Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoa työhaastattelussa vahvuuksiksi, kun niitä ei kerta kaikkiaan ole

Vierailija
18.12.2022 |

Minulla ainakin lyö täysin tyhjää, kun pitäisi kertoa omista vahvuuksista. Nimittäin kun minulla ei ole niitä vahvuuksia, joista olisi työelämässä mitään hyötyä.

Kommentit (213)

Vierailija
81/213 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on vahvuuksia. Usein tuota kysymystä ajatellaan liian monimutkaisesti, eikä nähdä jotain arkista juttua omaksi vahvuudeksi. Työelämässä on hyötyä aika monesta asiasta, myös sellaisista mitä ei heti tule ajatelleeksi.

Sanahelinää kysyä vahvuuksista ja sanahelinää väittää, että niitä on kaikilla. 

Riippuu ihan siitä mihin haluaa rimansa asettaa. Jos väkisin haluaa nostaa sen niin korkealle, että voi sanoa ettei kykene mihinkään niin ketä se palvelee ?

Miksi se on niin vaikea uskoa, että ihmisellä, jolla ei ole vahvuuksia, ei ole rima korkealla vaan tosi matalalla ja olisi kiva voida sanoa edes yksi hyvä asia itsestään, mutta sellaista ei vaan ole. 

Omanarvontunto on matalalla. Luovuuteen ja mielikuvituksen käyttöön ei riitä psyykinen energia.

Viittaa lievään masennukseen tai muuten vain alakuloisuuteen  ja henkiseen luovuttamiseen. 

Vierailija
82/213 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsehiilintäni idioottien kanssa, en ole vieläkään tappanut vaimoani

Tuo kertoo lähinnä siitä, että teet huonoja valintoja kun päädyt yhteen idiootin kanssa. Ja vielä hölmömpää on jäädä suhteeseen idiootin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/213 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vahvuuksia keksitte ihmiselle, joka takertuu yksityiskohtiin, on hidas työssään ja silti tekee virheitä? On ahdistunut pilkuviilaaja siis, yrittää tehdä kaiken oikein mutta silti epäonnistuu siinä?

Kuulostaa ihan minulta muutama vuosi sitten, kunnes aloin hokemaan mantraa: älä pyri täydellisyyteen, nyt vaan teet asiat loppuun eikä tarvitse mennä täydellisesti, kunhan tulee tehtyä vaikka sitten virheiden kautta.

Juu, hyvä neuvo perfektionismiinsa jumittuville. "Parempi tehty kuin täydellinen." ;D

Monella tosiaan jää paljon asioita tekemättä tämän kompastukiven takia. Joillakin tämä asenne on oikeasti isokin ongema elämässä kaikilla osa-alueilla. Jos siihen päälle tulee murheit ja ongelmia, tai esim. lieväkin masennus, niin aikaiseksi ei saa enää yhtään mitään tms..

Vierailija
84/213 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa tosiaankin masentuneelta. Kaikilla on vahvuuksia ja tässä ketjussa on esitetty jo erinomaisia esimerkkejä sellaisten miettimiseen ja tunnistamiseen. Sen sijaan että sanoo itselleen koko ajan että ei susta ole mihinkään, kannattaisi oppia olemaan lempeämpi itselleen.

Vierailija
85/213 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot: "Tyhjästä on vaikea nyhjästä!"

Vierailija
86/213 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnollisuus

Kiltteys

Vierailija
87/213 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vahvuuksia keksitte ihmiselle, joka takertuu yksityiskohtiin, on hidas työssään ja silti tekee virheitä? On ahdistunut pilkuviilaaja siis, yrittää tehdä kaiken oikein mutta silti epäonnistuu siinä?

Kun sain kenkää viiskymppisenä ja menin outplacement-juttuun niin yksi hankalimmista tehtävistä oli keksiä kymmenen onnistumista.

Vuosikymmenet töissä, mutta mieli askarteli vain mokien ja vajavaisuuksien kimpussa - kuten kenkää saaneella aina.

No ne kymmenen piti keksiä siinä paikassa. ohje oli että keksi mitä tahansa, vaikka se että olet kivaa lounaaseuraa tai että olet kasvattanut hienoja lapsia tai vaikka että olet pysynyt kiinteänä - siis aivan mitä tahansa. Ja sitten kun ne oli täynnä toinen toistaan höl.ömpiä juttuja, jätettiin asia muhimaan. Muutaman viikon aikana onnistuinkin korvaamaan kaikkein hölmöimmät asiat ihan relevanteilla työssa onnistumisilla. Ja lopulta mulla oli mietittynä 10 timantinkovaa onnistumista, joku moka (josta olinpitånyt oppia)., uskottavat hyvät puolet ja huonot puolet. Sitten työstä riippuen saattoi korostaa paineensietokykyä tai omaa kykyä innostua ( kummatkin pitää paikkansa jos asiaa sopivasti pohtii - vaikka toisaalta, olen aika laiska silloin kun ei ole kiire tai en ole innostunut.

