikon välein saikulla flunssan, kuumeen tai jonkin tulehduksen takia. Työterveydeltä saa vain saikkulapun käteen, ei jatkotutkimuksia. Olen kyllä alkanut epäilemään onko aina sairaana vai onko vain "sairaana" mutta ei ole minun asiani tutkia.
Ei ihme että Suomeen ei perusteta yrityksiä. Maksa nyt sitten tuollaiselle palkkaa....
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikkapa migreeni, niin aika helposti tulee enemmän kuin 5 päivää poissaoloja vuodessa. Eikä migreenikohtauksessa pysty mitenkään tekemään töitä.
Se on ihan eri juttu kuin olla viikon välein ripulissa tai kuumeessa. Migreeni on pitkäaikaissairaus, krooninenkin, ja hoitosuhteessa. Noilla motivaatiosaikuttajilla ei löydy edes mitään mitä tutkia.
Kyllä suosittelen kostamaan näille pienessä nuhassa tulijoille!!!! Jotenkin muuten!!!
Mikä nyt heitä haittaa eniten!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikkapa migreeni, niin aika helposti tulee enemmän kuin 5 päivää poissaoloja vuodessa. Eikä migreenikohtauksessa pysty mitenkään tekemään töitä.
Se on ihan eri juttu kuin olla viikon välein ripulissa tai kuumeessa. Migreeni on pitkäaikaissairaus, krooninenkin, ja hoitosuhteessa. Noilla motivaatiosaikuttajilla ei löydy edes mitään mitä tutkia.
Säkö siis aina näen työkavereidesi saikkulaput?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs sille mahtaa? Meidän suvussa minä olen se se, kenellä ei ole koskaan kuumetta tai niin pahaa flunssaa että olisi tarve hakea saikkua. Pari vuotta vanhempi veli taas on melkein 2 viikon välein saikulla flunssan, kuumeen tai jonkin tulehduksen takia. Työterveydeltä saa vain saikkulapun käteen, ei jatkotutkimuksia. Olen kyllä alkanut epäilemään onko aina sairaana vai onko vain "sairaana" mutta ei ole minun asiani tutkia.
Ei ihme että Suomeen ei perusteta yrityksiä. Maksa nyt sitten tuollaiselle palkkaa....
Potkut tuollaiselle saastuttajalle!! Töihin ei tulla sairaana idiootti!!!
Vierailija kirjoitti:
Mä sairastan n.kerran vuodessa jonkun flunssan ja olen 3-5 päivää töistä pois. Toiset sairastaa monta kertaa vuodessa, minkä sille mahtaa? Pienten lasten vanhemmat joutuvat hoitamaan lapsia kotona ja saavat itsekin heiltä tartuntoja. Mä olen lapseton sinkku, joten mulla ei ole sellaisia rasitteita.
Työnantajan ja muiden työntekijöiden ei pidä siitä joutua kärsimään. Vaan tuollainen ihminen pitäisi voida erottaa.
Yksi meidän lapsista on aina ollut oikea pöpöimuri. Lähes aina taudit tuli meidän perheeseen hänen kauttaan. Ihan samoin hän on syönyt ja elänyt kuten meidän muut lapset. Itse sairastan hankalaa astmaa ja flunssat on pahoja, lisäksi saan herkästi keuhkokuumeen. Yhdestä keuhkokuumeesta ei selviä viiden päivän sairaslomalla saati, jos niitä on vuoden sisään kaksi. Olisin mieluummin terve kuin sairas.
Niin että nuhassa ja yskässä pitää olla töissä tartuttamassa muita?
On moraalitonta tulla sairaana töihin
Palkankorotuksia on turha pyydellä !!!
Se on typerää
Ja itse antaisin siitä potkut
Joku muu voi sairastua vakavasti!!!
Voi järjen köyhyys!!!
Ammattisaikuttajat ovat todellinen vitsaus.
Jokainen tuntee näitä.
Ovat niitä muiden siivellä eläviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sairastan n.kerran vuodessa jonkun flunssan ja olen 3-5 päivää töistä pois. Toiset sairastaa monta kertaa vuodessa, minkä sille mahtaa? Pienten lasten vanhemmat joutuvat hoitamaan lapsia kotona ja saavat itsekin heiltä tartuntoja. Mä olen lapseton sinkku, joten mulla ei ole sellaisia rasitteita.
Työnantajan ja muiden työntekijöiden ei pidä siitä joutua kärsimään. Vaan tuollainen ihminen pitäisi voida erottaa.
Tai jos kielletään ihmisiltä lasten tekeminen? Tällä tavalla taataan hyvä tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka eivät ole saikulla jatkuvasti syövät terveellisesti ja monipuolisesti. Ne jotka saa flunssan, kun joku aivastaa kilometrin päässä vetävät vain jotain eineksiä.
Huono suolistobakteerikanta, ravinto- ja hivenainepuutokset ja kenties hiljainen tulehdus lisää flunssan saamista, kestoa ja oireita. Olet mitä syöt pitää hyvin paikkansa ja ravinto on lääke numero 1.
Itse söin ennen eineksiä, pizzaa, makeisia ja muuta roskaruokaa jatkuvalla syötöllä ja olin kipeänäkin myös jatkuvasti. Sitten aloin syömään terveellisesti niin eipä ole flunssia näkynyt.
Lisäksi kipeänä töihin meno on älyttömän typerää. Tartutat muita joille se sama flunssa voi nostaa ison kuumeen, mikä sinulle aiheuttaa pari tippaa räkää nenästä. Kuumeisena töihin meno vasta typerää onkin. Fyysisessä työssä saat pahimmillaan sydänlihas tulehduksen ja ajatustyössä taai voi tehdä typeriä virheitä, kun pää ei toimi.
Mä syön tosi huonosti, olen lihava, en juurikaan liiku. Silti ei ole koskaan flunssia, vatsatauteja tms. Migreenin takia tulee poissaoloja noin 5 päivää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ammattisaikuttajat ovat todellinen vitsaus.
Jokainen tuntee näitä.
Ovat niitä muiden siivellä eläviä.
Mä en tunne yhtään. Mutta oli mulla mm. vakavaa perussairautta sairastava työkaveri, jolka oli sairautensa takia paljon poissaoloja.
No AP:n elämänkokemus on jäänyt tosi suppeaksi jos tuollaisia vakavissaan esittää.
1. Perussairaudet
2. Geenit
3. Lapset (päiväkodit ja koulut ovat jatkuvia pöpösirkuksia)
4. Harrastukset (kts. edellinen)
5. Asiakaspalveluammatti (kts 2)
6. Ylipaino
7. Tupakointi ja muiden päihteiden käyttö
8. Liikunnan määrä
Siinä kahdeksan nopeasti mietittyä esimerkkikohtaa jotka tekevät meistä jokaisesta erilaisia verrattuna muihin, eli on täysin mahdollista, että sairastamme eri tavoin ja eri määriä.
Melko paljon olet sairaana, jos 5pv vuodessa.
Minulla työuraa takana lähes 30v ja yhden käden sormella voin laskea sairaspäivät. En edes muista milloin flunssa tai kuumetta. Varmaan lapsena.
Ajattelen, minulla on hyvät geenit ja vastustuskyky, jonka olen saanut jo syntyessä, kun elämäntavoissa ei ole kehumista. Tupakoin myös.
Mies taas on jatkuvasti sairaana ja kuumeessa. Jos joku aivastaa, hän saa siitä varmasti tartunnan. Sairastaa kaikki mahataudit jne. Elää hyvin terveellistä elämää ja liikkuu paljon.
Itse luulen, jotkut sairastuvat vain helpommin, eikä siihen itse voi vaikuttaa, sillä jo syntymähetkellä saamme erilaiset pelikortit terveyteen ja saada saurauksia. Ja onhan tutkittua tietoa geenien vaikutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potkut tuollaiselle saastuttajalle!! Töihin ei tulla sairaana idiootti!!!
Ei tullakaan. Mutta ei sinulla ole myöskään oikeus sairastella muiden kustannuksella
Olen miettinyt tätä samaa. Joillakin on vain heikompi kroppa ja huonompi vastustuskyky. Tietysti on myös niitä jotka saikuttavat huvikseen.
Kaverillani on kropassa jotain kremppaa melkein joka toinen kuukausi. Siihen päälle vielä migreeni, allergiat ja huono vastustuskyky.
Huono tuuri käynyt geenilotossa. Ei varmaan pysty tekemään edes yhtä täyttä kuukautta ilman sairaspoissaoloa. Olen itse siis todistanut hänen sairastelunsa, eli ei feikkaa.
"Migreeni" ja "selkäkipu" on erityisen käteviä vaivoja pikku poissaoloille, etenkin maanantaisin.
Kyllä se niin voi olla, että jotkut sairastelevat paljon.
Juuri näin
Ei mitään syytä lopettaa etätöitä!!
Kyllä vituttaa nuo pienessä flunssassa tulijat
Sitten saan heiltä jonkun kuolema taudin!!!
Haistakaa!!! Pomona antaisin kenkää, laskevat niin paljon työpaikan tehokkuutta!!! Kun puolet sitten sairastuu!!! Saatana!!!