Vierailija
88/213 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt (työ-)kaverilta missä olen hänen mielestään hyvä. Olen myös painanut mieleeni kehut mitä joskus harvoin saanut spontaanisti. En varmaankaan muuten olisi itse hoksannut, että olen esim.

ratkaisukeskeinen ja hahmotan kokonaisuuksia (kun en hahmottanut edes omia vahvuuksiani) tai sinnikäs haastavissa tilanteissa (moni muukin on). Muilta olen saanut perusteluja siihen, miten nämä vahvuudet ilmenevät, joten ei ole jäänyt vain sanahelinäksi. Voi näitä kysellä muiltakin kuin työkavereilta.

Vierailija
89/213 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko keksiä jotain uusia kysymyksiä niihin typerääkin typerämpiin haastatteluihin?

Vierailija
90/213 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuutesi on siinä, että olet tasapaksu ja laiskanletkeä suorittaja.

Vierailija
91/213 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen paljon saikulla ja raskaana

Vierailija
92/213 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ketkä joutuu menee työhaastatteluun ovat häviäjiä!kunnon työpaikat jaetaan ihan muualla!get a life and grow a pair

Vierailija
93/213 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista työtä haet? Mitä ominaisuuksia työpaikkailmoituksessa mainittiin? Mieti mikä tai mitkä niistä osuvat lähimmäs sinua.

Ei tarvitse olla se vahvin ominaisuutesi tai niin että ajattelisit kys. ominaisuuden olevan sinulla selvästi parempi kuin muilla ihmisillä. Riittää, että jollain tasolla tunnistat olevasi halutun kaltainen. 

Aiemmin tuli hyvä vinkki kertoa "tarina" vahvuudesta. Mieti siis vahvuuden nimeämisen lisäksi, miten ominaisuus näyttäytyy, ehkä joku tilanne työelämässä, jossa se on tullut esiin. "Olen realisti, pyrin näkemään asiat sellaisina kuin ne ovat ja tartun toimeen. Tämä tuli esiin mm. kun edellisen työpaikkani korona-ajan muutoksia lähdettiin toteuttamaan. Pienen häiriön jälkeen keskityin työhöni ja tulokset pysyivät hyvällä tasolla."

Työnhakeminen tuntuu välillä siltä, että kaikki etsivät yksisarvista, joka on joka ominaisuuksiltaan täydellinen työhön ja suostuu paikan ottamaan kohtuullisella palkalla. Pintaa syvemmällä moni työnantaja on kuitenkin ihan fiksu ja ymmärtää, että ihan tavalliseen työhön sopii parhaiten ihan tavallinen työntekijä. Tai ainakin haluat mielummin mennä työhön, jossa pomo suhtautuu työhön normaalisti eikä elämää suurempana asiana.

Vierailija
94/213 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot, että olet ihmisenä luotettava ja rauhallinen, keskityt olennaiseen ja jos olet perheenäiti, kerrot organisaatiokyvystäsi ja taidostasi keskittyä olennaiseen ja priorisoida asiat.

Älä mainitse turhaa vaatimattomuuttasi  :) 

Mitä tekemistä perheenäitiydellä on organisaatiokyvyn kanssa?! Tiedän monia äitejä joilla nimenomaan organisaatiokyky puuttuu mutta paljon lapsettomia joilla tämä taito on huipussaan. Ei se lapsen saaminen tee kenestäkään taikaiskusta hyvää organisoijaa jos ei ole sitä muutenkin.

Vierailija
95/213 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen tasainen, luotettava suorittaja on hyvä työntekijä miltei mihin tahansa hommaan. Ei tartte olla mikään ihmeellinen innovaattori. Ne on sitten erikseen. Minä sanoisin, että olen luotettava ja hoidan hommani varmasti niin hyvin kuin osaan. 

Vierailija
96/213 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistele mitä asioita teit mieluiten noin 10-vuotiaana.

Siis niin, että ajantaju katosi, etkä millään olisi halunnut lopettaa tekemistä, vaikka äiti kutsui syömään tai olisi pitänyt mennä nukkumaan.

Nuo asiat ovat luontaisia vahvuuksiasi. Pyri tehtäviin missä voit hyödyntää näitä, niin työ on mahdollisimman miellyttävää ja kaikkein todennäköisimmin myös menestyt työssäsi.

Tsemppiä ja omanarvontunto ylös!

Siis pilvilinnojen rakentaminen?

Vierailija
97/213 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paskaahan siellä jauhetaan puolin ja toisin muutenkin.

Vierailija
98/213 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kaikkien kanssa toimeen

Varmasti pelittää ja on omaperäistä.

Vierailija
99/213 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa sanoa totuus oli kysyjä kuka tahansa. Miksi pitäisi valehdella missään tilanteessa jos on elämä hallinnassa?

Vierailija
100/213 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatimattomuus on vahvuutesi.

Tämä on "vahvuus" vain Suomessa. Miksi pitäisi olla vaatimaton ja nöyristellä sekä vaikka esittää köyhempää kuin mitä on? Valehtelemiseen verrattavissa olevaa kusetusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä